Vieraat vetää vessan kansi auki
Miten saada vieraat vetämään vessa kansi kiinni? Ärsyttää kun juhlat tulossa ja vieraista osa vetää vessan kansi auki. Ei kiinnosta vessan pesu heti vieraiden lähdettyä. Tai mikään norovirus. Nämä vieraat ovat vielä tietoisia siitä, että meillä pitäisi vetää vessa kansi kiinni. Meidän 5v tyttö on sanonut tästä, että kakat lentää päälle jos kansi jää auki. Siltikään ei voida sitä kantta sulkea. Vituttaa.
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
Nyt rehellisesti: onko nämä ulostebakreerit koskaan, milloinkaan, aiheuttaneet teille mitään todellista haittaa? Ihanko oikeasti uskotte noroviruksen leviävän sillä, että vessan kansi pidetään auki vetäessä? Taitaa olla vain se ajatus niistä bakteereista mikä teitä häiritsee. Varmaan samaa väkeä jotka ei ikinä uskaltaisi käydä edes uimahallissa, koska siinä vedessähän kaikkea sontaa on.
Kyllähän ne flunssat muunmuuassa leviää näin. Ei tarvitse ihmetellä vähän väliä tulevaa lenssua, jos käyttää samaa vessaa useiden muiden kanssa ja pumppaa kansi auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt rehellisesti: onko nämä ulostebakreerit koskaan, milloinkaan, aiheuttaneet teille mitään todellista haittaa? Ihanko oikeasti uskotte noroviruksen leviävän sillä, että vessan kansi pidetään auki vetäessä? Taitaa olla vain se ajatus niistä bakteereista mikä teitä häiritsee. Varmaan samaa väkeä jotka ei ikinä uskaltaisi käydä edes uimahallissa, koska siinä vedessähän kaikkea sontaa on.
Kyllähän ne flunssat muunmuuassa leviää näin. Ei tarvitse ihmetellä vähän väliä tulevaa lenssua, jos käyttää samaa vessaa useiden muiden kanssa ja pumppaa kansi auki.
Eri mieltä, koska mulla ei ikinä oo. Se lenssu sieltä pytystä leviä.
Nykyään myydään vessanpöntön kansia, jotka menevät automaattisesti kiinni. Seuraavaksi haluan sellaisen minäkin, vaikka en koskaan jätä kantta auki. Mutta mukavalta tuo kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään myydään vessanpöntön kansia, jotka menevät automaattisesti kiinni. Seuraavaksi haluan sellaisen minäkin, vaikka en koskaan jätä kantta auki. Mutta mukavalta tuo kuulostaa.
Toivottavasti vetää tarpeeksi isolla viiveellä. Muuten ei hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri mieltä, koska mulla ei ikinä oo. Se lenssu sieltä pytystä leviä.
Mä olen samaa mieltä, koska mulla ei ikinä oo.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä varmasti useimmiten on melko hankala todentaa, mikä on vaikka noron lähde. Noro ja influenssa ym on kuitenkin sen verran ikäviä tauteja, etten näe mitään syytä, miksei voisi tehdä tuollaista pientä varo-toimenpidettä, johon menee noin sekunti. Ei asiaa tarvitse sen kummemmin hysterisoida, minusta ei vain ole myöskään mitään syytä miksei voisi pienentää riskiä tartuntaudeille, kun tuo ei kirjaimellisesti vie yhtään aikaa, vaivaa tai rahaa.
Esimerkiksi tässä Ylen artikkelissa myös todetaan, että norovirusta voi ehkäistä vetämällä pytyn kansi kiinni: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/01/23/laita-vessanponton-kansi-kiinn…
Onkohan näin hulluja ihmisiä oikeasti olemassa? Opetatte lapsille, että kakka lentää pöntöstä, jos vetää vessan kansi auki? Kyttäätte vieraita?
Ja joo, ihan sama, onko kansi kiinni vai auki, kun vessa vedetään, jos ette itse siellä ole ettekä hetkeen mene. Ei ne aerosolit ikuisesti ilmassa pysy.
Lainaatteko te pöpökammoiset kirjastosta kirjoja? Entä kuinka usein putsaatte kännykän näytön tai tietokoneen näppäimistön tai ovenkahvat? Luuletteko te oikeasti, että ne pöpöt on vain vessanpöntössä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä varmasti useimmiten on melko hankala todentaa, mikä on vaikka noron lähde. Noro ja influenssa ym on kuitenkin sen verran ikäviä tauteja, etten näe mitään syytä, miksei voisi tehdä tuollaista pientä varo-toimenpidettä, johon menee noin sekunti. Ei asiaa tarvitse sen kummemmin hysterisoida, minusta ei vain ole myöskään mitään syytä miksei voisi pienentää riskiä tartuntaudeille, kun tuo ei kirjaimellisesti vie yhtään aikaa, vaivaa tai rahaa.
Esimerkiksi tässä Ylen artikkelissa myös todetaan, että norovirusta voi ehkäistä vetämällä pytyn kansi kiinni: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/01/23/laita-vessanponton-kansi-kiinn…
Noro on herkästi leviävä tauti, ja sen kanssa kannattaa varoa. Joku kirjoitti flunssan leviämisestä, mikä on ihan eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan näin hulluja ihmisiä oikeasti olemassa? Opetatte lapsille, että kakka lentää pöntöstä, jos vetää vessan kansi auki? Kyttäätte vieraita?
Ja joo, ihan sama, onko kansi kiinni vai auki, kun vessa vedetään, jos ette itse siellä ole ettekä hetkeen mene. Ei ne aerosolit ikuisesti ilmassa pysy.
Mietin ihan samaa. Voiko tämä aloitus ja osa kommenteista olla edes tosissaan tehtyjä (kuten vieraiden komentaminen käsienpesulle tai kuulostelu, kuinka vessa vedetään).
Ajatella, olen vanha ihminen enkä ole eläissäni miettinyt vetävätkö vieraat vessan kansi auki vai kiinni. Ja hengissä ollaan, niin, omat, vieraat ja meidän kissa.
Vierailija kirjoitti:
Lainaatteko te pöpökammoiset kirjastosta kirjoja? Entä kuinka usein putsaatte kännykän näytön tai tietokoneen näppäimistön tai ovenkahvat? Luuletteko te oikeasti, että ne pöpöt on vain vessanpöntössä?
Paperi on kuivaa ja huokoista, se ei siis ole kovin hyvä kasvu-alusta bakteereille. Jos otan tietokoneen mukaan yliopistolle, niin desinfioin sen näppäimistön kotiin tullessa, sillä kotona käytän paljon tietokonetta ja tiedän myös räplääväni huomaamattani huuliani yms. Olin syksyllä lyhyen ajan sisällä useamman kerran kipeänä, joten aloin kiinnittämään huomiota näihin juttuihin, ja olenkin ollut täysin terveenä sen jälkeen. Kädet pesen joka tapauksessa aina kun tulen kotiovesta sisälle. Puhelinta en desinfioi järin usein, silloin tällöin kyllä. Enpä sitä kyllä käytäkään kuin murto-osan siitä, mitä useimmat ihmiset (on vanhanaikainen näppäinpuhelin, joten käytän lähinnä jos pitää soittaa jonnekin tai katsoa kelloa).
Minä olen omaksunut käytännön sulkea WC pöntön kannen ja välikannen n. 10 vuotiaana.
-Armeiassa oli kanneton pytty, niin silloin ei voinut sulkea.
Meillä vieraat vetää vessassa kansi auki käteen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vieraat vetää vessassa kansi auki käteen.
😂
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, olen vanha ihminen enkä ole eläissäni miettinyt vetävätkö vieraat vessan kansi auki vai kiinni. Ja hengissä ollaan, niin, omat, vieraat ja meidän kissa.
Sama täällä. Kun tällaista ketjua lukee, on tavallaan iloinen siitä, että on jo niin vanha ettei ole tällaisia asioita pitänyt miettiä. Tosin taitaa olla niin, että tämäkin on lähinnä naisten ongelma.
N56
Vierailija kirjoitti:
Yök. Paskatassujen yleisin puolustus possutavoilleen. "Elossa ollaan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yök. Paskatassujen yleisin puolustus possutavoilleen. "Elossa ollaan".
Kuinka monta kommenttia sinä reppana olet tähän ketjuun jo kirjoittanut? Ei varmaan ole kiva kärsiä pakko-oireista tai pöpöneurooseista, mikset hae hoitoa? Jotain pillereitä ja terapiaa niin saisit muutakin ajateltavaa kuin kakka ja pöpöt.
Juuri näin. Hyi vi...... miten likaista porukkaa on suomalaiset.