Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HEINÄKUISET kukkuu....:-)

20.11.2006 |

enpäs löytänyt pinoa mistään....joten ajattelin tässä kirjoitella muutaman rivin, mikko on tosin sylissä, joten katsotaan mitä tästä tulee :-)

Meille kuuluu ihan hyvää, Mikko on edelleenkin tosi hyväntuulinen kaveri ja huomenna tulee jo 4 kuukautta täyteen, niin se vaan aika kuluu nopeasti ja joulukin jo rupee lähestymään. isommat lapset ovat olleet nenä kiinni lelukirjoissa, että tuon haluan ja tuon jne...:-)

Viime yönä mikko nukkui koko yön ilman heräämisiä ja muutenkin nukkuu yöt niin että vasta 5-7 välillä saattaa herätä syömään, joten itsekin saa nukuttua ja samalla kerätä voimia, tosin hyvin olen itse jaksanut, vaikka mietinkin että miten kolmen lapsen kanssa päivät sujuu, mutta olen todennut että hyvin sujuu.

Tosin ulkona on nyt tosi kurja keli, liukasta ja vettä joka paikassa, joten ei olla tänään päästy ulkoilemaan, toivottavasti kohta tulisi lunta niin kirkastuisi tuo ilmakin.

mutta siis meillä jaksellaan hyvin, toivottavasti muillekin heinäkuisille kuuluu hyvää!

Tupuhupuna ja Mikko (huomenna 4 kk)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jaksellaan paremmin sitten viime kuuleman :D Tosin hieman olen alkanut huolestua Monan ruokailusta. Kuinka usein teidän muiden täysimettävien lapsi syö rintaa?

Meillä tissi suussa ollaan tätä nykyä kahden tunnin välein päivällä ja viime yö meni taas ihan harakoille...tyttö valvoi 23 saakka, nukkui aamuyölle 3-4 asti, mutta sitten heräsi todella monta kertaa. Tänään on ollut äreämpi kuin tavallisesti, eikä päiväunetkaan maistuneet. Harmittaa hieman, sillä pari viimeistä päivää maito tuntuu olleen tiukassa jostain kumman syystä. Maitoa tulee, mutta menee aikaa ennen kuin alkaa herumaan. En oikein tiedä mitä tekisin, sillä pulloa hän ei huoli laisinkaan...No, mutta täytyy ottaa puheeksi neuvolassa keskiviikkona.

Harmittaa hieman, kun on eri neuvolan tädit kuin viimeksi. Isosiskon aikaan molemmat tädit sattuivat olemaan uskomattoman ihania, taitavia neuvomaan ja keskustelemaan. Monan äitiysneuvolan terkkari oli ihan kauhistuttava kotka(suokaa anteeksi tämä nimitys, mutta uskokaa tai älkää, se on osuva:D) jonka kanssa oli todella hankala keskustella esim. synnytyspelosta yms. Samoin lastenneuvolan täti on hieman erilainen mihin olen tottunut, tosin hän sentään on ihan mukava :D

Tänään kävimme heti aamusta reippaina ulkoilemassa ja isosisko sai rymytä lumessa oikein sydämensä kyllyydestä! Olikin mukavan rauhallisella tuulella lopun päivää.

Miehen kanssa tuntuu olevan taas paremmat välit vaihteeksi. Onhan meillä näitä elämänmuutoksia tässä viime aikoina ollut ihan riittämiin, esim. jo se, kun muutimme esikoisen odotusaikana etelästä tänne pienemmälle paikkakunnalle miehen opiskelujensa vuoksi. Mies ei ole oikein sopeutunut tänne missään vaiheessa, eikä tunne juuri ketään jne. Sitten lasten syntymiset pienellä ikäerolla ja opiskelujen aloitus hänellä, paljon kaikenlaista. Ei siis ihme, jos välillä hieman käy mielen päälle tämä kaikki. Kaikesta huolimatta hänkin sanoi olevansa tyytyväinen elämäänsä, mutta ihmettelee hieman itsekin näitä elämänmuutoksia. Kyllä tässä itsellänikin ihmettelemistä riittää vielä pitkäksi aikaa! :D

Ajatella, kuinka nopeasti tämä vuosi on mennyt. Vasta täällä aloitimme raskaudestamme kirjoittelemaan ja nyt kaikilla meillä on jo 3-4kk ikäiset vauvat!

Mutta mukavaa viikkoa kaikille ja pian jouluakin voi jo alkaa odottelemaan ja valmistelemaan... :D

t.Saraida + tytöt 2v4kk/4kk

Vierailija
2/25 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänmuutostahti on ollut kova täälläkin:) Vuodesta 2003 lähtien on tapahtunut mm. seuraavaa: molemmat valmistuimme ammattiin, lähdimme työelämään, muutimme omaan kotiin, menimme naimisiin, saimme pojan, muutimme takaisin lapsuuden maisemiin ja saimme tytön ja mies vaihtoi vielä työpaikkaa:) Että on tässä ehtinyt 3 vuodessa sattua ja tapahtua! Ihme, ettei ole pää enempää mennyt sekaisin...;)

Viime yö meni onneksi paremmin kuin edellinen, jolloin siis oltiin hereillä 02.30 lähtien aamuun asti. Minäkin olen huolissani tytön tissittelystä (tai siis sen puutteesta). Ei tunnu oikein huolivan sitä enää. Kääntää päätä pois kun tarjoan ja alkaa kitisemään. Mullakin herumiseen menee aikaa ja olen alkanut epäillä maidon riittävyyttä. Kiinteiden aloituskin sekoittaa niin äidin kuin vauvankin pasmat, enää en oikein tiedä, mitä antaa ja kuinka paljon:D

No, mutta tälläistä hakemista tää oli esikoisenkin kanssa. Kyllä se taas tästä...

Kivaa viikkoa kaikille!

sitruska ja muksut 4,5kk/2,5v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on jo pitkään nukkunut yöt 2 heräämisellä,ei koliikista tietoakaan! Nukkumaan menee viim 20.00 ja silloin jää aikaa myös parisuhteelle. Onneksi on nyt pahin tunnemyrsky takana ja ollaan miehen kanssa löydetty meille sopivat hoitotavat!

Tyttö on jo muutaman viikon ottanut velliä ja paria sosetta päivittäin. (siis paria makua)

Nyt on tämä ikävä flunssa riehunut meidän koko perheessä,tyttö onneksi selviää vähällä niiskutuksella.

Malttamattomana osotan ensi viikon neuvolaa ja paljonko on kasvettu taas kuukaudessa.

Kova olisi yritys jo päästä eteenpäin,mutta toistaseksi tyttö harrastaa sitä äidin ollessa vessassa tai keittiössä :D

Ai ai,on ilmeisesti tutti pudonnut ja nyt on maailmanloppu lähellä,täytyy pelastaa tilanne!

Mukavaa joulun odotusta kaikille!

Vierailija
4/25 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on perunaa maistettu! Kylläkin sana rohmuttu, järsitty sekä ahmittu kuvaa kyseistä tapahtumaa parhaiten. Nähkääs asia on niin että poika istuu sylissäni kun syön. Viime viikot ovat olleet jatkuvaa taistelua lautasen herruudesta. Lasi viedään käsistäni myös. Ollaan hörpitty tähän asti vettä. Nyt annoin palan perunaa. Ajattelin että sylkee pois, kokkareista kun on. Suunnitelma ei toiminut. Olisi syönyt miten paljon vaan. Pureskeli ja mutusteli, ja arvaatte kai, riita tuli kun tarjoilu päättyi. Tämä valoi uskoa, että aavistukseni vauvani tarpeesta lisäruokaan osuu oikeaan. Jollakin tavalla on olo että lintsaa kun ei ole vielä 6kk plakkarissa, mutta uskon että jokainen lapsi on yksilö, ja että 6kk on vain johonkin asetettu raja. Tuttavani puhui ystävistään jotka ovat lähestulkoot tissittäneet lähemmäksi vuoden ikää. Tapansa ja tyylinsä kullakin. Jokainen äiti tietää ja tuntee vauvansa tarpeet, näin se on rakennettu! :) Katsotaan rauhoittuuko yöt. Meillä on viimeaikoina syöty lähes koko yö. Ja potkittu, ja syöty, ja kitisty. . . . . .

Kamalan nopeasti menee tämä aika! Kohta on jo joulu. Ihme kyllä, on jotenkin niin levollinen mieli. Yhtään ei kiristä eikä purista mitkään lahja, yms. asiat. Outoa! Tätä ne valvotut yöt teettää ;) Voimia emoille ja heidän ahnaille pikku poikasilleen!

Vierailija
5/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan ollessa päikkäreillä minulla on aikaa itselleni. Meillä mennään täysimetyksellä mutta huolestuttaa vähän maidon heruminen, se kun kestää mielestäni tavallista kauemmin odottaa. Olen miettinyt kiinteiden aloittamista mutta haluaisin kokeilla imettää tuonne 6 kk asti. Poika nukkuu päivisin enää n. 45min.-1 h putkeen. Ennen päivisin ulkona jopa 4 h. Minusta tuntuu että hänelle tulee myös hampaita, koska lutkuttaa huuliaan kovasti ja imee peukkua ja koko nyrkkiä ahnaasti. Uudenlaista kitinää on myös havaittu joka on suoraan sanottuna hermoja rassaavaa. Nukuttais mutta kun ei malta alkaa nukkumaan niin sitten täytyy vain kitistä ja koetella vanhempien hermoja.

Yöt menee pojua pinnasängystä nostellessa rinnalle ja taas takas. Nenä on myös melkein joka yön jäljiltä tukossa vaikka sängyn päätyä on nostettu ylös. Outoa ihottumaa on myös ilmaantunut navan alapuolelle, sellaista punaista ryyhelmää (tosi pieniä näppyjä). Olen koettanut voidella bepanthenilla mutta ei ainakaan vielä ole auttanut. Täytyy sanoa asiasta ensi käynnillä neuvolassa.

Muuten poika kasvaa ja kehittyy normaalisti, on todella iloinen ja nauraa ihanasti ääneen kun kutittaa ja villiinnyttää. Kääntyilee myös ja pyörii lattialla. Utelias miehenalku kasvaa...

Hyvää joulun odotusta kaikille!

makas+prinssi 4,5 kk

Vierailija
6/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös oli vauvalla nokka tukkeessa joka yö. Ratkaisin asian ostamalla ilmankostuttimen. On ollut tosi hyvä, nenä ei tuhise enää laisinkaan, ainakaan niinä öinä kun olen muistanut laittaa laitteen päälle. Kuulemma märät pyykit vauvan sängyn vieressä ajaa saman asian.

Meillä tyttö on nyt 3,5 kk. Kääntyilee innokkaasti kyljilleen eilen jo mellkein masulleenkin. Juttua tulee paljon, en muista muiden lasten olleen näin kovia juttelemaan. Kaikkea guuta ja muuta kuuluu.

Iltaisn on ollut taas vähän vaikeampaa käydä nukkumaan. Yhteentoista asti täytyy hyssytellä ja tissitellä, ennenkuin typykkä nukahtaa. No, pari tuntia ei kai olevielä pitkä aika.

Päiväunet menee onneksi partsilla hyvin kolme-neljä tuntia. Kiinteitä on maisteltu:porkkana-perunaa ja eilen ensimmäisen kerran päärynää. Jos vaikka paino lähtisi nousuun...

No, parin viikon päästä on 4kk neuvola, sittenpähän nähdään.

Terv. Vipsilä

Vierailija
7/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa saan tänne kirjoitettua. Mukava lueskella muiden heinäkuisten kuulumisia! Aika uskomatonta, että pienet jo keikkuvat 4kk molemmin puolin.

" Mukava" kuulla, että muillakin on hankalia öitä. Viime yönä taas meinasi mennä usko koko hommaan. Herätään 3-4 kertaa yössä syömään ja sitten muut käminät päälle. Alkuyö on usein rauhallisempi, mutta sitten alkaa hulina. Poika on lisäksi oppinut kirkumaan. Testailee siis ääntään kirkumalla, raakkumalla ja muilla tosi omituisilla äänillä. Mitenkäs kiellät pientä huutamasta keskellä yötä, kun tohkeissaan kokeilee millaisia soundeja saa ulos.

Päiväunet on myös vähän sinne päin. Lyhyitä pätkiä 3-4 päivässä. Yöunelle rupeaakin sitten olemaan valmis jo seitsemän maissa. Yritän sitä vähän venyttää, ettei nyt ihan viideltä aamulla sitten herättäisi.

Toistaiseksi ollaan menty pääsääntöisesti rintamaidolla. Iltaisin saa vähän velliä (40-60 ml), jotta saadaan masu toimimaan. Oli ennen vellin aloitusta pitkiä kakattomia kausia ja tämä kikka auttoi. Kiinteitäkin mietin jo, kun poika on aika pieni, mutta en ole vielä rohjennut aloittaa.

Päivisin poika on kyllä maailman suloisin ja aurinkoisin tapaus. Tykkää olla liikkeellä rattaissa tai kantorepussa ja katsella ympärilleen. Pieniä vierastamisen oireita tulee, jos tullaan kovin lähelle kun pikkumies on väsynyt. Mutta muuten hymyilee kyllä iloisesti kaikille, jotka vaunuihin kurkkivat.

Iltaisin ollaan poikki minä ja poika, onneksi mies on ottanut päävastuun kokkailusta, yksi asia vähemmän huolehdittavana.

Mukavia marraspäiviä!

bisous ja poika

Vierailija
8/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa olen taas päässy/jaksanu lukea näitä juttuja kun päivisin ei ole oikein aikaa ja illallaolen aikast poikki kun pikkumies menee nukkumaan.

No tuli mieleeni muutama vinkki kun luin juttujanne. Meillä on kans taisteltu alusta asti hengityksen tukkeutumisesta ja suosittelen syöttämään istuvalta eli vauvan pää on ylhäällä eikä makuuasennossa. Toinen vinkki on että jos vaikeuksia muistaa laittaa kostutinta päälle ja pois ni ostakaa sellanen ajastin joka laitetaan pistorasian ja kostuttimen töpselin väliin,ei kallis hankinta.

Nyt ilta pesulle ja nukkumaan et ehdin hetken nukkua ennen yösyötöjä ja heräilyjä.

Vierailija
9/25 |
21.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli taas aivan ihana yö - huoh- vauva kyllä nukkui, mutta tämä keskimmäinen sai jonkin viruksen ja sit taas heti alkoi ahdistaan henkeä.

Saikin eilen illalla kortisoni piikin et olo helpottuisi ja aamulla käytiin varmuudeksi labrassa ja mitään ihmeitä ei sieltä löytynyt.

Vauveli oisi nukkunut pitkän tovin 23-05, mutta oisihan se nyt ollut liian hyvää ollakseen totta, :)

Meidän Salla on nyt alkanut ihan tosissaan huutamaan siis kokeilemaan omia ääntelyn lahjoja. Aika korvia raastavan kuuloista välillä, kun neiti kiljuu ja meiskaa ihan innoissaan. Välillä sit itsekkin säikähtää omia ääntelyjään.

Massulleen on käännytty jo reilu kuukausi ja akselin ympäri selällään pyöritään. Kova hinku oisi jo istumaankin, kun melkein väkisin punkeaa pystyyn kun syliin ottaa.

Kiinteät aloitimme siinä reippaan 3kk iässä (3,5kk?) ja meillä auttoi selvästi öihin ja syönti väleihin, kuten kaikilla muillakin lapsilla.

Päikkärit meillä nukutaan siten et on yhdet pitemmät unet ulkona noin 2-3h ja muutamat lyhvemmät päikkärit noin 30min-1h.

Ihan kivasti nukutaan.

Ukon kanssa tuli riitaa taas ihan tyhmästä...minä väsyneenä tuiskin ja meiskasin tuossa ja kun ukko sit siihen sanoi et rauhotu ku oot ku jokin idiootti niin siitäkös minä kimmastuin...

Tuli sit sanottua kaiken näköistä suutuksissaan et oikein tympii ukon puolesta. No luulisi miehen tajuavan, että olen yön valvonut ja päivän kuunellut itkevää/sairasta lasta ja siihen päälle yrittänyt tehdä kaikki kotityöt jne. ja siihen tarvii kuin pari " väärää" sanaa (kuten etkö ole pyykännyt nuita mun housuja?)...no tämä riittää nyt tästä aiheesta. :)

Nyt pakko alkaa painumaan pehkuihin et jaksaa!

