Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko rytmihäiriöt vaarallisia?

Vierailija
11.02.2023 |

Alkanut sydän muljahdella...

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä?

Vierailija
2/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, koska ei ole ollut muita oireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, koska ei ole ollut muita oireita.

Kyllä rytmihäiriöiden takia sydänfilmiin pitäisi päästä. Hoitajahan sen ottaa ja lääkäri sitten vaan katsoo tuloksen.

Vierailija
4/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisvärinä-rytmihäiriö altistaa aivohalvaukselle. Esim.Niclas Wanke sai aivohalvauksen.

Vierailija
5/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EKG:ssa selviää minkä tyyppinen rytmihäiriö on kyseessä. Itsellä flimmeri syke vaihtelee kohtauksen aikana 50-150. Syön verenohennuslääkettä.

Vierailija
6/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on vielä kammiovärinä :(  lääkäriin, heti.

Rytmihäiriöt voivat olla hengenvaarallisia. Parene pian. Tsemppiä!

Vierailija
7/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun häiriöni todettu vaarattomiksi mutta inhottaviksi.

Vierailija
8/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä mennä niistä kertomaan lääkärille mutta todennäköisesti ei tutkita, koska niitä on kaikilla joskus ja ne liitetään aina stressiin. Että jos haluat että sitä tutkitaan, älä ainakaan myönnä että sulla on mitään stressiä.

Vierailija
9/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on vaarallisia ja vaarattomia. Usein tuommoiset muljahdukset, jos ei niihin ei liity muita oireita, ovat vaarattomia, mutta kannattaa tutkia, jos niitä on usein.

Vierailija
10/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee muljahduksia jos olen nukkunut huonosti.

Vierailija
11/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yks päivä lisälyöntejä melkein minuutin välein. Väheni kuitenkin iltaan mennessä. Verenpainemittarikin näytti jotain epämääräistä sykettä. En kuitenkaan mennyt lääkäriin kun olo parani.

Vierailija
12/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytmihäiriö ei itsessään ole vaarallinen mutta valitettavan usein oire siitä että rytmi on loppumassa kokonaan.

Minä olen litkinyt kahvia 6-vuotiaasta lähtien ja joskus parikymppisenä sitä tuli kiskottua kymmenenkin kuppia päivässä. Jopa loppuillasta eikä se haitannut unta kun kofeiinia oli tasaisesti veressä.

Sitten joskus 35 paikkeilla huomasin että sydän alkoi selvästi nuljahdella ja osasin yhdistää sen työstressiin, krooniseen univelkaan ja puolen tusinaan espressoon jolla yritin kuitata väsymystä.

Työpaikkalääkäri kehotti lopettamaan kahvin pariksi viikoksi kokonaan ja sitten sydänfilmiin jos nuljahtelu jatkuu.

Ei jatkunut vaan katosi kokonaan kun jätin kaiken kofeiinin pois ja nukuin kunnolla. Nyt tilanne on vakiintunut siihen että jos juon 2 mukillista päivässä ja nukun ainakin 7 tuntia yössä ei mitään ongelmaa eikä nuljahteluja.

Vetäise kunnon univelka ja sukujuhlissa kuusi kuppia niin taas on komppi päällä.

Vierailija
13/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on monenlaisia eri vaarallisuusasteilla.

Vierailija
14/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla muljahduksia ja tuntuu kuin sydän jättäisi lyönnin väliin. Näitä ollut jo monia vuosia päivittäin ja todettu sydänfilmissä vaarattomiksi lisälyönneiksi. Ovat kyllä riesa, mutta minkäs teet. Itse kyllä menisin nopsaan sydänfilmiin, jos jotain uusia tuntemuksia sydämessä olisi.

Vierailija
15/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille. Luin että on olemassa älykelloja jotka mittaavat ekg:n. Sellaisen tilaan ensalkuun. Saa suositella jotain hyvää. Ap

Vierailija
16/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan vasta alkanut, oisko muutama viikko. Stressiä ei ole. Ap

Vierailija
17/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on monenlaisia eri vaarallisuusasteilla.

Niinpä. Mut laitettiin käyntiin adrenaliinilla.

Vierailija
18/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vuodesta 2008. Yleensä ne alkaa sillä kun takaraivo puutuu, sitä ei kukaan osaa selittää.

Viime vuonna kesti pahimmillaan yli 6h.

Lähinnä kait tykytyksiä mutta väsyttäviä.

Viime vuonna sain vihdoin Bisoprolonia niin helpotti.

Vierailija
19/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yks päivä lisälyöntejä melkein minuutin välein. Väheni kuitenkin iltaan mennessä. Verenpainemittarikin näytti jotain epämääräistä sykettä. En kuitenkaan mennyt lääkäriin kun olo parani.

Kannattaa kumminkin mennä.

Luultavasti tuo flimmeri, mikä mainittiin. Ei se sinänsä ole niin vaarallista vaan se, jos alkaa tekemään tulppia. Sit kun tulppa menee päähän asti, niin aivohalvaus. Jatko riippuu sitten siitä, mihin kohtaan se iskee - meneekö puhe-, liikuntakyky vai mikä. Eikä se välttämättä ole se "maailmanloppu" - aivot pystyy jossain määrin korjaamaan sitä vauriota - kunhan vaan on halu siihen.

Näin luin ja tavis olen.

Vierailija
20/47 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen saa lääkäriltä lääkkeen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi