Mistä voi tunnistaa naisen oikean tukanvärin jollain tavalla?
Useimmat naisethan värjäävät hiuksiaan ja haluaisin tietää sen oikean värin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Soitat naisen alakouluun ja pyydät hänen lapsuusaikaisen luokkakuvansa kopion.
Paitsi että kapsena lähes jokaisella on eri värinen tukka kuin aikuisena. Tukanväri usein muuttuu ikäkausien mukana.
Siis SE OIKEAKIN OMA TUKANVÄRI.
Omat sävyni 50 vuoden aikana:
Syntyessä tumma tukka, sitte ihan vaalea tukka n. 5vuotiaaksi asti, sitten punaruskea ala-asteajan, tummanruskea yläasteelta aikuisuuteen, nyt 50vuotiaana mustunut ja sivuilta harmaantuva.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni myös ei värjää.
Itseäni kiinnostaa seurata, millon harmaannun kokonaan. Nyt tukka on tummunut melkein pikimustaksi ja sivuilta näkyy hopeita suortuvia.
Tummanruskea tukka on ollut aikuiselämäni. Lapsena oli hasselinruskea ja taaperona pellavapää.Kyllä minäkin nuorena värjäilin, mutta en niitä kokeiluja kauaa pitänyt. Oikea väri on paras, ja nykyään kaikki feikkijutut ällöttää, meikkejä nyöten. Haluan tutkia oikeaa olemustani, ja nähdä itsessäni muinaiset juuret.
N50
Hasselinruskea olen itsekin (hauska käännös pähkinänruskealle muuten, tuli mieleen siltä se näyttelijä). Itselläni aurinko tuo hiuksiin lämpimän metallinsävyisiä raitoja, joten nyt talvella tyvi on siihen verrattuna kylmempi ja värittömämpi. En ole värjännyt hiuksiani kuin viimeksi 2018, joten nyt tiedän hiuksien pituuksiin suhteutettuna sen olevan todella oma sävyni ja auringon vaikutuksen siihen.
Jos joku tunnistaa värianalyysi, olen sävyiltäni lämmin syksy.
Jos hiukseni olisi maantienharmaat (suomalaiselle yleinen kesätyyppi), todennäköisesti olisin värjäyskierteessä jollain tapaa itsekin. Siten oman kauniin sävyn ylläpitäminen on tullut itselleni tärkeämmäksi kuin nuorempana, jolloin olin yleisimmin värjätty punapää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito punapää on punakarvainen joka puolelta Blondit samoin.
Punapäistä en tiedä mut mun pildekarvat, kulmakarvat ja kainalokarvat on kyl mustia.
T. Isotissinen blondi
No et ole aito blondi. Olet vain vaaleahiuksinen. Olisi tosin kiva päästä hieromaan palleroitasi, tummista karvoista huolimatta.
Blondi on yleensä nimitys nimenomaan vetyperoksidiblondeille.
Eloveenaksi kutsutaan luonnollisesti vaaleatukkaisia.
T. Aito brunette
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punapäistä en tiedä mut mun pildekarvat, kulmakarvat ja kainalokarvat on kyl mustia.
T. Isotissinen blondi
No et ole aito blondi. Olet vain vaaleahiuksinen. Olisi tosin kiva päästä hieromaan palleroitasi, tummista karvoista huolimatta.
Eloveenaksi kutsutaan luonnollisesti vaaleatukkaisia.T. Aito brunette
Sellainen mielipide. Hakukone sanoi minulle, että blondi tarkoittaa yleensä sellaista, jolla on ihossa ja hiuksissa vain vähän tummaa pigmenttiä
Muusta karvoituksesta. Joskus näkee myös hyvin selkeästi että hiusten väri ja ihon sävy ei lainkaan täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Isotissinen blondi
Aidot, aikuiset blondit on kyllä harvinaisia. Välillä niitä näkee ja kaveripiirissänikin on yksi, mutta vähemmistöä ovat. Ei kouluikäisissä lapsissakaan kyllä paljoa ole, lapseni on blondi ja kaveripiirissään ainoa. Hän valittelee välillä sitä ja haluaa olla brune, mutta olen sanonut että alaikäisenä ei ainakaan saa hiuksiaan pilata (en kyllä tiedä pitäisikö tässä olla rennompi?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Isotissinen blondi
Aidot, aikuiset blondit on kyllä harvinaisia. Välillä niitä näkee ja kaveripiirissänikin on yksi, mutta vähemmistöä ovat. Ei kouluikäisissä lapsissakaan kyllä paljoa ole, lapseni on blondi ja kaveripiirissään ainoa. Hän valittelee välillä sitä ja haluaa olla brune, mutta olen sanonut että alaikäisenä ei ainakaan saa hiuksiaan pilata (en kyllä tiedä pitäisikö tässä olla rennompi?)
Suunnilleen joka viides.
Kulmakarvoista. Blondeilla on blondit ja tummahiuksisilla tummat. Punpäillä punaiset tai selkeästi punaiseen taittavat. Toki pitää nähdä ihminen ilman meikkiä tai mahdollisimman vähässä meikissä. Joskus ihmisellä on niin harvat kulmat, että kauempaa näyttävät vaaleilta (mulla esim), mutta lähempää selvästi ne harvat haituvat on tummat.
Vierailija kirjoitti:
Soitat naisen alakouluun ja pyydät hänen lapsuusaikaisen luokkakuvansa kopion.
Otat yhteyttä naisen alapäähän ja otat kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Isotissinen blondi
Sellainen mielipide. Hakukone sanoi minulle, että blondi tarkoittaa yleensä sellaista, jolla on ihossa ja hiuksissa vain vähän tummaa pigmenttiä
En ole koskaan itse asiakseni miettinyt näitä termejä brunette, blondi, elovena, punapää, jne.
Näin ihan lonkalta, jos törmäisin kuvaukseen blondi niin itselleni tulisi mieleen perinteiset maantienharmaat omaava suomalainen kaunotar, joka värjää hiuksiaan vaaleaksi. Ehkä sitä sanaa tässä yhteydessä useimmin on kohdannut. Elovenasta varmaan taas tulee mieleen useimmille se kaurahiutalepaketissa pellolla tanssahteleva aitovaaleakutrinen nainen.
Kyse on siis enemmän varmasti juurikin mielipiteestä, johon heijastuu omat kokemukset asiayhteydestä kuin todellisesta määritelmästä. Harvat meistä kuitenkaan on niin kovin kiinnostuneita hiusten väreistä, että jaksaisi oikeita termejä etsiä :)
Vierailija kirjoitti:
Mulle selvis, kun katsoin naiseni äidin hiustenväriä ja hänen pienempien sisarusten pellavapäät ei jättänyt arvailun varaan. Oli aito blondi.
Ei aina onnistu tuo. Mulla on tummanruskea ja äidillä vaalea tukka. Siskolla ja veljellä on vaalea tukka.
Mitä väliä sillä on, minkä väriset hiukset naisella on? Itse en ole värjännyt hiuksia varmaan kymmeneen vuoteen. Nyt on kai pakko aloittaa, kun alkaa tulla harmaita niin paljon ja ne saa pitkässä tukassa olon jotenkin kulahtaneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään stalkata naisen elämää, haluan tietää siitä kaiken :D
Aika friikkiä.. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy näyttäisikö hän sinulle kuvia hänen lapsuudesta.
Siitä.
Tosin lapsena on yleisemmin pikkasen vaaleammat hiukset (paitsi jos omistaa mustat hiukset) kuin mitä sitten aikuisiällä on
No monella tummatukkaisella suomalaisella on pikkulapsena pellavapää.
Eri asia tietysti ulkomaalaiset mustatukat.
Hiusväri muuttuu iän mukana, tietäisitte kos ette sukeltaisi aina maalipurkkiin. Itselläni on ollut ainakin 4 eri sävyä elämän aikana.
Mun miehellä oli lapsuudessa tumman vaaleat hiukset ja aikuisena lähes mustat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy näyttäisikö hän sinulle kuvia hänen lapsuudesta.
Siitä.
Tosin lapsena on yleisemmin pikkasen vaaleammat hiukset (paitsi jos omistaa mustat hiukset) kuin mitä sitten aikuisiällä on
Mä olin 5 vuotiaana blondi, nyt nelikymppisenä maantienharmaan ja bruneten sekoitus.
Ja mulla oli lapsena mustat hiukset, mutta sittemmin ne vaaleni ja olen myöskin tätä nykyä tuollainen maantienharmaa brunetti.
Ihan paras väri minulle ainakin omasta mielestäni ja siksi en enää vuosiin ole värjännytkään. Kaikenlaista on tosiaan aiemmin kokeiltu..
Pöljän näköistä kun hentopiirteiset suomalaiset värkkää sellaisia arabikulmakarvoja naamaansa. Tai jos naamaa pitää meikata, niin onko elintavat pielessä?