Käsi sydämelle nainen, miksi seksihalusi hiipuivat ihan ok parisuhteessa? + kysely: mikä korjaisi tilanteen?
Monta eri näkökulmaa esitetty tälläkin foorumilla. Milloin perusbiologiaa, milloin vika miehessä, milloin nykyajan hektinen elämä,milloin huono seksi, milloin hormonaalinen ehkäisy.
Nainen, joka tunnistat haluttomuuden, mikä korjaisi tilanteen? Sana korjaisi kuulosta tietysti vähän pahalta, ellei koe aiheesta ongelmaa. Aika tavallista lienee, että halujen kohtaamattomuus on ongelma parisuhteessa.
Kyselyssä oli aluksi kohtana yksi: "Mies jotenkin petraisi suhteessa, huomioisi enemmän, olisi enemmän läsnä."
Tehdään oletus, että sinulla on sinua huomioiva kumppani, mutta silti halusi ovat olennaisesti vähentyneet.
Kommentit (179)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka suhde olisi hyvä ja seksi päivittäin mielessä, niin en vaan osaa kiihottua jos ei ole lattioita imuroitu.
Minulla, miehellä siis, on samantyyppinen tilanne. Vaikka kuinka olisi seksi mielessä ja vaimo olisi kuinka kiihottava, niin ei vain pysty ellei ole:
- rouva ostanut olutta
- autoa ole ajettu talliin täsmälleen tallin keskelle, usein vaimo ajaa toispuoleisesti ja- no sex please!
- vaimo laittautunut verkkosukkahousuihin ja seksikkäisiin vaatteisiin. Ihan turha tulla pieruverkkareissa ja teepaidassa kiehnäämään kun juon kaljaa ja katson urheiluruutua.
- Arsenal voittanut viimeisintä otteluaan
- telkkarissa riittävän huonoa ohjelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Huonolta näyttää, kun liki 30% naisista haluaisi ennemmin uuden suhteen, kuin oman miehen suurempaa panostusta saati antaa edes omalle miehelleen mahdollisuutta. Herää epäilys, että mitä nämä naiset ovat ylipäätään itse tehneet suhteen eteen? Parisuhde on kahden kauppa, jossa molemmat ovat vastuussa toistensa tyydyttämisestä. Missä vaiheessa omasta vastuusta on alettu luistamaan?
Tai sitten kysely on huono, kun ei voi valita kuin yhden vaihtoehdon. Olisin voinut valita noista kolme, koska en voi olla varma, mikä toimisi. Ensisijaisesti toivon, että mieheni olisi oarempi rakastaja mutta en jaksa enää uskoa siihen, toiseksi voisin ajatella, että syttyisin uudesta miehestä, koska suhteen alussa kiima on huipussaan ja jos mies olisi nykyistä parempi rakastaja mutta en voi lopulta 100% tietää syttyisivätkö halut sittenkään eli siitä 3 vaihtoehto sitten. Neljäs olisi ehkäisyn vaihto mutta miehelle ei alunperinkään sopinut mennä vasektomiaan, joten minun piti sitten ottaa hormonikierukka, kin mies ei pidä kumista. Täståkin varmaan saa jo jonkinlaisen käsityksen haluttomuuden taustoista.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka suhde olisi hyvä ja seksi päivittäin mielessä, niin en vaan osaa kiihottua jos ei ole lattioita imuroitu.
Sentään jollakin on asiat tärkeysjärjestyksessä. Kivempi asustellakin yksin sitten, jos mies kyllästyy ja lähtee muualle. Ei ole ukko sotkemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonolta näyttää, kun liki 30% naisista haluaisi ennemmin uuden suhteen, kuin oman miehen suurempaa panostusta saati antaa edes omalle miehelleen mahdollisuutta. Herää epäilys, että mitä nämä naiset ovat ylipäätään itse tehneet suhteen eteen? Parisuhde on kahden kauppa, jossa molemmat ovat vastuussa toistensa tyydyttämisestä. Missä vaiheessa omasta vastuusta on alettu luistamaan?
Tai sitten kysely on huono, kun ei voi valita kuin yhden vaihtoehdon. Olisin voinut valita noista kolme, koska en voi olla varma, mikä toimisi. Ensisijaisesti toivon, että mieheni olisi oarempi rakastaja mutta en jaksa enää uskoa siihen, toiseksi voisin ajatella, että syttyisin uudesta miehestä, koska suhteen alussa kiima on huipussaan ja jos mies olisi nykyistä parempi rakastaja mutta en voi lopulta 100% tietää syttyisivätkö halut sittenkään eli siitä 3 vaihtoehto sitten. Neljäs olisi ehkäisyn vaihto mutta miehelle ei alunperinkään sopinut mennä vasektomiaan, joten minun piti sitten ottaa hormonikierukka, kin mies ei pidä kumista. Täståkin varmaan saa jo jonkinlaisen käsityksen haluttomuuden taustoista.
Kyllä saa. Jos, jos, jos, jos, sitten vielä jos ja kauniiksi lopuksi jos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa yllättävää miesvihafoorumilta, että naisen haluttomuus on miehen vika. Miehen ulkomuoto tai seksitaidot. Naisessa itsessään ei mitään vikaa voi olla.
T. Kanki-Jopi
Vai miesvihafoorumi!! Oletko ihan puusilmä. Oletko lukenut Incell miehen jutun? Kaikki palstat täynnä naisvihaa..
Ja sieltä femakolla tunteisiin, itke lisää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, selityksen makua.
Mitä jos antaisit miehellesi enemmän valtuuksia ja vaatisit enemmän tyydytystä. Musta tuntuu näin miehenä, että naiset valittaa ettei seksi ole hyvää, mutteivat vaadi miestään olemaan parempi ja opettelemaan olemaan parempi. Ihmettelen jos miehet eivät ottaisi haastetta vastaan, jos sopivasti viekoittelee ja tarjoaa vapaita käsiä. Ihan varmasti tarttuu haasteeseen jos pillu kiinnostaa.
Itselläni ollut vaativa vaimo alusta lähtien. Antoi kutakuinkin vapaat kädet tyydyttää ja vastuun hänen tyydyttämisestään minulle. Itse piti kaikki opetella, kun hän ei tiennyt itsekään miten pitäisi kiihoittaa ja hyväillä. . Palkitsi kyllä aktiivisuudella, kun oli tarpeeksi kiimassa ottamaan orgasminsa yhdynnöissä. Suuseksissä kaikki ollut aina mun vastuulla, samoin lelujen osto, käyttö jne. Samasta syystä mulla ei ole koskaan loppunut mielenkiinto vaimon tyydyttämisestä ja orgasmeista. Tarjonnut aina haasteita ihan hänen halukkuuden sytyttämisistä, yystä, että mitä halukkaampi sen helpompi tyydyttää. Itse lähdin miehenä opettelemaan nollasta, kun ollut muita kokemuksia naisista. Mutta on ollut ihan varmasti mielenkiintoisin ja tyydyttävin haaste mitä eläissäni on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, selityksen makua.
Mitä jos antaisit miehellesi enemmän valtuuksia ja vaatisit enemmän tyydytystä. Musta tuntuu näin miehenä, että naiset valittaa ettei seksi ole hyvää, mutteivat vaadi miestään olemaan parempi ja opettelemaan olemaan parempi. Ihmettelen jos miehet eivät ottaisi haastetta vastaan, jos sopivasti viekoittelee ja tarjoaa vapaita käsiä. Ihan varmasti tarttuu haasteeseen jos pillu kiinnostaa.
Itselläni ollut vaativa vaimo alusta lähtien. Antoi kutakuinkin vapaat kädet tyydyttää ja vastuun hänen tyydyttämisestään minulle. Itse piti kaikki opetella, kun hän ei tiennyt itsekään miten pitäisi kiihoittaa ja hyväillä. . Palkitsi kyllä aktiivisuudella, kun oli tarpeeksi kiimassa ottamaan orgasminsa yhdynnöissä. Suuseksissä kaikki ollut aina mun vastuulla, samoin lelujen osto, käyttö jne. Samasta syystä mulla ei ole koskaan loppunut mielenkiinto vaimon tyydyttämisestä ja orgasmeista. Tarjonnut aina haasteita ihan hänen halukkuuden sytyttämisistä, yystä, että mitä halukkaampi sen helpompi tyydyttää. Itse lähdin miehenä opettelemaan nollasta, kun ollut muita kokemuksia naisista. Mutta on ollut ihan varmasti mielenkiintoisin ja tyydyttävin haaste mitä eläissäni on ollut.
En ole tuo aiempi kirjoittaja mutta minulla ainakin vaatiminen ja hyvä seksi ei sovi samaan lauseeseen. En halua että mies tekee mitään vain siksi että minä vaadin. Varma halujen tappaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin kysytään ja sitten ei vastaus kelpaa. Sitten ihmetellään, miksi ei saada seksiä. Ehkäpä juuri siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, selityksen makua.
Jos on itsekäs, niin ei se kiinnosta.
Olen ollut kohta 20 vuotta avioliitossa, suhde on ihan ok, mutta seksielämä melko väljähtynyt. Syyt miksi en enää halua niin paljon seksiä mieheni kanssa:
-mies on lihonut ja on myös terveysongelmia, joita ei halua hoitaa
- olemme nukkuneet eri sängyissä jo useamman vuoden, läheisyys vähentynyt
-miehen käyttäytyminen ja kunnioitus minua kohtaan, en halua seksiä jos koen ettei minua arvosteta ja käyttäydytään epäkunnioittavasti
-meillä on ollut ongelmia avioliitossa, mutta
miehen mielestä kaikki on ok aina seksin jälkeen
Seksihaluja minulla kuitenkin olisi, olen ollut hieman ihastunut toiseen ihmiseen. Erokin on käynyt mielessä.
N43
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi että olen haluton, kyllä tekee edelleen mieli, mutta en vain mene sen halun mukana joka kerta. Toki haluja on nyt vähemmän mitä 10 ensimmäisen vuoden aikana oli. Syitä vähenemiseen on monia, ensinnäkin aikaa ei lapsiperhearjessa juuri ole, ja kotityöt ovat jääneet pitkälti minulle. Ei huvita käyttää sitä ainutta vapaata hetkeä seksille.
Toiseksi saan orgasmin miehen kanssa vain muutamia kertoja vuodessa ja seksi loppuu yleensä juuri siinä vaiheessa kun minusta alkaa tuntua hyvältä, mikä ei tietysti motivoi seuraavaan kertaan. Tosi pitkään jaksoin uskoa että kyllä se sieltä lopulta tulee kun tarpeeksi yrittää, mutta nyt olen luopunut toivosta saada ikinä orgasmia yhdynnässä. Ei vaan onnistu minun fysiikalla, se masentaa.
Nyt tiedän että joku ehdottaa että eihän sitä ole pakko saada samaa aikaa miehen kanssa. Mutta minä koen tosi epäreiluna että mies joutuisi käyttämään kauheasti aikaa ja vaivaa minuun vain siksi että olen hidas ja vaikea. Eihän se ole hänen vikansa että olen tämmöinen. Toisaalta tuntuu hölmöltä runkkailla itsekseen ennen tai jälkeen seksin ja olen huomaavinani että mieskin kokee sen loukkaavana. Tässä on siis vikaa erityisesti minussa.Kolmas asia on oma ulkonäkö. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäni ja vanheneminen ei varsinaisesti auta asiassa. Peiliin katsominen itkettää. Haluaisin antaa miehelle parempaa mutta milläs sen teet, rumasta ei kaunista saa.
Kokonaisuutena tilanne harmittaa minuakin. Toivon että kun joskus vapaa-aikaa taas olisi, se voisi hieman auttaa. Mutta ei minusta mitään täydellistä seksikumppania kyllä kukaan saa optimiolosuhteissakaan.
Samoja mietteitä tuosta, että koen epäreiluna miestä kohtaan, että minun kanssa menee aikaa ja siltikään en saa kovin usein orgasmia. Olen jo alkanut siitä stressaamaankin ja en varmasti osaa heittäytyä tilanteeseen ja rentoutua. Mies saa aina parissa minuutissa, joten varsinainen yhdyntä ei kauaa kestä. Koko puuha tuntuu jotenkin mitäänsanomattomalta. En pääse mukaan tunnelmaan enkä vaan kiihotu. Harmittaa tottakai paljon, etenkin miehen puolesta koska hän varmasti haluaisi enemmän. Minä olen parhaat päiväni nähnyt ja seksi taitaa olla taakse jäänyttä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanoisi että olen haluton, kyllä tekee edelleen mieli, mutta en vain mene sen halun mukana joka kerta. Toki haluja on nyt vähemmän mitä 10 ensimmäisen vuoden aikana oli. Syitä vähenemiseen on monia, ensinnäkin aikaa ei lapsiperhearjessa juuri ole, ja kotityöt ovat jääneet pitkälti minulle. Ei huvita käyttää sitä ainutta vapaata hetkeä seksille.
Toiseksi saan orgasmin miehen kanssa vain muutamia kertoja vuodessa ja seksi loppuu yleensä juuri siinä vaiheessa kun minusta alkaa tuntua hyvältä, mikä ei tietysti motivoi seuraavaan kertaan. Tosi pitkään jaksoin uskoa että kyllä se sieltä lopulta tulee kun tarpeeksi yrittää, mutta nyt olen luopunut toivosta saada ikinä orgasmia yhdynnässä. Ei vaan onnistu minun fysiikalla, se masentaa.
Nyt tiedän että joku ehdottaa että eihän sitä ole pakko saada samaa aikaa miehen kanssa. Mutta minä koen tosi epäreiluna että mies joutuisi käyttämään kauheasti aikaa ja vaivaa minuun vain siksi että olen hidas ja vaikea. Eihän se ole hänen vikansa että olen tämmöinen. Toisaalta tuntuu hölmöltä runkkailla itsekseen ennen tai jälkeen seksin ja olen huomaavinani että mieskin kokee sen loukkaavana. Tässä on siis vikaa erityisesti minussa.Kolmas asia on oma ulkonäkö. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäni ja vanheneminen ei varsinaisesti auta asiassa. Peiliin katsominen itkettää. Haluaisin antaa miehelle parempaa mutta milläs sen teet, rumasta ei kaunista saa.
Kokonaisuutena tilanne harmittaa minuakin. Toivon että kun joskus vapaa-aikaa taas olisi, se voisi hieman auttaa. Mutta ei minusta mitään täydellistä seksikumppania kyllä kukaan saa optimiolosuhteissakaan.
Samoja mietteitä tuosta, että koen epäreiluna miestä kohtaan, että minun kanssa menee aikaa ja siltikään en saa kovin usein orgasmia. Olen jo alkanut siitä stressaamaankin ja en varmasti osaa heittäytyä tilanteeseen ja rentoutua. Mies saa aina parissa minuutissa, joten varsinainen yhdyntä ei kauaa kestä. Koko puuha tuntuu jotenkin mitäänsanomattomalta. En pääse mukaan tunnelmaan enkä vaan kiihotu. Harmittaa tottakai paljon, etenkin miehen puolesta koska hän varmasti haluaisi enemmän. Minä olen parhaat päiväni nähnyt ja seksi taitaa olla taakse jäänyttä elämää.
Kurjaa että näin on, mutta jotenkin lohdullista kuulla että on meitä enemmänkin. Vaikken mikään nuori neitonen enää olekaan en vielä hetkeen haluaisi ajatella että kaikki on ohi omalta osaltani... en vain tiedä miten muuttaisin tilannetta parempaankaan niin että molemmat olisivat tyytyväisiä. Kaikista masentavinta on kun ehtii juuri kiihottua kunnolla hetki ennen miehen laukeamista ja sitten jää siihen viereen makaamaan epätoivoisen kiimaisena ja arpoo että viitsiskö runkata vaiko ei :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kurjaa että näin on, mutta jotenkin lohdullista kuulla että on meitä enemmänkin. Vaikken mikään nuori neitonen enää olekaan en vielä hetkeen haluaisi ajatella että kaikki on ohi omalta osaltani... en vain tiedä miten muuttaisin tilannetta parempaankaan niin että molemmat olisivat tyytyväisiä. Kaikista masentavinta on kun ehtii juuri kiihottua kunnolla hetki ennen miehen laukeamista ja sitten jää siihen viereen makaamaan epätoivoisen kiimaisena ja arpoo että viitsiskö runkata vaiko ei :(
No miten toimit?
Surullista lukea näitä. Tuntuu ihan siltä, että se naisen orgasmi on ihan toissijainen juttu, ja jos sillä jotain merkitystä on, se on miehen mieliksi. Miten ihmeessä naiset ajattelevat, että "menee liikaa aikaa" mieheltä naisen tyydyttämiseen. Tai sitten mies tosiaankin vaan panee pari minuuttia, ja jättää naisen vaan siihen kitumaan. Vaatikaa se oma tyydytyksenne, nyt on jo 2023. En kyllä kestäisi tuollaista hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Surullista lukea näitä. Tuntuu ihan siltä, että se naisen orgasmi on ihan toissijainen juttu, ja jos sillä jotain merkitystä on, se on miehen mieliksi. Miten ihmeessä naiset ajattelevat, että "menee liikaa aikaa" mieheltä naisen tyydyttämiseen. Tai sitten mies tosiaankin vaan panee pari minuuttia, ja jättää naisen vaan siihen kitumaan. Vaatikaa se oma tyydytyksenne, nyt on jo 2023. En kyllä kestäisi tuollaista hetkeäkään.
Naisen orgasmi toissijainen juttu? No, ei todellakaan ole. Ja toiseksi meillä ainakin nainen on se joka kiirehtii ja saa ekana orgasmin. Ja toivoo, että minäkin tulisin mahdollisimman nopeasti. Se siitä miesten kiirehtimisestä. Itse olen valmis tekemään vaimon orgasmin eteen mitä vaan, häntä ei vaan kiinnosta kuin nopea yhdyntä ja itsenäinen tyydytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän sopiva artikkeli:
https://www.laakarilehti.fi/liitossa/liitto-toimii/seksologiaa-pahkinan…
lainaus tuolta:
"MIES ON KIVA MUTTA SEKSI EI VAIN HUVITA
Vaan entä jos ihmissuhde on periaatteessa kunnossa, mutta seksi vain ei maistu? Anneli Kivijärven vastaanotolla käy paljon naisia, joiden mukaan seksistä on yksinkertaisesti tullut tylsää.
- Moni nainen sanoo pitävänsä miehestään kovasti ja rakastavansa häntä, mutta seksi ei huvita yhtään.
Mitä iloisen alun jälkeen sitten tapahtui?
Kivijärvi kertoo löytäneensä mielenkiintoisen ja ehkä kiistanalaisen tutkimustuloksen naisen ja miehen seksuaalisten syklien erilaistumisesta:
- Rakastumisvaiheen aikana kaikki ihmiset ovat seksuaalisimmillaan. Kun intohimo sammuu - ja se sammuu aina 1-6 vuodessa - naisen ja miehen seksuaalinen sykli muuttuvat erilaisiksi. Miehen sykli säilyy suurin piirtein samanlaisena läpi elämän: halu syntyy spontaanisti eikä sen eteen tarvitse tehdä mitään. Naisen sykli on samanlainen rakastumisvaiheessa, mutta sen jälkeen spontaani halu häviää.
Kun nainen elää vakiintuneessa parisuhteessa, halu muuttuu sekundaariseksi. Tarvitaan hyväilyjä ja päätös vastaanottaa niitä. Halua edeltää päätös haluta.
-Jos sitten naisen valinta yhä useammin on, ettei hän haluakaan antautua läheisyyden viettelemäksi, niin hän sanoo yhä useammin ei, Kivijärvi kuvaa."
Anneli Kivijärvi on tuossa mielestäni aivan asian ytimessä. Tuontyyppiseen päätelmään olen itsekin vuosikymmenien saatossa tullut. Naisella ja miehellä kertakaikkiaan ovat rattaat ja niitten asetukset päässä niin erilaiset.
Näin on, siksi miehen pitää herättää aika ajoin naisensa rakkautta ja haluja. Pitää muistaa jatkaa naisensa viettelyjä. Tämä on tärkeää, koska nainen kokee niitä suhteen ulkopuolelta koko ajan. Eli kilpailutilanne naisen tunteista ja haluista ei lopu koskaan. Tämä on karu fakta, jonka kanssa miehen on elettävä. Toki ei ole yksipuolista sekään, eli on naisellakin vastuunsa miehestään.
Tarttee toisinaan käyttäytyä kun mikäkin paskiainen ja sika. Näyttää se kaapinpaikka. Sitten vaan pyytää käytöstään anteeksi ja saa sovintoseksiä.
Näistä tulee aina alapeukkuja, mutta käytännössä näin. Nainen kaipaa niitä suuria tunteita. Välillä voi järjestää jotain kriisintynkää ja sitten sovitaan.
Viettely on naiselle yhden sortin huumetta, johon toleranssi kasvaa aika äkkiä. Jos järjestää kaikenlaista kivaa ja raahaa kukkia kotiin, se muuttuu liian arkiseksi eikä enää tuota mitään suurta tunnetta.
Miehen sivuhistorian näkeminen, en pysty koskea enää, oksettaa koko ihminen. Väittänyt ettei pornoa katso, tuli tunne etten edes tunne joko ihmistä enää. En usko että asiaa pystyy korjaamaan, rnkatkoon sairaille videoilleen, minä nostan kytkintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen orgasmi toissijainen juttu? No, ei todellakaan ole. Ja toiseksi meillä ainakin nainen on se joka kiirehtii ja saa ekana orgasmin. Ja toivoo, että minäkin tulisin mahdollisimman nopeasti. Se siitä miesten kiirehtimisestä. Itse olen valmis tekemään vaimon orgasmin eteen mitä vaan, häntä ei vaan kiinnosta kuin nopea yhdyntä ja itsenäinen tyydytys.
Se jäi vielä mainitsematta, että jos ei tule yhtä nopeasti kuin vaimo niin kyllä huomaa kuinka homma menee tylsäksi. Olen alkanut ottamaan tästä stressiä jos en tule riittävän nopeasti. Mutta tässä huomaa kuinka muunkin elämän kärsivällisyyden puute heijastuu myös seksielämään. Minkään eteen ei ole valmis tekemään töitä vaan kaikki pitäisi olla heti valmiina ja saatavilla. Ja tietysti vain hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Miehen sivuhistorian näkeminen, en pysty koskea enää, oksettaa koko ihminen. Väittänyt ettei pornoa katso, tuli tunne etten edes tunne joko ihmistä enää. En usko että asiaa pystyy korjaamaan, rnkatkoon sairaille videoilleen, minä nostan kytkintä.
Oksettaa, sairasta, rnkkausta. Suunnilleen näillä sanavalinnoillahan sä olet enemmän tai vähemmän bipolaarisesti raivonnut tällä palstalla jo vuosikausia, ja nyt näyttää taas olevan se heiluriliikkeen toinen ääripää käsillä. Joka tapauksessa uskon, että sulla ei ole todellisuudessa mitään tarvetta nostaa kytkintä, koska jos olisi, niin olisit tehnyt sen jo vuosia sitten ja eläisit tyytyväisenä omaa elämääsi etkä roikkuisi palstalla myrkkyä sylkemässä.
Tämä on todella hieno kommentti. Juuri tuo itsensä unohtaminen ja rakkauden antaminen toiselle toimii.