Vierailija
10/25 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan vantaalla:) kävitkö koulusi täällä?

mä ole lukenut terveystieteiden pääsykokeisiin jo kahtena keväänä, mutta joku on aina tullut, etten ole kokeisiin asti päässyt. nyt sitten ajattelin toista reittiä, josko avoimessa saisi jotakin aikaan. terveystietohan on tullut pakolliseksi koulujen opetussuunnitelmaan, joten niitä maikkoja tarvitaan pian paljonkin. haaveilen kouluterkan paikasta, jossa saisi samalla antaa terv.tiedon tunteja ja ehkä liikkaakin.

älä luovu haaveistasi ja ollaanhan me vielä nuoria!

sitruska

Vierailija
11/25 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta ehdin vastailemaan, ollut taas aikamoista hulabaloota täällä tämä meininki, etenkin illat. Mona on kieltäytynyt syömästä tissiä välillä kokonaan, varmaankin painonnousemattomuudesta panikoiva äiti työntää toiselle puoliksi väkisin tissiä suuhun tai jotain...:D No, neiti nukkui illasta unet ja sen jälkeen tissikin kelpasi taas..:D

Juu, kouluni kävin muualla. Kaikki kesälomat olin töissä Helsingissä, kun täällä päin oli siihen aikaan huonompi työtilanne muutenkin meidän alalla.

Kouluterkkarin työ olisi varmaan tosi kivaa ja mielenkiintoista! Tsemppistä sulle vaan kovasti opintojen pariin. Kiva, että olet päässyt aloittamaan opinnot!

t.Saraida

Vierailija
12/25 |
26.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa miksi sitä on niin vainoharhainen ihminen?? Miksi ei voi alkaa nukkumaan silloin, kun lapsetkin alkaa vaan pitää siinä vauvan sängyn vieressä kyykkiä monta tuntia kyttäämässä onko kaikki hyvin??

Salla nimittäin on alkanut yskimään ja sekös on sit huolettanut niin et en oo öissä kunnolla taas vaihteeksi nukkunut.

Mies nauroi et ei se Salla sillä parane et mä kuikin sinne sänkyyn.

Onneksi ei ole kuumetta pikkuisella...tai onko se nyt onneksi?? Tulisi kuume ja sehän sit poistais ton yskän sun muut....

Vertailin tuossa kaikkien 3 lapsen nla-kortteja 4kk iässä ja meidän esikoinen on ollut kaikista lyhyin 4kk ikäisenä ja Salla on ollut pisin, mutta keskimmäinen on ollut painavin. Kuitenkin painot menee 400g heitolla ja pituus 3cm heitolla, eli aika tasaväkistä porukkaa nämä meidän lapsoset. :)

Olenko muistanut siitä viulajuuresta kertoa???

Tai siis sen vaikutuksesta?

Sama pää kesät talvet niin ei voi muistaa kaikkea... no kuitenkin niin meillä se ihme kyllä auttoi. En aluksi oikein uskonut, mutta kyllä neiti on rauhallisempi kun järsii sitä juurta ja ottaa sen mielellään järsittäväksikin.

kannattaa siis kokeilla jos näyttää et vauva syö kaiken kun hampaat tulossa.

Sitruska ja SaraIda puhui kouluun menosta ja mullakin on ollut kipinä jatkaa, mutta se tarkoittasi et mun pitäisi mennä koulun penkille ja se ei kiinnosta. Yritin kysellä kouluista et jos voisin kotoa käsin itsenäisesti opiskella ja tenttisin vaik koululla tai jonku valvonnassa niin eipäs käynyt :(

Mulla on eka ammatti kanssa terveydenhoitoalalta, mutta fysioterapeutti sanoi et alan vaihto tai olen alle 40 jo sairaseläkkeellä...no sit luin merkonomiksi ja nyt haluisin siitä jatkaa ehkä tradenomiksi tai henkilöassistentiksi tai jotain....ei tiiä vielä.

No saa nähdä...yhteen väliin halusin kauheasti iltalukioon??? vieläkin voisin mennä, mutta sekin sit rajoittaisi aika paljon iltoja olla lasten kanssa, kun on kuitenkin aika paljon lukemista jne....en tiä saa nähdä mitä teen!!

Kivaa päivän jatkoa!!

mutsi ja lapset

Vierailija
13/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salla kiskoo nykyään aina peiton päänsä yli ja sit alkaa haukkomaan henkeään ja saattaapa alkaa itkemäänkin.

Mietin unipussia, mutta en käytännössä tiiä niistä mitään!

Mistä kannattaa ostaa? Minkä lainen? jne...

Kertokaapas te jotka olette kokeilleet ja hyväksi havainneet kyseisen tuotteen!!

Kiitos!

Vierailija
14/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips...

niitä itse olen tavannut ainakin lastentarvikeliikkeessä ja siellä on ollut yllättävän laaja valikoima niitä. itselläni oli keskimmäisen kanssa aivan perusmallinen unipussi käytössä ja niihin löytyy kyllä ompelumallejakin JOS on aikaa tehdä ja näprätä itse :-) ja netistä kannattaa kokeilla hakea hakusanalla unipussi, itse sain tietoa sillä tavalla.

nyt on mentävä, hälytin rupesi hälyttämään kun mikko on päikkäreillä ulkona, jos vaikka nukahtaisi uudelleen niin äiti saisi päiväkahvin nautittua!

T:Tupuhupuna & Mikko

Vierailija
15/25 |
27.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kukkuu vain kaikille!

Joulukuuhun muutama päivä,ei kyllä mitenkään uskoisi,viime yönäkin on tuullut niin kovaa ,että takapihallamme oleva puukiikku on kaatunut.

Kävimme Kuusamossa mökillä viikonloppuna ja sielläkin satoi sitten sunnuntaina ja oli oikein sumuista.Tarkoituksena oli myös käydä katsomassa maailmancupia mutta ei viitsitty sitten lähteä.

Pari yötä tuli nukuttua aika kehnosti,ympäristönvaihdos sen aina tekee,heti kun tultiin kotiin niin sujui taas paremminn.

Meillä on Eliaksella ollut pari kuukautisesta lähtien unipussi käytössä,sellainen aika paksu ja hyvin tuntuu siinä viihtyvän ,unet ovat jonkin verran siinä paremmat.

Nyt kuuluu hälyttimestä parkua,täytyy menna mutta mukavaa viikon alkua kaikille ja muistakaa kirjoitella kuulumisia!

Vierailija
16/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teilläkö on mökki täällä??

Voi kun oisin tiennyt et tulette niin oisi voitu tavata?

Käyttekö useinkin kuusamossa? Oisi niin ihana ystävystyä ihmisten kanssa joilla on saman ikäisiä lapsia...onhan minulla ystäviä joilla on lapsia ja suurinpiirtein myös saman ikäisiäkin, mutta ystäviä ei koskaan ole liikaa!

No sit se korvatulehdus iski meidänkin tyttöön :(

Salla raukka on ihan pipinä ja ei meinaa syödäkkään kunnolla...eilenkin söi vain muutaman kerran ja paljon vähemmän ,kuin normaalisti.

Kylläpä harmittaa Sallan puolesta. Ensin isosisko oli kipeä ja nyt vauva...on nuo unet taas jäänyt minimiin. Mutta kyllä tämä tästä helpottaa kohta! :)

Pitääpä alkaa katteleen niitä unipussin ohjeita netistä jos vaikka tekisin itse sellaisen!!

no nyt Salla taas itkee...päivän jatkoja kaikille!

mutsi ja muksutx3

Vierailija
17/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin sen jo haukkua yhdessä ketjussa, kun ei ekana yötnä toiminut, mutta viime yö oli taas ihan erilainen! Nyt siis unipussi toista yötä käytössä ja viime yön neiti nukkui ihanan rauhallisesti! Meillä vauva potkii peiton pois ja on muutenkin sählä, niin pussin avulla pysyy ainakin lämpimänä.

Tilasin netistä mollavauvan unipussin, hihaton fleece.

http://www.mollavauva.fi/index.php?tuote=unipussi&tryhma=412&PHPSESSID=…

Vierailija
18/25 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille...

Täällä ovat yöt olleet tosi rikkonaisia ja välillä päivätkin. :D Pari päivää sitten neiti valvoi 01 saakka yöllä. Sen jälkeen tein päätöksen, että aloitan antamaan Monalle velliä.Mona on on nukkunut sen jälkeen jo kahtena päivänä päiväunia 2-3h yhteen menoon ja yötkin paljon rauhallisemmin. Vähän harmittaa, kun suunnittelin täysimettäväni sinne lähemmäs 6kk, mutta eipä onnistunut ei tällä kertaa! Pääasia kuitenkin, että lapsi kasvaa ja voi hyvin. Ja pienenä lisänä tietysti sekin, että äiti jaksaa paremmin! :D

Ensimmäisen lapsen kohdalla se pitkä täysimetys oli helpompaa, kun pystyi nukkumaan päivälläkin, mutta kun meidän ensimmäinen tyttönen on luoteeltaan aika vilkas ja touhukas sekä vaatii myös paljon huomiota osakseen. Lisäksi hänellä taitaa olla jäämässä päiväunet pois, neiti nimittäin päikkärit nukuttuaan on alkanut valvoskella aikasta myöhään iltaisin. Ajattelin, että jos vain hänelle riittää pitemmät yöunet, laitan vaan aikaisemmin nukkumaan illasta. Olisivathan ne päiväunet hyvät/tärkeät kehityksen kannalta, mutta en ymmärrä mitä järkeä on käydä tunnin taistelu 1,5 tunnin päiväunien vuoksi ja päikkärit nukuttuaan illasta valvoisi klo 23 saakka ihan pirteänä. En edes itse jaksa valvoa niin myöhään nykyisin jos ei ole pakko :D Ei siis mitään järkeä...niinpä Sisko menee nätisti nukkumaan klo 19.30 viimeistään ja nukkuu aamulla klo 9 saakka. Tämä sopii mulle ihan mainiosti näinkin!

Mona on alkanut jutustella hirmuisesti lisää ja päästelee hassunkurisia ääniä ja sekös isoasiskoa kovasti naurattaa. Kaikki murinat/kurinat ja kovat kiljahdukset sekä pitkät vokaalit! :D

Meillä olisi edessä Tukholman reissu viikonloppuna, kun miehen isä asustelee siellä. Saa nähdä, kuinka sujuu näiden neitokaisten kanssa tuo matka! :D Vinkkejä matkailuun kahden näin pienen kanssa otetaan siis ilomielin vastaan ;D

Mutta nyt täytyypäs lähteä iltapesulle ja nukkumaan :D

Mutsille voimia kovasti sairaiden lasten hoitoon!

Ja Sitruska: Jos haluat vaikka joskus laittaa sähköpostia, niin mun osoite on Saraida@luukku.com :D

Hyvää yötä! zzzzz.......

t.Saraida

Vierailija
19/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän Sallalla alkaa tuo lääkekuuri puremaan ja nukkuu taas hieman paremmin.

Yskii kyllä ja syö yöllä taas useammin. Mutta kuume on laskenut pois ja jaksaa jo olla hereilläkin jonkun aikaa. Raasulla on ihan ääni painoksissa, kun on tuota röhää. :( On se vaan aina niin surkeaa, kun lapset on kipeitä.

Ajattelin myös hankkia tuon unipussin ja tänään käynkin kattelemassa kaupungilla joskos löytyisi, mutta vahvasti epäilen, että joudun tilaaman netistä. Jotenkin oisi niin hyvä, kun saisi hiplailla ekaksi ja sit tehdä ostopäätöksen, mutta kun täällä takapajulassa ei ole kuin 1 lastentarvikeliike ja en usko et siellä on niitä.

Viimeksi kun kysyin et onko niillä hyttysverkkoja tuplarattaisiin niin vastaus oli et ei ja ei tilata, kun niitä pitää ostaa heti väh. 6kpl ja täällä niitä ei mene niin paljon kaupaksi...luulisi et nyt edes joku niitä ostaisi?!

Joku kirjoitteli, että isompi lapsi menee myöhään nukkuun....no meillä ihan sama ja Sallakin on alkanut valvomaan myöhään. Eilenkin oli kello jo lähellä 12 yöllä ennen kuin menimme nukkumaan zzzzz äiti on sitten ihan pökerryksissä. Mieskin oli silmät ristissä ja vielä aamuksi piti töihin mennä. Mietin joskos jättäisi isommalta päikkärit pois, mutta miten saisin tuon Sallan nukahtamaan aiemmin?

Saattaa mennä unille jo siinä 20-21 mutta herää rupatteleen tunnin päästä ja ei ala nukkuun sit millään. Tietty jos antaisi vaan köllistellä hämärässä huoneessa ja kattoisi nukahtaako uudelleen....

Jotenkin vaan tuntuu, että ei jaksa alkaa säätämään mitään juttuja, kun on nuo unet itsellä jäänyt niin vähiin.

Juups, mutta nyt neidille aamulääke ja sit vielä kuppi kahvia, jotta herään!!!!

mutsi ja muksutx3

Vierailija
20/25 |
22.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävimme Monan kanssa 4kk:n neuvolassa ja saimme viimeisimmät mitat: 6010g paino ja pituus 60cm, aikamoinen pätkä ;D

Neuvolan täti oli hieman huolissaan, sillä painoa oli tullut edelliseen vain 400g/kk. Päätimme kuitenkin yhdessä, että kontrolloidaan paino parin viikon päästä ja jos ei ole kovin paljoa taas noussut, aloitan sitten kiinteät. Lääkärin tarkistuksessa kaikki oli kuten pitääkin, " reipas ja iloinen vuorovaikutuksessa" kirjasi hän ylös korttiin. Sellainen tyttö tosiaan tuntuu olevan ja kunpa sellaisena säilyisikin. Kurttuotsaisia kaikentietäjiä tälle planeetalle mahtuu! Lääkärin mielestä kiinteiden aloituksella ei vielä kiirettä, jos haluan vielä täysimettää, sillä paino on kuitenkin hieman + käyrällä ollut koko ajan sitten syntymän ja on vieläkin...Tosin hän lisäsi, että " jos itse kaipailet pidempiä unia, niin voithan kokeilla jotain."

Ostin kaupasta pari purkkia velliä, jos joku päivä tulee sellainen olo, että haluan kokeilla. Toivon kuitenkin, että jos vaan tissistä maitoa riittäisi. Tietenkin sitten täytyy antaa, jos tuntuu ettei riitä ja siksi ostinkin ne varoilta. Molemmat th/lääkäri olivat nimittäin sitä mieltä, että koska Mona oli vatsataudissa ja flunssassa, ovat nämä luultavasti jonkin verran vaikuttaneet myös painoon. Tytön isosiskoa täysimetin 5,5kk ja kaikenkaikkiaan sitten n.9,5kk ja sitten se lysti loppui hampaiden puhkeamiseen ja minun töideni epäsäännöllisyyden vuoksi myös.

Sitä ratkaisua olen monesti katunut, että palasin niin pian takaisin töihin. Tällä kertaa ei ole kiirettä, ehtii sinne palaamaan myöhemminkin. Jotenkin tästä vauva-ajasta osaa nauttia tällä kertaa paremmin kuin viimeksi. Mites muilla? Tosin tähän vaikuttaa myös se, että Isosisko oli paljon temperamenttisempi ja vaativampi vauva, kuin tämä pieni ja suloinen Mona. Toki myös hän ihan yhtä ihana omalla tavallaan, erilainen vain luonteeltaan. :D

Sitruska: Hauska kuulla, että myös joku muu on ollut yhtä nopea käänteissään! :D Sen verran tutulta kuulosti tuo listasi. Minulla välillä on vähän kaikesta huolimatta vieläkin sellainen olo, että nämä muutokset eivät välttämättä jää tähän...Haaveilen lähteväni ehkä opiskelemaan jotain, kun lapset vähän kasvavat. Olen ammatiltani sairaanhoitaja ja muutaman vuoden työputken jälkeen on tulltu epävarma olo, onko tämä todella sitä mitä haluan lopunikäni tehdä...

mutta nyt velvollisuudet kutsuvat ja pieni tissittelijä taitaa haluta äitiä...:D

t. saraida + mona 4kk