Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri väitti olevansa matkoilla ja siksi ei voi tavata minua. Kuitenkin kävelin sattumalta hänen asunto-editse

Anneli
12.02.2023 |

Ja näin siellä olevan valot päällä. Ajattelin jo soittaa hänelle, että asunnossasi on murtovaras. Kuitenkin huomasin pian keittiön ikkunasta, että hän on itse siellä. Koin tulleeni puijatuksi. Miksi kaveri toimii näin halpamaisella tavalla?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oli LSD-matkalla?

Vierailija
42/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä hän tuli kipeäksi matkalla ja joutui tulemaan takaisin aiemmin? tai ehkä hän oli just silloin vielä matkalla,kun viestitteli ja illaksi kotiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä saattaa olla monia . Ehkä hänellä on esimerkiksi masennus jolloin ei pahimmassa tapauksessa halua olla missään tekemisissä muiden ihmisten kanssa, muttei halua ehkä kertoa tätä suoraan koska saattaa hävetä tai pelätä tulevansa syytellyksi tai tuomituksi.

Itse kärsin vaikeasta masennuksesta jo montaa vuotta ja lisäksi siihen päälle olen erittäin introvertti ja aluksi keksin itsekin kaikennäköisiä selityksiä miksen voi vaikka viikonloppuna tavata ketään. Pelkäsin että muut eivät ymmärrä etten vaan jaksa edes nousta sängystä saatika puhua kenellekään. Ennenkuin opin tunnistamaan introverttisyyteni, keksin myös kaikennäköistä menoa ettei kukaan kavereistani tulisi kylään tai edes soittelisi. Halusin vaan olla omassa rauhassa ja mikäli en saa tiettyä aikaa viettää yksinäisyydessä ja eristyksissä muista, väsyn ja ahdistun todella nopeasti. Nykyään osaan sanoa ihan vaikka suoraan että en ole halukas lähteä mihinkään juhlimaan kun tekisi mieli vaan hypätä junan alle/ en vaan jaksa, haluan olla rauhassa.

44/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattoi olla kaverilta valkoinen valhe, jotta välttyisi lisäkysymyksiltä tai -ehdotuksilta. Ehkä hänellä on kokemuksia tuttavista, jotka kysyvät tarkemmin syitä miksi hän ei voi tavata tai jopa "riitauttavat" syyn ehdottamalla esim. "Ai et jaksa lähteä kahville... No entäs jos mä tulisin sun luo käymään?".

Monet kokevat tuollaisen keskustelun rasittavaksi ja sen takia pitävät valkoista valhetta helpompana ratkaisuna.

Vierailija
45/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään tarvitse selitellä!

Sanotte jatkossa vaan että on muuta menoa. Se kattaa kaiken matkoista kotona hengailuun.

Jos joku alkaa inttämään niin et vastaa.

Helppoa.

Vierailija
46/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Saattoi olla kaverilta valkoinen valhe, jotta välttyisi lisäkysymyksiltä tai -ehdotuksilta. Ehkä hänellä on kokemuksia tuttavista, jotka kysyvät tarkemmin syitä miksi hän ei voi tavata tai jopa "riitauttavat" syyn ehdottamalla esim. "Ai et jaksa lähteä kahville... No entäs jos mä tulisin sun luo käymään?".

Monet kokevat tuollaisen keskustelun rasittavaksi ja sen takia pitävät valkoista valhetta helpompana ratkaisuna.

Olisi kuitenkin ihan hyvä puhua valehtelematta:

1. Saa itse treenattua miten omista rajoista pidetään huolta.

2. Toinen ei jää hämmennykseen tai epäselvyyteen.

Jostain syystä ystäväni koki tarpeelliseksi ottaa etäisyyttä kusettamalla. No, siitä seurasi se, että menetin luottamukseni ja mielenkiintoni häneen täysin ja otin jättimäärän etäisyyttä:

1. Etten rikkoisi hänen rajojaan, joita hän ei osaa asettaa. Pysyn takuuvarmasti niiden ulkopuolella, etten riko niitä, joten tarvitsen turvamarginaalin.

2. Tarvitsen itse etäisyyttä tuollaisesta.

Vierailija
47/50 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42572 kirjoitti:

Paino sanalla 'sattumalta' 🤸 ... eli kävit tarkoituksella stalkkaamassa

Ihan vahingossa verhojen raosta vilkaisin, kun yritin katsoa oliko piponi jäänyt sinne edellisellä käynnillä.

Vierailija
48/50 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla että ystäväsi kuuluu niihin ihmisiin jotka eivät halua olla rehellisiä koska siten pahoittaisivat joko toisen tai oman mielensä.

Jos sanoo ettei voi tavata koska menee harrastukseen, niin seuraava kysymys todennäköisesti on että entäs harrastuksen jälkeen, ja joutuu uudestaan tilanteeseen että joutuu keksimään jotain kun ei halua tavata. Matkoilla oleminen antaa pitkäkestoisemman perustelun sille ettei tapaaminen nyt onnistu.

Kuulostaa tutulta. En halua pahoittaa kaverini mieltä, vaan sanon että on joku muu meno :D Hän on aina se, joka ehdottaa.

Ja tuo: "Jos sanoo ettei voi tavata koska menee harrastukseen, niin seuraava kysymys todennäköisesti on että entäs harrastuksen jälkeen, ja _joutuu uudestaan tilanteeseen että joutuu keksimään jotain_ kun ei halua tavata. Matkoilla oleminen antaa pitkäkestoisemman perustelun sille ettei tapaaminen nyt onnistu." :D 

Vierailija
49/50 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei osaa tunnustella toisen sanatonta viestintää tai lukea rivien välistä. Oli sitten suhde vastakkaiseen sukupuoleen tai ystävään/kaveriin. Usein se suhdehistoria ennen välien katkeamista kokonaan on sellainen, että siitä voi päätellä suhteen tilan (välttelyä, paljon peruttuja tapaamisia, yhteydenpidon harvenemista....). Toiset vaan roikkuu, jankkaa, vonkaa vaikka toista ei kiinnostaisi yhtään.

Vierailija
50/50 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit soittanut ovikelloa, kun kerran siellä päin satuit liikkumaan ja pipoasi etsimään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan