Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ystävänpäivä lanseerattiin Suomeen ystävänpäivänä, koska oikeasti kyseessä on rakastavaisten päivä?

Vierailija
10.02.2023 |

Tätä oon aina ihmetelly.
Tietääkö joku historiaa?
Muistan, kuinka ystävänpäivä lanseerattiin Suomeen kovalla kohulla 80-luvulla, jolloin olin ala-asteella.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö perustaa "kyllä minä niin mieleni pahoitin" -päivä niille jotka ei tykkää iloisista juhlapäivistä? Päivän ohjelmaan voisi kuulua kotona murjottaminen ja somessa pöyristyminen. Olisiko ideaa?

Tässä ei ollut kyse siitä, ettei tykkättäisi juhlapäivistä vaan siitä, että täällä juhlitaan ystävyyttä eikä romanttista rakkautta kuten muualla.

Vierailija
62/65 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävänpäivän kohderyhmä on suurempi kuin rakkauspäivän. Saadaan paremmat rahat.

Miksi näin ajateltiin vain Suomessa?

Miksi tämä päivä muutettiin ihan muuksi, kuin mikä se oikeasti on muissa maissa ja mistä se väen vängällä Suomeen tuotiin?

Siis ihan vain rahan takia muutettiin se Suomessa ihan eri juhlaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttiin päivään liittyvät kaupalliset hyödyt ilman, että annetaan naisille syytä kuvitella, että miehet kohdistaisivat heihin jatkossakaan mitään romanttisia eleitä. Jos naisille opettettaisiin, että miehet huomioi heitä yhtenä päivänä vuodessa, niin pianhan naiset alkavat odottaa kukkia jo syntymäpäivänäkin. Eihän niille mikään riitä, jos romantiikan makuun pääsevät.

Vierailija
64/65 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska meillä ei ole rakastavaisia. Ystäviä sen sijaan kuulemma on. Joillakin. Ja muut esittää mukana.

Vierailija
65/65 |
14.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastetulle lähetetään 1 kortti. Ystäville useita. Ja Posti hääri lanseerauksessa mukana. Laskekaa siitä miksi. Bisnes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän