Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tulee putkiremontti, pitääkö siis asunnosta muuttaa jonnekin muualla?

Vierailija
15.02.2023 |

Ja kaikki huonekalut siirtää sinne siksi aikaa? esim,. sänky?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin remontin laajuudesta, joskus pystyy joskus ei.

No voiko jok kertoa, miten se muutto sitten? Pitääkö muuttaa pois kokonaan, jos ei ole ketään ystävää kenen luokse mennä? pitääkö omat huonekalut roudata jonnekin ja miten jos ei ole kyytiä/autoa eikä rahaa?

Myy se kämppä. Tulossa uusi kylpyhuone niin voi pyytää enemmän.

Vierailija
22/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus kotona kun taloyhtiössä oli putkiremontti, se oli hel.tillistä kovaa jyrinää ja poraamista joitakin kuukausia. Alkoi klo 7 joka aamu. Lopuksi olin viikon sukulaisen luona kun tuli omaan asuntoon, sukulainen meni muualle. Jos sukulaista ei olisi ollut, en tiedä missä olisin ollut, ei ollut rahaa vuokrata asuntoa muualta.

Siis viikonko se vain kestää??

No tässä kommentissa sanottiin, että se kestää joitakin kuukausia. Meidän talossa tuli viivästymistä ja kesti puoli vuotta.

Kyllä. Kuukausia tai puoli vuotta. Tuurilla ehkä 3,5-4 kk. Kysymällä se voisi selvitä tarkemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan millainen remontti ja mitä kaikkea siihen kuuluu.

Putkiremontissa uusitaan kaikki vesiputket, lämpöpatterit, sähkö- ja tietoliikennekaapeloinnit, muun muassa.

Vettä ei tule, eikä mene, liesi ei toimi, jääkaappi ei toimi, pakastin ei toimi.

Ja karmea pöly on joka paikassa.

Jos saan lisätä oivaan viestiisi. Käytännössä kaakelit piikataan kaikista asunnoista ja myös lattiaa. Kaikki siis irrotetaan myös vessan ala katto.

Vierailija
24/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin joskus kotona kun taloyhtiössä oli putkiremontti, se oli hel.tillistä kovaa jyrinää ja poraamista joitakin kuukausia. Alkoi klo 7 joka aamu. Lopuksi olin viikon sukulaisen luona kun tuli omaan asuntoon, sukulainen meni muualle. Jos sukulaista ei olisi ollut, en tiedä missä olisin ollut, ei ollut rahaa vuokrata asuntoa muualta.

No tässä kommentissa sanottiin, että se kestää joitakin kuukausia. Meidän talossa tuli viivästymistä ja kesti puoli vuotta.

Kyllä. Kuukausia tai puoli vuotta. Tuurilla ehkä 3,5-4 kk. Kysymällä se voisi selvitä tarkemmin.

Riippuu asuntojen määrästä.

Vierailija
25/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu remontin laajuudesta (usein siihen yhdistetään muita töitä esim. sähköt uusitaan) ja toteutustavasta. Joku on voinut asua, kun taas jossain ei ole saanut asua. Kyllä siitä sitten tulee urakoitsijalta ohjeistusta, kun asia alkaa olemaan ajankohtaisempi.

Vierailija
26/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli käyttövesi- sekä sähköremontti. Sähkömies oli 4h ja putkimies 2päivää. Kotona normaalisti asuttiin.

Jos olisi viemäri,yms niin se on toinen juttu.

Vierailija
27/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voiko jok kertoa, miten se muutto sitten? Pitääkö muuttaa pois kokonaan, jos ei ole ketään ystävää kenen luokse mennä? pitääkö omat huonekalut roudata jonnekin ja miten jos ei ole kyytiä/autoa eikä rahaa?

Mistä ostaja kämpälle, jossa ei voi asua ja johon on kodistumassa tuntematon määrä (ainakin 1000€/neliö) yhtiölainaa?

Hinta ainakin pitää pudottaa alle alakantin.

28/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asuntojen määrästä.

Jep. Isossa kerrostalossa kestää pidempään kuin esimerkiksi 7 asunnon rivitaloyhtiössä. 

Vierailija
29/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralle evakkoon rempan ajaksi.

Vierailija
30/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelen noita työkseni ja ei voi muuta todeta kuin että riippuu täysin toteutustavasta ja laajuudesta. Mutta itse en kyllä edes yrittäisi asua kuin korkeintaan silloin jos tehdään sukittamalla ja sittenkin hakeutuisin mieluummin vaikka kaverin nurkkiin.

Vierailija
31/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli käyttövesi- sekä sähköremontti. Sähkömies oli 4h ja putkimies 2päivää. Kotona normaalisti asuttiin.

Mielenkiinnosta kysyn mitä sähköremonttiin kuului? Normaalisti asunnoissa uusitaan sähkökeskus ja sen syöttökaapeli. Antenni, netti eli vanha puhelinkaapeli, liesi, astianpesukone, pyykinpesukone, lattialämmitys, verkkokäyttöinen paloilmaisin, kylpyhuoneen valot ja pistorasiat.

Vierailija
32/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta kysyn mitä sähköremonttiin kuului? Normaalisti asunnoissa uusitaan sähkökeskus ja sen syöttökaapeli. Antenni, netti eli vanha puhelinkaapeli, liesi, astianpesukone, pyykinpesukone, lattialämmitys, verkkokäyttöinen paloilmaisin, kylpyhuoneen valot ja pistorasiat.

Ei noita kaikkia ole tarpeen uusia samalla.Ehkä sinä teetät,mutta ei meidän tapauksessa.

Vierailija
33/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostaja kämpälle, jossa ei voi asua ja johon on kodistumassa tuntematon määrä (ainakin 1000€/neliö) yhtiölainaa?

Hinta ainakin pitää pudottaa alle alakantin.[/quote

Niin. Jotkut tekee elämässä paskoja kauppoja.

Vierailija
34/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noita kaikkia ole tarpeen uusia samalla.Ehkä sinä teetät,mutta ei meidän tapauksessa.

Minä en teetä mitään, minä vain teen sen mitä taloyhtiöt teettää.

Jos rahallisesti asiaa katsoo niin huomattavasti mielummin tehdään yksi asia kerrallaan. Silloin jää jotain taskunpohjalle eikä tarvitse laskea urakkaa minimi katteella ja toivoa että kaikki sujuu kuten on sen miettinyt. Isot urakat, pienet katteet. Pienet hommat, parhaat katteet. Kalleinta on teettää aina vain silloin kun on pakko. Ja boonuksena saa rumia läpivientejä ja pinta-asennuksia kun työmaalla ei ole timpureita tai maalareita siistimässä jälkiä tai tekemässä kotelointeja.

Vierailija
35/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen putkiremntti kestää 4-- 6 kuukautta. Silloin on ovet koko ajan auki ja lämpö on pois. Hanat on viety ja veskipönttö pois. Sähköä ei ole. Rivitalo on ihan sään armoilla. Liikkuminen  työmaalla voi olla ajottain  kielletty. Tavarat kerätään kasaan huoneen keskelle ja suojataan  paksuilla muoveilla. Meillä pukiremontista tuli 2kertaa kalliimpi kuin   aavistettiin. Hinta on  140 000 e.   Rivitalo kahdessa kerroksessa ja autotallit ja kellari.             Plus tietenkin  asuminen toisessa kaupungissa ja muutto ja tavaroiden roudaus. Lopuksi tehtiin  vielä iso keittiöremontti, joka maksoi erikseen  keittiöfirmaan lisää.  Talo on kuin uusi, kylpyhuoneet  , saunat, vessat uusittu. Kaikissa huoneissa oli remontti.

Vierailija
36/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin oltiin sukulaisissa, tai siis sukulaisen omistamassa talossa melkein kaksi kuukautta. Saatiin 70 vuotta vanha, ihan täysremontoitu talo lainaksi meille kahdelle. Oikein mukavaa vaihtelua kerrostaloelämään, sai kerrankin olla rauhassa ja hiljaisuudessa.

Vierailija
37/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muutin kokonaan pois kun taloyhtiöön tuli putkiremppa. Ei kannata jäädä asumaan sen keskelle, todennäköisesti sulta hajoaa telkkari tai jotain kun pöly ja pas*a menee sinne sisään. Itse en ottanut riskejä vaan vaihdoin kotia ennen kuin remppa alkoi. Vuokranantaja ei ollut kovin tyytyväinen kun ei saanut vuokratuloja rempan aikana mutta ei kai se minun ongelmani ole. Ei ketään voi velvoittaa asumaan rempan keskellä. Ehdotin että hän voi itse asua siellä rempan aikana niin ei ole paikka tyhjänä sitten. Ei asunut.

Vierailija
38/38 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä vain yksin muutat evakkoon hotelliin  tai vuokralle, ei tarvitse muuttoautoa kassille ja vaatteille. Huonekalut voit jättää sinne  remppa-asuntoon. Hotellin kanssa voi tehdä  3 kuukauden sopimuksen  halvemmasta hinnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi