Oltiin vuokramökissä ja 2 lapsista noroviruksessa
Nuorempi ilmeisesti noroviruksen koululta, jossa sitä ollut paljon. To tultiin mökille ja la alkoi oireet pojalla. Nyt toinenkin lapsista kipeä. Palattiin jo kotiin mutta jäin miettimään, pitäisikö asiasta infoa mökin omistajaa. Tehtiin lähtiessä lähtösiivous.
Kommentit (9)
No olisihan se tietenkin kohtuullista seuraavan vuokraajan tietää, että saa mökiltä noroviruksen. Sehän tarttuu ainakin pari viikkoa ilmeisesti sieltä pinnoilta. Mutta en sitten tiedä, siivoaako omistaja mökkiä sen tarkemmin, jää hänen varaansa.
Jos et ammatiltasi ole laitoshuoltaja ja osaat sitä myöden siivota pöpöt pois, niin lähtösiivous ok. Muuten ihmettelen miten olet lisääntynyt. Kuvittele, että seuraava asiakas on vaikka viimeisillään raskaana oleva tai heikkokuntoinen vanhus. Eniveis, olet ajattelematon. Mitä jos teitä ennen jollain olis ollu syyhy eikä kertonu. Siitäpä olisit saanu.
Mahtaisikohan mökin omistaja kertoa norosta seuraavalle vuokraajalle. Epäilen, ettei kertoisi. Seuraavahan saattaisi peruuttaa tulonsa ja vuokrarahat jäisivät saamatta.
Vastaavassa tilanteessa hotellissa olen kertonut henkilökunnalle, vaikka huone jäi siistiksi. Ehkä he siivoavat sen vähän tarkemmin, tai sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaisikohan mökin omistaja kertoa norosta seuraavalle vuokraajalle. Epäilen, ettei kertoisi. Seuraavahan saattaisi peruuttaa tulonsa ja vuokrarahat jäisivät saamatta.
Vastaavassa tilanteessa hotellissa olen kertonut henkilökunnalle, vaikka huone jäi siistiksi. Ehkä he siivoavat sen vähän tarkemmin, tai sitten ei.
Ei sitä tarvitse kertoa seuraavalle mutta pitää siivota hyvin. Itse haluaisin vain siivoajanakin tietää että onko paikassa joku ollut kipeänä, vaikuttaisi siivoustapaani. Normaali siivous on erilainen kuin sellainen jossa tavoite on saada norovirus pois pinnoilta. Ei se ovenkahvassa elä kuin päivän pari, mutta esimerkiksi matossa tai tyynyssä elää kyllä pari viikkoa.
Juu, olisi ollut ihan hyvä kertoa. Noro tarttuu herkästi, vaikka tartuttajat olisivat jo kaukana. Tyypillistä itsekkyyttä. :(
Ei noita mökkejä tosiaan siivota kovin kummoisesti asiakkaiden välillä, saati sitten sillä tasolla kuin noroviruksen hävittäminen vaatisi.
No olet hölömö.