Miksi sängynpäädyn hakkaaminen kuuluu keittiöstä?
Voiko kantautua jotenkin oudosti yläkerran naapurista niin että se ääni kuuluu vastakkaiselta puolelta asuntoa kuin missä heidän makuuhuone on? Nämä asunnot ovat samanlaisia. Makkarin alapuolella ei kuulu mitään mutta keittiön alapuolella kuuluu parittelukolina aina iltaisin kuten nyt.
Kommentit (53)
Olen myös kuullut miltä pesukone kuulostaa naapurissa ja siitä kuuluu muukin ääni kuin kopina, sellainen kuin samassa asunnossakin mutta vaimeampana.
Mun pesukoneesta ainakin kuuluu ääniä vain linkoamisen aikana, ei pesemisen. Se on juurikin se n. 10min ja sitten täysi hiljaisuus. Mun pesukoneessa on vielä sellainen ajastinominaisuus, eli voi ladata valmiiksi ja se aloittaa pesun itsekseen. Olishan toi kätevää kun illalla latais, aamutoimien lomassa olis pesu ja ennen töihinlähtöä ripustais.
Kyllä, ääni voi kaikua jostain muualta kuin suoraan jääkaappisi yläpuolelta. Miksi tätä on niin vaikea hyväksyä?
Vierailija kirjoitti:
Mun pesukoneesta ainakin kuuluu ääniä vain linkoamisen aikana, ei pesemisen. Se on juurikin se n. 10min ja sitten täysi hiljaisuus. Mun pesukoneessa on vielä sellainen ajastinominaisuus, eli voi ladata valmiiksi ja se aloittaa pesun itsekseen. Olishan toi kätevää kun illalla latais, aamutoimien lomassa olis pesu ja ennen töihinlähtöä ripustais.
Kuuluuko siitä kopina vai sellainen pesukoneen ääni?
Munia vispataan ja piirakoita leivotaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ihmettelen, miksi yläkerrasta kuuluu askeleita ja kolinoita, vaikka asunnon pitäisi juuri nyt olla tyhjä, kun edellinen vuokralainen muutti pois pari viikkoa sitten, eikä uutta ole tullut tilalle. Voiko ääni sittenkin kuulua alakerrasta? En tajua.
Ymmärtäisin päivällä kuuluvat äänet (jos asuntoa rempataan tai sitä käy joku katsomassa), mutta äänet kuuluvat välillä 22.00-1.00, ja haittaavat nukahtamista. Ja joo, käytän korvatulppia.
Kummittelu on ihan tavallista vanhoissa taloissa. Vanhat asukkaat tuonpuoleisesta tulevat katsastamaan paikkoja. Älä anna sen häiritä.
Miksi intetään pesukonetta? Voi kantautua muualtakin. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pesukoneen linko. Pesukone on monilla keittiössä. Se nimenomaan aloittaa tasaisesti ja kiihtyy loppua kohden. Ja kolisee rakennetta tai lattiaa vasten.
Kaikki tasaisuus ja kiihtyminen oli ohi 10:ssä minuutissa. Ihmetyttää myös että joku pesee joka aamuyö 10min pyykkiä vaikka on hiljaisuus.
Pikaohjelma käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen laahustava ääni, kuin jonkun huonosti liikkuvan?
Vähän kuin käsiraudat olisi kiinni sängynpäädyssä kö?
Linkoamisen aikaan kopina, koska sen jalat on vähän epätasapainoisesti asennettu, niin kone hakkaa kaapiston runkoon, mutta vain linkouksen ajan. Pestessä ei kuulu kun pieni hurina ja loiske, joka tuskin kantautuu muihin asuntoihin.
Ei 09-01 ole aamuyö. Linkous ei kestä koko pesua. Nykyään saa pyykätä yölläkin.