Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvaton huone Naistenklinikalle

Vierailija
20.11.2006 |

Tällainen uutinen lyhyesti KaksPlussan uutiskirjeessä:

" Helsingin Naistenklinikalla on kansalaisvetoomuksen ansiosta otettu pysyvästi käyttöön vauvaton huone niille äideille, jotka joutuvat synnytyksen jälkeen eroon lapsestaan. Toukokuussa lähetettiin yli 300 ihmisen allekirjoittama vetoomus kaikkiin Suomen synnytyssairaaloihin. Vetoomuksessa toivottiin, että keskosen, erityishoitoa vaativan tai kuolleen vauvan äiti pääsisi vauvattomaan huoneeseen eikä samaan huoneeseen vierihoidossa olevien vauvojen kanssa. Naistenklinikalla kokeiltiin vauvatonta huonetta kesän ja alkusyksyn ajan ja siihen oltiin niin tyytyväisiä, ettei siitä enää luovuta. Vauvaton huone -vetoomuksen organisoi kolme keskosvauvan äitiä."

Itse olisin juuri tuollaista kaivannut, kun oma lapsi oli tehohoidossa ja itse yövyin synnytyksen jälkeen muiden äitien kanssa. Oli raastavaa katsella muiden tuhisevia nyyttejä, kun oman lapsen eloonjääminen oli hiuskarvan varassa. Muuallekin kuin Naistenklinikalle toivoisin vauvattomia huoneita.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyneiden ääntä, vaikka oma pienokainen menehtyikin.

Vierailija
2/4 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne kai on kehottanut muitakin sairaaloita samaan... ite nyt kolmeviikkoo sitten kun olin naistenklinikalla niin juuri mun vieruskaverin vauva joutukin teholle oltuaan ensin yhen yön äitinsä vieressä... ja sitten kun menin aamupalalle niin sielläkin yksi äiti yksikseen itki kun vauva (keskonen),oli teholla ja ei tiennyt selviääkö se... Tuntui tosi pahalle itse iloita oma terve vauva sylissä omasta nyytistä kun toinen suree vieressä omaansa... :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itse asiassa vielä parempi: äidit, joiden vauvat ovat keskolassa saavat olla ihan eri osastolla, joten vauvoja ei näy edes käytävillä, yöllä ei tarvitse herätä vieraiden vauvojen itkuun jne. Saa olla muiden vastaavassa tilanteessa olevien seurassa, ei onnesta pakahtuvien " vieriäitien" kanssa.

Vierailija
4/4 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

a muita vauvoja. onneksi itsellä oli silloin ihana huonetoveri joka jutteli, kuunteli ja ihmetteli mukana hoitajien/lääkärien epäasiallista toimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän