Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön hallituksessa pärjää vain kova luu.

Vierailija
11.02.2023 |

Olisiko sinusta siihen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Piipitän vain asunnossani.

Vierailija
2/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön hallituksiin on vaikea saada porukkaa. Ihmiset on mukavuudenhaluisia ja inhoavat pitkiä kokouksia. Osakkeenomistajat toivovat, että se kuuluisa "joku" hoitaa asiat. Yleensä aina hallitus sentään saadaan kasaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Siellä olen muiden joukossa ja yritetään miettiä parasta taloyhtiön kannalta. Miksi siellä pitäis olla kova luu, ketä vastaan? 

Vierailija
4/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sen tason maallikkoja ja pikkudiktaattoreita että talousasioista tietävää hirvittää. Ja pyytäkää kaikki suullisesti sovitut asiat kirjallisena ja vahtikaa niitä päätöksentekijöitä.

Vierailija
5/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiön hallituksiin on vaikea saada porukkaa. Ihmiset on mukavuudenhaluisia ja inhoavat pitkiä kokouksia. Osakkeenomistajat toivovat, että se kuuluisa "joku" hoitaa asiat. Yleensä aina hallitus sentään saadaan kasaan.

Jep, 1-2 vallanhaluista ja loput kilttejä kumileimasinmummoja

Vierailija
6/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on sen tason maallikkoja ja pikkudiktaattoreita että talousasioista tietävää hirvittää. Ja pyytäkää kaikki suullisesti sovitut asiat kirjallisena ja vahtikaa niitä päätöksentekijöitä.

No tulkaa sinne taloyhtiön kokouksiin juttelemaan asioista. 

Vierailija
7/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa isännöitsijä on kuningas ja omistajaosakkaat nöyriä alamaisia.

Vierailija
8/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajaisin yksipuoluejärjestelmää jos pääsisin taloyhtiön hallitukseen.

Vierailija
9/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin kokouksiin pitää tulla armeijan kamppeet päällä. Varustelekasta löytyy, jos ei ole omasta takaa.

Vierailija
10/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöitsijä tekee just niin kuin omistajaosakkaat haluavat. Isännöitsijä on vain taloyhtiön työntekijä. 

Vierailija
11/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin kokouksiin pitää tulla armeijan kamppeet päällä. Varustelekasta löytyy, jos ei ole omasta takaa.

Oletko ollut yhdessäkään taloyhtiön kokouksessa? 

Vierailija
12/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöitsijä tekee töitä taloyhtiölle. 

Vierailija
13/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te nyt ihan sekoja? Teette taloyhtiön kokouksista jotakin ihmeellistä vaikka se on ihan peruskauraa taloyhtiön asioiden hoitamisesta. 

Vierailija
14/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme seko porukkaa täällä. Toivottavasti ette omista asuntoja. 

Vierailija
15/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hallituksessa, ei tarvitse olla luuna. Meillä asukkaat ihan normipäisiä ihmisiä. Pienen taloyhtiön hyvä puoli.

Vierailija
16/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia ihmisiä siellä hallituksissa yleensä on. Tietysti jos yhtiössä kaikki asiat on hoidettu päin persettä, ilmapiiri voi olla kireä.

Vierailija
17/23 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön hallitukseen kukaan ei halua, vaan sinne joudutaan.

Ja olen jo kauan ollut hallituksessa ja myös hallituksen pj. ja sitä kusitolppana oloa, haukkumista ja arvostelua on riittänyt.

Ollaan jo puhuttu ulkopuolisen hallituksen palkkaamista, sillä joka taloyhtiöissä on näitä suunsoittajia ja valittajia, jotka eivät laita edes itse tikkua ristiin..

Vierailija
18/23 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen neljässä eri taloyhtiön hallituksessa, vaikka en asu yhdessäkään taloyhtiössä, vaan omakotitalossa.

Jännä juttu, että suomessa taloyhtiön osakkaista ei kauheasti kiinnosta VIRALLINEN asioiden hoito.

Pihalla ja parkkipaikalla ollaan niin päteviä, osaavia ja tiedetään miten asiat hoidetaan, mutta kun on kokouksen aika, niin ei olla edes paikalla.

Taloyhtiöiden hallituksissa on asuntosijoittajat hyvin edustettuna.

Minun edustamani taloyhtiöiden hallituksissa on onneksi se hyvä, että joka hallituksessa on vähintään yksi talossa asuva. Toki minun edustamani taloyhtiöt on sijaitsee sellaisilla paikoilla, missä vuokratoiminnalle on jonkinnäköiset edellytykset.

Olen kuullut muiltakin asuntosijoittajilta, että hallitusvastuuta kantaa ne, jotka ei asu talossa.

Onko se hyvä vai huono asia, siihen en ota kantaa, mutta se ei missään nimessä ole asuntosijoittajien syy, vaan talossa asuvien osakkeenomistajien päätös olla itse osallistumasta talon paatöksentekoon.

Kun hallitukseen ei löydy vapaaehtoisia, niin on pitänyt ottaa euro konsultiksi.

Kun taloyhtiön kokouksessa käy numeroita läpi, että kuinka paljon ulkopuolinen ostohallitus maksaa, niin sitten on löytynyt osakkaista hallituksen verran porukkaa, mutta onko se hyvä hallitus.

Onko pestiin joutuneilla motivaatiota, intoa ja halua tehdä niitä juttuja, joita hallitusjäsenillä on.

Muutaman kerran olen ollut ylimääräisessä kokouksessa, kun valittu hallitus ei ole löytänyt joukosta hallituksen puheenjohtajaa ja koko hallitus oli eronnut alle kuukauden päästä valinnasta.

Vierailija
19/23 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi maallikko jäsenet hallituksissa on monesti tyyppejä joilla ei ole mitään käsitystä taloudenpidosta tai lakipykälistä, päätöksiä tehdään mutu-tuntumalla. Muutama järkevä asunnon omistaja ei saa ääntään kuuluville.

Vierailija
20/23 |
12.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua hallitukseen, mutta valituksia päätöksistä kyllä riittää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi