Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä ystävänpäivä on surkea muistutus yksinäiselle ihmiselle

Vierailija
14.02.2023 |

Voisi lakkauttaa koko päivän muistuttamasta ihmistä, jolla ei ole yhtäkään ystävää.
Ihan samat negat tunteet jylläävät varmastikin äitienpäivänä ja isänpäivänä, ja etenkin edelliset nimikkopäivät synkentävät vastentahtojaan lapsettomaksi jäänneitä naisia ja miehiä. Alunperin Valentinan päivähän tämä ystävänpäivä on ollutkin. Niin jos ei ole löytänyt ikinä edes partneria itselleen eli rakkainta ihmistä parisuhteen muodostaakseen, niin raskas päivähän tämä on heillekin. Kaikille ikisinkuille surullinen päivä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt sentään kannata ystävänpäivän lakkauttamista, mutta kyllä minut aamulla pysäytti, kun oma lapseni sanoi ensimmäisenä herättyään: Tämä on ihan tyhmä päivä, koska kukaan ei välitä minusta. Ystävänpäivän olemassaolo ja siihen liittyvän koulun sytävänpäiväilottelut taitavat tosiaan hieroa hänen naamaansa sitä, että hän on yksinäinen, eikä hänellä ole sellaista kaveria, josta kaikissa ystävänpäivähehkutusjutuissa puhutaan.

Keskikää yhdessä jotain hemmoittelua, hyvää safkaa tai käydä shoppailemassa jotain pientä kivaa. 

Vierailija
22/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen onnellinen yksinelävä enkä pahoita mieltäni näin ystävänpäivänä. Mun yksinäisyys on oma valinta ja hyvä valinta on ollut. :) Ne jotka rakkaan ja ystäviä haluaa, ne niitä hankkikoon ja heitä näin 14.2. muistakoon. Mukavaa ystävänpäivää itse kullekkin, miten sitä vietättekin. Ja muuten myös itseään voi hemmotella, jos sitä hemmoteltavaa kaveria ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävänpäivä on vaan yksi kauppojen rummuttama markkinapäivä jolloin pitää ostaa sitä, tätä ja tota koska nyt on tää päivä. Ihan sama kaikki halloweenit sun muut jotka ei suomalaiseen perinteeseen kuulu. Ja niihin jotka kuuluu perinteeseen saadaankin pykättyä kymmenkertaiset markkinoinnit ympärille. Paitsi Nuutinpäivää ei jostain syystä ole lanseerattu kansalliseksi ostakaikkeasälää-päiväksi.

No, hyvä tekosyy ostaa itelles jotain pientä kivaa koska on päivä. Haen vaikka leivoksen.

Vierailija
24/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni avioituminen pitää kieltää, koska Suomessa on paljon yksinäisiä sinkkuja. Olen itse onnellisesti naimisissa, mutta kirjoitin nyt mielipiteen yksinäisten puolesta.

t. ap

Edellisen kirjoittanut ei ole aito ap. Kuten minä olen.

Vierailija
25/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupallisuus on tuonut muassaan paljon, niin tämänkin. Joillekin kuraa, toisille kivaa. Annettais nyt vaan olla kaikkien juhlien. Tässä maassa ei todellakaan tarvii kärsiä viikottaisista karnevaaleista, niin kai jotain sentään saa olla. En arvosta aloittajan tapaa synkistellä tällä.

Vierailija
26/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha päivä. Sen voi lopettaa.

Vierailija
27/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä ja muut saavat kyllä juhlia. Silti koen näinä päivinä vähän surua siitä kuinka ei ole ystäviä. Joillekin ystävät ihan selvä asia ja ns tottuneet siihen. Itselle ei ole koskaan olleet. Tunnen surua ja ehkä jotain ulkopuolisuutta asian vuoksi. Monella ystäviä ja itse taas olen "outo" yksinäinen.

Vierailija
28/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät kuuluu lapsuuteen. Aikuisilla on kavereita joita ei nähdä koskaan.

Vierailija
29/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä ketjussa haukutaan aloituksen kirjoittajaa, joka kirjoitti vaan sen totuuden, mistä Suomessakin on vaahdottu viime vuosien ajan jo kauan eli yleensäkin yhteisöllisyyden katoamisen ihmisten kesken, ja yksilöllisyyden sekä itsenään pärjäämisen elämisen muotoa korostaen, mutta samalla kuitenkin ihmisten tuntiessa elämässään syvääkin yksinäisyyttään.

Kaikille toki tilaa riittää maailmassa, mutta kaikille ei näytä riittävän yhtäkään ystävää, joka olisi jakamassa yksinäisen ihmisen elämänmenoa.

Vierailija
30/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tässä ketjussa haukutaan aloituksen kirjoittajaa, joka kirjoitti vaan sen totuuden, mistä Suomessakin on vaahdottu viime vuosien ajan jo kauan eli yleensäkin yhteisöllisyyden katoamisen ihmisten kesken, ja yksilöllisyyden sekä itsenään pärjäämisen elämisen muotoa korostaen, mutta samalla kuitenkin ihmisten tuntiessa elämässään syvääkin yksinäisyyttään.

Kaikille toki tilaa riittää maailmassa, mutta kaikille ei näytä riittävän yhtäkään ystävää, joka olisi jakamassa yksinäisen ihmisen elämänmenoa.

Onhan tuo oikeasti aika huono idea, että yksinäisyyden vuoksi lakkautettaisiin ystävänpäivä. Yksinäisyyttä on aina, koulukiusaaminen ei kokonaan poistu, sairautta tulee aina olemaan, samoin sotia. Silti asioiden vastakohtia pitää voida nostaa hyvällä omallatunnolla.

Vierailija
31/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina tunnu kivalta, mutta hyvinhän se nyt on mennyt.  Yksi kortti saatu ja yksi annettu.

Vierailija
32/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on onnellisin sinkkuna.

Olen lukenut koko päivän kirjoja (mangaa) ja kohta katson yhden elokuvan (anime-elokuvan). Minä en tee naisella mitään. Enkä halua naista pilaamaan harrastuksiani. M27

Vierailija
33/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on onnellisin sinkkuna.

Olen lukenut koko päivän kirjoja (mangaa) ja kohta katson yhden elokuvan (anime-elokuvan). Minä en tee naisella mitään. Enkä halua naista pilaamaan harrastuksiani. M27

Hyvää ystävänpäivää! ;)

Vierailija
34/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä on jollain hatusta keksityllä valentines daylla?

Miksi stressaat asiasta?

Kuten sanonta kuuluu niin "If you're sad about being alone on valentine's day, just remember nobody loves you on the other days of the year either"

En itse stressaakkaan kys. päivästä, minulla nimittäin on ystäviä kuin myös aviopuoliso.

Kirjointinpahan vaan niiden kanssaihmisten puolesta, kenellä ei ystäviä ole eikä edes parisuhdettakaan.

Sinä voisit tehdä asialle jotain etkä vain kirjoitella.

Vierailija
35/35 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ystävänpäivän teemaista blogii.

https://christine.fi/suhteet/ystavanpaiva-perinteet-ja-merkitys/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi