Naiset, onko 172cm mies lyhyt?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vissiin pari senttiä keskivertoa lyhyempi, mutta ei mitenkään erityisen lyhyt.
Naiset on kuitenkin keskimäärin paljon lyhempiä. Ihmiset on yksilöitä. Minä olen tuon mittainen nainen, ja osa muista naisista on päätä lyhempiä kuin minä, ja mietin että mitä hittoa, mun poika on 13-vuotiaana ollut jo mun pituinen, toinen poikakin menee miinuskäyrillä ja on silti 13-vuotiaana pidempi kuin osa naisista. Osa naisista on kyllä oikeasti niin lyhyitä, että miten ne pärjää.
Suomalainen mies on keskimäärin 180 cm pitkä eli on se ero vähän enemmän kuin vain pari senttiä.
Keskipituus vaihtelee. Sata vuotta sitten se oli alle 170cm
Joo ei tuolla pituudella oikein mitään saa aikaan.
Ei jatkoon.
On lyhyt mieheksi, täällä pohjoismaissa. Muualla maailmassa ihan normipituus miehelle. Mutta mitä väliä pituuksista, olen itse nainen 177 cm ja lapseni isä 166 cm. Kuka sitä nyt mittanauhan kanssa rupeaa lähimmäisiään arvottamaan. Kaikki ollaan yhtä hyviä ja arvokkaita, pitkät ja pätkät, hoikat tai muodokkaat.
On lyhyt, mutta ei se mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
No mulle olisit vähän lyhyt, kun oon itse pitkä (176cm). Oon kyllä sun pituisiakin tapaillut, mutta niille on kaikille syntynyt pitkässä juoksussa joku kompleksi mun pituudesta ja on alettu vinkua korkokengistä jne.
Mutta keskimittaisella olet oikein sopiva. Taitaa naisten keskipituus olla jotain 167cm tällä hetkellä, että olet kuitenkin keskiverto naikkosta pidempi.
Minä taas 175cm naisena pidän suunnilleen itseni pituisia ihmisiä normimittaisina, en näe eroa miehissä ja naisissa siinä. Eli 172cm on about minun mittainen eli normipituinen, ei lyhyt eikä pitkä.
Kukaan mies ei ole vinkunut minulle pituudestani tai korkokenkien käyttämisestä, en tiedä sitten ovatko ajatelleet mielessään jotain mutta ei ainakaan minulle ole sanonut kukaan mitään.
Mites Riku Rantala joka on ihan tynssi?
Ei minulle parisuhdetta ajatellen, mutta yleisesti ottaen mieheksi kyllä. Itsekin olen 161-senttisenä naisena lyhyt.
Tottahan se on, että yleistäen miehen pituus taitaa merkitä parisuhdemarkkinoilla enemmän kuin naisen.
Maailmankaikkeuden ympärysmitan rinnalla on hän anhiton pätkä, mutta kvarkin läpimitan kupeella hitommoine kuikelo
Kukaan ei ole vasite itsestään lyhyttä eikä pitkää tehnnyt, joten kanna huolta niistä ominaisuuksistasi joihin voit elämänvalinnoillasi vaikuttaa, elikä joista olet vastuussa
Riippuu naisesta, sekä naisen pituudesta että asenteesta. Tuossa joku 176cm sanoi tapelleensa sun mittaisia. Mä oon saman mittainen enkä usko, että itseäni lyhyemmästä miehestä niin paljon viehättyisin, että alkaisin tapailla. Ainakaan tähän asti ei niin ole vielä ikinä käynyt. Toki jos tuttavapiiriin kuuluisit ja ihan kaverina tutustuttaisiin ja onnistuisit tekemään muilla kuin ulkoisilla ominaisuuksillasi vaikutuksen, niin sitten ehkä. Erittäin vahva ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen valittaa, että 172cm pitkä mies on lyhyt, niin ottakoon ensin ne korkkarit pois omista jaloistaan ja harkitkoon uudestaan.
Valitettavan moni mies uskoo jokaisen naisen olevan noin 165 cm ja haluavan pitkän miehen vain turhamaisuuttaan.
Tästä seuraa melkoisia pettymyksiä naisille, jotka on catfishattu deiteille 172 senttisen miehen kanssa.
180 cm ja korkkareissa 185 cm
Itse olen 173cm ja koen kyllä olevani todella lyhyt. Mielelläni sanoisin ,että mitä sitten me ollaan eri laisia ja plaa plaa. mutta siitä on ollut todella paljon harmia ja murhetta. Erilaisuutta kuulema arvostetaan ja suvaitaan, mutta se ei koske kyllä lyhyttä miestä. En keksi muuta asiaa josta saa kiusata ihan ilman, että sitä muut vähääkään paheksuisi. Jos vaikka mustaihoista haukutaan rasistisesti , joku kyllä asettuu puolustamaan kuten oikein onkin. Lyhyttä saa lytätä niin paljon kuin vain kehdataan ja kyllä tosiaan kehdataan.
Ei ole lyhyt nelikymppiseksi mutta on lyhyt 2-kymppiseksi. Nykyveetit ja nykyaadat ovat hiittisen pitkiä mutta vaikka 25-40 - vuotiaaksi 172nen on ihan normaali ilmestys
Olen 170 cm ja tapailin suunnilleen saman mittaista miestä. Se tuntui luonnottomalta ja häiritsi yllättävän paljon.
Mitään kansaa ei ole valettu samasta muotista. Tilastoista voidaan kuitenkin päätellä, että suomalainen 18–59-vuotias mies on keskimäärin 179,1 senttimetrin pituinen ja painaa 87,4 kiloa.
Jos pituutesi on taas 181 senttimetriä, olet nykyaikaisempaa standardia. Tämä on päivitetty pituuslukema suomalaisissa kasvustandardeissa, jotka uudistettiin vuonna 2011.
Standardeja uudistettiin, koska suomalaisten keskipituus on kasvanut vuosikymmenten varsilla. FinTerveys 2017 -tutkimuksen mukaan 18–29-vuotiaiden miesten pituus oli keskimäärin 180,8 senttiä, kun taas 40–49-vuotiailla miehillä keskiarvo oli 178,6. Yli 65-vuotiailla miehillä pituutta oli keskimäärin 173,7 senttimetriä.
Sama tutkimus laski myös kaikkien täysi-iän ylittäneiden suomalaisten pituuden keskiarvon. Se oli miehillä 177,5 senttimetriä ja naisilla taas 163,2 senttimetriä.
THL:n vuoden 2014 aikuisväestön terveyttä koskevan raportin mukaan Pohjois-Suomessa asuvien miesten keskipituus oli muuta maata pienempää, eli 177 senttimetriä. Pisimmät miehet löytyivät taulukon perusteella Länsi-Suomesta, jossa miesten keskipituus aikuisväestössä oli 180 senttimetriä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se vissiin pari senttiä keskivertoa lyhyempi, mutta ei mitenkään erityisen lyhyt.
Naiset on kuitenkin keskimäärin paljon lyhempiä. Ihmiset on yksilöitä. Minä olen tuon mittainen nainen, ja osa muista naisista on päätä lyhempiä kuin minä, ja mietin että mitä hittoa, mun poika on 13-vuotiaana ollut jo mun pituinen, toinen poikakin menee miinuskäyrillä ja on silti 13-vuotiaana pidempi kuin osa naisista. Osa naisista on kyllä oikeasti niin lyhyitä, että miten ne pärjää.
Pärjää?
Mitähän mahdat tarkoittaa?
Onko A-kupin rinnat ns lauta?
Aivan yhtä älytön kysymys kuin keskustelun aloituskin...