Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tietää, että 6 vuotta sitten poikani kiusasi lukiossa ex-tyttöystäväänsä todella pahasti

Vierailija
15.02.2023 |

Eli tosiaan poikani juuri erosi tyttöystävästään, jonka kanssa on ollut 19-vuotiaasta asti. Exä eron jälkeen kertoi mulle tästä, ja olin yhteydessä tämän lukiotyttöystävän vanhempiin, jotka vahvistivat kaiken.

Tosiaan olin tietoinen siitä, että poikani petti silloista tyttöystäväänsä nykyisen exän kanssa. Halusin, että poika oppii omillaan, mutta olin varmaan väärässä. Eron jälkeen tälle lukioaikaiselle exälle tuli aika paha alkoholiongelma, josta häntä kiusattiin. Häntä myös oltiin kourittu sammuneena penkkareissa jne, ja poikani oli seurannut ja naureskellut asialle. Kun tyttö yritti lopettaa alkoholinkäytön, nämä "kaverit" salaa terästivät hänen alkoholittomia juomiaan. On nyt 24-vuotias, ja vanhempien mukaan hiljalleen vasta nyt alkanut parantumaan tästä - on ollut hoidossa useaan otteeseen ja ollut kykenemätön menemään takaisin opiskelemaan, vaikka kovasti halusi. Oli lukiossa myös todella hyvä kympin oppilas, ja menestyi hyvin kansainvälisissä matematiikkakilpailuissa jne. Siinä on mennyt elämä pilalle.

En osaa antaa itselleni tai pojalleni anteeksi. Ollaan riidelty mieheni kanssa tästä myös, joka uskoo, että nämä asiat pitää osata jättää taakse, poika on juuri saanut hyvän duunin ja on kihloissa uuden tyttöystävänsä kanssa (joka on muuten juuri täyttänyt 18 ja ovat olleet yhdessä vain pari kuukautta, mutta se on toinen keskustelu). En haluaisi pilata pojan elämää, mutta haluan käydä tämän keskustelun hänen kanssa. Mitä ihmettä voin tehdä?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sinun asiasi. Poikasi on jo täysi-ikäinen.

Vierailija
2/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan ekaa kommenttia. Ei ole sinun syy tai huoli tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne menneet sulle kuuluu?

Vierailija
4/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään elämä ei ole mennyt pilalle

Vierailija
5/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpää se yhteinen tuleva kuin se mennyt?

Vierailija
6/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan miehesi pettää sua

Vierailija
7/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puutu poikasi rakkauselämään.

Vierailija
8/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isältään oppinut

Vierailija
9/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on exiä ja tyttöystäviä niin paljon että en pysynyt kärryillä.

Vierailija
10/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Todennäköisesti tyttö on vaan epävakaa yksilö

Vierailija
11/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ehkä itse tehnyt jotain väärin?

joskus?

Vierailija
12/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla voisi olla peiliin katsomisen paikka jos olisi 25v jo oppinut hiukan empatiaa, oletko nostanut asian esiin vai jutteletko vain hänen selkänsä takana asiasta? Aikuinen hoitakoon itse, mutta sinä voit tuoda oman kantasi esiin, siinä se. Uhrin kohtaaminen ja anteeksi pyytäminen voi olla hyvinkin eheyttävää uhrille, ehkä myös pojallesi.

Vierailija
13/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu keskiviikolle 🤣🤣

Vierailija
14/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo...

Vierailija
15/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä provoilijoita oikein sikiää???

Ja vielä huonoja sepustuksia.

Vierailija
16/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä voin tehdä???

Annan neuvon:ota mt-lääkkeesi ja suljet vauva palstan lopullisesti.

Vierailija
17/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi piti tyttöä kilpailijanaan ja tahtoi tiputtaa hänet pois johdosta, olihan tyttö erittäin hyvä matematiikassa? Jos näin on, on poikasi todella sairas luonteeltaan. Ota puheeksi pojan kanssa. Katuuko? Ota ex-tyttis suojelukseesi. Auta häntä ymmärtämään, miten väärin häntä on kohdeltu. Kannusta selviytymään. Tee tämä itsesi ja tytön vuoksi, naisten vuoksi ja jos mahdollista, niin myös poikasi vuoksi.

Vierailija
18/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerrottu käytös on totta, niin ihan selviä sosiopaatin taipumuksia. Itse en ole enää nuori ja on valitettavasti tullut elämäntaipaleella juurikin tuollaisia tapauksia vastaan. Ihmisissä on itse asiassa ikävän paljon näitä luonnevikaisia.

Vierailija
19/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme reaktioita ihmisiltä :O

Tietenkin voit jutella asiasta poikasi kanssa.

Sano, että olet saanut tietää asiasta vasta nyt ja haluaisit keskustella mitä tapahtui ja miten poika asian näkee. Hänen tapansa käsitellä asiaa kertoo kyllä onko yhtään kantamassa vastuuta teoistaan vai onko itsekäspa*ka. Jos jälkimmäinen, siinä onkin ikävämpi hetki kun joudut (toivottavasti) kertomaan hänelle olevasi pettynyt häneen.

Vierailija
20/29 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiipahan tyttö olemaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi