Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työssäkäyvä yh tukia?

Vierailija
12.02.2023 |

Eroa ja muuttoa suunnittelen, mutta kulut kauhistuttavat. Saako kahden lapsen työssäkäyvä yh mitään tukia? Matalapalkka alalla työskentelen, puolet palkasta menee vuokraan

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lapsilisät yh-korotuksella joka tapauksessa jos ei ole toista aikuista perheessä. Elatusmaksut tai elatustuen saa myös. Muut tuet tulojen mukaan. Asumistukilaskureita löytyy googlella.

Vierailija
2/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla noin avuton. Miten luulet yh:na pärjääväsi, mene sinne kelan sivuille lukemaan mitä tukia on mahdollista saada!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakaan en saa, en edes asumistukea, mitä tuntuu monet ydinperheetkin saavan.

Vierailija
4/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lasket ensin paljon saisit elareita, yhn lapsilisät, löytyykö halvempaa kämppää jne. Entäs työpaikan vaihto? Toinen työ?

Vierailija
5/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakaan en saa, en edes asumistukea, mitä tuntuu monet ydinperheetkin saavan.

No kyllä sinun pitäisi saada lapsilisien yh-korotukset sekä elatusapu. Miten olet ne välttänyt? Kieltäytynyt kaikesta?

Vierailija
6/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan saanut aikoinaan kuin kymmenen euron korotuksen jokaiseen lapsilisään.

Vierailija
7/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et saa lapsilisää?

Vierailija
8/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa elatusmaksua lapsista etkä lapsilisiä yh-korotuksilla? Ne on lapsille tarkoitettua tuloa, ja kuuluu jokaiselle lapselle. 

Vierailija
9/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun en tunne yhtään yh:ta, joka kävisi töissä.

Vierailija
10/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain lapsilisäkorotuksen. Ei muuta.

Vierailija
11/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan saanut aikoinaan kuin kymmenen euron korotuksen jokaiseen lapsilisään.

No nykyään se on paljon enemmän. Ja kyllä sunkin lapset oli oikeutettuja elatusmaksuun, joko isältään tai Kelalta. Eikä se oletko sinä töissä vai et, vaikuta niihin.

Vierailija
12/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun lapset saaneet elatusmaksua?

Vierailija
13/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä yh-status (siis se, että on yhteishuollossa olevan lapsen lähihuoltaja tai yksinhuoltaja) on kriteerinä ainoastaan yhdelle etuudelle: lapsilisän yh-korotukselle, joka on n. 60e/kk. Kaikki muut mahdolliset tuet riippuu muista tekijöistä.

Esim. minä olen eronnut ja lapset on yhteishuollossa ja minä olen lähihuoltaja. Tienaan kuitenkin exääni enemmän ylimmässä 5%:ssa, joten en tietenkään saa muita varsinaisia tukia kuin lapsilisät, maksan täydet päiväkotimaksut jne. Lasten isä maksaa kyllä elarit, mutta ne on laskettu siten, että kattavat n. puolet lasten laskennallisista kuluista ja siinä ei tietenkään ole mitään lomareissuja, viikonlopputekemisiä, kalliimpia vaatteita, laadukkaampaa ruokaa tms. huomioitu, eli ihan sen yleisen elinkustannuksen mukaan vaatteet ja ruoka. Käytännössä maksan siis lasten kuluja paljon enemmän kuin elaria maksava exäni.

Vierailija
14/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sitten hyvä palkka. 

Vierailija
15/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinun pitäisi saada lapsilisien yh-korotukset sekä elatusapu. Miten olet ne välttänyt? Kieltäytynyt kaikesta?

Kyllä ne pitää ihan itse hakea.

Vierailija
16/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sun tuntemat eronneet äidit ovat kotiäitejä. Enpä usko.

Vierailija
17/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta johonkin narkkimurjuun ja ala elää omannäköistäsi elämää.

Vierailija
18/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on sitten hyvä palkka. 

Tai todella alhaiset asumiskulut.

Vierailija
19/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sun tuntemat eronneet äidit ovat kotiäitejä. Enpä usko.

News flash: Kaikki eronneet äidit eivät ole yksinhuoltajia.

t. eri

Vierailija
20/46 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun lapset saaneet elatusmaksua?

Mikä tuki se on, että lasten isä osallistuu lastensa kuluihin kuten ydinperheessäkin pitäisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan