Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huh, olen niin iloinen, poikamme aikoo hakea lukioon!

Vierailija
12.02.2023 |

👍 keskiarvo on 7,4. Voisi olla parempikin, mutta koska ei jaksa kauheasti lukea niin ihan ok. Ammattikoulupuolelta ei löytynyt mitään täysipäisille suunnattua, jos käytännöllisyys ei ole vahvuusaluetta, kuten pojallamme ei ole.
Kunhan pääsisi ylioppilaaksi, niin voi mennä vaikka sen jälkeen opiskelemaan ammattiin. Saa vähän älykkäämpää seuraa pitkin matkaa, myös ylioppilaiden ammattiopintolinjoilla.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret onnittelut. Lapsen syntymän jälkeen toiseksi hienoin hetki elämässäni oli se kun hänet lakitettiin ylioppilaaksi.

Mitä hienoa siinä on,ei mitään. t. ylioppilas

Vierailija
22/40 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojallesi lykkyä pyttyyn, matkallaan lääkäriksi tai diplomi-insinööriksi, lukion kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että into lukemiseen syttyy vielä lukiossa, muutenhan koko lukio on hyödytön ja voi osoittautua ylivoimaiseksi valmistua. Ja kun sen lukion jälkeen pitäisi vielä jaksaa lukea lisää kun pelkillä yo papereilla ei tee mitään. Mutta monet pojat innostuu ja kypsyy opiskeluun vähän myöhemmin. Sikäli kiva jatkoaika jos ei vielä ole löytynyt motivaatiota opiskeluun eikä löytynyt haluttua alaa. Merkonomi opintoja on turha dissata. Itse käynyt vain ne ja ollut koko työuran asiantuntijatehtävissä, samoissa missä ekonomit etc. Kaikki kun riippuu myös persoonasta etc. Koulutus on loppupeleissä toissijaista vaikka jotkut paperit onkin hyvä olla.

Vierailija
24/40 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä seiskan keskiarvolla kannata pääkaupunkiseudulla edes yrittää lukioon, on tasovaatimus aivan toista luokkaa, lähes kaikiin vaaditaan yli ysin keskiarvoa, joillekin ei suosituille linjoille ammattilukioon voi päästä.

Vierailija
25/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muutama lukio Hgissä että pääsee alle kasin keskiarvolka ja pitää olla yli 7.2 vähintään. 

Vierailija
26/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poikamme menee myös lukioon. Keskiarvo yli ysin. Tavoitteena jo nyt yliopisto-opinnot tulevaisuudessa.

Vierailija
27/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on Medialukio, johon pääsee ihan varmasti seiskan papereilla. Helsingillä on kova hinku saada ns. huonompaa kieliainesta myös lukioon, joten paikkoja pitää olla paljon tarjolla.

Vierailija
28/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eipä seiskan keskiarvolla kannata pääkaupunkiseudulla edes yrittää lukioon, on tasovaatimus aivan toista luokkaa, lähes kaikiin vaaditaan yli ysin keskiarvoa, joillekin ei suosituille linjoille ammattilukioon voi päästä.

Alle 8 lukioita Hgissä Medialukio 7.11 joku linja ja 7.62, Vuokin lukio 7.68, ei taida olla muita. 

Vierailija
29/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielilukio Mylliksessä alle 8

Vierailija
30/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ollut yhtään innostunut pojan lukiohaaveista. Aina ollut alisuoriutuja koulussa. Lukioon meni neljä vuotta. Abikurssi oli pakko hankkia matematiikkaan. Kävi lukion ja nyt miettii ammattia. On itse todennut, että on tekijä. Ei lukio hukkaan tietenkään mennyt ja onneksi sai sieltä todistukset. 

Vierailija
31/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hgin kielilukio 7.62 ja kielet ja kansainvälisyys 8.00. 

Vierailija
32/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio eli se vaativampi peruskoulu. Ja kyllä, olen sen itsekin käynyt. 

Vierailija
33/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeminen ei vielä tarkoita pääsemistä. Että älä nyt vielä iloitse. Voi poika hyvinkin päätyä kokkilinjalle tms. 

Noihin lukiohin on 7:n keskiarvovaatimus.

Ap

Keskiarvoraja määrittyy hakijoiden mukaan. Ei ole ennakkovaatimusta. 

Ei määräydy kaikissa lukioissa. Joissakin on kiinteä keskiarvoraja ja joissakin ei ole keskiarvorajaa ollenkaan. Toki nuo lukiot ovat monesti niitä, joihin ei ole liikaa hakijoita.

Vierailija
34/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naisena oli samaa luokkaa keskiarvo. Sain äidinkielestä, maantiedosta, biologiasta jne. ysejä ja kymppejä, mutta keskiarvon veti alas matikka, kemia ja fysiikka. Kyllä, en ole matemaattisesti lahjakas (toisin kuin diplomi-insinööriveljeni 😅). Nyt olen yliopistossa. Olen kuullut erilaisia tarinoita kympin oppilaista ja yhden tunsin myös yläasteella. Hän meni Ressun lukioon (täällä Helsingissä siis "huippulukio"), ahdistui suorituskeskeisestä ja painostavasta kilpailullisesta ilmapiiristä, sai burn outin ja siirtyi amikseen. Eli älkää koskaan "tuomitko" ihmisiä yläasteen keskiarvon mukaan, se ei vielä kerro elämänpolusta mitään suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
35/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin iloinen kun poikani 7.4 ka haki ammattikouluun. Olin iloinen kun tyttöni 10 ka haki lukioon. Molemmat ovat oikeassa paikassa. Ammattikouluja on hyvin erilaisia ja kaikkiin ei kävellä tuosta vaan. Osassa myös pääsykokeita ja osaan ei kaikki halukkaat edes mahdu. Ammattikoulusta voi jatkaa ammattikorkeaan. Eikä tarvi käydä lukiota, jos se ei kiinnosta. 

Vierailija
36/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulu ei ole täysipäisten juttu?

Vierailija
37/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pojastasi tulee sossupummi.

Vierailija
38/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukio eli se vaativampi peruskoulu. Ja kyllä, olen sen itsekin käynyt. 

PV!

Vierailija
39/40 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti pojastasi tulee sossupummi.

Miltä sinusta tuntuu olla ilkeä ihminen? Tuntuuko se hyvältä kun sanoo ikävästi? Jos äiti iloitsee poikansa päätöksestä,  eihän se sinulta ole pois.  -Onnea nuorukaiselle opintoihin!

Vierailija
40/40 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

amis on perseestä