Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kosmetologit ja kampaajat nostavat hintojaan -> ihmisillä ei ole enää varaa käydä näissä palveluissa

Vierailija
10.02.2023 |

Onko kannattavampaa pitää entiset hinnat ja asiakkaat kuin nostaa hintoja ja asiakkailla ei ole enää varaa käydä näissä palveluissa? Sanokaa te, jotka sitä työtä teette.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpähän laittavat puljun kiinni. Omaa tyhmyyttään

"Oma tyhmyys" och "pakon sanelema" är inte samma sak. Då din peng plötsligt köper 10 -15 % mindre affärslägenhet, 70 % mindre el, och i snitt 10 - 15 % mindre av allt annat, räcker pengarna helt enkelt inte till.

Priserna stiger, affärerna blir färre, de förra salongägarna ökar mängden av arbetslösa genom sitt statusbyte. De som betalar det hela blir färre och har mera att betala. Sedan kommer nästa rond med samma innehåll, och nästa och nästa.

För att hålla priserna i schack kunde staten revidera sitt uttag ur ett helt vanligt besök hos frissan. Kunden betalar med sina redan färdigt beskattade pengar, varifrån frissan först betalar momsen sedan hyran, redskapen och bruksmaterial. Efter det löner med socialavgifter, varefter den som skötte håret betalar sina socialavgifter och sin personskatt.

Slutresultatet är det att den som skötte ditt hår måste göra det ca. 15 gånger för att kunna unna sig själv samma behandling hos någon annan. Är det frisörs salongens fel eller borde man stävja det totala fiskala uttaget till 1/3 av vad det är idag, då frissan bara skulle behöva klippa 5 andra för att själv få samma behandling?

Vierailija
22/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

M a t u partureille pääsi ennen jopa 10 eurolla. Nyt maksaa 15 euroa. Siis 50 % nousu hinnassa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjä on myös itse kuluttaja ja omassa yrityksessä palkan saaja. Pitäisikö hänen alentaa omaa palkkaansa jotta köyhät pääsee kasvohoitoon? Kyllä ihmisillä on varaa käydä kosmetologilla, jos teillä ei ole niin sehän ei ole muiden ongelma.

Valitettavasti aika monelle yrittäjälle tulee tilanne, että asiakkaita ei vaan enää ole tarpeeksi. Koska ei ole enää rahaa tällaiseen, mikä ei ole välttämätöntä. Ja sitten voi joutua laittamaan lapun luukulle ja ovet säppiin.

Olen itse käynyt tähän asti kampaajalla 1.5 kk välein ja kosmetologilla säännöllisesti. Matkustaa haluan myös. Nyt kuitenkin on tilanne, että haluan edelleen matkustaa ja käydä kampaajalla. Joten kosmetologin nostettua hintoja, minä voin käydä siellä enää muutaman kerran vuodessa. Jos omaa palkkaa ei tule lisää, niin näistä palveluista pitää karsia.

Vierailija
24/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, josko kävisi jonkun kurssin tai pari ja opettelisi esim. laittamaan ripsiä tai kynsiä. Minulla olisi kotonani tilaa muokata hoitotila yhdestä huoneesta, ja voisin myös liikkua alueellani asiakkaiden koteihin. Täällä näkee vähän väliä kyselyitä edullisista tekijöistä, joten kysyntää kyllä on. 

Vierailija
25/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä oon raskinut ennenkään käydä kampaajalla kuin 3 kertaa vuodessa ja kosmelogilla vain nypittämässä kulmakarvoja. Palkkani 4400 euroa kuussa, mutta käytän rahani muuhun, esim. ylimääräisiin asuntolainanlyhennyksiin.

Vierailija
26/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epärelevantti aihe. Miksi ihmiset ostaa tupakkaa vaikka hinnat nousseet? Miksi käyvät harrastuksissa vaikka hinnat nousseet jne. Yrittäjä on tässä maassa todella poljettu väestönosa, sitä ei tajua kuin ne kellä on kokemusta.

Vierailija
27/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosiin värjännyt kampaajalla. Käyn 1-2 krt vuodessa leikkauttamassa hiukset siistiksi.

Taitaa kyllä olla sen näköisetkin 🤣

Ei ole tarvetta värjätä, kun hiuksissa on oma tumma sävy (kiitos perinnöllisesti äidin).

Hiusten leikkausta ei pitkät hiukset kaipaa niin usein, joten itse käyn noin 5 krt vuodessa. - Eri

Vierailija
28/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saisi? Ruokakaupat saavat nostaa hintojaan mutta työntekijöidem palkkoja ei nosteta. Kauppiaat tietävät, että ihmisten pakko ostaa ruokaa ja siten nostavat omia tulojaan-> laillinen ryöstö.

Vierailija
29/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat nämä kosmetogilla ja kampaajalla ramppaajat ajatella vähän ilmastoa?

Vierailija
30/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä nostaa, ei koske minua. Leikkaan itse latvat. Kasvot osaan pestä itsekin ja meikata.

Vierailija
31/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi? Ruokakaupat saavat nostaa hintojaan mutta työntekijöidem palkkoja ei nosteta. Kauppiaat tietävät, että ihmisten pakko ostaa ruokaa ja siten nostavat omia tulojaan-> laillinen ryöstö.

Fast man är negativt inställd till det finska duopolet och deras påslag samt sortiment så har de något sådant som heter inköpspris. Då inköpsprisen stiger finns det dåligt av alternativ till att höja utförsäljningsprisen.

Duopolet kräver fasta pris för fyra månader i sänder och det i förväg. Själva ändrar de priserna dagligen så konstellationen är kraftigt förvrängd, liksom hela den finska dagligvaruhandeln.

Vierailija
32/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epärelevantti aihe. Miksi ihmiset ostaa tupakkaa vaikka hinnat nousseet? Miksi käyvät harrastuksissa vaikka hinnat nousseet jne. Yrittäjä on tässä maassa todella poljettu väestönosa, sitä ei tajua kuin ne kellä on kokemusta.

Väldigt mången av de företagarna som har erfarenhet har flyttat sina företag till andra länder. Det finns gott om finska företagare i Spanien, Estland, Lettland, Litauen och Polen.

Får se vad den nya lagen om att företag själva kan välja sin hemort inom EU medför? På sikt kan det knappast bli annat än att finska moderbolag söker bättre hemländer, byter ägare och skriver sig tillbaka till Finland som dotterbolag.

Vierailija
33/92 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vuosiin värjännyt kampaajalla. Käyn 1-2 krt vuodessa leikkauttamassa hiukset siistiksi.

Taitaa kyllä olla sen näköisetkin 🤣

Jaa jaa.. Mulla on pitkä tukka.

Vierailija
34/92 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole varaa, niin monella muulla kyllä on.

Älä yleistä.

Ei todellakaan kannata tuijottaa vain yhtä asiaa eli sitä onko "varaa"

Minulla olisi varaa käydä parturissa yhtä usein riipumatta siitä maksaako se 15€ vai 50€ mutta olen päässyt näin onnelliseen tilanteeseen juuri siksi että etsin kaikista palveluista ja tuotteista aina edullisimman ostopaikan.

Jos edellinen paikka nostaa hintojaan ja löydän uuden vaihtoehdon josta saan saman tai paremman tuotteen/palvelun halvemmalla, vien automaattisesti rahani sinne.

Maksamalla kaikesta mahdollisesta nöyrästi aina vain korkeampaa hintaa ilman jatkuvaa kilpailuttamista minäkin olisin äkkiä siinä tilanteessa että joutuisin voihkimaan tukka silmillä ettei ole varaa käydä parturissa kun se maksaa nyt jo 29€

(vieressä uusi yrittäjä mainostaa 15€ avajaistarjousta)

Vierailija
35/92 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen ikävä kyllä näkee ihosta kun sitä ei tuolla , suomalaiset ei oikein arvosta ihonhoitoa.

Ja vain kosmetologilla käymällä iho hoituu ja huoltuu, tuoltuu? Kuinka usein mielestäsi kosmetologilla kuuluisi käydä että iho hoituisi hyvin? Ehkä aamuin ja illoin?

Vierailija
36/92 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kävin kampaajalla 3 kertaa. Tänä vuonna ajattelin säästää nekin rahat lainanlyhennyksiin. Se oli aina 150e kerta vähintään.

Vierailija
37/92 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ap siellä huutelee! Tervetuloa alalle kokeilemaan miten helppoa tämä on Suomessa. Hintoja on pakko nostaa, että saa kulut maksettua pienemmällä asiakasmäärällä.

Vierailija
38/92 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule mieleen että myös yrittäjän kulut ovat nousseet ??

Kyllä varmasti näin. Mutta niin palkan saajien kulut myös. Onko yrittäjälle parempi, että asiakkaat lakkaa käymästä?

Jos yrittäjän yritystoiminta ei tuota tarpeeksi kattamaan nousseita kuluja, niin sitten yritys menee kiinni ja yrittäjä jää työttömäksi. Hintojen nostolla luonnollisesti pyritään estämään tätä. Kyllä sen kampaajankin pitää maksaa vuokrat ja saada ruokaa pöytään.

Vierailija
39/92 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saatu palvelu on uuden hinnan arvoista, niin en edes mieti kahdesti. Mutta koen ongelmana Suomessa löytää itselleni sopivia kosmetologeja ja kampaajia, valitettavan usein törmään ammattitaidon puutteeseen.

Vierailija
40/92 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetologityrittäjä kirjoitti:

Hintoja on pakko nostaa, että saa kulut maksettua pienemmällä asiakasmäärällä.

Suomalaisen yrittäjän ÄÖ tuli taas hyvin todistettua.

1) asiakasmäärä pienenee kun hinnat nousevat

--> nostan hintoja että saan entisen voiton pienemmällä asiakasnäärällä

--> asiakasmäärä pienenee kun hinnat nousevat

jne

jne

jne