Miten estätte sähköhammasharjaa valuttamasta?
Ärsyttää, kun hampaita harjatessa tahnakuolat valuvat kyynärpäihin, manuaalisella harjalla tätä ongelmaa ei ikinä ollut. Tähän asti olen kietonut talouspaperin palan sähköharjan varren ympärille, ja se on auttanut, mutta ärsyttää myös tämä talouspaperin kulutus. En keksi muuta, kuin että pitäisi repiä jotain kestorättejä yksinomaan hampaidenpesuliinoiksi, ja sitten nekin olisivat koko ajan pyykkikorissa likaisina kovettumassa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tällaista ongelmaa ei ole ilmennyt, erikoista. Voiko olla syy sähköhammasharjan muotoilussa? Mulla on iha perusmallinen oralin sähköhammasharja.
En siis tullut dissaamaan itsellesi varmasti turhauttavaa asiaa vaan en tunnista sitä itselläni :)Ongelma lienee nimenomaan muotoilussa. Harjassa on tuollainen sisenevä, pitkittäinen rako juuri siinä kohtaa, missä harjan varsi veivaa suusta sisään-ulos, ja sitähän pitkin se vetistynyt tahnavaahto sitten valuu harjaa pitkin käsille, vaikka kuinka tiukasti huulilla puristaisi.
ap
Meinasin kysyä onko sullakin tuollainen kololla varustettu hammasharjan vaihtopää. Järjetöntä suunnittelua.
Ongelma korjaantunee toisia vaihtopäitä ostamalla.
Minulla valuttaa aina, kun käytän sähköhammasharjaa klitorikseni päällä. Vaatii kyllä todella pehmeän harjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tällaista ongelmaa ei ole ilmennyt, erikoista. Voiko olla syy sähköhammasharjan muotoilussa? Mulla on iha perusmallinen oralin sähköhammasharja.
En siis tullut dissaamaan itsellesi varmasti turhauttavaa asiaa vaan en tunnista sitä itselläni :)Ongelma lienee nimenomaan muotoilussa. Harjassa on tuollainen sisenevä, pitkittäinen rako juuri siinä kohtaa, missä harjan varsi veivaa suusta sisään-ulos, ja sitähän pitkin se vetistynyt tahnavaahto sitten valuu harjaa pitkin käsille, vaikka kuinka tiukasti huulilla puristaisi.
ap
Miten sä harjaat niin että harjan varsi veivaa suusta sisään ja ulos? Ei sillä harjalla ole tarkoitus pumpata suuta, vaan kuljettaa sitä harjaa hampaiden pintoja pitkin.
No kyllähän sitä harjaa täytyy takahampaita harjatakseen viedä syvemmälle suuhun, kuin etuhampaita harjatessa. Varsinkin sivuhampaiden kohdalla, kun harjaa pyörittelee hampaan pinnoilla, tulee juuri tuota pientä liikettä, joka vetää tahnaa ulos.
Harja vaakatasoon niin ei valu mitään ja takahampaiden putsauskin onnistuu paremmin.
Mulla perusmallin oralB eikä mikään valu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Meinasin kysyä onko sullakin tuollainen kololla varustettu hammasharjan vaihtopää. Järjetöntä suunnittelua.
Ongelma korjaantunee toisia vaihtopäitä ostamalla.
Mikä valmistaja tuollaisia kolovarsia harjoissaan käyttää?
Minun hammaslääkäri ei suosittele sähköhammasharjaa syystä, että harjaa rikki ikenet. Pehmeä tavallinen harja on paras.
Kun mä pesen hampaat istuen pöntön kannen päällä, nojaten vesisäiliöön ja naama kohti kattoa, ei valu. (Näin toimin ennen aina.) Nykyään kun yritän multitaskata ja lukea AV:ta hampaita harjatessani, on tullut tämä valumisongelma tutuksi. 😅 Kiva, jos löytyy hyviä niksejä miten välttää - nyt on jo vessan matto ihan tahnassa, ja soisin ongelman ratkeavan ilman että pitää palata entiseen homma kerrallaan -tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Miten sä harjaat niin että harjan varsi veivaa suusta sisään ja ulos? Ei sillä harjalla ole tarkoitus pumpata suuta, vaan kuljettaa sitä harjaa hampaiden pintoja pitkin.
Minä taas ihmettelin, että mikähän sähköhammasharja voisi olla kyseessä. Päättelin, että henkilö vain olettaa sähköhammasharjan liikkuvan edestakaisin varren suunnassa.
Minulla Oralin pyöreä harjaspää pyörii edestakaisin harjaksen kiinnitysakselin ympärillä. Joidenkin harjojen pitkät harjakset heiluvat ylös - alas suuntaan, kun harjan varsi on vaakasuorassa (näin toimi myös aikoinaan Oralin 2 D versio - muistaakseni joskus 1980 luvulla).
En ole itse törmännyt hammasharjaan, joka liikkuisi varren suuntaan edestakaisin...
Ap:n harja veivaa sisään ja ulos suusta? Kuulostaa erikoiselta mallilta. Mulla pyörii vain se pikkusormen kynnen kokoinen pyöreä harjaspää. Pidän harjaa vaaka-asennossa, en pohja lattiaa kohti. Ei valu.