Kokemuksia tori.fi-huijauksista?
Laitoin toriin ilmoituksen, jossa myyn huonekalun. Ilmoituksen vastasi aasialaistyylinen nimimerkki, tinki hintaa ja kun ilmoitin etten tingi, niin laittoi että "My husband will come on monday". Laitoin että sopiiko klo 17, hän vastasi että sopiiko klo 15. Vastaisin kyllä ja annoin osoitteen. No, ketään ei ilmestynyt. Olikohan tuossa kyse jostain suomessa asuvasta ihmisestä vai jostain botista ymv huijauksesta?
Kommentit (61)
Eve Backman n. 60v mamma Satakunnasta. Varokaa tätä! Myy olematonta tavaraa useilla sivustoilla. Tuomioita useita ja lisää on tulossa
...ja hitaat maksajat harmittaa. Monesti sattunut et, juuri kun olet llähettänyt ostajalle maksutiedot, niin odottelen parhaimmillaan kaksi päivää maksua, siis ilmoitusta siitä että ovat maksaneet. Pahimmillaan on seuraavina päivinä uusia ostajia ja joutuu sitten kyselemään että oletko mahdollisesti maksanut ja aikooko maksaa, kun täällä olisi muitakin ostajia.
Kerran sattui eräs tosi hidas kerran päivässä laittoi viestiä ja aina kysyi jotain, no vastasin., sitten tuli ostaja joka osti heti ja maksoi postituksenkin. Tämä hidas sitten taas otti yhteyttä kolmantena päivänä ja kerroin että myyty on. Kovasti ihmetteli miksi en hänelle myynyt..sori vaan, muttei näitä hitaita jaksa...
Vierailija kirjoitti:
Tekikö poliisi mukamas jotain torin rötöstelijöiden kanssa?! Minulle on sattunut lähes 10 tapausta, että rahat ovat menneet, mutta tuotetta ei koskaan tullut. Eikä myytiin saa enää mitään yhteyttä rahasiirron jälkeen. Kaikista olen tehnyt rikosilmoitukset ja ainoastaan yksi tapaus on mennyt käräjille asti. Sieltäkään ei saanut rahoja takaisin. Kaikki muut tapaukset poliisi on lakaissut vähin äänin maton alle. Tappiota on tullut yhteensä yli 700€.
Joko otit opiksesi? Ei se ole luotettava kauppapaikka.
Itse asioin vain tunnistautuneiden käyttäjien kanssa. En osta postitse mitään enkä myy. Vain tapaaminen ja käteinen tai mobilepay kun ollaan kasvotusten. Hyvin on toiminut.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Mua ei olla koskaan huijattu - onneksi, mutta voin sanoa, että olen sen verran sitkeä kaveri, että huijaustilanteessa en antaisi ikinä olla. Asia jatkuisi niin kauan kunnes ostettu tuote olisi minulla tai raha palautettuna.
- Miten jatkat ja saat tuotteen tai maksusi takaisin kun maksamisen jälkeen et saa enää mitään yhteyttä myyjään? Rahat meni ja kaikki tyssää siihen. Täysi hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ei olla koskaan huijattu - onneksi, mutta voin sanoa, että olen sen verran sitkeä kaveri, että huijaustilanteessa en antaisi ikinä olla. Asia jatkuisi niin kauan kunnes ostettu tuote olisi minulla tai raha palautettuna.
- Miten jatkat ja saat tuotteen tai maksusi takaisin kun maksamisen jälkeen et saa enää mitään yhteyttä myyjään? Rahat meni ja kaikki tyssää siihen. Täysi hiljaisuus.
Minä selvitän aina ennen maksamista mikä on henkilön nimi, missä asuu jne. Jos huijaa, niin stalkkaan niin pitkään, että luovuttaa rahat takaisin. Jos en voi varmistaa henkilöllisyyttä, niin kauppoja ei synny.
Ap:n kuvailema tapaus on ihan perus ohariperseilijä. Olen huomannut, että ne ketkä tinkaa ovat pahimpia tekemään ohareita. En suostu enää tinkaamaan. En edes vastaa sellaisille "tarjoan tästä 10 e posteineen" älyttömyyksille.
Tori on kyllä villi paikka. Tinkaajia paljon ja oharit on ihan arkipäivää. Minua ei ole koskaan varsinaisesti huijattu, mutta tunsin kyllä pahaa mieltä sellaisesta, että myyjä koki itse tuotteen olevan hyväkuntoinen, vaikka siinä oli vetoketju rikki ja kainalossa reikä. En tiedä onko tämä sitten vain näkemysero, kun minulle hyvä kunto tarkoittaa, että ei ole reikiä, ei kulumia, ei haalistumia, ei tahroja, vaan kaikki on ehjää. Tietysti jotain käytön jälkiä voi olla.
Yhden kerran mulle tuli ilmoituksen laatimisen jälkeen välittömästi viestinä toriin, että henkilö x on ostanut tuotteesi toriDEALillä ja anna yhteystietosi, jotta saat rahat. En myy mitään toridiilillä, joten jo sillä heti osasin epäillä tuota.
Mulle tekee samanlaisia ohareita ihan suomenkielisetkin. Moneen kertaan viestitellään, sovitaan päivä ja siirretään sitä, kysellään taas jotain ja lopulta sovitaan päivä jolloin hakee klo 16 jälkeen, edellisenä päivänä vielä varmistetaan tulo. Eikä ikinä tule. Näitä on tapahtunut monen "ostajan" kanssa. Taitaa olla joku teinien harrastus, ei kai aikuisella ihmisellä ole aikaa ja halua tällaiseen älyttömyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Vanha kullan kallis viisaus sanoo, että kannattaa käydä kauppaa vain niiden kanssa, jotka puhuvat ja kirjoittavat puhdasta Suomea. Tällä neuvolla olen pärjännyt ilman ongelmia.
Minä olen myynyt ongelmitta ulkomaalaisillekin, ovat käyneet noutamassa ilmoittamastani paikasta ja maksaneet. Tosin varmaan silläkin on merkitystä mitä myy. Itse kauppasin lapsilleni pieneksi käyneitä urheluiluvälineitä.
Onko huijaukset lisääntynyt vai miksi mä saan niin epäluuloisia ostajia?
Kysytään postiennakkoa (vähintään 8e, muuttikin mieltään) ja kuvaa pakkaamisesta? Pitääkö tässä alkaa jotain videokuvaa ottamaan kun laittaa tavaran kirjekuoreen, kirjoittaa osoitteen, sulkee ja liimaa postimerkin ja kiikuttaa postiin?
Kaffebulla kirjoitti:
Itse asioin vain tunnistautuneiden käyttäjien kanssa. En osta postitse mitään enkä myy. Vain tapaaminen ja käteinen tai mobilepay kun ollaan kasvotusten. Hyvin on toiminut.
Mullakin on toiminut kun oon sanonut että vaan tilisiirto ja postitus.
Vierailija kirjoitti:
...ja hitaat maksajat harmittaa. Monesti sattunut et, juuri kun olet llähettänyt ostajalle maksutiedot, niin odottelen parhaimmillaan kaksi päivää maksua, siis ilmoitusta siitä että ovat maksaneet. Pahimmillaan on seuraavina päivinä uusia ostajia ja joutuu sitten kyselemään että oletko mahdollisesti maksanut ja aikooko maksaa, kun täällä olisi muitakin ostajia.
Kerran sattui eräs tosi hidas kerran päivässä laittoi viestiä ja aina kysyi jotain, no vastasin., sitten tuli ostaja joka osti heti ja maksoi postituksenkin. Tämä hidas sitten taas otti yhteyttä kolmantena päivänä ja kerroin että myyty on. Kovasti ihmetteli miksi en hänelle myynyt..sori vaan, muttei näitä hitaita jaksa...
Oisko näillä kiinni siitä, että muutaman päivän päästä tulee palkka/tuet/lapsilisät ja tiedetään, että myyjä ei halua varata? Pelataan aikaa tolleen.
Jos mä olen ostamassa jotain, niin siirrän kyllä rahat asap ja laitan omat tiedot perään.
Nouto ja maksu käteisellä, näin minä myyn ja ostan. Siinä ei voi huijata.
Tori.fi palvelussa zappuna nimimerkillä esiintyvä käyttäjä on huijari. Poisti ilmoituksensa ja toriltakin tuli varoitus, että kyseessä huijari. Ilmoituksen sijainti oli jossain kemissä päin.
Pelata aikaa, rehellinen voi kai sen sanoakin, jos jonkun haluaa ostaa että voin maksaa vasta silloin ja silloin!!!
Ymmärrän kyllä, jos ostaja viestii että voi lunastaa silloin ja silloin tai kertoo että tilipäivänä voin maksaa. Helppo sopia että pidän varattuna siihen asti ja myöhemmin palataan asiaan. Näin on käynyt muutaman kerran ja oikein hyvin sovitut pitäneet.
Siksi en ymmärrä näitä jahkailijoita...
Sitten on näitä kummallisia kirjoittelijoita jotka muka ostamassa. Olen luulossa että ostaja todellakin ostaa, kun kerran niin kirjoitti ja tiedot vaihdettu ja itse vielä kirjoittanut että ostaa. Sitten alkaa tulla kummallisia hymiöitä ja yhtä kummallisia kysymyksiä. Taas pitää kysyä jonkun päivän viiveellä että ostaako vai ei...kun ei tiedä ihmisistä onko maksaneet vai ei.
Jos itse ostan, niin en viitsi haaskata omaa enkä myyjän aikaa vaan ostan, ellei nyt ensin ole jotain, mitä pitää myös kysyä. Jos kuvia on yksi ja selitys kaksi sanaa, niin silloin en viitsi edes kysyäkään.
Pääasiassa ihan mukavia ostajia ja myyjiä eli helppoja kauppoja.
Kaksi kertaa huijattu lastenvaatteissa. Ja huijari yleensä joku 20-30 v blondi. Varmaan joku nisti yh. Miten nämä kehtaa?
Yhä vieläkin tulee huijauksia Torista. Varsinkin tori-diili systeemin kautta. Hyvään ilmoitukseen tulee jopa 10 huijaus viestiä.
Tekikö poliisi mukamas jotain torin rötöstelijöiden kanssa?! Minulle on sattunut lähes 10 tapausta, että rahat ovat menneet, mutta tuotetta ei koskaan tullut. Eikä myytiin saa enää mitään yhteyttä rahasiirron jälkeen. Kaikista olen tehnyt rikosilmoitukset ja ainoastaan yksi tapaus on mennyt käräjille asti. Sieltäkään ei saanut rahoja takaisin. Kaikki muut tapaukset poliisi on lakaissut vähin äänin maton alle. Tappiota on tullut yhteensä yli 700€.