Läheisen hammaslääkäripelko
Läheiselläni on erittäin paha hammaslääkäripelko ollut lapsuudesta saakka. Hampaat ovat jääneet siitä saakka lähes täysin hoitamatta. Hänen hampaansa näyttävät pahalta ja lisäksi hänen ympärillään on vaikea olla, koska hänen suunsa haisee aivan paskakaivolle.
Olen todella huolissani hänen hampaidensa kunnosta ja siitä, että ne voivat aiheuttaa vaikka verenmyrkytyksen. En tiedä miten voisin auttaa häntä. Asiasta on puhuttu paljon, ja siitä puhuminen vain saa hänet suuttumaan. Sain hänet viimeksi hammaslääkärille kun kerroin, että olen aidosti huolissani, enkä halua menettää häntä hampaiden takia. Hän kävi siellä kaksi kertaa, eikä se auttanut yhtään mitään. Hän meni sinne korjauttamaan yhtä etuhammasta, mutta hajun lähteeseen ei kosketti ollenkaan.
Kävi myös ilmi, että hän ei itse haista ollenkaan, kuinka pahalle lemuaa. Kukaan hänen kavereitaan ei varmasti ota asiaa puheeksi, onhan asia aika herkkä ja vaikea.
Monilla on kaamea hammaslääkäripelko. Harmi, sillä nykyajan hammaslääkärit ja -hoitajat ovat ihania ja tutkimus- ja hoitomenetelmät helläkätisiä. Etsikää ystävän kanssa kiva hammashoitola, jossa tehdään koko suun tarkastus ja aletaan hoitaa ongelmakohtia. Siellä saa myös neuvoja hampaiden puhdistukseen ja suosituksia välineistä. Hyvistä hammashoitoloista jää luksuskokemus. Sama fiilis kuin kosmetologista tai kampaajasta ja hammaslääkäripelko voi jopa poistua.