Opettajaa lyötiin pesäpallomailalla päähän - Työnantaja ei maksanut kalliita hammasremontteja
Väkivalta pääkaupunkiseudun kouluissa: Oppilas löi opettaja Katja Lottaa pesäpallomailalla päähän
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009384246.html
"Menin väliin kun kaksi oppilasta tappeli ja sitten kolmas tuli sivusta lyömään pesäpallomailalla. Lyönti osui suoraan hampaisiin.
Lotan mukaan hammasremontteja on ollut useampia. Työnantajan vakuutus ei ole niitä maksanut."
TUO jos jotain on sairasta. Työnantaja eli Lotan ylin esimies tässä ansaitsisi tulla lyödyksi pesäpallomailalla päähän. Kaksi kertaa. Hampaat, ja kaikki. Vaadin oikeudenmukaisutta Lotalle.
Kommentit (47)
Ex opettaja kirjoitti:
Minua yritettiin puukottaa koulussa jossa olin opettajana. Siinä oli yks 7 luokkalainen poika ja jostain se oli suuttunut minulle. Se ei koskaan selvinnyt mutta yritti 3 kertaa lyödä minua puukolla. Otin tuolin ja heitin sillä sitä poikaa ja sitten nappasin sen kädestä kiinni ja löin sitä nyrkillä ja se tipahti siihen. Minä sain syytteen ja jouduin maksamaan 300 euroa korvauksia ja minut erotettiin vaikka minut yritettiin tappaa. Olen ollut siitä lähtien työtön myös enkä ole edes yrittänyt palata töihin.
Etkö olisi pelkällä kiinnipitelemällä voinut taltuttaa oppilasta? Mielestäni on sopimatonta opettajan lyödä oppilasta, jos on kykeneväinen pakenemaan tilanteesta ja hälyyttää apua. Oikea tuomio, ja toivottavasti otat opiksesi!
Alle 15-v ei ole rikosoikeudellisesti vastuussa, mutta vahingonkorvausvastuu hänellä on.
Joten, kun kerran lapsi tarkoituksellisesti lyö, niin se on sitten hän kun maksaa hoitokulut!
Työtapaturmaa tuosta ei saa millään.
Ei saisi siitäkään, että työmatkalla jäät auton alle, ei ole työmatkatapaturma vaan liikennevahinko ja jos autoilija syyllinen, hänen vakuutuksestaan korvaukset.
Jos lapsi hakkaa koulussa toisen lapsen, ei se ole koulun korvattava,,, joten ei sekään että lapsi hakkaa opettajan.
Vierailija kirjoitti:
Ex opettaja kirjoitti:
Minua yritettiin puukottaa koulussa jossa olin opettajana. Siinä oli yks 7 luokkalainen poika ja jostain se oli suuttunut minulle. Se ei koskaan selvinnyt mutta yritti 3 kertaa lyödä minua puukolla. Otin tuolin ja heitin sillä sitä poikaa ja sitten nappasin sen kädestä kiinni ja löin sitä nyrkillä ja se tipahti siihen. Minä sain syytteen ja jouduin maksamaan 300 euroa korvauksia ja minut erotettiin vaikka minut yritettiin tappaa. Olen ollut siitä lähtien työtön myös enkä ole edes yrittänyt palata töihin.
Etkö olisi pelkällä kiinnipitelemällä voinut taltuttaa oppilasta? Mielestäni on sopimatonta opettajan lyödä oppilasta, jos on kykeneväinen pakenemaan tilanteesta ja hälyyttää apua. Oikea tuomio, ja toivottavasti otat opiksesi!
Oon eri, mutta en kyllä itse menisi missään tapauksessa tuossa tilanteessa lyöntietäisyydelle jos vaan mahdollista. Kyllä se 7-luokkalainen saa aikuisen puukolla hengiltä vaikka ei ihan yhtä tehokkaasti kuin täysikasvuinen.
Ex opettaja kirjoitti:
Mikset haastanut oikeuteen?
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista, että yhdelle opettajalle on sattunut kaikki nämä: Useampi murtuma jalkapöydässä, murtuneita luita käsivarressa, hampaat jouduttu korjaamaan useaan kertaan, silmän ruhjevamma, niskan retkahdusvamma.
Kas kun ei ole vaihtanut alaa.
Jutun mukaan kyseinen opettaja työskentelee erityisopettajana. Toki tällöin on enemmän haastavien oppilaiden kanssa tekemisessä kuin tavallinen luokanopettaja. Hänhän voi työskennellä esimerkiksi pienryhmässä. Pari erityisen väkivaltaista oppilasta on voinut aiheuttaa kaikki vammat.