Kaveri väitti olevansa matkoilla ja siksi ei voi tavata minua. Kuitenkin kävelin sattumalta hänen asunto-editse
Ja näin siellä olevan valot päällä. Ajattelin jo soittaa hänelle, että asunnossasi on murtovaras. Kuitenkin huomasin pian keittiön ikkunasta, että hän on itse siellä. Koin tulleeni puijatuksi. Miksi kaveri toimii näin halpamaisella tavalla?
Kommentit (50)
Hoida sinä vain omat asiasi ja lopeta se kaduilla päättömästi hortoilu.
Matka peruuntunut syystä tai toisesta.
Saattaa olla että ystäväsi kuuluu niihin ihmisiin jotka eivät halua olla rehellisiä koska siten pahoittaisivat joko toisen tai oman mielensä.
Jos sanoo ettei voi tavata koska menee harrastukseen, niin seuraava kysymys todennäköisesti on että entäs harrastuksen jälkeen, ja joutuu uudestaan tilanteeseen että joutuu keksimään jotain kun ei halua tavata. Matkoilla oleminen antaa pitkäkestoisemman perustelun sille ettei tapaaminen nyt onnistu.
Kaverisi matkailee kemikaalien avulla.
Älä enää pyydä sitä kaveria mihinkään. Itse jouduin oppimaan tämän kantapään kautta, kun hyväuskoisena ihmisenä uskoin aina kaikki tekosyyt ja myöhemmin taas esitin kutsuja. Lopulta sain vastaani kauhean raivarin, jossa kiellettiin enää ahdistelemasta ko. henkilöä tällaisilla.
En siis ollut ahdistellut vaan joka kerta heti uskonut, mikä este oli, ja mennyt sitten menoihini itse tai muiden ihmisten kanssa. Mutta jos ihminen ei saa sanottua totuutta, niin sitten hän patoaa sitä sisäänsä, kunnes lopulta hyökkää hyväuskoisen kanssaihmisen kimppuun ja syyttää häntä omasta saamattomuudestaan.
Ihan normaalia. Vastavia perutuksia viime tinkassa ystäväni teki.Päpunasena sitten seisoi Metro asemalla ja pinkaisi ensimäiseen metrovaunuun joka tuli.Tai kaupakeskus pakeni käytävällä ensimäinen liike mikä tuli.Arvatkaa onko enää ystäväni?Ei ole! Vuosia teki tuota, aikuinen ihminen,ei kunnioitanut minun aikaani.
Minunkin ystävä alkoi esittää kaikenlaisia syitä, että miksi ei voida nähdä. Useamman yrityksen jälkeen luovutin ja totesin, että en halua olla väkisillä kenenkään elämässä.
Minulle kin eräs kaveri teki ihme ohareita ja selitteli puhelimessa jälkeen. Viimeisimpään oharin selitysviestiin en vastannut ja sen jälkeen kaverista ei ole kuulunut mitään. Tuosta kaksi vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Asunto-editse?
editse on minunkin mielestä hyvä. kieli tosiaan koko ajan uusiutuu. välillä ihan silmissä.
Mä oon useammankin kerran yhdelle sanonut, miten en voi nähdä häntä, koska näen jotakin toista henkilöä. Tuo toinen kuitenkin usein kipeänä tms, jolloin tapaaminen onkin peruuntunut enkä ole jaksanut nähdä enää ketään. Jos törmäisin tuolloin tuohon ekaan henkilöön, vaikuttaisin valehtelijalta.
Ylipäätään olen tullut siihen tulokseen, että jos en jaksa jotakin nähdä tai suunnitelma vain muuttuu, niin miksi tätä pitäisi jotenkin selittää. On todella rasittavaa, jos toinen luulee että automaattisesti näen häntä, kun minulla on vapaata ja haluaa kuulla mitä minulla on suunnitteilla, jos en häntä näe. En ole mielestäni velvollinen selittämään kenellekään aikataulujani kun ei ole kyse parisuhteesta tms läheisestä suhteesta
Pyydätkö usein kahville/ lenkille/ seuraan? Jos ei kehtaa aina kieltäytyä niin on siksi keksinyt valkoisen valheen. Ei halua loukata?
Tykkää olla yksin.
Sinussa tuskin on vikaa.
Voiko sulle sanoa että en halua tavata. Vaikka henkilöllä ei ole muita suunnitelmia. Vai suututko siitä tai alatko inttämään asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunto-editse?
editse on minunkin mielestä hyvä. kieli tosiaan koko ajan uusiutuu. välillä ihan silmissä.
Joo mut sen pitäisi olla asunnon editse (on kyllä ihan vanha sana)
Ole hyvä ulkomaalaistaustainen maksettu riidankylväjä.
Se haluaa olla itsekseen ja nauttia rauhasta, eikä halua selitellä kyselijöille asioitaan ja tekemisiään. Eikä ole myöskään velvollinen siihen.
Antakaa hyvät ihmiset muiden olla rauhassa ja tehdä ihan just mitä haluavat ilman kaikenmaailman raportointia ja perusteluja.
Kyllä minuakin ottaisi päähän tuollainen valehtelu. En enää ottaisi yhteyttä häneen enkä vastaisi jos yrittäisi tavoittaa. Siinähän sitten miettisi miksi.
Oletko sellainen, jolle pitää selitää miksi joku asia ei käy? Jos toinen sanoo ei käy, niin alat kysellä, että miksi ei käy? Silloin varmaan jossain vaiheessa alkaa selittää valkoisia valheita, kun muuten ei mene kaaliin.
No onhan tuo outoa, ettei vaan sanonut, että sori nyt ei käy.