Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tehnyt elämäsi suuret päätökset enemmän järjellä vai tunteella?

Vierailija
13.02.2023 |

Ovatko olleet hyviä päätöksiä, myöhemmin arvioituna?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen vähintään 25v asti, eli keskenkasvuisena lapsena monet päätökset piti tehdä.

Vierailija
22/26 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim parisuhteeseen mennessä olisi oltava tunnetta mukana, koska kuka nyt pelkästään järjellä kemiaa ja rakkautta taikoo, vaikka olisi paperilla hyvä. Tuossa pitää olla tunnejärkeä ja järkeä. Tunneasioissa harvemmin pelkällä järjellä voittaa. Jos minusta tuntuu että haluan palavasti automekaanikoksi, mutta järki sanoo mielestäni puuduttavan tylsän mutta hyväpalkkaisen asianajoduunin olevan järkevämpi valinta, niin metsään mennään. Harvoin voi saada sydämelle ja mielelle tyydyttävää ratkaisua olemalla vain puhtaan järjellinen. On järkeä kuunnella omia tunteitaan ja halujaan asioissa. Tunnejärkeä *yhdessä* järjen kanssa kannattaa käyttää. Eli ei esim jää väkivaltaiseen suhteeseen järjen perustella, vaikka tunne sanoisikin, että silti rakastaa, vaikka pahalta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opinnot - tunteella

Työnhaku - tunteella

Avioon - tunteella

Lasten teko - tunteella

Melko lailla ns. tsägään olen luottanut ja fiiliksellä mennyt.

Hyvin on asiat.

Minkä ikäinen olet?

42

Niin arvelinkin, että jotain sinne päin. Nuoremmilla sukupolville ei välttämättä ole ollut ns varaa heittää tunteella kaikkia valintoja.

Ei kai minullakaan ole varaa ollut ja päätökset on tehty huonoon aikaan esim. lasten suhteen. Kuitenkin tähän mennessä pärjätty, kaikki hyvin.

Kyllä tämän päivän nelikymppisillä on ollut ihan eri tunnelma opiskeluista valmistuessa, vaikka olisi valmistunut epäjärkevältä alaltakin. Ja sama koskee lapsentekoa, tulevaisuudenuskoa riitti vielä 90-luvulta nollarille hyvin.

Vierailija
24/26 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteella.

Vierailija
25/26 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteella.

Jos nyt järkevästi ajatellaan niin taloudellisesti se ei ole ollut kannattavaa, mutta muuten olen ns. saanut enemmän kuin mitä olen edes uskaltanutkaan toivoa.

Olen varmasti jäänyt tietyistä asioista paitsi, mutta toisin tehden, pelkkä järki edellä, olisin ehkä jäänyt itselleni tärkeimmistä asioista paitsi.

Vierailija
26/26 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteella muut paitsi asuntokaupoissa järki ollut mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi