Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidon Tarpeessa' 05 ~viikot 47-48~

20.11.2006 |

[color=8B0000][size=3][b]Tässäpä syksyllä 2005 lapsettomuuspalstalle saapuneet ja hoitoihin lähteneet. Yhdessä tätä vaikeaa polkua kuljemme toisiamme tukien, yhdessä iloiten ja murheet jakaen.[/size][/color][/b]

[color=FF4500][b][size=2]Vaihdoimme pinoutumamme nimen Vasta-alkajista HoidonTarpeeseen, sillä tuskin kukaan meistä enää ihan vasta-alkaja hoidoissakaan on.[/color]

[color=CD0000] Mukaan saavat liittyä edelleen kaikki halukkaat, jotka kokevat seuramme itselleen sopivaksi. Jos omassa esittelyssäsi on jotain lisättävää/muutettavaa, niin pistäpä ilmoittaen, korjaan asian. :)[/color][/size][/b]

[color=8B0000][size=3][b]Suoritamme palstalla joulusiivoja ja poistamme listalta niitä nimiä jotka eivät ole pitkään aikaan kirjoittaneet. Jos haluat nimesi pysyvän listalla, huikkaa vaikka jotain seuraavan kuukauden aikana. Yritän pitää listaa kirjoittaneista ja kirjaan nikkinne eteen *-merkin! [/size][/color][/b]

[color=EE7600][size=4][b]HoidonTarpeessa ' 05:[/b][/size][/color]

[color=8B4513]************************** **********************[/color]

[color=CD6600]amalia78

Minä 27 ja mies 28 v

Pohjois-Suomessa asustellaan

ensimmäisestä vauvasta haaveillaan.

Yritys aloitettu 04/05

Tutkimuksia ei vielä tehty, clomit olen aloittanu 01/06. [/color]

[color=FF7F00]*Bilha

ollaan vm' 77

Helsingistä

ilman ehkäisyä kesästä 2004.[/color]

[color=CD6600]*EmmaEmilia-79

Olen 26-vuotias kuten myös mieheni.

Asumme Pohjois-Suomessa.

Esikoista ollaan yritetty vuoden 05 alusta tuloksetta.

Ensikäynti VL:ssä joulukuussa 05.

Miehellä todettu azoospermia ja insseillä (lahjasiittiöillä)

yritetään nyt saada sitä omaa nyyttiä.[/color]

[color=FF7F00]hende

olen kohta 33 vuotias, mies kesällä 35.

Yritystä on ollut puolitoista vuotta.

Kolme keskenmenoa 11/04, 06/04 ja 11/05.[/color]

[color=CD6600]*Ilpo78

Pirkanmaa

Yritystä takana kohta vuosi.

Kolme inssiä lahjasiittiöillä negaa.

Ensimmäinen IVF 12/06.[/color]

[color=FF7F00]LeiaK

Ikää minulla 36 ja miehellä 40, olemme Jyväskylästä

Minulla leikattu syksyllä 2004 myoomia kohdusta, vuoden alusta 2005 saatiin taas aloittaa raskautumisyritykset.

Joulukuussa 2005 perustutkimukset tehty - kummassakaan ei löytynyt vikaa.[/color]

[color=CD6600]*LeiMu

Olen 27-vuotias ja mieheni on 30.

Asumme Itä-Suomessa.

Meillä on 2-vuotias tyttö, ja hänet saimme ihan luomusti.

Tytön syntymän jälkeen meillä ei ole ollut ehkäisyä[/color]

[color=CD6600]Marikukka83

Minä 22 ja mies 31

Pohjoisen ihmisiä ollaan

Vauva haaveena 05/04

Tutkimukset tehty ja hoidot aloitettu syksyllä 2005

3x inssi negaa

syksyllä luvassa ivf [/color]

[color=FF7F00]*Mette80

Minä 26 -v. ja mies 29-v.

Lapsukaista ollaan yritetty 3/05 lähtien.

Asustellaan Itä-Suomessa.

Hoidoissa julkisella. Minä tutkimusten mukaan kunnossa, miehellä todettu teratozoospermia, mutta nyt siittiöt normaaleja.

Takana yksi inssi negaa ja toista piinaillaan. [/color]

[color=CD6600]*miliko

Minä 30v ja mieheni 32v.

Yritys alkoi 10/2004.

inssit 11/05, 4/06, 5/06, 7/06 ja 8/06 joista ensimmäinen päättyi keskenmenoon 1/06.

ICSI 10/06, keskenmeno ihan alkuvaiheessa.[/color]

[color=CD6600]möröm

Oon 27v ja mies 37v.

Asutaan Helsingissä ja hoitoihin pääsystä kuultiin juhannuksen aikoihin.

Takana nyt ICSI josta ei tullut raskautta ja kaksi alkiota pakkasessa

toinen ICSI helmikuussa.[/color]

[color=FF7F00]*Nonna-80

minä -80, mies -78

yhdessä ollaan oltu vuodesta 2000 lähtien, naimisissa 8/2005 alkaen.

Asumme Helsingissä.

Pillerit jäi pois 10/03

eka raskaus 10/04, joka kuitenkin meni kesken 12/04 viikolla 14+.

Lapsettomuustutkimukset aloitettiin 1/2006

todettiin PCO ja apuna ainakin kesän 2006 Clomit.[/color]

[color=CD6600]pikkuinenpeikko

Olen 29 vuotta, kuten myös mies. Vauvahaaveet laitettu alulle syksyllä 2004.

Tutkimuksia tehty ja hoidoksi suoraan ICSI. Syksyllä pitäisi hoitoon päästä. [/color]

[color=FF7F00]Pingu-78

Mina 27, mies 29

asustellaan ulkomailla

yritysta 05/04 eika plussan plussaa [/color]

[color=CD6600]R-B

Mina 34, mies 30

asustellaan Helsinki

yritysta 05/06

Hoitoja, ei vielä [/color]

[color=FF7F00] SanniAnniina

minä ja mieheni 29v., pk-seudulta ollaan.

Pillerit jätetty 04/04.

Selittämätön lapsettomuus; kummaltakaan ei ole löydetty mitään vikaa.

Silti menossa 8. kierto Lugeja ja 5 Clomi-kiertoakin takana (eli yhdessä ja erikseen näitä). Inssiä kohti taidetaan mennä. .[/color]

[color=CD6600]*tirppa71

Minä vm71, mies vm73

viiteen vuoteen mahtuu ainakin

4xclomit

2x inssit 05 negaa

1. IVF tuoresiirto 05 negaa

2x PAS 06 negaa

Hoitotauko päättyy joskus loka/marraskuussa toiseen IVFään. Pitkällä kaavalla mennään ja punktion aikataulu varmistuu kunhan sumujen alotus varmistuu ;)

Ja esikoista toivotaan... [/color]

[color=FF7F00]*Tuittu78

Olen vm-78 ja mieheni -76.

Asustelemme pääkaupunkiseudulla.

Todellinen yritys siis aloitettu 12/04.

Eka inssi 5/06 nega.

