Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset - ottaisitteko tämän merkkinä Jumalalta?

Vierailija
14.02.2023 |

Eli mulle kävi näin kun makoilin sängyllä kuuntelemassa yhtä uskontoaiheista tekstiä englanniksi. Ajatukset harhaili siinä tekstistä ja tylsyyttäni nostin selällään maatessani käteni osoittamaan kohti kattoa ja sanoin ääneen Näätkö sä mut Jumala?
Sitten kuuntelin tekstiä, joka kertoi Tuomiopäivästä, ja seuraavan 10sek päästä kysymyksestäni kuului kohta jossa sanottiin .. his hands have put forth. Tuollahan tekstissä tarkoitettiin että silloin ihminen näkee kättensä jäljen, mitä on tehnyt. Mutta samalla se kuvasti täysin sitä miten olin ihan randomisti työntänyt käteni ylös eteenpäin hands put forth ja kysynyt näkeekö Jumala mut. Musta tuntui kun tuo olisi ollut suuri vastaus tyhmään kysymykseen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni käynyt paljon erikoisempiakin sattumia, enkä ole niitäkään pitänyt merkkinä Jumalalta.

Vierailija
2/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo saattaisi ollakin. Kannattaa jatkaa aiheeseen perehtymistä ja avata vaikka oikein Raamattu esim. Markuksen evankeliumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tyhmä. Kuten hihhulit aina.

Vierailija
4/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo saattaisi ollakin. Kannattaa jatkaa aiheeseen perehtymistä ja avata vaikka oikein Raamattu esim. Markuksen evankeliumista.

Ei, vaan kannattaa mieleen vaikkapa Humen giljotiini tai Occamin partaveitsi. Käsien nostaminen eteen ja nauhalta kuuluvan Raamatunlauseen osuminen ajallisesti yhteen ei ole lähelläkään sellaisia epätodennäköisyyslukemia, jossa olisi ensimmäistäkään objektiivista syytä edes pysähtyä miettimään, mikä voisi olla syy kun sattuma on jokaiselta kulmalta katsottuna täysin riittävä selitys.

Vierailija
5/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan kannattaa mieleen vaikkapa Humen giljotiini tai Occamin partaveitsi. Käsien nostaminen eteen ja nauhalta kuuluvan Raamatunlauseen osuminen ajallisesti yhteen ei ole lähelläkään sellaisia epätodennäköisyyslukemia, jossa olisi ensimmäistäkään objektiivista syytä edes pysähtyä miettimään, mikä voisi olla syy kun sattuma on jokaiselta kulmalta katsottuna täysin riittävä selitys.

Paitsi että Humen giljotiini viittasikin eri asiaan kuin mitä ajattelin, vaikka Humen puheita ajattelinkin. Joka tapauksessa, kumpi on todennäköisempää: että tunnettujen luonnonlakien vastaisesti kaikkivoipa, transendentaalinen olio lähettää viestin ajoittamalla yhteen käsien eteen nostamisen ja tietyn kohdan äänitallenteesta, vai että äänitallenne ja käsien eteen nostaminen osuivat kohdakkain sattumalta täysin tunnettuja luonnonlakeja noudattaen?

Vierailija
6/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta sattuma on aika ihmeellinen, kun sen tekstin olisi voinut kuunnella milloin vain, mutta juuri tuona hetkenä kysyin ja 15sek sisällä tulee vastaus joka kuvastaa sitä missä asennossa olen. Vaikka tarkoitus käsien nostolla ei edes ollut mikään sellainen. Yllätyin. Jos olisin kysynyt vähän myöhemmin, tai paljon aikaisemmin, olisi kaikki mennyt ohi.

Vierailija
7/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että Humen giljotiini viittasikin eri asiaan kuin mitä ajattelin, vaikka Humen puheita ajattelinkin. Joka tapauksessa, kumpi on todennäköisempää: että tunnettujen luonnonlakien vastaisesti kaikkivoipa, transendentaalinen olio lähettää viestin ajoittamalla yhteen käsien eteen nostamisen ja tietyn kohdan äänitallenteesta, vai että äänitallenne ja käsien eteen nostaminen osuivat kohdakkain sattumalta täysin tunnettuja luonnonlakeja noudattaen?

Lord works in mysterious ways.

Vierailija
8/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus psykoosissa lausuin ääneen kuuntelemaani uskonnollista kuunnelmaa tasan samaan aikaan kuin kuulin sitä, siitä tuli jotenkin hyvä olo. En siis ollut kuullut sitä missään aiemmin enkä osaa vieläkään sanoa kuinka onnistuin siinä.

Vierailija
9/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala näkee sinut ja tuntee sinut läpikotaisin. Hän on itse luonut sinut. Olet rakastettu.

Vierailija
10/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala puhuu meille tavalla ja toisella, hän on elävä, todellinen ja lähellä.

Vierailija
11/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätte varmaan että se kenen haluaisitte uskovan tuota ei usko ja se ketä uskoo tuollaiseen ei ole se kenen haluavat uskovan tuohon.

Vierailija
12/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta sattuma on aika ihmeellinen, kun sen tekstin olisi voinut kuunnella milloin vain, mutta juuri tuona hetkenä kysyin ja 15sek sisällä tulee vastaus joka kuvastaa sitä missä asennossa olen. Vaikka tarkoitus käsien nostolla ei edes ollut mikään sellainen. Yllätyin. Jos olisin kysynyt vähän myöhemmin, tai paljon aikaisemmin, olisi kaikki mennyt ohi.

Sitähän se ajallinen yhteys tarkoittaa. Mutta syy tuohon käsien nostamiseen on siinä, että kuuntelit uskontoaiheista tekstiä - aivosi olivat ikään kuin "virittyneet" tuollaista toimintaa varten. Periaatteessa voidaan määritellä, kuinka tarkka ajallisen yhteyden pitää olla, jotta koet sattuman merkitykselliseksi ja sen jälkeen laskea, kuinka suuri on todennäköisyys, että tuo tekstin kuuntelun laukaisema toiminta sijoittui ajallisesti juuri sopivalle etäisyydelle. Todennäköisyys ei ole mitään nolla pilkku paljon nollia, vaan jossain sellaisessa "erikoinen sattuma" -kategoriassa. Itselleni on sattunut erikoisempiakin sattumia, enkä ole pitänyt niitä merkkinä Jumalalta vaan sitä, mitä ne kaiken tiedetyn valossa ovatkin: sattumia.

Vierailija
13/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on ympärillämme sait hienon vastauksen

Vierailija
14/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lord works in mysterious ways.

Pikemminkin people see lord in baffling ways.

Vierailija
15/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs uskova rukoili mun puolesta ja "profetoi" Pyhässä Hengessä mm. näkevänsä, miten sovitan vyötä laittamalla sitä eri reikiin, mutta se ei tunnu koskaan hyvältä, oikealta. Hän ei osannut selittää tätä näkyään, vaikka paljon muuta osasi.

Jäin itse miettimään asiaa.

Vähän aikaa tämän jälkeen kuuntelin raamattutuntia tallenteesta. Siinä tuli esiin ns. uskovan sota-asu, johon kuuluu mm. Totuuden vyö.

Samalla hetkellä tajusin, mihin profetian näky vyön sovittamisesta liittyi. Olen elämässäni pyrkinyt justeeraamaan Totuutta minulle edullisella tavalla. Joskus vyö on kireämmällä, joskus löysemmällä. En ole ollut absoluuttisen rehellinen. Olen ruvennut omaksi totuudekseni.

Tämä ei ole Jumalan mielen mukaista, ei ole oikein. Siksi vyöni ei ole sopiva.

Parannuksen paikka...

Vierailija
16/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs uskova rukoili mun puolesta ja "profetoi" Pyhässä Hengessä mm. näkevänsä, miten sovitan vyötä laittamalla sitä eri reikiin, mutta se ei tunnu koskaan hyvältä, oikealta. Hän ei osannut selittää tätä näkyään, vaikka paljon muuta osasi.

Jäin itse miettimään asiaa.

Vähän aikaa tämän jälkeen kuuntelin raamattutuntia tallenteesta. Siinä tuli esiin ns. uskovan sota-asu, johon kuuluu mm. Totuuden vyö.

Samalla hetkellä tajusin, mihin profetian näky vyön sovittamisesta liittyi. Olen elämässäni pyrkinyt justeeraamaan Totuutta minulle edullisella tavalla. Joskus vyö on kireämmällä, joskus löysemmällä. En ole ollut absoluuttisen rehellinen. Olen ruvennut omaksi totuudekseni.

Tämä ei ole Jumalan mielen mukaista, ei ole oikein. Siksi vyöni ei ole sopiva.

Parannuksen paikka...

Juuri näin elämän pienet sattumukset voivat kuitenkin sitten liittyä ja kietoutua toisiinsa. :)

Vierailija
17/17 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi se vaikka ollakin!