Jotenkin tosi epämukavaa käydä suihkussa. Onko muilla tälläistä??
En ole masentunut tai mitään, en vain tykkää riisutua koska on aina kylmä ja vihaan säädellä vettä oikean lämpöiseksi, lisäksi tarvitsen sitten kuumaa vettä niin silmäthän siitä menee punaiseksi. Suihkun lopussa taas kylmä kun on alasti ja vihaan märkää vartaloa ja märkiä hiuksia!
Kommentit (56)
Meidän taloyhtiössä vaihdettiin kaikille suihkusuulakkeet, joiden alle ei mahdu kokonaan. Pirun kylmää talvella, kun toinen puoli vartaloa on ihanan lämpimän suihkun alla, mutta toinen puoli ei. No, pitäis tietysti itte ostaa uusi tilalle, mutta aina se vaan jää. Sama riesa noista vettä säästävistä vessanpytyistä, ei vesi riitä huuhteluun.
Onpa outu ketju. Minusta on ihan kiva käydä suihkussa ja viipyisin siellä joskus pitempäänkin jos raskisin. Suihkuhuone on mukavan lämmin (kesällä tosin liiiankin), niin siellä on hyvä kuivata itsensä, ei jää iho kosteaksi.
Ihan kuin aika monella olisi jotain aistiyliherkkyyttä. Mitä se märkä tukka haittaa, sehän kuivataan heti pyyhkeeseen?!
Ootko alipainoinen, kun on kylmä?
Olette ymmärtäneet väärin. Kehon lämpötila ei muutu. Mitatkaa vaikka kuumemittarilla.
Se kylmä tunne suihkun aikana tulee siitä että ilmanvaihto toimii liian voimakkaasti, eli ylhäällä oleva imuri vetää huoneesta kostean lämpimän ilman pois ja tuottaa oven alta jääkylmää ilmaa tilalle. Kokeilkaa tätä niin että laitatte suihkun valumaan mutta menette itse vessanpöntölle istumaan muutamaksi minuutiksi. Tulette huomaamaan että vessan oven alta tulee voimakkasti kylmää vetoa.
Miten tuon voi korjata? Siten että laitatte vessan oven eteen jonkinlaisen pitkulaisen mytyn. Sen ei tarvitse olla iso ja sen ei tarvitse tehdä mitään umpiota. Ja sitten HETI kun olette käyneet suihkussa, pötky pois ja ovi kiinni! Noin siksi että kostea ilma ei mene asuntoon ja pilaa ilman poistovirtausta joka on nimenomaan se minkä haluatte tapahtuvan. Tuo liian voimakas ilmanvaihto on ongelma erityisesti vanhoissa kerrostaloissa joissa on painovoimalla toimiva ilmanvaihto ja katolla uudet tehokkaat laitteet. Se toimi ja oli mitoitettu oikein silloin kun oli lauantaisauna ja kotona ei käyty suihkussa päivittäin.
No onhan se aina askare eikä mikään nautinto. Ja etenkin talvella sitten iho kuivuu sen jälkeen ja kutisee.
Vierailija kirjoitti:
Sama,inhottaa se kylmyys ja vaatteiden liimautuminen märkään tai kosteaan ihoon.
Kannattaa kuivata pyyhkeellä ennen vaatettamista.
Minustakin suihkussa käynti tuntuu tosi rasittavalta. Olen yrittänyt tehdä kylpyhuoneesta mahdollisimman mukavan ja minimalistisen, mutta silti se on tyypillinen ahdas halvalla rakennettu kerrostaloasunnon kylppäri, lattialämmitys pidetään minimissä, talvella on kylmä ja kesällä tunkkaista ja älyttömän kosteaa. Olispa ihanaa jos olisi kylppäri jossa olisi kunnon lattialämmitys, lämmitetty teline pyyhkeen kuivattamiseen, suihkussa hyvä suihkupää, kunnolla tilaa ja seinään upotettu hylly johon saisi tarvittavat purkit ja putelit.
Mulle on viimevuosina tullut täysin vastenmielinen tunne siitä kun märät hiukset osuu ihoon. Aiemmin en kiinnityänyt mitään huomiota asiaan, oli pitkät hiukset. Sitten leikkasin hiukset polkkamittaan ja kun ne kasvoivat siihen mittaan et osuivat olkapäille ja selkään niin aihityo miten yököttävän epämukavaa. En kestä enää yhtään sitä märkien hiuksien tuntua iholla.
Ihana ketju! Kiitos tästä!
Terveisin: Vilukissa
Kulutuksenmukainen vesilasku ja hinnat hirveitä, ei ole varaa käydä kuumassa suihkussa eikä edes lämpimässä!
En tykkää riisuutua enkä kastella itseäni kun palelen melkein aina. Syy ei ole kilpirauhanen eikä yli/alipaino, surua on kyllä ollut paljon viime vuosina. Jos on meno johonkin ihmisten ilmoille tai joku tulossa kylään niin silloin on pakotettava itsensä mutta kyllä se tuskaa on. Ei se yksinasuvaa paljon haittaa onneksi.
Aina sauna ja suihku, että tarkenee. 3 kertaa viikossa.
Ei pysty pelkkään suihkuun kun on niiin kylmä. Kesällä toki suihku päivittäin js sauna kerran viikossa, kesällä tarkenee suihkutella.
No voi herranjumala. Onhan se epämukavaa mutta se puhdas fiilis mikä siinä tulee, on kaiken kärsimyksen arvoista.
Minusta olisi muuten ihana käydä suihkussa, mutta tällä hetkellä iho on kaikesta rasvauksesta niin kuiva, että suihkussa käyminen sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi muuten ihana käydä suihkussa, mutta tällä hetkellä iho on kaikesta rasvauksesta niin kuiva, että suihkussa käyminen sattuu.
Korjaan: siis rasvauksesta huolimatta.
Ei oo omakotitalossa näillä hinnoilla. Inhoan sitä, kun pitää tulla suihkusta pois märkänä ja paleltaa. Ja ihmettelen myös miksi mua aina paleltaa, vaikka oon lihava, ja syön lämmintä ruokaa päivittäin ja liikun paljon. Joku mun sisäinen termostaatti ei vaan toimi. Ja se on just kamalinta, kun pitää käydä suihkussa.