Tällä hetkellä hoidot tauolla kroonisen kilpirauhastulehduksen takia. [/color]

[color=FF7F00]*VM1974

31-vuotias, mies on 37 ja miehellä 10-vuotias lapsi edellisestä suhteesta.

Pääkaupunkiseudulla, avioliitossa.

Yhteistä vauvaa on nyt yritetty vuosi (09 / 2004 alkaen) ja yksi haamuplussa saatiin aikaiseksi 06/2005.

Keskenmeno tuli rv 6+3 ja sen jälkeen on epätoivo syventynyt eksponentiaalisesti...[/color]

[color=8B4513]************************************************[/color]

[color=FFD700][size=2]Päivitykset:

- Plussaonnittelut Lupukselle ja Mancolle! Tervetuloa Ilpo![/size][/color]

[color=CD919E][size=3][b]Plussanneet Hoidokit:[/b][/size][/color]

[color=CD8C95]Lupus

Minä 24 v, mies 30 v.

Keski-Suomessa asustellaan

Hoidossa yksityisellä, vika löytyi miehestä

Eka ICSI 03/06 --> nega

Toinen ICSI 06/06 nega

Kolmas ICSI plussa.[/color]

[color=FFAEB9]Manco

yritystä 12/03

ensimmäinen ICSI 10/2006.[/color]

[color=CD8C95]tuupalainen

Tuupa -79 ja mies -77

asuinpaikka Turku

vauva tilattu -03

ei pitäisi olla suurta ¿vikaa¿ kummassakaan

hoidot aloitettu marraskuussa -05.[/color]

[color=FFAEB9]Joalin

Eli mä olen vuosimallia -80 ja mies -76.

Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Kuumeilu ollaan aloitettu 8/2004.[/color]

[color=CD8C95]mooli

Minä -75 ja mies yli 10v. vanhempi

Naimisissa ollaan ja kuparikierukan poistatin 05/05

Pk-seudulla asutaan

Hoidossa yksityisellä (Felicitas), molemmat tutkittu ja mitään vikaa ei ole löytynyt.

1. Inssi 05/06 nega (luget)

2. Inssi kesäkuussa 06 (clomit+luget) [/color]

[color=FFAEB9]varjokas

Minä 27v. eli ' 78 ja mies 28v., siis ' 77.

Kanta-Hämeessä asumme pienellä maatilalla.

Esikoistamme olemme yrittäneet huhtikuusta 2004, eli yli kaksi vuotta.

Diagnoosiksi varmistunut PCO, hoidettu clomeilla ja nyt clomit+puregon&pregnyl -pistoshoidoilla.

Näillä aikaan saatu kemiallinen raskaus 03/06. [/color]

[color=CD8C95]viivi99

Minä olen 25v. ja mieheni 31v.

Asustellaan Espoon suunnalla.

Pillerit jätetty 8/04

ensikäynti VL:ssä helmikuussa 06

Miehellä todettu azoospermia, tutkitaan mistä johtuu ja katsotaan sitten jatko sen mukaan. [/color]

[color=FFAEB9]Burde

Minä olen kohta 24v ja aviomies 27v

Asutaan Tampereella

Ekaa muksua yritetty elokuusta 2004.[/color]

[color=CD8C95]keinuhepo

Oon 28v ja mies 24v.

Asustelemme Pirkanmaalla.

Vauvatoivetta on ollut ilmassa heinäkuusta -05.

Mutkia matkaan on tuonut endometrioosi, joka todettiin jo v.2002

ja laparotomiassa leikattiinkin heti. Miehen simppatesteissä tuloksena oli

teratozoospermia (4%normeja, liikkuvuus ja määrä ok).

Aika ensikäynnille TAYS:n hormoni-ja lapsettomuuspolille

on onneksi jo maaliskuun alussa. [/color]

[color=FFAEB9]klovni75

Minä 30v ja mies 38v

Koti on Helsingissä.

Reilu vuosi ollaan oltu naimisissa ja lasta on toivottu saman verran tuloksetta. [/color]

[color=CD8C95]Lilli78

Meilläkin hoitoja aloitellaan 13 kk yrityksen jälkeen.

Minulla ollut ongelmana pitkä kierto ja miehellä hitaat simpat.

Meille on tehty kiertohäiriöideni vuoksi jo siis kaikki tutkimukset.[/color]

[color=FFAEB9]Marenda

Minä olen 22v ja mies 21v esikoistyttäremme on 11k.

Asumme Keski-Suomessa pienessä maalaiskylässä ja naimisissa olemme olleet reilun vuoden.

11kk toivottu toista lasta.[/color]

[color=CD8C95]MollyJii

Minä olen 26 v. ja mies 29 v.

Esikoista on toivottu kesäkuusta 2004 asti.

Keskenmeno ekasta inssistä rv9+0.[/color]

[color=FFAEB9]Mörötin-81

Olemme mieheni kanssa vm.-81

esikoista ollaan toivottu 8/2004 lähtien.[/color]

[color=CD8C95]omena78

Minä -78 ja mies -77.

Asutaan pääkaupunkiseudulla.

Lasta toivottu syksystä 2003

hoitoon hakeuduttiin julkiselle puolelle joulukuussa 2004.[/color]

[color=FFAEB9]pikmin

Olen 28v ja mieheni 29v.

Haaveilemme esikoisesta.

Yritys alkoi 1/05.

Tutkimukset aloitettu: 12/05,

DG:endometrioosi, Hoito: IVF?[/color]

[color=CD8C95]Putkula76

Minä olen 29v, mies 30v.

vauva on ollut toiveissa 6/2004 lähtien.

Asustellaan Pohjois-Savossa. [/color]

[color=FFAEB9]quiero3

minä 24, mies 25

Pk-seutu

Yritystä 01/05 lähtien, molemmissa todettu jotain vikaa.[/color]

[color=CD8C95]Rizzu

Olemme siis Helsingissä asusteleva pariskunta,

minä täytän pian 28, mies on 30.

Ja omaa nyyttiä on toivottu elokuusta 2004 asti.[/color]

[color=FFAEB9]tokkopa

Olen 30 v pk-seutulainen, mies saman ikäinen.

Esikoisen yritystä helmikuusta -05, ensikäynti lapsettomuusklinikalla 01/2006.[/color]

[color=CD8C95]vaimonalku

Olen -80 ja mies samaten

joulusta -04 asti on yritystä

ja mitään ei ole edes lupaillut

nyt julkisella puolella lähete menossa

ja sitä aikaa odotellessa eteenpäin

mennään.[/color]

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaikki muut arvot ihan kohdallaan, tosin T4V olisi voinut olla korkeampi. TSH 1,7 (viitearvo 0,4-3,5 ja uusimmissa suosituksissa 0,4-2,5) T4V 14 (10-21) T3V 5,1 (en muista tarkkaa viitearvoa) ja TPO 47 (alle 35). Tosin selkeässä vajaatoiminnassa voi vasta-aineet olla jopa yli 1000.

Lääkityksen aloitettuani kontrolliverikokeissa TSH oli 2,2 kun sen olisi pitänyt laskea. Lääkeannosta siis nostettiin. T4V 15, joten se on menossa oikeaan suuntaan. T3V 5,0 eli ok, joten sen seuraamista ei enää pidetty tärkeänä. Myös oma olo on erittäin tärkeä ja minullahan ero entiseen on aika selkeä.

Olen käynyt yksityisellä endokrinologilla ja ihan hyvä niin, koska näillä arvoilla minut olisi naurettu terveysasemalta ulos. Tämä koko vyyhtihän alkoi purkautua, kun minulla todettiin akuutti kilpirauhastulehdus. Lisää kilpirauhasasioista löytyy googlettamalla kilpirauhasfoorumia. Sieltä kun vähän suodattaa enimpiä kirjoituksia niin siellä on ihan asiantuntevaa tekstiä.:)

-Tuittu-

Vierailija
22/42 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSH olisi hyvä olla siinä 1 pinnassa ja T4V viiterajojen yläosassa.

Ja nämä on tosiaan vain minun tietojani ja lääkäriltä ymmärtämiäni tietoja, joten ei niihin kannata ihan sokeasti luottaa..;)

-Tuittu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mettelle pahoittelut negasta ja Tuitulle jaksuja menkkakurjuuteen. Tirpalle kovasti tsemppiä!

BILHA: pakko kysyä, kun kirjoitit varhaisista keskenmenoista, että mistä on oikein kyse?

MANCO: kyllä me naiset taidamme nousta vaikka minkälaisesta suosta... Kunhan vaan muistamme olla itsellemme tarpeen vaatiessa kilttejä, eli pitää itseämme hyvänä.

MILIKO: joko tiedät, millä viikolla sulla on punktio? Mulla on viikolla 50. Ehkä piinaillaan samoihin aikoihin ja voidaan muutenkin vaihtaa hoitokuulumisia. Missä sun punktio tehdään?

Täällä vietetään rauhallista viikonloppua ja odotellaan menkkoja alkaviksi. On tämä edelleen mukavata tämä ns. hoitotauko, vaikka öisin uneksin vaan vauvoista ja isoista vatsoista. Mutta silti, kun ei tarvii jännittää ja miettiä, saati sitten juosta klinikalla. Mutta ensi viikolla pitäis alkaa piikitykset ja käynnit taysissa. Mulla on lyhyt kaava. Hei IVF/ICSIläiset, onko teillä ollut lyhyitä vai pitkiä kaavoja? Mitä olette niistä mieltä? Ja missä vaiheessa vatsa alkaa turvota ja millaista se turvotus on? Jännittää nimittäin tosi paljon työkavereiden katseet. Olen vatsan seudulta hoikka, ja jos kovasti vatsa pullottaa, pelkään, että saan kuulla vihlailuja ja merkitseviä katseita: onkohan tuo Ilpo raskaana? Ja se koskee.

terkkuja kaikille!

ILPO

Vierailija
24/42 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun isot pahoittelut Mancolle - oot joutunut kokemaan hirveän pettymyksen! Kovasti jaksamista asian yli!

Enpä oikein muiden kuulumisia osaa kommentoida, luin pikaisesti tuoreimman pinon läpi mutta muuten olen pitänyt palstataukoa lähinnä loman vuoksi. Matkustin kaverini kanssa kauas toiselle mantereelle elämänmenoa ihmettelemään ja pari viikkoa vierähti marraskuusta kuin huomaamatta :) Tosin ihana oli palata kotiin oman kullan kainaloon, tulikin jo ihan hirveä ikävä. Sellainen vähän tietty vaivasi mieltä, että tämä kierto meni sitten ihan " hukkaan" , kun päästiin hommailemaan vain kp9 ja seuraavan kerran vasta kp23.

Mutta oli kotona jotain positiivista mua odottamassa: joulukuun 21. päivä on ensi käynti julkisella!!! Jee, päästään mekin IVF:ään ensi vuoden alussa. Nyt oon taas ihan innostunut, kun viimeinen inssihän meillä tehtiin yksityisellä joskus keväällä, joten on tullut taukoa hoitoihinkin.

No niin, yritän ehtiä paneutua teidän muidenkin kuulumisiin ja päästä tästä elämästä paremmin kärryille - meillä on nyt kp 24 ja menkat alkaa viimeistään keskiviikkona. Tsemppiä itse kullekin plussan metsästäjälle!!

Vierailija
25/42 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kuulumisia, kun töissä pukkaa taas kiirettä. Eli inssi tehtiin perjantaina ja pari munista odotteli irtoamistaan. Onkohan kellään tietoa, että kuinka isoja niiden pitäisi olla että a) irtoavat ja b) olisivat hedelmöittymiskykyisiä? Kun mulla toinen oli vaan 18 mm ja olin pregnylin pistänyt jo 34 tuntia aikaisemmin, niin mietin että mitähän sille käy¿ No, joka tapauksessa keskusteltiin lääkärin kanssa, että inssejä on turha tämän enempää jatkaa kun niiden olisi kaiken järjen mukaan jo pitänyt tuottaa tulosta. Seuraava askel on siis ivf, johon päästään ensi vuoden alusta. Olin tosi tyytyväinen, että lääkäri oli samoilla linjoilla kuin itsekin oltiin tuumittu ja niinpä tähän inssiin ei lataudu liikaa toiveita kun tietää, että päästään ¿tositoimiin¿ heti joulutauon jälkeen. Toisaalta vaan pelottaa, että mitä vikoja siellä ivf:ssä saattaakaan paljastua, mutta toisaalta parempi saada tietää mahd. pian eikä lyödä päätä seinään tuloksettomien inssien kanssa. Eli ihan hyvillä mielin olen ja yritän nyt vain ottaa rennosti tän piinistelyajan (heh, piti oikein tarkistaa monesko pp on meneillään ja vasta pp3 mennään).

Täällä on sekä peukut ja varpaat taivasta kohti Tirpan puolesta, enkä äkkiseltään edes muista oliko täällä muita piinailijoita tällä erää? Tirpan tilanne on vaikuttaa kyllä tosi lupaavalta ja tuon loistavan asenteen voisit tartuttaa minuunkin! Onko vielä ollut mitään oireita, entä mitkä fiilikset on noin yleensä ottaen? Entä oliko sulla jotain väliultria tässä piinailuajalla, miten siellä on sujunut? Nyt se plussa sieltä teillekin napataan, eikö?!

VM:lle onnittelut ensikäynnin ja ivf:n lähestymisestä! Päästään varmaan melko samoihin aikoihin jännäilemään :)

Ilpolle huiskutukset! Mulle tehdään tuo ivf pitkällä kaavalla, mutta mitään kokemuksia ko. hoidosta ei sattuneista syistä vielä ole :) Mietin sellaista, että kun meillä on nämä tilanteet hyvinkin samanlaiset (lahjasiittiöt ja hoitojen aikataulut) niin haluaisitko vaihdella ajatuksia ihan sähköpostitsekin? Voin laittaa osoitteen jos kiinnostaa :)

Mancolle isot pahoittelut täältäkin, toivottavasti elämä voittaa taas pikkuhiljaa. Jaksamista!

Nyt on pakko lopettaa ja jatkaa taas töitä, mutta oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille hoidokeille!

EE

Vierailija
26/42 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että elämä on yhtä piinaa aina vaan¿toiset piinailevat hoitotuloksen kanssa ja minä taas sitä, mikseivät menkat jo ala, että pääsisi taas pistelemään! Tänään on kp 29 ja pikkuhiljaa alkaa kylmä hiki ilmestyä otsalle¿perjantaina pitäisi päästä pistelemään, jotta ICSI ehditään tehdä tähän kiertoon ja ennen joululomaa. Vielä ei ole mitään menkkaoireita ja luultavasti ne pysyvätkin poissa, kun niin hartaasti odotan.

Ihan älytöntä jännittämistä senkin vuoksi, että alun perin piti ICSI tehdä vasta tammikuussa ja tämä joulukuun mahdollisuus tuli ihan yllätyksenä. ILPO kyseli meidän hoitopaikkaa ja se on Ava-klinikka Tampereella. Punktio olisi luultavasti juuri viikolla 50, joten mikäli vaan hoitoon päästään, niin yhdessä jännitetään punktiota ja tulosta! Minulla on takana yksi ICSI, enkä minä ainakaan kärsinyt minkäänlaisista turvotuksista, mutta jotkut kyllä paisuvat kuin ilmapallo. Miten sinun Ilpo käy, se jää nähtäväksi. Ja viimeksi oli käytössä lyhyt kaava, niin kuin jatkossakin.

Perjantaina tuli postissa meidän toisen kromosomikokeen tulos ja se oli mukavaa luettavaa. Y-kromosomin deleetio (muistaakseni) on poissuljettu ja nyt odotellaan vielä toisen kokeen tuloksia. Helpottaa ainakin vähäsen!

Miliko

Vierailija
27/42 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILIKO: tiedän niin tunteen, on tää yhtä pirun piinaa vaan. Mun menkkojen piti alkaa tänään, mutta eipä näkynyt. Onko sulla lyhyt kaava? Mun ois siis pitänyt aloittaa piikittelyt huomenna. Tosin lääkäri sanoi, että hoitoon mennään, vaikka menkat ei alkaisikaan oikeana päivänä. Tänään en saanut ketään taysista kiinni. Pelottaa, että ehtiikö mulle mitään muniksia kehittyäkään, kun punktion on pakko olla viikolla 50, kun taysissa ei voi punkteerata sen jälkeen. Musertaa tämä oottelu. no, on kyllä menkkaoloja... Mutta kiva, JOS päästään piinailemaan samaan aikaan.

EmmaEmilia: erittäin mielelläni vaihtaisin kanssasi privaattipostia, eli laita vaan spostiosoitteesi! Kyllä se kummasti helpottaa, kun tietää, että vielä on hoitokeinoja käyttämättä ja tietää niihin pääsevänsä. Eli onnea ivf-päätöksenne johdosta! Ja tietenkin toivotaan parasta tästä hoidosta kaikesta huolimatta.

Myöhemmin lisää!

Vierailija
28/42 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt on pakko taas vuodattaa. Miulla siis meni kroppa ihan sekaisin niistä hormoneista. " Menkat" kesti ruhtinaalliset kolme päivää, joista 2 päivää pärjäsi vallan mainiosti pikkuhuosunsuojalla eli tiputteli sillon tällön ja yhtenä päivänä koski aluksi ihan sikana vatsaan ja vuoti vähän enemmän jatain ruskeeta (anteeksi kuvailut!) siis tarvitsi jopa sidettä. Joka tapauksessa sillä vuodon määrällä ei mikään limakalvo ulos tule! Tänään pp18 tein taas testin ja Acon 10 näyttää edelleen sitkeesti negaa. Kaiken huipuksi saikulta ei saa ketään kiinni! Eihän tää nyt kai enää plussaksi voi muuttua?? Vai voiko tää olla joku tuulimuna?? No hermot tässä ainakin menee jos ei muuta!

MILIKOn tunteet tuntuvat siis niin tutulta. Aina on jotain stressattavaa! Toivotaan nyt, että täti kurvaa paikalle (kun sillä nyt kerrankin olis lupa tulla..) ja pääsette vielä joulukuussa hoitoihin. Kiva muuten kun ne verikokeet oli ok!

Hienoa, että EE pääsi inssiin ja hoitojen jatkosuunnitelmatkin on jo tehtynä. Tietenkin toivotaan, että nyt tärppäis!

MANCO on jo ihanan positiivinen. Toivotaan, että seuraavasta hoidosta tulee se plussa ihan pysyvästi!

VM:kö se nyt olikaan ollut lomalla? Loma kyllä tulisi tarpeeseen! Mie haluisin sellasen on/off napin, josta vois kääntää tän lapsettomuusasian ihan unohduksiin!

ILPOllakin hoidot etenee huimaa kyytiä. Minkäs takia teillä päädyttiin pitkään kaavaan IVF:ssä?

Mutta nyt pipareiden paistoon! Huiskutuksia kaikille!

-Mette-

Vierailija
29/42 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MANCO Hienoa, että oot jo hyvällä mielin katsomassa eteenpäin. Mä sain siirtopäivänä toimenpidekertomuksen jossa mainittiin että kuudesta alkiosta neljä on TOP luokkaa (joista siis yksi siirrettiin) ja kaks hiukka heikompaa.... Loput meni pakkaseen ja mun logiikalla kun 5 laitetaan 4 olkeen niin varmaan TOPit on yksin ja ne heikommat kahdestaan =)

ILPO Mulla on kokemusta vaan pitkästä kaavasta ja mulla turvotus on alkanut suurinpiirtein piikityksen puolessa välissä kun rakkuloilla rupee oleen jo kokoa. Pyydä lääkäriltä saikkua loppuvaiheeseen vedoten tukalaan oloon niin vältyt haukankatseilta. Tsemppiä hoitoon bdbdbd

VM1974 Tsemppiä lääkärikäyntiin. Se on aina mukava kun tietää, että jotain alkaa tapahtumaan. Peukkuja pikaisiin tuloksellisiin hoitoihin bdbdbd

EMMAEMILIA Kukas lääkäri sulla oli ja olitkos OYSin vai yksityisen hoidossa? Meinaan OYSin kanta ainakin ennen oli, että kaks inssiä ja sitte rankemmat hoidot. Toivottavasti teillä tärppää ennen sitä bdbdbd Mulla ei oo mitään uusia oireita, tissi edelleen kipeet mutta ne kipeyty jo piikittelyn aikana. Tänään oli eka ylim. väliultra ja ens maanantaina seuraava. Ja KUN minä nappaan sen plussan niin niitä ultria tulee vielä neljä lisää =) Näiden kahden ultran perusteella ei vielä lääkäri osaa sanoa mitään ennenkuin tutkimus on ohi (eli kun tietävät ketkä tutkimuksessa mukana olevat raskautuu ja ketkä ei ja näiden UÄ kuvia vertailemalla etsivät niitä eroavaisuuksia....kait) Ja fiilikset, hmmmm, mä aattelin muka olla niin etten ookkaan missään hoidossa enkä oota mitään mutta mutta nyt hiukka pelottaa kun kuitenkin sitä niin lataa odotuksia tähänkin hoitoon ja tieten se ei toivottu tuloskin hiukan kummittelee taustalla mörkönä..... Että näin.....

