Vaikea tilanne töissä
Mitä tehdä kun esihenkilö kaveraa kollegani kanssa. Tämä kollega on tämän esihenkilön edessä ihan eri ihminen kuin oikeasti on.
Käyvät melkein päivittäin kahdestaan syömässä ja heillä on oma wu ryhmä.
On muille laiska, töykeä, tekee ihan muuta töissä mitä pitäisi ja jättää töitä tekemättä, ei moikkaa ja on ylimielinen, luulee itsestään todella paljon ja kiillottaa omaa kruunuaan mustamaalaamalla muita.
En ole ainoa joka asiasta kärsii, mutta ainut jolle voisi asiasta sanoa on esihenkilö, jonka kanssa todella hyvä kaveri. Tuntuu ettei huvita tulla enää töihin, juuri tänään asiasta puhuimme. Minä ja yksi kollegani olemme alkaneet saamaan ahdistusta asiasta, sen lisäksi ettei huvita tulla töihin, väsyttää ja öisin syke on pilvissä.
Me muut olemme myös esihenkilöitä, mutta tuntuu, että täysin eri asemassa, vaikka teemme valtaosan töistä.
Ajattelin sanoa asiasta, mutta pelkään, että siitä tulee melko varmasti minulle hankaluuksia.
Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Kärsiä ja jäädä tai lähteä pois?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Tuliko työ tehtyä? Tuliko palkka tilille? Kuoliko kukaan?
Huhuu ap...
Lähtisin pois. Ihme kommentteja taas, mitä lie kiusaajia nämä.
Seuraa ja ota selville onko johonkin aikaan aina yksin jossakin? Käykö samassa kaupassajohnkin aikaan tai vastaavaa. Palkkaat sitten siitä läheltä jonkun työttömän maleksijan hakkaamaan hänet sairaalaan. Onnistuu yleensä ihan viinapullolla.
Esihenkilölläkin on esihenkilö. Jos sinulla on näyttöä siitä, että tämä jotenkin nyt konkreettisesti vaikuttaa töiden etenemiseen, aikatauluihin, jne mitkä nyt sitten ovatkaan sinun työhön asetetut tavoitteet ja mittarit voit kääntyä tämän esihenkilön esihenkilön puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhuu ap...
Jos kaikilla olisi rima noin alhaalla, ei mistään tulisi mitään. Ihan perusjuttuja, että myrkyllinen ilmapiiri vaikuttaa hyvinvointiin. Jos ei vaikuta, ei oo ihan normaali.
Olet siellä vain töissä. Lopeta muiden kyttääminen, tee omat työsi, älä tee kaverin töitä, älä moiti tekemisiään, hymyile hänelle aina aurinkoisesti.
Olet siellä jotain ihan muuta varten kuin nysvimässä, kuka tekee mitä. Ja jos työ ahdistaa, niin mieti, tuliko lapsena saatua liian monta rokoteannosta, kun aikuisuus ei olekaan sinulle sopiva juttu.
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilölläkin on esihenkilö. Jos sinulla on näyttöä siitä, että tämä jotenkin nyt konkreettisesti vaikuttaa töiden etenemiseen, aikatauluihin, jne mitkä nyt sitten ovatkaan sinun työhön asetetut tavoitteet ja mittarit voit kääntyä tämän esihenkilön esihenkilön puoleen.
Joo, mutta se ei ihan riitä että joku on jonkun kanssa enemmän kaveri kun jonkun muun kanssa. Kautta aikojen työpaikoilla on ollut ns kuppukuntia ja pomon lellikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhuu ap...
Jos kaikilla olisi rima noin alhaalla, ei mistään tulisi mitään. Ihan perusjuttuja, että myrkyllinen ilmapiiri vaikuttaa hyvinvointiin. Jos ei vaikuta, ei oo ihan normaali.
Olen huomannut ettei nykyään enää hyvä itsetunto ole kovinkaan normaalia. Kaikki on hirvittävän epävarmoja eivätkä enää osaa laittaa muiden käytöstä ja rumia sanoja käyttäytyjän puutteellisuuden piikkiin.
Teette yhdessä nimettömän kirjeen esihenkilön esihenkilölle johon on koottu kaikkien ajatukset.
Jos ei auta niin mieti sitten lähtöä.
Minä en kaveraa työkavereiden kanssa vaan teen omat hommani ja lähden kotiin, tosin olen kyllä aina ystävällinen. Meillä on onneksi selvät vastuualueet, joten saa nyhjätä omassa huoneessa ihan rauhassa. Pitäiskö teillä selventää nämä vastuut, ettei teidän tarvitse tehdä tämän yhden töitä myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tilanne ja en ole itse muuta keksinyt, kuin yritän tehdä omat työni hyvin ja se mikä tuolta pomon suosikilta jää tekemättä, tehdään jos pystytään.
Syö työmotivaatiota ja vaikuttaa työssäviihtymiseen, mutta jos tästä alkaa avautua, joutuu taatusti pomon mustalle listalle. Ottaahan se päähän että yksi nostaa palkkaa suunnilleen kahvittelemalla pomon kanssa ja me muut tehdään jaksamisen äärirajoilla.
Huoh, naiset...
Kas, onko Allu ollu joskus pomon suosikki?
Missä tuossa on vaikea tilanne töissä? Teet omat työsi etkä kuuntele henkilöitä, jotka eivät liity työhösi.
Vierailija kirjoitti:
Kosta. Perusta sen yhden kollegasi kanssa wa-ryhmä ja käykää yhdessä syömässä.
Parannellaan tätä vähän. Kaikki muut paitsi ne kaksi perustavat ryhmän ja alkavat käydä syömässä.
Kuulostaa narsistilta, ihiset narsistin ympärillä sairastuvat.
Miten voi joutua tekemään työkaverin työt? En nyt hahmota. Mikä estää, että niitä ei tehdä?
Jos teillä työpaikalla käytetään yleisemminkin termiä "esihenkilö", niin ei ihme että muutenkaan ei suju.
En menisi sanomaan mitään jos kerran ovat kavereita. Tosi hankala tilanne.
Hyppää järveen sinä turha paskanjauhaja, alkaneet saamaan ahdistusta, voi viŧtŧu.
En noteeraa jos kollegat jättää töitä tekemättä. Tänäänkin menin töihin ja näin sivusilmällä, että kollega oli jättänyt työt tekemättä. Ei kuulu mulle. Mulla on omatkin työt ja pomo on sanonut, että ei saa kytätä mitä kollegat tekee. Jokainen keskittyy omiin töihin. Kyllä sieltä sit pikkuhiljaa kerääntyy asiakkailta valituksia ja pomo näkee kyllä kuka on ollut työvuorossa. Minä teen omat työt ja sillä selvä.
hmm, ei kai ne vaan puhu aloittajasta pahaa siellä?