Mikä on vanhin sähkölaite, mikä sinulla on käytössä?
Mikä, ja kuinka vanha on vanhin käytössäsi oleva sähkölaite. Oletko ostanut tai saanut sen uutena, vai käytettynä?
Meillä vanhin sähkölaite on tiettävästi puolisoni mikroaaltouuni, joka on n. 35 vuotta vanha. Lähelle samaa ikää ovat minun kahvinkeitin ja sähkövatkain. Sekä sähkövatkain että kahvinkeitin olivat aikanaan markkinoiden halvimpia malleja.
25 vuotta sitten, kun muutin puolisoni kanssa yhteen, mietimme, otammeko vanhan mikroaaltouunin mukaamme, vai jätämmekö sen hänen vanhempiensa kesäpaikkaan yhteiskäyttöön. Päädyimme sitten ratkaisuun, että otetaan se vanha, ja ostetaan uusi, kun se hajoaa. Anoppi osti sitten uuden sinne kesäpaikkaan. Ja parin vuoden kuluttua taas uuden. En tiedä kuinka mones on nyt käytössä. ja tuo vanha, minkä piti hajota "ihan kohta" toimii edelleen. Toki sitä on pitänyt vähän korjailla, eikä siihen löydy enää sopivaa lamppua, mutta ...
Kommentit (546)
JVC:n stereovahvistin 70-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Ei oma laite mutta perheessäni ollut käytössä: äidilläni on edelleen käytössä Englannissa valmistettu Kenwood-sähkövatkain 1960-luvulta, hyvin toimii edelleen.
Meinasin itse kirjoittaa, että mulla äidin vanha Kenwood-monitoimikone. Mutta se on 70-80 lukujen taitteesta, ei niin vanha ku sulla :)
Braunin tehosekoitin/silppuri, 80-luvun alusta. Tosi hyvä, menee pieneen tilaan ja helppo putsata. Oranssi
Matkaradio Saba vuoden 1963 mallia. Iso Helvarin putkiradio 1960-luvulta. Kumpikin toimivia.
Jostain 80-90 lukujen taitteen tienoilta taitaa olla hiustenkuivaimeni, elikkästen fööni, niin kuin silloin sanottiin. Se oli ensin kampaamokäytössä, ennen kuin minä sen sain, eli kyseessä on ammattikäyttöön suunniteltu vekotin.
Philips-kelloradio punaisella LED-näytöllä ostettuna noin 1983
Ompelukone Singer 1950-luvulta, omilla jaloilla, sellainen vihreä väriltään. Toimii kuin ajatus yhä edelleen. Täyttä metallia, ei mitään muovikotkotusta, paitsi tuo "kaasupainike" lattialla, sen aiti korjautti kerran joskus 2000-luvun alussa. Ei mitään muita korjauksia.
Kruppsin bakeliittinen anuskiihotin. Ostettu vuonna 1958 Hampurin-reissulla.
25 vuotta vanha jalkalamppu. Käyttää pieniä halogeeneja.
hysterian hoitoon tehdy sauva vuosimallia 1890
VHS-nauhuri, oisko 90-luvulta. Magnus-organ 60-luvulta tai 50-luvulta.
Eteisen ja keittiön kattovalaisimet vuodelta 1995. Ostin itse, kun ensimmäisen kerran muutin kalustamattomaan asuntoon. Eteisen lamppuun en muista edes joutuneeni vaihtamaan uutta pienloisteputkea.
BRAUN sauvasekoittaja, missä on eri osia. Se on varmaan 70-luvulta. Paras laite mikä minulla on.
Entiset kestävät.
Hieromalaite, oikein kunnon täryyttäjä. Luultavasti 1985, MASPO merkkinen. Tässä vieressä, käytän sitä jalkojen hierontaan, yhä paras.
Grundig- lyhytaaltoradio, sis. Ulan. Kyökkiradiona käytössä joka päivä. Hankittu 1989/90.
Kreppirauta hiuksille. Ehkä 1986-87?
Juotin eli kolvi. 70-luvulta? Pitäisi toimia, mutta ei tarvetta viime vuosina.
Paras: Finlux- (kuva-) putkitelevisio. Ehkä 2002? Ainoa töllöni. En katso ihan joka päivä, mutta kuitenkin 3-5 ohjelmaa viikossa. Plus videoita (VHS-nauhuri vm.1995) ja DVDtä (soitin 2004).
70-luvulla oli postimyynnistä tilattavissa "Velikulta" nimimen kullanvärinen hieromasauva. Se on vieläkin kovassa käytössä. Olen mies. Kakan saa siitä pestyä helposti pois kun pinta on liukas (verrattuna nykyaikaisiin realistisen näköisiin dildoihin).