Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksaako sun työnantaja sun silmälasit?

Tarviin lasit
14.02.2023 |

Ootko saanut työsuhde etuna lasit? Maksoko siitä osan tai kokonaan työnantaja? Entä pitääkö työnantajan kustantaa myös näöntarkastus? - jos vastaat niin kerro kans missä ammatissa työskentelet

Kiitti superisti jo etukäteen jos vastaat!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätelasit kustantaa ja toimistohommissa työskentelen.

Vierailija
22/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksoi 200€ päätelaseista kunhan niihin on työterveyden suositus

Vierailija
24/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ostaa possessiivisuffiksin?

Vierailija
25/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojalasit/päätelasit /hitsauslasit ja muut erikoisjutut joita tarvitsee vain työssä,maksaa työnantaja.

Siviililasit pitää maksaa itse mutta pariin ketjuliikkeeseen saa melko hyvät alennukset, 40/30 pinnaa pois koko silmälasipaketin loppuhinnasta. 40% kun ostaa lasit samalla kun työ-/suojalasit, 30% jos ostaa muulloin tai muuten vain.

40% monitehojen hinnasta pois on jo melko merkittävä alennus(sis linssit ja kehykset)

Vierailija
26/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä työnantajalla olen saanut lasit työnantajan piikkiin, olikohan 2 vuoden välein. Mutta siihenkin oli joku raja, minkä ylittävä osuus piti maksaa itse. Tällä firmalla oli muutenkin aika kattavat terveyspalvelut. Aina muulloin olen ihan itse joutunut rillini maksamaan ja niitä onkin sitten kertynyt iso liuta tässä 48 vuotisen elämäni aikana (ekat rillit 11v, mutta toki alaikäsenä ne maksoi vanhemmat).

Näyttöpäätelasit on tosiaan sellainen, mikä työantajan on maksettava. Mutta niiden kriteerit ovat aika tarkat: pitää olla lääkärintodistus, että tavallisilla silmälaseilla ei pärjää ja työfyssarin on käytävä tarkistamassa ergonomiset asiat kuntoon jne. Toki joku työnantaja voi olla niin höveli, että ei pidä kiinni näistä kriteereistä, mutta muistelen oman äitini käyneen läpi koko ruljannssin ennen kuin sai näyttöpäätelasit aikanaan. Ja siinäkin sitten oli käytännössä vain tietty budjetti kehyksille (linssit maksettiin tietysti) ja jos halusi kalliimmat, maksoi itse erotuksen.

Kuulostaa Kemiralta. Päätelasit ja suojalasit korvataan kokonaisuudessaan. Silämlasit joka toinen vuosi osittain.  Yleensä 2-teholaseista jää itselle maksettavaa n. 150 euroa. 

Vierailija
27/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä työnantajalla olen saanut lasit työnantajan piikkiin, olikohan 2 vuoden välein. Mutta siihenkin oli joku raja, minkä ylittävä osuus piti maksaa itse. Tällä firmalla oli muutenkin aika kattavat terveyspalvelut. Aina muulloin olen ihan itse joutunut rillini maksamaan ja niitä onkin sitten kertynyt iso liuta tässä 48 vuotisen elämäni aikana (ekat rillit 11v, mutta toki alaikäsenä ne maksoi vanhemmat).

Näyttöpäätelasit on tosiaan sellainen, mikä työantajan on maksettava. Mutta niiden kriteerit ovat aika tarkat: pitää olla lääkärintodistus, että tavallisilla silmälaseilla ei pärjää ja työfyssarin on käytävä tarkistamassa ergonomiset asiat kuntoon jne. Toki joku työnantaja voi olla niin höveli, että ei pidä kiinni näistä kriteereistä, mutta muistelen oman äitini käyneen läpi koko ruljannssin ennen kuin sai näyttöpäätelasit aikanaan. Ja siinäkin sitten oli käytännössä vain tietty budjetti kehyksille (linssit maksettiin tietysti) ja jos halusi kalliimmat, maksoi itse erotuksen.

Kuulostaa Kemiralta. Päätelasit ja suojalasit korvataan kokonaisuudessaan. Silämlasit joka toinen vuosi osittain.  Yleensä 2-teholaseista jää itselle maksettavaa n. 150 euroa. 

Ei ollut Kemira, vaan jenkkiläinen IT-firma.

Päätelasit kuuluu käsittääkseni työnantajan maksaa työantajasta riippumatta, mutta siihen siis on oma prosessinsa mikä pitää käydä läpi.

Vierailija
28/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätelasit maksaa kyllä ja muut työntekemisvälineet

Työnantajan ei koskaan ole pakko maksaa silmälääkäriä jos ei niin halua.

Vierailija
29/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasista tehty tappi = anustappi

Vierailija
30/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuskassasta saa rahaa takas, eli itse on maksettu nekin rahat. Kusetus koko homma.

Vierailija
31/31 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuskassasta saa rahaa takas, eli itse on maksettu nekin rahat. Kusetus koko homma.

Meillä kassamaksu on parikymppiä kuussa ja itse saan sen kyllä moninkertaisena takaisin eri terveyspalveluina ja etuina. Juurikin nuo silmälasit, reseptilääkket ja hammaslääkärikorvaukset. Pelkästään reseptilääkkeet makavat kuussa yli kassan jäsenmaksun.