Kosmetologit ja kampaajat nostavat hintojaan -> ihmisillä ei ole enää varaa käydä näissä palveluissa
Onko kannattavampaa pitää entiset hinnat ja asiakkaat kuin nostaa hintoja ja asiakkailla ei ole enää varaa käydä näissä palveluissa? Sanokaa te, jotka sitä työtä teette.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mieleen että myös yrittäjän kulut ovat nousseet ??
Juu, yrittäjälle ei vaan mene jakeluun että ne ovat nousseet ihan samassa tahdissa kuin asiakaskunnan palkkapussia ohentavat asumisen, elämisen ja liillumisen kaltaiset pakolliset menot.
Asiakkailla on entistä vähemmän kykyä ja mahdollisesti myös halua maksaa edes entistä hintaa joten siitä vaan latomaan reilut korotukset pöytään.
Kysynnän hintajousto? Onko se jotain syötävää?
Kampaamoalan ammattikoulussa ei opeteta kysynnän hintajoustosta, kuten kauppakorkeakoulussa tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Löysin kans hyvän kampaajan mutta kyllä oli hirveät hinnat. Joku värjäys ja leikkaus lyhyet 150 e.
Tämä on ihan perus pk-seudulla
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, josko kävisi jonkun kurssin tai pari ja opettelisi esim. laittamaan ripsiä tai kynsiä. Minulla olisi kotonani tilaa muokata hoitotila yhdestä huoneesta, ja voisin myös liikkua alueellani asiakkaiden koteihin. Täällä näkee vähän väliä kyselyitä edullisista tekijöistä, joten kysyntää kyllä on.
Kysyntää on juu mutta kun on maksun aika niin lompakosta löytyy 20e ja kysellään voiko maksaa loput tilipäivänä. Ei kannata ottaa asiakkaaksi yhtäkään facen kyselijää.
En ole aikuisiällä käynyt kertaakaan kampaajalla tai kosmetologilla ja ikää on 33 vuotta. On varmasti säästynyt tuhansia euroja, kun olen opetellut tasoittamaan pitkät hiukset itse, värjään kasviväreillä ja iho on aina ollut niin hyvässä kunnossa, että kosteusvoide ja misellivesi riittää. Olen karsinut kosmetiikasta turhat kemikaalit pois, kampaamossa turha maksaa epäterveellisistä kemikaaleista.
Kampaamoalan ammattikoulussa ei opeteta kysynnän hintajoustosta, kuten kauppakorkeakoulussa tehdään.
Kysynnän hintajousto samoin kuin kaikki muutkin kansantaloustieteen perusteet ovat itsestäänselviä jokaiselle maalaisjärjellä varustetulle ihmiselle.
Yrittäjäksi ei kannattaisi ryhtyä ellei tajua mitä hintojen nostosta seuraa kun kysyntä muutenkin on romahtamassa ostovoiman laskun takia.
Vaihtoehtoja on kaksi
1) joko myönnetään että bisnesmalli ei toimi tässä taloustilanteesaa ja ajetaan liiketoiminta hallitusti alas ennen kuin ollaan selvitystilassa tai
2) Mietitäänkin keinoja joilla kulurakennetta saadaan laskettua niin että hinnat voidaan pitää ennallaan TAI nostetaan palvelun laatua/sisältöä niin että asiakas ei koe maksavansa korkeampaa hintaa vastikkeetta.
Olen katsellut hämmästyksen vallassa täällä Espoossa uuden Lippulaivan palvelutarjontaa. Lippulaivaa vasta päätä olevassa talossa on vähintään kuusi (!) Parturi-kampaamoa tai kauneushoitolaa ja Lippuöaivassa ainakin kolme
Ei ole pienintäkään mahdollisuutta sille että starttirahojen loputtua läheskään kaikille riittäisi terveeseen liiketoimintaan vaadittavaa kysyntää.
Samalla kun muut hilaavat hintojaan 22€ päälle ja liike on tyhjänä aamusta iltaan, yksi mainostaa näkyvästi 18€ hiustenleikkuuta ja saan jonottaa aina kun käyn siellä vaikka arkena keskellä päivää kun olen etätöissä.
Juurihan oli juttua, että näillä kampaajilla oli yli 3000 € nettopalkkatavoite. On kyllä kova palkka kampaajalle.
Vierailija kirjoitti:
En ole aikuisiällä käynyt kertaakaan kampaajalla tai kosmetologilla ja ikää on 33 vuotta. On varmasti säästynyt tuhansia euroja, kun olen opetellut tasoittamaan pitkät hiukset itse, värjään kasviväreillä ja iho on aina ollut niin hyvässä kunnossa, että kosteusvoide ja misellivesi riittää. Olen karsinut kosmetiikasta turhat kemikaalit pois, kampaamossa turha maksaa epäterveellisistä kemikaaleista.
