Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tavallista on, että perheessä/pariskunnalla on täysin erlliset ruoat?

Vierailija
13.02.2023 |

Eli kaikki ruoka ostetaan, laitetaan ja syödään aina erikseen. Jääkaapissa omat hyllyt jne.
Hankalien allergioiden tai tarkan ruokavalion noudattajilla näin varmaan on mutta onko se yleistä? Varsinkin jos peruste on erilainen tulotaso eli paremmin tienaava haluaa syödä kalliimmin kuin pienempituloisella on varaa. (Esim. juustoa leivänpäälle tai lihaa proteiinina tms.)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri ruuat, on eri tulotasot mutta on myös erilliset osoitteet. 

Kun puoliso on tarpeeksi usein haukkunut mun ruuat pahoiksi, niin enpä enää jaksa niitä hänelle tehdä. Teen itselleni ja lapsille ruuat, jotka maksan myös itse. Puoliso, silloin kun on mun luona, tekee omat ruuat joita myös ostaa itse pääosin. Joskus ottaa mun ostamia makarooneja tai paistorasvaa. 

Meillä tämä toimii parhaiten, joillain muilla sitten muulla tavoin.

Vierailija
22/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä jaksaisi. Meillä on alusta alkaen ollut sellanen periaate, että perhe on yksikkö ja näin ollen rahatkin menevät samaan pottiin, josta sitten otetaan aina tarpeen mukaan. Aina viime vuoteen saakka tää on ollut mulle kannattamatonta, koska puolison tulot on viimeiset 15 vuotta olleet mun tuloja pienemmät. Mä en nyt silti ois jaksanut mitään jakoja omiin ja yksityisiin ruokiin tai muuhun sellaseen. Kaupassa kun käydään, niin siellä saa ostaa sellastakin tavaraa, josta tietää että siitä ei tykkää kukaan muu ite ja voi myös ostaa semmosta ruokaa, jota vain yksi perheenjäsen tykkää syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perheen rahat ovat yhteisiä. Sama talous, sama jääkaappi, luonnollisesti. Ei tarvitse riidellä rahasta eikä siitä, mitä ja kuinka paljon kukakin suuhunsa laittaa. 

Vierailija
24/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri ruuat, on eri tulotasot mutta on myös erilliset osoitteet. 

Kun puoliso on tarpeeksi usein haukkunut mun ruuat pahoiksi, niin enpä enää jaksa niitä hänelle tehdä. Teen itselleni ja lapsille ruuat, jotka maksan myös itse. Puoliso, silloin kun on mun luona, tekee omat ruuat joita myös ostaa itse pääosin. Joskus ottaa mun ostamia makarooneja tai paistorasvaa. 

Meillä tämä toimii parhaiten, joillain muilla sitten muulla tavoin.

Ihan uteliaisuudesta: oletteko koskaan asuneet yhdessä vai muutitteko erilleen vasta jossain vaiheessa naimisiin mentyänne?

Vierailija
25/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 6 vuotta oli erilliset ruuat. Miehen tehtyä elämäntapamuutoksen on alkanut olla enemmän yhteisiä ruokia, varsinkin aamu- ja iltapaloja, mutta harvemmin pystytään edelleenkään syömään tasan samaa lämmintä ruokaa erilaisten makutottumusten takia. Lisäkkeet voi mennä menee kumman tahansa tekemänä mutta esimerkiksi toistemme kastikkeet ei maistu niin yhtään.

Vierailija
26/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisin tuollaisessa parisuhteessa. Ymmärrettävää, että allergia tai terveyssyistä voi olla erilliset ruuat, mutta tulotason vuoksi? Ymmärrän, että pienituloinen ei halua ostaa kallista ruokaa, mutta kyllä samassa perheessä tai parisuhteessa pitäisi olla yhteinen jääkaapin sisältö ja tuo ongelma pitäisi ratkoa jollakin muulla tavalla.

Meillä ei ole kyllä yhtään minkäänlaisia ongelmia, vaikka onkin omat ruuat (ja rahat). Ei koskaan ole tappeluita rahastakaan, eikä sen puolin ongelmia matkustelussakaan tai missään muussakaan, vaikka omat rahat. Vielä kun saisi elää ilman muiden sääntöjä siitä, miten parisuhteessa PITÄÄ jakaa kaikki tai millainen on "oikea" parisuhde.

t. 20v. naimisissa ja tunne kuin vastarakastuneella edelleen erillisistä ruuista huolimatta

Vierailija
27/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan! 

Vierailija
28/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömme kyllä aina illalla yhdessä mieheni kanssa, mutta oikeastaan aina eri ruokaa. Meillä on eri mieltymykset. Ehkä kerran parissa kuussa teen ruokaa joka sopii molemmille, mutta kyllä se on poikkeus. Muuten teemme kumpikin omat ruoat. Olemme 20 vuoden aikana oppineet aika hyviksi ajoittamisen kanssa niin että ruoat ovat yhtäaikaa valmiina ja päästään yhdessä syömään.

Ruokaostokset hoituvat siten että kerran viikossa tulee iso tilaus kotiin. Teemme tilauksen niin että ensin toinen klikkaa koriin kaikki haluamansa tuotteet, ja sitten toinen jatkaa. Jääkaapissa ei ole erikseen hyllyjä, tunnistamme muutenkin mikä on kenenkin.

Vierailija
29/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirttihirmun kanssa mahdotonta.

Vierailija
30/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kasvissyöjä ja kokkaam kotona. Makan omat ruokani.

Mies on sekasyöjä ja syö kaks kertaa päivässä ulkona. Maksaa omat ruokansa. Ei osaa tehdä ruokaa.

Syö kaksi kertaa päivässä ulkona? En ihan usko tuota.

Niin, eka lounasravintolassa ja sitten jossain muussa ravintolassa iltapäivästä kotimatkalla. Ei tarvitse uskoa mut näin se menee.

Vierailija
31/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla jääkaapissa omat jugurtit ja mehut ja leivänpäällykset, mies tykkää leivän päällä leikkeleistä ja mä juustosta. Leivätkin on molemmilla erilaiset (leipä ei ole jääkaapissa) mutta ruoka kun tehdään niin samaa syödään. Paitsi silloin kun mies haluaa syödä hernekeittoa, mä syön jotain muuta.

Vierailija
32/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä muijalla tekee?

Ei anna pillua, ei tee ruokaa, narisee siivoamisesta...

Vierailija
33/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kasvissyöjä ja kokkaam kotona. Makan omat ruokani.

Mies on sekasyöjä ja syö kaks kertaa päivässä ulkona. Maksaa omat ruokansa. Ei osaa tehdä ruokaa.

Syö kaksi kertaa päivässä ulkona? En ihan usko tuota.

Kas tässä:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5004792/mita-tehda-kun-mies-ei-osaa-teh…?

Vierailija
34/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli exän kanssa ihan toimiva systeemi. Minä maksoin enimmän osan ruoasta, hän osti itselleen lihat (joita minä en syö) ja kokkasi useimmiten.

Vierailija
35/35 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoa jos kodeissa on monta kattausta ja ruokakulttuuria joka päivä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi