Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset rakastavat juoruilua?

Vierailija
12.02.2023 |

Naisten palstat ja sovellukset (esim. Jodel) ovat täynnä bloggaajien ja muiden somehenkilöiden yksityiselämästä juoruilua.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet ovat suurempia juoruilujoita kuin naiset, kuten joku jo laittoikin linkkiä.

Katso vaikka ympärillesi. Aina joku mies kysyy oletkos "kallea" nähnyt? Ja sitten aletaan ihmettelemään "kallen" viimeisintä tempausta joko ihaillen tai myötähäpeällä eikä koskaan neutraalisti. Josta päästäänkin "peraan" joka mokasi tai "makeen" joka osti taas uuden auton, puhumattakaan "virtasesta" joka vaihto taas uuteen muijaan ja miten se "mäkinen" jaksaa olla saman eukon kanssa aina vaan... ja eikös vaan "laine" tekassut yhden mukulan lisää, montakos niitä nyt on? Taitaa olla jo kuudes...

Ja oletkos jo hommannut sen uuden hilavitkuttiminen? Mulla se on ylihuomenna matkahuollossa. Ai et. Ai jaa, ei taida äijällä rahat riittää HAH HAH HAH HAAA!

It is a man's world 🎶

Sellaista se on teidän piireissä.

Vierailija
22/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ryhmiä sieltä jodelista luet kun mun jodelissa ei keskustella lainkaan mistään henkilöistä?

Nyt pääsi makeat naurut! Juoruilu on siellä niin yleistä, että kaikki suositut kanavat, joiden nimessä oli sana "juorut", on poistettu. Uudet vastaavat toki tulivat tilalle nopeasti, mutta sana "juorut" oli korvattu sanalla "jutut" (blogijutut jne.)

Ap

Kuinka monta juorua löydät vaikka Turun tai Helsingin mainilta tällä hetkellä? Kaikki muut ryhmäthän valitset ihan itse seurattavaksesi. Viimeksi minä olen keskustellut siellä esim. taitoluistelun aloittamisesta aikuisena. Ei yhtään henkilöä tai juorua liity keskusteluun.

Ja tuli muuten vielä mieleen että mistä sä tiedät että ne on kaikki naisia joiden juttuja seuraat jodelin juorupalstoilla? Musta tämä avaus ei kerro mistään muusta kuin sinusta itsestäsi ja sun taipumuksistasi.

En seuraa niitä. Löytyvät ihan suosituimpien kanavien listalta noi. Musta on erittäin hauskaa, että tämän kaikkien tiedostaman, ilmiselvän asian myöntäminen on naisille niin kiusallista. Ylikselle perustettiin alalauta "Aihe vapaa" tämän palstan palstamammoja varten. Arvaapa mistä siellä keskustellaan? No juoruillaan bloggaajien ja muiden pikkujulkkisten yksityisasioista tietenkin. Kyllähän sä sen itsekin arvasit, etteivät naiset tieteestä, taiteesta, politiikasta tai vaikka shakista siellä keskustele.

Ap

Niin mistä sä edelleen tiedät että ne on naiset jotka seuraavat noita jodelin suosituimpia kanavia saati jotain yliksen keskusteluja?

Niinpä niin. Nyt mentiinkin siihen, ettei mistään yhtään tiedä kenenkään sukupuolta. Mä en esimerkiksi tiedä, että sä olet nainen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on nimenomaan sitä ilkeää juoruilua paljon enemmän. Lytätään esim. Maken muija, talo ja uus auto... Kaikki yhdessä keskustelussa.

Miesvaltaisella alalla olen ollut.

Miehet eivät juorua, miehet keskustelevat asioista.

24/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan kivaa.

Vierailija
25/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt sinä miehenä ja suu valuu kuolaa odotellessa vastauksia. 

Vierailija
26/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän ryhmiä sieltä jodelista luet kun mun jodelissa ei keskustella lainkaan mistään henkilöistä?

Nyt pääsi makeat naurut! Juoruilu on siellä niin yleistä, että kaikki suositut kanavat, joiden nimessä oli sana "juorut", on poistettu. Uudet vastaavat toki tulivat tilalle nopeasti, mutta sana "juorut" oli korvattu sanalla "jutut" (blogijutut jne.)

Ap

Kuinka monta juorua löydät vaikka Turun tai Helsingin mainilta tällä hetkellä? Kaikki muut ryhmäthän valitset ihan itse seurattavaksesi. Viimeksi minä olen keskustellut siellä esim. taitoluistelun aloittamisesta aikuisena. Ei yhtään henkilöä tai juorua liity keskusteluun.

Ja tuli muuten vielä mieleen että mistä sä tiedät että ne on kaikki naisia joiden juttuja seuraat jodelin juorupalstoilla? Musta tämä avaus ei kerro mistään muusta kuin sinusta itsestäsi ja sun taipumuksistasi.

En seuraa niitä. Löytyvät ihan suosituimpien kanavien listalta noi. Musta on erittäin hauskaa, että tämän kaikkien tiedostaman, ilmiselvän asian myöntäminen on naisille niin kiusallista. Ylikselle perustettiin alalauta "Aihe vapaa" tämän palstan palstamammoja varten. Arvaapa mistä siellä keskustellaan? No juoruillaan bloggaajien ja muiden pikkujulkkisten yksityisasioista tietenkin. Kyllähän sä sen itsekin arvasit, etteivät naiset tieteestä, taiteesta, politiikasta tai vaikka shakista siellä keskustele.

Ap

Vaikuttaa siltä, että et sinäkään mistään kovin henkevistä aiheista keskustele.

Tässä sen taas näkee. Kun nainen kokee, että jää asiasta keskusteltaessa alakynteen, hän hyökkää henkilöön.

Ap

Taisi kalikka kalahtaa.

Ironinen kommentti.

Ap

Vierailija
27/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan kaikissa kulttuureissa noin kaksi kolmasosaa keskusteluista koskee jollakin tavalla ihmisiä, jotka eivät ole paikalla. Tässä ei ole eroa sukupuolten välillä. Miehet vain eivät ilmeisesti tajua juoruilevansa, kuten eivät tajua nalkuttavansa, pälisevänsä, jaarittelevansa jne. Miehen puhe kun on aina tärkeää koska se sattuu tulemaan miehen suusta.

Näinpä. Tutkimusten mukaan myös miesten juoruilu on useimmin pahantahtoista, omaa asemaa vahvistamaan pyrkivää, kun taas naisten juoruilu on pääsääntöisesti neutraalia tai positiivista.

Vierailija
28/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Tässä sen taas näkee. Kun nainen kokee, että jää asiasta keskusteltaessa alakynteen, hän hyökkää henkilöön.

Ap

Eihän tuossa ollut mitään henkilöön hyökkäävää. Luet Jodelissa juorupalstoja ja sitten tulet tekemään niistä aloituksen vauva-palstalle. Se ei ole kovin syvällistä, mutta se on silti ihan ok, että sinulla on mieluista vapaa-ajan puuhaa. 

Vierailija
29/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan kaikissa kulttuureissa noin kaksi kolmasosaa keskusteluista koskee jollakin tavalla ihmisiä, jotka eivät ole paikalla. Tässä ei ole eroa sukupuolten välillä. Miehet vain eivät ilmeisesti tajua juoruilevansa, kuten eivät tajua nalkuttavansa, pälisevänsä, jaarittelevansa jne. Miehen puhe kun on aina tärkeää koska se sattuu tulemaan miehen suusta.

Miesten ja naisten kommunikoinnissa on kyllä isojakin eroja.

Esim ylilaudan ja vauva.fi keskustelujen yksi näkyvä ero on se, että ylilaudalla saa lähes aina päteviä ja pitkälle mietittyjä vastauksia, vaikka aihe olisi absurdi tai väittelevä.

Ylilaudalla käytetään huumoria jonkun haukkumiseen kun taas vauva.fi käydään "asiallisia" keskusteluja, joissa ihan vakavalla naamalla perustellaan miten joku ihminen on perseestä.

Eroja on kyllä jonkinmoisia.

Naiset selkeästi loukkaantuu ja ottaa itseensä herkemmin kuin keskiverto mies. Toisaalta siinä kohtaa kun mies ottaa itseensä niin tapahtuu kauheita, kun taas nainen osaa ääritilanteessa hallita itsensä paremmin.

Vierailija
30/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on nimenomaan sitä ilkeää juoruilua paljon enemmän. Lytätään esim. Maken muija, talo ja uus auto... Kaikki yhdessä keskustelussa.

Tämähän se. Kuten myös naiset ovat tunteellisempi sukupuoli, koska miehet eivät laske väkivaltaan johtavia reaktioita tunteiksi. Naiset on tunteellisempi sukupuoli ja silti vankilat ovat täynnä miehiä. Jep jep.

Vierailija
31/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se. Kuten myös naiset ovat tunteellisempi sukupuoli, koska miehet eivät laske väkivaltaan johtavia reaktioita tunteiksi. Naiset on tunteellisempi sukupuoli ja silti vankilat ovat täynnä miehiä. Jep jep.

Olin kirjoittamassa ihan samaa, mutta ehdit ensin :D

Vierailija
32/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten ja naisten kommunikoinnissa on kyllä isojakin eroja.

Esim ylilaudan ja vauva.fi keskustelujen yksi näkyvä ero on se, että ylilaudalla saa lähes aina päteviä ja pitkälle mietittyjä vastauksia, vaikka aihe olisi absurdi tai väittelevä.

Ylilaudalla käytetään huumoria jonkun haukkumiseen kun taas vauva.fi käydään "asiallisia" keskusteluja, joissa ihan vakavalla naamalla perustellaan miten joku ihminen on perseestä.

Eroja on kyllä jonkinmoisia.

Naiset selkeästi loukkaantuu ja ottaa itseensä herkemmin kuin keskiverto mies. Toisaalta siinä kohtaa kun mies ottaa itseensä niin tapahtuu kauheita, kun taas nainen osaa ääritilanteessa hallita itsensä paremmin.

Lue: Ylilaudalla tietynlaiset miehet ovat keskenään samaa mieltä asioista ja pönkittävät toisaan, vauva-palstalla ei tunnisteta heidän täysin arkirealismista vieraita, harhaisia näkemyksiään ja ollaan siksi eri mieltä.

Vierailija
33/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat kaikki jossain määrin kateellisia toisilleen ja siksi myös nauttivat varsinkin siitä jos voivat kertoa eteen päin asian joka ei imartele sitä ihmistä jota asia koskee. Naiset välittävät eteen päin myös asioita joiden todenperäisyydestä ei ole täyttä varmuutta ja jättävät sitten kuulijan ratkaistavaksi uskoako vai eikö tätä todeksi ja usein tällaisen asian kertominen alkaa näin: en tiedä onko tämä totta, mutta olen kuullut kerrottavan jne. Kun joku totuutena kerrottu perätön juttu tulee ilmi juttua levittäneet naiset ovat niin lojaaleja toisilleen etteivät kerro kuka kertoi mitäkin kenelle eikä perättömän juorun alkulähdettä saada koskaan selville. Miesten juoruilu ja muut helmasynnit sitten ovatkin ihan oma lukunsa.

Vierailija
34/34 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Eihän tuossa ollut mitään henkilöön hyökkäävää. Luet Jodelissa juorupalstoja ja sitten tulet tekemään niistä aloituksen vauva-palstalle. Se ei ole kovin syvällistä, mutta se on silti ihan ok, että sinulla on mieluista vapaa-ajan puuhaa. 

Huomaan, ettet ymmärrä aiheesta. Autan sinua.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Ja edelleen puhutpyhujasta sen sijaan, että puhuisit aiheesta. Tämä erottaa miehet ja naiset. Miesten maailmassa tuo raukkamaista käytöstä, naisten maailmassa nähtävästi tyypillistä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän