Kuuluuko pörssisähköön sähkönsiirto?
Ollaan vaihtamassa sähkösopimusta ja otettaisiin Fortumin pörssisähkö.
Nyt pitäisi tietää kuuluuko siihen hintaan myös sähkönsiirto.
Kysyttyä ei saa koska ruuhkaa on niin paljon.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta ei koskaan sisällä siirtoa. Turhaan kyselet sähköyhtiöltä. Laskussa on eriteltynä sähkön ja siirron hinta, vaikka ne on samalla laskulla.
Kyllä kyselen koska soppari siirretään minun nimiini.
Eli teitte kalliin määräaikaisen sopparin, josta yritätte nyt eroon petoksella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähkön hinta ei koskaan sisällä siirtoa. Turhaan kyselet sähköyhtiöltä. Laskussa on eriteltynä sähkön ja siirron hinta, vaikka ne on samalla laskulla.
Kyllä kyselen koska soppari siirretään minun nimiini.
Eli teitte kalliin määräaikaisen sopparin, josta yritätte nyt eroon petoksella?
Meillä on toistaiseksi voimassa. Ollaan oltu asiakkaita ainakin 30 vuotta.
No nyt on sähkösopimus mun nimissä. Otin pörssisähkön.
Mies saa hallituksen laatiman hyvityksen tilille ja vielä kahden viikon laskun.
Olen omaishoitajana kotona ja voin käyttää sähköä milloin on edullista.
Appi mulla ollut jo kauan.
Hienosti hoitui asia sähköyhtiön kanssa ja soitto kannatti. Mikäli sähkö kallista niin laitan silloin lattialämmityksen pois päältä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö kuulu , eikö kaikki sähkö tule linjoja pitkin ???
Ei tosiaankaan. Mulla tulee vaan seinästä.
Jos on paljon kotona niin kannattaa itse siirtää.
Lähtö kohtaisesti ne ovat eri sopimuksia aina!
Jossain tapauksissa myyjänä voi olla sama tai tytär yritys ja laskutus voi tulla yhdistettynä, mutta näin on harvemmin.
Sähkönsiirtoon sisältyy sähkökeskus ja ne mittarit ja tätä palvelua ei voi kilpailuttaa vaan se on se mikä sillä alueella on eli se on monopoli.
Käytettävän sähkön voit ostaa vapaa valintaisesti keneltä sähkön myyjältä haluat ja minkä tyypisellä sopimuksella pörssi, kiinteä, yö sähkö, tuulisähäkö, uusiutuvasähkö ja mitä muita lienee vielä lisäksi.
No nyt tulee samalle laskulle kun jatketaan samalla yhtiöllä eli Tampereen sähkölaitos.
Ollaan oltu heidän asiakkaita aina ja mun miestä ei vaan jaksa kiinnostaa nämä sähköasiat.
Nyt maksetaan siitä mikä oikeasti on sähkön hinta. Eikä tuota kuppausta ole.
Ap
Ugh olen puhunut kirjoitti:
Lähtö kohtaisesti ne ovat eri sopimuksia aina!
Jossain tapauksissa myyjänä voi olla sama tai tytär yritys ja laskutus voi tulla yhdistettynä, mutta näin on harvemmin.
Sähkönsiirtoon sisältyy sähkökeskus ja ne mittarit ja tätä palvelua ei voi kilpailuttaa vaan se on se mikä sillä alueella on eli se on monopoli.
Käytettävän sähkön voit ostaa vapaa valintaisesti keneltä sähkön myyjältä haluat ja minkä tyypisellä sopimuksella pörssi, kiinteä, yö sähkö, tuulisähäkö, uusiutuvasähkö ja mitä muita lienee vielä lisäksi.
Paitsi että nykyisessä markkinatilanteessa moni sähkönmyyjä on lopettanut toistaiseksi voimassa olevien sopimusten tarjoamisen muille, kuin oman alueensa asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Sähkön siirto ja energia ovat olleet erillään vasta vähän alle 30 vuotta, mutta eiköhän tämä tieto vähitellen leviä kansan syvien rivien keskuuteen.
Ei ne ainankaan Demari kannattajien keskuudessa ole vieläkään levinnyt.
Pilkille mennään joka vuosi1.12 kun ollaan aina menty....ja äänestetää tunareit
Eikä kuulu. Molemma laskutetaan samassa laskussa, jos sähkösopimus on Tampereen sähkölaitokselta.