Hienoa sulle. Mutta en itse pystyisi samaan. Olen esteetikko ja arvostan kauniita asioita ja esimerkiksi hyvin hoidettuja hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa sulle. Mutta en itse pystyisi samaan. Olen esteetikko ja arvostan kauniita asioita ja esimerkiksi hyvin hoidettuja hiuksia.
Kampaajan hiusvärit ja käsittelyt ei kyllä varsinaisesti hiuksia hoida, päinvastoin, tuotteet ovat täynnä silikoneja ja sulfaatteja. Itse arvostan luonnollisempaa kauneutta, eikä hiusväristä kirvelevä päänahka ja vetistävät silmät niihin kuulu. Meikkaan silti päivittäin, en vain tarvitse ulkonäkööni noita palveluita.
Mun vakikampaaja nosti hintoja juuri 29e --> 34e hiusten leikkaus. Ei ole kallis vieläkään mutta kyllähän nämä vaikuttavat silti. Paikallinen pikku elokuvateatterin (koulun auditoriossa) nosti lipun hintaa 10e -> 12e ja tuossa menee kipuraja. Ennen kävin montakin kertaa kuukaudessa, nyt en periaattesta enää koska äänentoistokin tosi heikko. Ja on kaupungin paikka eli ei kai mitään suurta voittoa voida tavoitella.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan yrittäjän on nostaa hintoja, jos yritys ei nykyisillä hinnoilla kannata.
ja jos asiakkaita riittää hinnannoususta huolimatta niin hyvä. Jossain tietysti menee raja, että asiakkaat alkavat karttaa.
En ikinä kävisi parturissa tai kampaajalla, ellen sitten voittaisi lotossa, ihan hullun turhaa rahojen tuhlausta....no mikäpäs siinä jo on liikaa ylimääräistä?
Voi kun löytys joku pimeä kampaaja, joka leikkais tukkani halvalla. Ja raha vaihtaisi omistajaa kädestä käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, yrittäjälle ei vaan mene jakeluun että ne ovat nousseet ihan samassa tahdissa kuin asiakaskunnan palkkapussia ohentavat asumisen, elämisen ja liillumisen kaltaiset pakolliset menot.
Asiakkailla on entistä vähemmän kykyä ja mahdollisesti myös halua maksaa edes entistä hintaa joten siitä vaan latomaan reilut korotukset pöytään.
Tappiolla yrittäminen? Onko se jotenkin kannattavaa?
Miulla kaverin kaveri yritti pyytee täyten hinnan kun kävin sen kampammossa, ei mittää kaveri alennustakaan vaikka tunnen sen hyvän kavetin, oon kattonut et sillä on välitä tyhjee kun on noin ahne.
Nämä on ne mistä suurin osa tinkii sitten ekana eli hintoja nostamalla menee kyllä asiakkaita.
Ihan normaalisti käyn kuten tähänkin asti. Älä valita vaan lakkaa käymästä jos kerran olet niin köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on ne mistä suurin osa tinkii sitten ekana eli hintoja nostamalla menee kyllä asiakkaita.
Näin se valitettavasti on. Kampaaja, jolla olen käynyt vuosia juuri sen takia, että on melko edullinen ja hyvä, nosti hintoja ja sen seurauksena lopetin kokonaan kampaajalla käymisen. Olen nyt värjännyt juurikasvua itse ja annan tukan kasvaa pidemmäksi.
Kampaajalla käynti on ollut luksusta, jota olen valmis suomaan itselleni silloin tällöin tietyllä rahasummalla. Jos talouteni alkaa mennä liian tiukaksi, luksus vähenee.
Ne käy kellä on varaa. Ei se yrittäminen mitään hyväntekeväisyyttä ole, myös yrittäjän omat kulut ovat nousseet.
Toki jos asiakkaita ei ole, niin joutuu laittamaan lapun luukulle. Mutta sen lapun joutuu luukulle laittamaan joka tapauksessa silloin, kun yrityksen pitäminen ei yksinkertaisesti ole yrittäjälle kannattavaa.
Vai olisitko ap itse valmis pyörittämään kampaamoa tai hoitolaa niin, että tulos olisi jotain muuta kuin plussan puolella?? Hyväntekeväisyyttäkö harrastaisit ja ilmaiseksi tarjoaisit hiustenleikkuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tappiolla yrittäminen? Onko se jotenkin kannattavaa?
hinnoittelu on vaikeaa, joko menettää asiakkaita tai tekee yhtä halvalla. Sitten on tietysti palveluita, mitä ostetaan vaikka hinnat varsin paljon nousisivatkin.
Me köyhät ollaan jo lopetettu palveuiden käyttö, ne joilla on varaa voivat maksaa kasvaneet maksut. Ei tuossa varmaan hyviä ratkaisuja ole, ei asiakkailla eikä yrittäjillä.