Yksiväriset vaatteet ja naisena oleminen?
Pukeeko naiset kuvioita ylleen? Minulla on värikkäitä vaatteita, mutta en löydä sellaisia mieleisiä vaatteita, joissa olisi kuvioita esim. kukkia tai graafisia.
Suosin luonnonkuituja. Puuvillaiset T-paidat ovat usein yksivärisiä, kun en tahdo mitään printti-tekstiäkään. Merinovillaa harvoin kudotaan monivärisenä, mutta tahtoisin ostaa mielelläni kuviollisia merinovillavaatteita. Ostan välillä miesten vaatteita tai unisex, kun niissä on mukavampi istuvuus ja kestävämpi laatu. Miksi kuviollisista suurin osa on polyesteria, viskoosia tai akryylia? Viskoosi kuluu yhdessä kesässä käyttökelvottomaksi ja kaksi muuta ovat ikäviä materiaaleja muuten.
Kommentit (12)
Mä käytän paljon kuvioita. Kyllähän ulkomaisista nettikaupoista löytää vaikka kuinka paljon kuviollisia vaatteita. Ihan Zalandolta vaikka.
En löydä kuvioita tarpeeksi, kun tahdon vaatteita, jotka ovat jopa 100%:sti villaa, puuvillaa tai pellavaa.
ap
Peter Hahnilta löytyy myös kuviollisia, mutta se tais lopettaa Suomessa.
Ovat kalliita, mutta kestävät vuosikausia ja kestävät yleensä myös konepesua villaohjelmalla. Mulla on paljon sieltä ostettuja neuleita ja ovat pesusta pesuun uuden veroisia. Osa on jo varmaan lähelle 10 vuotta vanhoja.
Ulkomaisista verkkokaupoista taitaa löytyä parhaiten. Suomessa on aika rajoitetut valikoimat. Suomalaiset käyttävä aika vähän rahaa vaatteisiin ja suuri osa ostaa ketjuliikkeistä, joista saa lähinnä tekokuituisia.
Kaupat on täynnä kukkapaitoja mutta ei mitään järkevää päälle puettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Peter Hahnilta löytyy myös kuviollisia, mutta se tais lopettaa Suomessa.
Ovat kalliita, mutta kestävät vuosikausia ja kestävät yleensä myös konepesua villaohjelmalla. Mulla on paljon sieltä ostettuja neuleita ja ovat pesusta pesuun uuden veroisia. Osa on jo varmaan lähelle 10 vuotta vanhoja.
Ulkomaisista verkkokaupoista taitaa löytyä parhaiten. Suomessa on aika rajoitetut valikoimat. Suomalaiset käyttävä aika vähän rahaa vaatteisiin ja suuri osa ostaa ketjuliikkeistä, joista saa lähinnä tekokuituisia.
Tuli mieleen myös Gudrun Sjöden, Jumperfabrikken ja Odd Molly.
En voi sietää noin 99.9 % kuviokuoseista ja loputkin yleensä vääränvärisiä. Aina ollut niin, jo lapsena. Joskus harhaudun ostamaan kokeeksi jonkun kukkakuosisen paidan tms, mutta jääneet kaikki kaappiin. Kahden eri kuosin yhdistäminen olisi ihan painajaista.
Yksiväristä ja vaan puuvillaa, pellavaa tai viskoosia. Eikä ikinä mitään läpinäkyvää mulle
Jos osaat neuloa niin tee itse neulepaita. Joku silkkiä ja merinoa sisältävä lanka on ihana päällä ja miellyttävää neuloa.
Saat juuri sellaisen kuin haluat.
Vierailija kirjoitti:
En löydä kuvioita tarpeeksi, kun tahdon vaatteita, jotka ovat jopa 100%:sti villaa, puuvillaa tai pellavaa.
ap
Kainoneule?
Sä voit ap käyttää ihan mitä värejä ja kuvioita haluat täysin riippumatta siitä mikä sun sukupuoli on.
Kuvioita löytää sitä enemmän, mitä kaliimpia vaatteita on valmis ostamaan. Urheiluvaaatteissa on yleensä entin kuvioita.
Puuvillaa pyrin itse välttämään vaatteissa. Viskoosi on sekä ekologisempaa että mukavampaa ja kun ei osta sitä kaikkein ohuinta luirua (joka puuvillassakaan ei kestä), sen kestokin on jopa parempi kuin puuvillan..
Minä en myöskään käytä kuvioituja, paitsi joskus viiruja. Varsinkin isokuvioiset tekevät minut mummomaiseksi.
Ehkä yksiväristä on helpompi valmistaa ja myydä?