Suomalaisilla ei ole ENÄÄ varaa ostaa VIHANNEKSIA, MARJOJA, HEDELMIÄ
Kommentit (162)
Jaa. Minä ostan kasviksia, hedelmiä ja vihanneksia kuten aina ennenkin.
Kuukausittaiset ruokamenot noin 160e luokkaa. Tässä on nyt nipistetty minimiin kulutusta kun ei oo varaa maksella kalliita ruokakuluja. Ja velkaakin on. Kunhan saan velat kuitattua niin voi enemmän ostaa esim pakastemarjoja mustikkaa, mansikkaa.
Jaa. Karkkia ostin jouluksi. Vain kurkun ja salaatin ostamisen olen jättänyt pois. Pakstevihannekset ovat vieläkin kohtuuhintaisia. Lihaa en syö. Papuja ja linssejä saa kohtuuhintaan. Mausteet eivät tule kalliiksi.
Marjoja voi käydä poimimassa ilmaiseksi kesällä ja syksyllä metsistä ja soilta. Sieniäkin löytyy useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Marjoja voi kerätä itsekin.
Meille keräsi anoppi pakkasen täyteen.
Taidanpa lähteä metsään keräämään pakkasmarjoja.
Terveellisemmästä päästähän tietenkin jätetään ruoka ostamatta, jos jostain joutuu säästämään.
En siis ole suomalainen, koska minulla on varaa ostaa kasviksia, hedelmiä ja marjoja joka kerta kun käyn kaupassa.
Joo, täytyy kyllä sanoa että tomaattia ja kurkkua ei ole tullut ostettua pitkään aikaan kun hinta lähes 5€/kg. Pakastevihannekset, tarjousjuurekset, kaali, sipuli, suolakurkut, ja punajuuriviipaleet ovat olleet nyt ainoat, mitä on tullut syötyä viime aikoina. Appelsiinit myös joskus tarjouksessa, voi niitäkin ostaa.
T. Lidl-mies
Vierailija kirjoitti:
Marjoja voi käydä poimimassa ilmaiseksi kesällä ja syksyllä metsistä ja soilta. Sieniäkin löytyy useimmiten.
Kerrotko parhaat marjapaikat tästä Helsingin keskustasta? Kiinnostaa aidosti.
Vierailija kirjoitti:
Marjoja voi kerätä itsekin.
Meille keräsi anoppi pakkasen täyteen.
Miksi et kerännyt, vaan pisit anopin asialle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko parhaat marjapaikat tästä Helsingin keskustasta? Kiinnostaa aidosti.
En minäkään kerää marjoja ihan vierestä, vaikka maalla asunkin. Pikkasen kun näkee vaivaa, saa hyvät talvivarastot.
Kai jos pikkaisen jättäisin ostamasta lihaa ja leipää, voisin ostaa vihanneksia. Eihän se huono juttu olisi, paitsi että jostain kumman syystä se liha maistuu paremmin. Toisinaan leivän päällä.
Vierailija kirjoitti:
En minä vaan saa ilmaiseksi. Lähin puhdas metsä on 30 kilometrin päässä.
Juureksia, vihanneksia, kasviksia, marjoja, hedelmiä. Kylläpä tulikin maha täyteen.
Tämä hintojen nousu saa jättämään monet muutkin asiat kauppaan. Ennen tuli ostettua myös paljon luomua, nyt ostan mitä halvimmalla saa.
Hedelmiä ja vihanneksia ostan sesongin ja tarjousten mukaan. Halpaa, hyvää ja terveellistä.
Mö ostan vieläkin ruokaa.