MILIKO Pikaista tätiä. Ja tsemppiä tulevaan hoitoon bdbdbd

METTE Toivottavasti tilanne selkiintyy pian. Mulla oli samantapanen vuoto niiden terojen jälkeen. Voisko olla ettei limis ollutkaan ihan täysin kehittynyt (tai siis tarpeeksi paksu). Mun tilanteessa tiedettiin ettei limis ollu loppuun asti kehittynyt kun piti saada se uusi vuoto aikaseksi kun ekassa nollaUÄssä limis oli jo liian pitkällä...Hiukan sekavaa mutta toivottavasti tajusit. Tsemppiä kuitenkin ja ihanaa piparintuoksua!

ON. Olennaisen kerroin jo tuolla EmmaEmilian kohdassa. Joulun odotusta hoidokeille ja paljon plussia

tirppa kuittaa hetkeksi ja pp ollessa 5

Vierailija
30/42 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin vaan pikaisesti vastailemaan eli

Tirppa, ollaan ¿hoidossa¿ Väestöliitossa ja siellä mulle tehtiin kolme inssiä + tämä nykyinen (pp4 vasta¿), joten ihan hyvä kun pääsee siirtymään asioissa eteenpäin. Varmaan (toivottavasti) sitten ensi kesänä ollaan paljon viisaampia tän meidän tilanteen suhteen eli onnistuuko hoidot vai pitääkö sitä adoptiota alkaa sitten tosissaan suunnittelemaan.

Ilpo (ja tietenkin kaikki muutkin!) mun sposti on emmaemilia@netti.fi eli eikun kirjoitteleman! :)

Milikolle ja Ilpolle toivotaan pikaista tädin ilmaantumista (kerrankin näin päin) ja Metelle kovasti tsemppiä hankalan tilanteen selvittämiseen! Kaikille muillekin kovasti huiskutuksia ja mukavaa viikon jatkoa!

EE

Vierailija
31/42 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en taida päästä hoitoon ollenkaan! ei näy menkkoja vieläkään. Jotenkin alkaa tuntua siltä, että tämä on meidän osalta tässä. Huomenna saan kuulla, että mihin asti menkkoja odotellaan. Masentaa ihan vietävästi, kun vähän aikaa sitten oli niin toiveikas ja levännyt olo. Ei tässä hommassa pitäis pitää mitään varmana tai helppona. Mitä sulle kuuluu, Miliko?

Mette: ootko saanu jonkun saikusta kiinni? Ultrassa se sitten näkyy, onko kohdun limakalvo irronnut kokonaan. tosin oli mullakin jotenkin niukempaa vuoto menopur-pistosten jälkeen, mutta ei tuollaista kuiteskaan. Toivottavasti pääset pian ultraan!

muille kanssa vilkutuksia! kiva että saa teille purkaa.

Vierailija
32/42 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuu kolkuttelee jo nurkan takana ja nyt on tuo pimeyskin hieman alkanut väsyttää. Täällä etelässä kun on niin synkkää ja lumetonta. Viikonloppuna ajattelin laittaa jouluvaloja ikkunoihin ja kaivaa kynttilöitä esiin. Se tuo mukavasti valoa tähän ankeuteen. Alle kuukauden päästä ollaan jo menossa taas valoa kohti. Joka vuosi puhun kirkasvalolaitteen hankinnasta ja joka vuosi se jää hankkimatta. Ehkä sitten ensi vuonna. :)

MANCO: Kiva kun saan sinut pitää listalla! Me ollaan kyllä aika mukava jengi..:) Tosin mieluiten olisin pitänyt sinut tuolla alemmalla listalla, mutta ehkä sitten PASsin jälkeen käy niin..;) Ja kyllä vain, insseillä meillä vielä jatketaan. Ehdittiin keväällä tehdä yksi inssi, sitten tuli kesätauko ja sitten kilppariongelmat. Yhtä taukoa on siis ollut tämä hoitojen alkutaival. Ehkä sitten tammikuussa päästään jatkamaan..

Edelleen pidän itseäni aika maltillisena peukuttelijana, mutta nyt on ihan pakko salaa täällä peukuttaa MILIKOLLE! Ajattele jospa tuo haikara olisi salaa käynyt teidän ovella kun tuo kierto näyttää salaperäisesti venymään..;) Muistatkos miten kävi Keinuhepolle aikanaan?! :) Joten kannattaisko testailla? ;)

Kiva VM kuulla sinusta!!! Tosi ihanalta kuulosti tuo sinun kahden viikon lomasi ja vielä kiva ylläri oli kotona odottamassa. Ja jos kierto jo vaihtui, niin nythän on taas käsillä uusi yrityskierto!

EE:lle tsemppiä piinaviikkoihin!! Toivotaan että tämä inssi toisi sen kauan toivotun plussan! Hurja miten teilläkin noi hoidot etenee kovaa vauhtia. Just vasta oli heinäkuu ja odottelitte miehen lopullisia siittiötuloksia ja nyt oot jo oikea hoitokonkari! Pääsisinpä minäkin..

ILPO: Lähettelen täällä vierailevaa tätiä sinnepäin, jos se vaikka tehoaisi..:) Toivottavasti ehtisitte vielä siihen viikon 50 punktioon!! bdbdbdbd

METTE: Olikos sinulla pistokset inssin tukena vai clomit? En millään muista.. Mutta tuli mieleen että clomithan ohentaa limakalvoa.. Oliskohan kyse siitä? Minulla taas oli tällä kertaa pitkästä aikaa oikein kunnon menkat.. Kivaa vaihtelua (joo, pienet on ilot täällä) kun on ollut vähän liiankin niukat kauan aikaa. Minun käsittääkseni tuulimunakin nostaa raskaushormonia, joten jos se sellainen olisi niin kai se näkyisi testissä..?! En kyllä taida olla paras neuvoja..:) Toivottavasti saat lääkärin kiinni!

Ui ui, kun TIRPAN piinakin etenee hurjaa vauhtia!!! Onko mitään oireiksi mainittavaa ilmassa? Voi kun niin toivoisin sinulle sitä plussaa!! Saatteko te muuten mitään tuloksia siitä tutkimuksesta?

Saiko BILHA lääkäriltä sähköpostia?

Muille Hoidokeille vilkutuksia!!

ON: Kp 6 ja menkat loppumaisillaan. Ja suunnitelmat hoitojen jatkumista varten seuraavat: a)menen hyvissä ajoin verikokeisiin ja jos arvot ovat ok niin b) soitan Väestöliittoon ja ilmoittaudun ensi kierrossa inssiin. c) jos menkat alkaa siten, että kierron 3-5 päivät osuu joulun pyhille eikä voida aloittaa pistoksia niin d) aloitan clomit ja tehdään seuraava inssi niiden avulla. e) käyn endokrinologilla varmistamassa arvot f) menen inssiin ja g) kahden viikon päästä tuuletellaan plussaa! :D Ja tässähän suunnitelmassa ei ole mitään mahdollisuutta mennä minkään mönkään..;)

Muistattekos kun kesällä päätettiin, että täytetään plussajuna elokuussa ja sinnehän tosi moni hyppäsi. Niin eikös sovita, että tammikuussa lähetetään uusi juna tuonne o-puolelle. Minä ainakin olisin vapaaehtoinen matkustaja ja mieluiten siellä 1-luokassa..;)

-Tuittu-

Vierailija
33/42 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on kumma kun ei vuoto ala, ei anna edes merkin merkkiä itsestään. Tässä kävi just niin kun kuvittelin, eli kun kovasti odotin vuodon alkua ja pistoksia, niin sitten ei vuotoa kuulukaan. Eilen illalla muka jomotti selkää ja höpö höpö, ei enää aamulla. Tänään on kp 31 ja ne pari luomukiertoa, joita hoitojen aikana on ollut, ovat olleet kp29-32. Vielä on siis toivoa suht normaalista kierrosta, mutta aika alkaa käydä vähiin. Huomenna pitäisi alkaa vuoto ja perjantaina pistely. Mun laskuopin mukaan olisi kyllä mahdollista venyttää pistosten aloitusta vaikka ensi maanantaille ja silti ehtisi. Pakko soittaa huomenna Avaan ja kysyä, muuten halkeaa pää. Mitenkäs ILPO, saitko lisätietoa siitä, miten pitkään voidaan odotella?

Ja TUITTU, pakko oli tuhlata viimeinen testi eilen ja yhtä viivaa näytti. Kp 15 kävin ultrassa ja silloin lääkäri sanoi, että follikkelit eivät vastaa päiviä ja tiesin jo siitä, että kierto venyy. Toivossa ja ihmeen toivossa on hyvä elää...kai.

Miliko

Vierailija
34/42 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ILPO ja MILIKO toivottavasti se täti kurvaa teille pian jotta pääsette niiden myötä hoidoissa eteenpäin, varsinkin jos testitikussa on vain se yksi viiva. Pitäkää se täti sitten tiukasti teilläpäin kun minä en sitä halua....

TUITTU ei mitään oireita muita kuin alkavia menkkajomotuksia. Mahaa nippailee ja selkää jomottelee välillä ja päätä alkoi särkemään eilen illalla ja taas tänään päivällä. Joten ei kovin ylhäällä toiveet oo..... But it is not over until fat lady sings......

Siinäpä ne tärkeimmät uutiset olikin tuitun osiossa.... Huiskutukset hoidokeille ja positiivista tuulta

Vierailija
35/42 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä oikeesti kumma kuinka se aina meneekin niin, että ne jotka menkkoja oottaa ei niitä saa ja ne jotka ei missään nimessä niitä haluais, saa ne (yleensä jopa) etuajassa :( Aivan raivostuttavaa jos multa kysytään! Syynä ärtyisyydelleni on paitsi elämän epäoikeudenmukaisuus ja hankala aamu, myös se, että täällä menkkaoireet on kurvanneet pihaan jo hyvinkin vahvasti ja nyt mennään vasta pp6:sta! :( :( Eli alaselkä on kipeytynyt, rinnat on tosi kipeät ja arat, mahaa nipistelee ja mielialat heilahtelee laidasta laitaan, kaikki tuttuakin tutumpaa kuukausittaista harmitusta. Mutta ei yleensä näillä kiertopäivillä oo ollut näin voimakkaita oireita, joten oletettavasti tämä kierto jää taas tosi lyhyeksi (en siis nyt syö Lugeja kun lääkäri ei niistä puhunut mitään enkä itsekään muistanut ottaa puheeksi). No mutta sille asialle ei itse mahda mitään ja pitää vaan ootella mitä tuleman pitää. Yritän vielä kovasti pitää kiinni eritysesti Tirpan viljelemästä positiivisuusstategiasta, mutta vähän hankalaa se on.

Monesko pp Tirpalla muuten on nyt meneillään? Milloin on testausaika? Vitsit että toivon ettei nuo sun menkkaoireet kuitenkaan tarkoittais mitään ikävää. Niin monet on kuitenkin sanoneet, että menkkaoireet ja raskausoireet muistuttaa tosi paljon toisiaan, joten revitään se toivo vaikka sitten siitä (tosi hyvä kannustaa toista, kun itsekin on jo tulkinnut omat oireensa armotta negaksi¿)

Tuitulla on kyllä loistavat ja saumattomat suunnitelmat hoitojen jatkamiselle! Toivotaan nyt tosiaan, että teidänkin odotteluaika ois vihdoin ohi ja pääsisitte taas tositoimiiin ja mieluiten heti plussajunaankin sen myötä! Mulla alkaa tosiaan nyt olla vuosi täynnä tässä pinossa kirjoittelua ja tuntuu tosi oudolta, että siitä ajasta melkein 2/3 oli meilläkin pelkkää odottelua miehen hormonihoitojen ja simppatulosten kanssa ja nyt ollaan jo tehty 4 inssiä ja siirtymässä ivf-hoitoihin. Pitäisi siis koettaa olla onnellinen siitä, että nyt on päässyt jopa piinailemaan ja kunnolla yrittämään raskautta, kun sitä pelkkää odottelua ja ajankuluttelua tosiaan oli kuukausikaupalla ennen tätä.

Mitäs Metelle kuuluu, mikä sulla on nyt tilanne?

Amaliaa taas huhuilen, eikös sulla oo se laparoskopia jo ihan pian? Tuuhan kertoon mitä siellä selvisi! Mua itseäni myös askarruttaa että oisko pitänyt koittaa taivutella lääkäri tuohon samaiseen tutkimukseen, kun mulla sitä endon mahdollisuutta ei kokonaan ole voitu sulkea pois kivuliaitten kuukautisten takia. Hmm¿ No, toivottavasti siellä ei kuitenkaan ilmene sulla mitään ikävää vaan kaikki sujuu hyvin ja mallikkaasti!

Mihinkäs Nonna on kadonnut? Kuulumisia odotellaan sieltäkin suunnasta!

Nyt on pakko taas jatkaa töitä, mutta mukavaa loppuviikkoa kaikille Hoidokeille!

EE

Vierailija
36/42 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas täs nyt vihdoinkin ehtis kirjottelemaan. Mun nettiyhteys töissä on aivan onnettoman hidas näiden Vauvan sivujen kans! Muut sivut kyllä latautuu... :-) Mikä lie suodatin asennettu tähän, heh heh.

Oma napa voi hyvin. Viime perjantaina (eli 2pv vuodon alkamisen jälkeen) hcg oli vielä hiukka korkeampi kuin sillon veritestissä (veritesti ~730 ja viime perj. ~1060), mutta johtui siitä että veritestin jälkeen arvo on kuitenkin noussut monta päivää ennen suunnan muutosta. Nyt maanantaina se oli tippunut jo ~160 + ultrassa kohtu näytti ihan tyhjälle. Nyt vielä ens ma käyn toivottavasti viimesessä kontrollissa, arvon vissiin pitää näyttää <1 että kaikki on tyytyväisiä. Mä vuodin ja kipuilin epäsäännöllisen säännöllisesti siis sunnuntaihin saakka (oon tainnut nää kyl jo kertaalleen kirjottaa??) eli 5pv yhteensä. Oli fyysisesti aika rankkaa, tai ärsyttävää. Se ruskuaispussi tuli tokan vuotopäivän iltana, ja pussi oli tyhjä joten ite tein johtopäätöksen että oli tuulimuna. Vaik en mä oikeasti mitään tiedä. Oli miten oli, tuo ' fakta' helpottaa kyllä ja en koe tuota enää niinkään keskenmenoks, vaan eikäyntiinlähteneeksi-' raskaudeksi' .

Miten teillä muuten jotka olette ivf/icsin ja PAS:it läpikäyneet; PAS-suunnittelussa ei varmaan muuta tehty kuin päätettiin tehdäänkö lääkkeelliseen vai luonnolliseen kiertoon ja annettiin ohjelappu mukaan? Mä nimittäin otin asian puheeksi nyt maanantaina tän km ' kontrolliultrassa' , niin se lääkäri (joka vaihtui täs välillä, nyt oli eka kerta kun näin tämän tyypin) ensinnäkin näytti sille että eihän meidän TÄSTÄ pitänyt puhua, mutta kysyi kuitenkin ovuloinko, ja kun olin vakuuttanut että ovuloin, jossain kp17 tienoilla, niin sit se vaan sano et kyl voi tehdä sit luonnolliseen kiertoon ja antoi ohjelappusen mukaan, et " sit varaat ultra-ajan kun seuraavat menkat alkaa" . Nyt vaan mietin että toivottavasti toi kans ON tuolla selvä. Mut kun käynnit kuitenkin maksaa, ja tää käynti tuli nyt ylimääräsenä, niin ajattelin että jospa se menis tässä samalla. Noh, pitää kysyä hoitsulta ens maanantaina sit. Nyt vaan toiveet korkealla ettei tämä kierto venyis, koska sit uhkaa ovis tulla jut sillai että oon matkalla enkä pääsis siirtoon. Vuoto onneks loppu kuin seinään sen kipu-vuoto-periodin päätteeks, joten eiköhän tää tästä. Jos sais ne seuraavat menkat joululahjaksi, HAH.

Miliko ja Ilpo, joko teillä on vuodot alkaneet? Ilpo kyselit hoidoista, meillä oli pitkä kaava, ja mä vielä tupla-ajotin syömällä pillereitä sen kierron missä sumuttelut alkoi. Mulla ei turvotusta juurikaan ollut koko hoidon aikana, pikkasen siinä punkiota ennen. Mut uskon että riippuu paljon myös rakkuloiden määrästä, paljonko niitä on tulossa. Mulla oli se 15 (punktiossa), joten ei niin kamalasti. Ja sit tietenkin ihan ruumiinrakenteesta. Mulla mahtuu maha vähän turpoomaankin eikä kukaan huomaa mitään. :-) Toivottavasti pääset vähällä, tai sit vaan saikun hakuun.

VM1974, sun loma kuulosti ihanalle katkolle tähän niin synkkään marraskuuhun!! Tuollasen voimalla jaksaa pitkään. Ja sit vielä oli niinkin kivoja uutisia kotona odottelemassa! Teillä vissiinkin siis ivf suunnittelu kyseessä?

Mette, joko olet saanut jonkun kiinni ja selvitettyä minimenkkojen syyn? Jos sitä nyt sen kummemmin voi selvittää. Mietit sitä tuulimunaa, niin niinku tuossa yllä jo kerroin, mulla oli arvot hyvin nousussa ja kaikki niinku normissakin (luulen), vaikka sit kai olikin tuulimuna. Ja mulla aconin 10 näytti haalean viivan jo pp10. Tuo, että clomit/joku muu on ohentanut limakalvoa, vois hyvinkin olla syynä. No, en mä oikeasti osaa neuvoa, toivottavasti saat mielenrauhan jotain kautta!

Tuittu, hienolle kuulosti sinun suunnitelma!! Toteutukseen vaan! ;-) Ja plussajuna tammikuulle kuulostaa hienolle, mä lähden mukaan, ykkösluokkaan¿!

Mites EE, mikä fiilis? Entä Tirppa? Miltä tuntuu??! Meinaatko testata ennen veritestiä? Vai onks sulla sellasta, jos niin milloin?

Mun teksti hävis (niinku pelkäsin, kirjottaminen vienyt tunteja¿), onneks jossain vaiheessa kopsasin tekstin wordiin, niin jäi edes jotain.

Mä laitan tän nyt tulee ennenku kaikki häviää.

VILKUTUKSET KAIKILLE MUILLEKIN KUIN MAINITUILLE!!!

Vierailija
37/42 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa mussukkaiset

EMMAEMILIA Mulla on, hmmmm, hetkinen.....*laskee sormilla* totanoin pp8 menossa.... Ilmeisesti en täysillä kuiteskaan oo mukana tässä piinailussa kun ei toi tieto tullu ku pyssyn suusta. Tai sitte ei vaan uskalla antaa itelle lupaa piinailla piennemmän pettymyksen toivossa. Täällä myös nippailee, juilii, jomottelee ja tissit oli viime yönä mielettömän kipeet. TOIVOTTAVASTI ne tällä kertaa on meillä niitä raskausoireita bdbdbd :) Kyllähän se on ollut yhtä odottelua tämä hoidoissa olo. Just tarkistin kalenterista, niin tasan vuosi sitte tehtiin eka IVF ja heti kun oli lupa niin tehtiin ne PASsit eli helmi ja huhtikuussa. Että mitäs se tekee, yli 60% odottelua vuodesta.... Jaiks. Pakko vaan on yrittää maltaa jaksaa... Tsemppiä Sinullekin piinailuihin *Pysy täti pois:manaus*

MANCO Meille annettiin ohjeeksi vaan soittaa IVF-hoitajalle kun ovulaatiotesti näyttää positiivista. Sitte sovitaan siirtopäivä jos kaverit selviää sulatuksesta. Ja mulla tehtiin molemmat luomukiertoon kun kuulemma ihan selkeesti ovuloin kuitenkin (?)

Testistä lääkäri ei oo puhunu mitään, ei veritestistä tai kotipissatestistä. Aattelin kysyä tulevana maanantaina toisessa ylimääräisessä UÄssä tästä asiasta. Luulisin, että tuolloin 8 tai 9.12 kun kerta itsenäisyyspäivänä tulee kaksi viikkoa siirrosta.... Huh ku alko jännittään kun aatteleekin asiaa....

Hyvä kun löysit asiastasi jotain lohduttavaa. Onnea tulevaan PASsiin. bdbdbd

TUITTU sullahan on selvät sävelet vähäksi aikaa eteenpäin :) Jo on kumma jos ei noilla eväillä raskaudu. Ihanaa joulun odotusta, YES huomenna saa aukasta ensimmäisen luukun joulukalenterista.....*kihertelee itsekseen*

/.\ OmaNapa elikkäs mahaa nippailee, juilii, jomottaa ja tissit oli yöllä järkyn kipeet. Siihen mä oikeestaan sitte aamulla tympäännyin ja nousin ylös ku ei nukkumisesta tullu mitään. Maanantaina ois seuraava ylimääräinen UÄ, kyselen testiajankohtaa silloin. En muuten oo etes ostanu sellasta vielä.....Tiedättekös NAISET miten on helppo saada luge-pallerot syvälle emättimeen. Ostakaa canesten voidetta jossa tulee muutama asetinputki mukana ja avot. Putkilo on just oikeen kokonen!!!!!

tirppa kuittaa PP olessa 8. Huiskutukset kaikille hoidokeille ja plussatuulia ++++++

Vierailija
38/42 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ei mitään uutta, raskauteen en jaksa uskoa eikä menkkoja kuulu ei näy. Keho meni vissiin totaalisesti sekaisin noista hormoneista! Limakalvo ei ollut ohut, vaikka clomeja popsinkin, eli kuten ILPO sanoi, se todennäköisesti vaan jäi vuotamatta ja tilanteenhan näkisi ultrassa. Saikkua ei vois vähempää kiinnostaa eli sinne en pääse edes ultraan. Olen siis päättänyt marssia yksityiselle ennen tammikuuta, jotta saan toisen mielipiteen tilanteesta. Nyt on vaan ongelmana mistä löydän asiansa osaavan lääkärin..

Saikulla oli taas niin välinpitämätöntä kohtelua puhelimessa, että oli mennä hermot! Ne ei tajua mistään mitään! Nyt mun sitten täytyy mennä keskustelemaan seksuaaliterapeutin kanssa tästä meidän tilanteesta! Miksi, kysynpähän vaan... No sillon ainakin kerron kaikki mikä tässä hommassa sairaalan puolesta mättää, valitettavasti hyviä asioita ei meidän kohdalta löydy!

TUITULLA oli loistavat suunnitelmat hoitojen suhteen. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty eli jospa se auttas siihen plussaamiseenkin! Hienoa, että sulla on olo parantunut lääkityksellä! Täälläkin on tehty suunnitelmia eli maaliskuussa IVF, toukokuussa PAS ja mikäli ei tärppää vieläkään käydään kesän aikana yksityisellä hormoneilla tuetussa inssissä. IVF:ään ei valitettavasti ole rahaa, kun eikös ne PAS:itkin pidä tehdä eli pakkanen olla tyhjä ennenkuin pääsee takaisin julkiselle? Viisaammat valaiskaa tilannetta! Mutta mistäs se julkinen puoli saa tietää jos välissä käykin yksityisellä??

Toivotaan että TIRPAn ja EE:n vuoro olis seuraavana hypätä plussajunaan. Jospa oireet enteilee raskautta eikä tätiä?! Tsemppiä piinailuun! Meinaako EE suunnata vielä laparoskopiaan? Onko sulla muita oireita kuin kivuliaat kuukautiset? Täällä ollaan myös muuten oireettomia jos mulla nyt endoa sitten on..

MANCOlle onnea seuraavaan hoitoon! Toivottavasti kierto ei temppuile ja pääsette PAS:iin suunnitelmien mukaan.

Mtes MILIKO? Tuliko täti ja alkoiko pistely?

AMALIAA huhuilen myöskin. Mites se laparoskopia? Kaikki tieto otetaan mielenkiinnolla vastaan! Mua jännittää nimittäin se operaatio aivan älyttömästi!

Kaikille tasapuolisesti vilkutuksiaja rentouttavaa viikonloppua! -Mette-

Vierailija
39/42 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viettänyt tovin hiljaiseloa, kai näitä asioita on koittanut päässään laittaa järjestykseen. Kuitenkin teidän kuulumisia oon aina lueskellu, mutta ihan perillä en ole *lupaa parantaa tapansa* Ihanan moni on plussannu, ONNEA! :) Toivottavasti piinailijat tuo pian lisää hyviä uutisia!

Kiva oli kuitenkin huomata, että olitte jo kaipailleetkin!

Mun laparoskopia on siis ohi, alkuviikosta tehtiin. Olin valmistautunu, kuulemaan kaikenmaailman ongelmista ja suunnittelin kovaa vauhtia ivf:iä ja niiden rahoitusta. Yllätys oli suurensuuri kun kaikki olikin ok. Siis " erinomaiset virtaukset" ja muutenkin kaikki hyvin. Eli inssiä sit seuraavaksi, clomeilla menopurilla (?) ja irrotuspiikillä säestettynä. Voisi tehdä jo joulukuussa, mutta tammikuulle ajateltiin ottaa, ei tähän jouluhälinään...

Onko sulla Mette jo laparoskopia aika tiedossa (en muista/huomannu sun viestistä)? Se oli kyllä mulla tosi " helppo" operaatio, vointi hyvä heti nukutuksen jälkeen, eikä kipuja juurikaan, tottakai mahaa jonkin verran aristaa edelleen, mutta pelkäsin pahempaa. Kaksi arpea on nyt mahassa muistona. Tänään olin ekaa päivää jo töissä. Jos haluat niin voin kertoilla tarkemminkin! Mutta elä murhedi, kyllä se hyvin menee! :)

Huiskutuksia kaikille ihanaisille hoidokeille!!

amalia

Vierailija
40/42 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun ajattelin kertoa Tuittu78:lle lyhyet kuulumiset. Me kirjoittelimme tuolla hoitotaukopinossa kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Kiitos sinun, olin viime viikonlopun aktiivinen netissä ja kävin myös suosittelemassasi kilpparifoorumissa tutustumassa aiheeseen. Keskiviikkona keskustelin lääkärin kanssa arvoista ja hän kirjoitti minulle lääkkeet, jotka hain tänään apteekista. Oli kyllä aluksi sitä mieltä että on viitearvojen sisäpuolella, mutta kun luettelin hänelle 03/05 lähtien otetut TSH-arvot, jotka ovat olleet 3.4-4.7 välillä, suostui hän lääkityksen aloittamiseen. Tosin pienellä Thyroxin-annostuksella, 25 mikrog.

Ajattelimme, että nyt kun aloittaa lääkityksen, ehtii ennen tammikuun hoitojen alkamista tehdä seurantamittauksen. Reilun viikon päästä maanantaina on hänelle vastaanotto, jolloin teemme tarkemman suunnitelman. Nyt sitten jännäämään auttaako lääke pudottamaan TSH:n. HCG olikin pudonnut jo 10:n, eli pääsen viikon päästä suunnittelukäynnille, vihdoin!

Haluaisin nyt kiittää sinua herätyksestä. Ilman viestiäsi en olisi lähtenyt aihetta enempää tutkimaan, vaan olisin luottanut lääkärin arvioon. Nyt kun oli tietoa, oli tahtoa enemmän. ISOT KIITOKSET!

Mahdollisesti ollaan sitten tammikuussa samaan aikaan piinailemassa, aika näyttää ;o)