Säälittää, kun kukaan ei käy oikeissa kukkakaupoissa enää. Minä vuonna Sinä kävit viimeksi?
Ne harvat jotka ostavat kukkia, ostavat kukkansa hypermarketeista minihinnalla.
Kommentit (716)
Täydellisen turhaa tuhlata luonnonvaroja leikkokukkien kasvattamiseen ja niiden rahtaamiseen pitkin maapalloa. Boikotoin kaikkien leikkokukkien ostamista tästä syystä mistä tahansa paikasta.
Sitten kun hinnat laskee Prisman tasolle. Tosiaan samasta tukusta ne kukat tilataan marketteihin ja kukkakauppaan.
Menkää Rustaan 1,99€ kimppu tulppaaneita.
Asioin välillä kukkakaupoissa kun olen enemmän rahoissani. Yleensä ojennan kauppiaalle esim. 20e setelin ja pyydän tekemään parinkympin kimpun, vaikka mahdollisuuksien mukaan tietyn värisenä.
Kimppu kestää yleensä hyvänä pari viikkoa ja on jo tuolla hinnalla ihan oikean kimpun kokoinenkin ja kaunis katsella.
Marketista jos ostaa vaikka ruusuja 14e satsin, niin suurin osa nuupahtaa viikossa ja nuput eivät aukea.
Lisäksi kukkakaupoissa myytävät kukat on oman kokemukseni mukaan valittu useimmiten eettiseltä toimittajalta ja mahdollisuuksien mukaan lähituotettuna.
Esim. Ruusubisnes on yhtä raakaa kuin nautintoainebisnes lapsityövoimineen päivineen.
Terkuin entinen kukkakaupan apulainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike-elämässä ei säälillä pärjää. Kukkakauppiaat kiskovat ylihintaa. Onko ihme, ettei riitä asiakkaita?
Laatu maksaa.
Mitä laatua se sellainen on, kun ihan samasta tukusta ne täysin samat kukat tulee sinne kukkakauppaan kuin markettiinki?
Itse kukissahan ei mitään eroa ole.
Toki ymmärrän, että kukkakauppa joutuu maksamaan suurempaa hintaa koska ei osta niin paljoa kerralla. Mutta pelkästään suurempi ostohinta ei ole mikään takuu laadusta.Minä ostan kukkia sekä marketista että kukkakaupasta. Marketissa on tietenkin huomattavasti suppeampi valikoima, ja välillä tuoreudessa on toivomisen varaa, riippuu marketista.
Minulla on eräs vakiokukkakauppa, siellä on aina tuoreet kukat, sieltä tilaan kimput jos sellaiselle on tarvetta.
Marketeista löytyy kausikukkia usein laajempikin valikoima kuin pienestä kukkakaupasta.
Varsinkin suurissa marketeissa on myös yleisesti hyvä kukkien laatu, ovat tuoreita myös, koska kukat kiertää nopeammin kuin samoja kimppuja päivästä ja viikosta toiseen myyvät kukkakaupat.
Kummitytön rippijuhliin.
On nyt 22.
Sain lahjakortin, senkin annoin eteenpåin
Käy surku kukkakauppiaita. Kukat seisovat satamissa typerän lakon takia.. Oli korona-aika ja nyt lämmityskustannukset nostavat kukkien hintoja. Itse olen aina arvostanut kukkien sidontataitoja ja siksi käyttänyt kukkakauppojen palveluita viikottain. Mutta huomaan , että itsekin nyt joulunjälkeen vähentänyt kukkien ostoja.
Miten ihmeessä tässä vihersiirtymän ja EUn solidaarisuuden ynnä muun keskellä olisi tavan suomalaisella rahaa johonkin kukkiin? Voiko niitä syödä? Ai ei? No sitten jää aina ostamatta.
Mitä ihmettä? Ei kai kukkakauppa olisi pystyssä jos siellä ei kukaan kävisi. Etkä sä marketista kai saa hääkimppuja, vieheitä, kukkalaitteita hautajaisiin yms. Vai millaisissa marketeissa ap käy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liike-elämässä ei säälillä pärjää. Kukkakauppiaat kiskovat ylihintaa. Onko ihme, ettei riitä asiakkaita?
Laatu maksaa.
Mitä laatua se sellainen on, kun ihan samasta tukusta ne täysin samat kukat tulee sinne kukkakauppaan kuin markettiinki?
Toki ymmärrän, että kukkakauppa joutuu maksamaan suurempaa hintaa koska ei osta niin paljoa kerralla. Mutta pelkästään suurempi ostohinta ei ole mikään takuu laadusta.Minä ostan kukkia sekä marketista että kukkakaupasta. Marketissa on tietenkin huomattavasti suppeampi valikoima, ja välillä tuoreudessa on toivomisen varaa, riippuu marketista.
Minulla on eräs vakiokukkakauppa, siellä on aina tuoreet kukat, sieltä tilaan kimput jos sellaiselle on tarvetta.
Marketeista löytyy kausikukkia usein laajempikin valikoima kuin pienestä kukkakaupasta.
Varsinkin suurissa marketeissa on myös yleisesti hyvä kukkien laatu, ovat tuoreita myös, koska kukat kiertää nopeammin kuin samoja kimppuja päivästä ja viikosta toiseen myyvät kukkakaupat.
Minä ostan myös marketista, mutta ihmettelen kyllä että missä kukkakaupassa sinä oikein käyt jos siellä on suppeampi valikoima kuin marketissa ja samoja kimppuja mukamas kaupitellaan viikko tolkulla..
kukkakaupat pitää kieltää. siellä tapetaan viattomia luontokappaleita valkoisen naisen silmän iloksi. tämä julma kauppatoiminta kiihdyttää luontokatoa. mitäs siihen sanotte. viherpiiperöt? ja sama koskee salaatin syöntiä. ihminen edelleen tappaa kaiken ruokansa. miten toimitaan?
Onhan koko kukkateollisuus ollut koko ajan melko kyseenalaista sekä ekologisuudeltaan että arvoiltaan.
Kukkien kasvattaminen myyntiin ei todellakaan ole mikään ekoteko, eikä varsinkaan niiden rahtaaminen toiselta puolelta maailmaa.
Kukkien alkuperä on usein kukkakaupoissakin tuntematon tai vähintään epävarma, eikä asiakas voi olla mitenkään varma siitä, missä ja millaisista oloista hänen ostamansa kukat ovat todellisuudessa peräisin. Siksi moni ei halua tukea koko bisnestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? Ei kai kukkakauppa olisi pystyssä jos siellä ei kukaan kävisi. Etkä sä marketista kai saa hääkimppuja, vieheitä, kukkalaitteita hautajaisiin yms. Vai millaisissa marketeissa ap käy?
Ap vie varmaan hautajaisiinkin markettipuskan.
Vuonna 1994 oli niin tyly myyjä, ettei huomioinut minua ollenkaan vaan palveli jälkeeni tulleita muoreja ensin. No olin itse silloin nuori vähän päälle 20 mutta se jäi mieleen, jos ei palvella niin ei tarvitse odottaa että menisin uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu maksaa.
Minä ostan myös marketista, mutta ihmettelen kyllä että missä kukkakaupassa sinä oikein käyt jos siellä on suppeampi valikoima kuin marketissa ja samoja kimppuja mukamas kaupitellaan viikko tolkulla..
Meidän kadun lähikukkakaupassa oli vain yhdenlaisia tulppaanikimppuja. Lähimmässä hypermarketissa oli kolmenlaisia tulppaanikimppuja. Lisäksi ne markettikukat oli edullisempia ja tuoreemman näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu maksaa.
Niin maksaa, mutta ei maksa vaivaa kun kukaan/riittävän moni ei sitä tarvitse/halua -> ei täten siitä maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vie varmaan hautajaisiinkin markettipuskan.
Miksei voisi viedäkin?
Itse olen vienytkin.
Toivottiin yksittäisiä kukkia tai pieniä kimppuja, mikä on nykyään hyvin yleinen toive.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kukkakaupassa silloin kun tarvitsen hienomman ja näyttävämmän kimpun esim. synttäritervehdykseksi. Olen siitä "vaikea asiakas" että haluan itse valita kukat kimppuun (värit ja lajit) ja haluan tietyn mallisen siistin kimpun enkä mitään joka suuntaan hapsottavaa saunavihtaa.
Lisäksi inhoan (!!!!!!!!!!!!) niitä saniaisen näköisiä lehdyköitä sekä harsokukkaa sydämeni pohjasta. Kukkakauppias aina ja joka paikassa yrittää tunkea näitä kimppuun ja joudun aina sanomaan, että EI MISSÄÄN NIMESSÄ näitä kasarirehuja, kiitos. Eikä muitakaan sojottavia sotuisia heiniä sinne tänne. Ammattilainen ymmärtää aina mitä tarkoitan, mutta AINA siitä joutuu erikseen sanomaan.
Jos maksan kimpusta lähes satasen, niin haluan, että se on täysin mieleni mukainen. Ja kiirettä ei ole. Tiedän, että kimpun sitominen ei käy parissa minuutissa.
Minusta tuntuu, että olet ihanneasiakas, kun tiedät mitä haluat. Joka kerta, kun pyydän kukkakauppiaalta ehdotuksia esim. minkä kukan yhdistäisi tiettyyn kukkaan ei tule mitään ideoita. Lisäksi olen niin monet kerrat pettynyt sidontatyöhön. Mieluummin ostan valmiin kimpun marketista.
Viimeksi ostin kukkia joskus 20 vuotta sit, siitä pilkattiin joten olkoot sitten siellä kaupassa vaan kerta se onkin jotenkin väärin antaa naiselle kukkia.
Jaa, olisko ollut joskus ysärillä lapsena kun äiti käski ostaa luokanopettajalleni kukan kevätjuhliin. Käski ja käski, opettaja oli hyvä tyyppi joten ostin kukan ihan mielelläni.