Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö täällä kukaan helvetti soikoon kierrätä maitopurkkeja?

Vierailija
20.11.2006 |

Kun ei saa vastausta, voiko hyla-maitopurkity kierrättää.Ne joissa on ns. muovinen sulkija. Se on siinä niin kiinteästi, että liekköhän tarkoitettu poisotettavaksi?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten te oikein jaksatte kaikkea kierrättää?? Eihän sitä saa olla mitään muuta sitten tekemässäkään kuin miettimässä miten mitäkin kierrättää. No thanks, roskiin mulla menee kaikk

En minä kyllä ymmärrä miten voi tuntua niin kovin raskaalta laittaa roskia eri laatikoihin?? Me säästetään pitkä penni jätemaksuissa kun lajitellaan roskat, poltetaan poltettavat omassa uunissa ja kompostoidaan biojätteet. Lisäksi kierrättäminen on minusta moraalisesti oikein ympäristön ja kestävän kehityksen kannalta. Lisäksi olen sitä mieltä, että vaikka jätteet menisivätkin lopulta samaan kasaan, niin ainakaan se ei sitten ole minusta kiinni vaan olen tehnyt oman osani.

Vierailija
22/22 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä ole vaivaa kun vaan yhden kerran viitsii järjestää sen jätevaunu-osaston niin että kaikelle on oma paikkansa. Sitten vaan aina maitopurkit mukaan silloin tällöin lähimarketissa käydessä - meillä ei ole omassa taloyhtiössä nestepakkauskartonkien keräystä eikä tietääkseni koko kaupungissa ole sitä mahdollisuutta edes tilata.

Tiesittekö, että jos tavallinen maitopurkki päätyy kaatopaikalle, sen maatumiseen menee jopa 40 vuotta tai se saattaa muumioitua eli ei maadu ollenkaan.

Vaikeita kysymyksiä ovat nämä jäteasiat, kun tavallaan on hassua että roskia ajellaan bensiinikäyttöisillä autoilla ympäri maakuntaa ja maata sinne ja tänne ja taas takaisin. Ja sitten toisaalta on se ekologisuus ja ympäristönsuojelullinen aspekti niiden roskien suhteen Ihan todellinen ongelma on se, että roskia tulee ja tulee ja tulee, mihin ne kaikki laitetaan jos me kaikki vaan samaan pussiin heitämme kaiken ja luotamme siihen että kaatopaikka hoitaa. Minusta ekologia toteutuu kierrätyksessä ainakin siten, että kun ihminen edes vähän näkee mitä kaikkea ja miten paljon jätettä tuottaa, niin sen määrää alkaa jotenkin vaistomaisesti miettimään ja vähentämään, edes vähän. Jos vaikka tuntuukin hassulta että keräslasia saatetaan joskus käyttää esim. tietyömailla täytemateriaalina, niin loppujen lopuksi sehän on ihan nerokasta koska silloin ei synny niitä haisevia jätevuoria vaan prosessi on hallitumpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi