Miehen käytös elämäntilanteen muututtua.
Olemme olleet vuosia yhdessä ja suhteemme on ollut ihan hyvä. Olen aiemmin työskennellyt naisvaltaisilla aloilla ja minulla ei ole ollut juurikaan miespuolisia kontakteja. Poislukien 5 vanhaa miespuolista ystävää. Ikinä ei ole ollut mustasukkaisuuden kanssa ongelmia. Nykyisessä ammatissani työskentelen pelkästään miesten kanssa. Ja tämä on aiheuttanut paljon mustasukaisuutta ja epävarmuutta miehessäni.
En oikein tiedä miten tätä tilannetta voisi parantaa?
Kommentit (43)
Monelta työaikasi alkaa? Vai saatko töistä kirjoitaa tänne? Olet trolli!
Vierailija kirjoitti:
Monelta työaikasi alkaa? Vai saatko töistä kirjoitaa tänne? Olet trolli!
Työaika on 08-16.00. oletko kuullut lomista koskaan?
Mä nyt kommentoin tätä miehenä. Teidän tilanne on lähes täysin samanlainen kuin minulla ja puolisollani..
Hän aloitti kanssa uudessa työssä 1.5 vuotta sitten. Heti alkuun tuli seksuaalista häirintää esimiehen toimesta. Sitten toisen työkaverin ja kohta kolmannen. Pikkuhiljaa nämä ahdistelijat sitten luovuttivat, mutta kulkevat edelleen kumppanin mukana työkavereina ja sosiaalisessa mediassa.
Ajatus prosesseja joita olen itse käynyt. Olen miettinyt just samalla tapaa kuin aiempi miesss kommentoija. Ehdotettaisiinko naiselleni seksiä tai jatkuisiko ahdistelu kuukausia mikäli kumppanini ei antaisi yhtään aihetta?
Miksi kumppanini ei pistä tuolle stoppia?
Tykkääkö hän kuitenkin tästä huomiosta. Ollaan käyty parisuhde terapiassakin aiheesta..
Ja suurin ongelma tässä taitaa olla juuri se miesten ja naisten välinen ajatusmailman ero. Naiset eivät suostu tajuamaan nopeasti miksi vaikka se esimies on niin mukava ja ystävällinen. Sitten puoliso kertoo näistä miehelle ja hän kyllä tajuaa sen syyn heti. Nainen tajuaa siinä vaiheessa kun ei pysty enää kieltämään, esim vaikka kun lääppiminen tai suorat ehdotukset tulevat kuvioon.
Stopin pistäminenkin taitaa olla naiselle vaikeampaa. Koska hänestä tulisi heti ns vaikea tapaus ja tämä voisi vaikuttaa kaikkien työkaverien suhtautumiseen häneen.
Mun neuvo mitä mä toivoin omalta kumppanilta. On se että hän ei olisi niin naivi. Lähes aina se ylenpalttinen mukavuus ja halu tutustua johtuu siitä että on kiinnostusta.
Ihan kaikkea ei tarvitse kertoa puolisolleen.
Ja asioihin pitää reagoida, jos sun työkaveri kehuu sun persettä ja tissejä somessa. Niin sit se työkaveri estetään. Jos sulle soitellaan kännissä viikonloppuisin niin sit niihin ei vastata.. Jos sua pyydetään reissuun niin siihen suora vastaus ettei kiinnosta. Miksi mä lähtisin sun kanssa kun voin mennä mieheni
Jatkan vielä. Yksi hyvä neuvo on astua sen miehen saappaisiin. Miltä sinusta tuntuisi jos miehesi kertoisi tai näkisit vaikka sieltä Somesta että hänen työkaveri naiset. Joiden kanssa hän viettää 40h viikko olisivat pimppa märkinä heti valmiina miehesi suhteen?
Kuinka paljon sä haluaisit kuulla asioista, haluaisitko tietää jos joku heistä kyselisi miestäsi reissuun. Tai sitä miten joka vkl joku heistä soittelee ja pommittaa miestäsi viesteillä?
Miltä tuo tuntuisi sinusta?
Mun psykologi sanoi että on 3 laista mustasukkaisuutta.
Sairaalloinen, aiheutettu ja normaali.
Mun mielestä toi teidän tapaus kuulostaa aiheutetulta.
Lopeta pihtaaminen. Jos pihtaat mieheltäsi niin se luulee että panet niitä työkaveri miehiä ja sen takia se on mustasukkainen
Tää menee nyt yksinpuheluksi. Tossa meidän tapauksessa on ollut sinällään helppoa koska nuo ahdistelijat on olleet melkoisia luusereita. En ole sinänsä pitänyt heitä uhkana.
Mutta takaraivossa on ajatus et mitäs sitten kun ahdistelijaksi ilmaantuukin joku kenestä tiedän suoraan että menee puolison ulkonäkö kriteereihin.
Aiempien kanssa olen pystynyt kuitenkin perustelemaan itselleni ettei puoliso todellakaan halua heiltä mitään. Ja kaikki johtuu vaan siitä että nää ukot on epätoivoisia.
Miten hoidit sen asian että työkaveri kehuu sun tissejä somessa?
Minä naisena ajattelisin että estäisit tuollaisen tyypin ja antaisin suoraan tyypille palautetta että ei ollut asiallista käytöstä jne. Jos et tee mitään asialle niin ymmärrän että miehesi on aiheesta mustasukkainen.
Minua on muutama mies yrittänyt sinä aikana kun olen ollut naimisissa. Ensimmäinen (entinen tuttu jonka kanssa ollut vähän seurustelun tynkää noin 10v ennen nykyisen miehen kuvioihin tuloa) tuli tapailemaan minua työpaikalleni jossa olin usein yksin (asiakkaita kävi harvoin). Kerroin tästä heti miehelleni. Mieheni tuntee minut ja miehelläni on hyvä itsetunto joten asia lähinnä kiihotti miestäni.
Toinen oli yksi naapuri joka rupesi laittamaan sopimattomia viestejä. Näytin miehelleni. Taas sama reaktio mieheltäni. Eli meillä peitto heilui entistä aktiivisemmin. Minä kyllä jätin joko vastaamatta näihin naapurin miehen vihjailevin viesteihin tai melko suoraan viestiin vastasin että joo teen tuon asian rakkaan mieheni kanssa ja tee sinä vaimosi kanssa. Kokonaan en voi estää kun pitää hoitaa lasten asioita tämän kanssa.
Eli olen tehnyt miehelleni niin selväksi että minä en petä että mies vain nauttii muiden miesten huomiosta minulle. Ja itse olen pitänyt huolen että sammutan toisten alkavan kiinnostuksen mahdollisimman tehokkaasti. Minä en voi edes kuvitella että pettäisin miestäni koskaan. Ja mieheni tietää sen.
Vierailija kirjoitti:
Minä naisena ajattelisin että estäisit tuollaisen tyypin ja antaisin suoraan tyypille palautetta että ei ollut asiallista käytöstä jne. Jos et tee mitään asialle niin ymmärrän että miehesi on aiheesta mustasukkainen.
Minua on muutama mies yrittänyt sinä aikana kun olen ollut naimisissa. Ensimmäinen (entinen tuttu jonka kanssa ollut vähän seurustelun tynkää noin 10v ennen nykyisen miehen kuvioihin tuloa) tuli tapailemaan minua työpaikalleni jossa olin usein yksin (asiakkaita kävi harvoin). Kerroin tästä heti miehelleni. Mieheni tuntee minut ja miehelläni on hyvä itsetunto joten asia lähinnä kiihotti miestäni.
Toinen oli yksi naapuri joka rupesi laittamaan sopimattomia viestejä. Näytin miehelleni. Taas sama reaktio mieheltäni. Eli meillä peitto heilui entistä aktiivisemmin. Minä kyllä jätin joko vastaamatta näihin naapurin miehen vihjailevin viesteihin tai melko suoraan viestiin vastasin että joo teen tuon asian rakkaan mieheni kanssa ja tee sinä vaimosi kanssa. Kokonaan en voi estää kun pitää hoitaa lasten asioita tämän kanssa.
Eli olen tehnyt miehelleni niin selväksi että minä en petä että mies vain nauttii muiden miesten huomiosta minulle. Ja itse olen pitänyt huolen että sammutan toisten alkavan kiinnostuksen mahdollisimman tehokkaasti. Minä en voi edes kuvitella että pettäisin miestäni koskaan. Ja mieheni tietää sen.
En ajatellut että tuo tarvitsisi reaktiota. Pistin kännin piikkiin. Poistin viestit ja jatkoin elämää.
Sannuli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut että tuo tarvitsisi reaktiota. Pistin kännin piikkiin. Poistin viestit ja jatkoin elämää.
No tämä on se miten mun nainenkin reagoi näihin ahdisteluihin. Ja just tämä on se mikä saa sun miehen miettimään tykkäätkö sä kuitenkin tuosta?
Koska ainoa järkevä asia olis estää tuo mies.. ja seuraus siitä olisi se että tuo kehuja lopettaisi sun ahdistelun..
Mutta kuten aiemmin kirjoitin niin naisten ja miesten ajatusmailmassa taitaa olla iso ero.
Meillä ei olla mustasukkaisia, muttei tulisi mieleenkään kertoa miehelle, millasia kommentteja minulle on sanottu. Ihan huumorilla on heitetty, että on itse saanut nauraa vedet silmissä ( oli sellainen työpaikka, ettei kyllä kannattanut olla mikään tiukkapipo) mutta saattaisi silti kuullostaa puolison korviin pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei olla mustasukkaisia, muttei tulisi mieleenkään kertoa miehelle, millasia kommentteja minulle on sanottu. Ihan huumorilla on heitetty, että on itse saanut nauraa vedet silmissä ( oli sellainen työpaikka, ettei kyllä kannattanut olla mikään tiukkapipo) mutta saattaisi silti kuullostaa puolison korviin pahalta.
Tää kyllä kuulostaa vähän pahalta sivustakin. Naurat vedet silmissä sun ahdistelulle?
Mitä sä ajattelet et ne ahdistelijat miettii?
Miksi muuten luulette että miehet heittää teille kaksimielistä pano läppää?
He testaavat teitä. Jos sä naisena lähdet tuohon mukaan se on signaali miehelle että hän voi tehdä mitä vaan. Ja signaali siitä millainen sinä olet. Ei sit tarvitse ihmetellä kun tää sama ukko alkaa kouria sua pikkujouluissa tms.
Aapeee. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot miehellesi työpäivistä. Puhut asioista mitä siellä kukin on tehnyt ja tekee. Ole avoin, älä salaperäinen.
Meillä sama tilanne, mutta toisin päin. Tuo mukana eläminen ja ihmisten tunteminen helpottaa mustasukkaisuuttani. Huomasin, että ne tyypit on ihan normaaleja, ei viettelijöitä.Tein sen virheen että kerroin alussa paljon työpäivistäni.. tuolla sattui myös seksuaalista ahdistelua muutaman eri ihmisen toimesta.
Nyt olen yrittänyt vähentää keskustelua töistä mutta sitten tulee aina näitä työkaverin soittoja ja muuta hölmöilyä. Jonka nään vaivaavan miestä
Miksi työkaveri soittaa, jos ei ole työasia? Mikä siinä on hölmöilyä? Mitä muu hölmöily on?
Aaapeeeii kirjoitti:
26373363 kirjoitti:
Olet maininnut että on ollut tapahtumia, minkälaisia?
Isoin oli tämä kun työkaveri ihastui minuun.
En oikein itse edes tajunnut tilannetta ja kerroin kaiken miehelle. Lopulta työkaveri kysyi minulta ihan suoraan lähdenkö hänen kanssaan reissuun.
Toinen iso tapahtuma oli se kun eräs toinen työkaveri alkoi lähetellä viestiä ja soitella viikonloppuisin. Lopulta hän löysi minun sosiaalisen median ja kommentoi lähes kaikkiin kuviini sydämmillä ja kehuen rintojani, takapuoltani.
Miten hän pääsi kommentoimaan kuviasi? Avoin profiili?
Vierailija kirjoitti:
Aapeee. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrot miehellesi työpäivistä. Puhut asioista mitä siellä kukin on tehnyt ja tekee. Ole avoin, älä salaperäinen.
Meillä sama tilanne, mutta toisin päin. Tuo mukana eläminen ja ihmisten tunteminen helpottaa mustasukkaisuuttani. Huomasin, että ne tyypit on ihan normaaleja, ei viettelijöitä.Tein sen virheen että kerroin alussa paljon työpäivistäni.. tuolla sattui myös seksuaalista ahdistelua muutaman eri ihmisen toimesta.
Nyt olen yrittänyt vähentää keskustelua töistä mutta sitten tulee aina näitä työkaverin soittoja ja muuta hölmöilyä. Jonka nään vaivaavan miestäMiksi työkaveri soittaa, jos ei ole työasia? Mikä siinä on hölmöilyä? Mitä muu hölmöily on?
Tuolla nuo oli aiemmin. Jotain somessa tissin ja perseen kehumista. Kännissä soittelua viikonloppuisin ym.
Miehille ei saa ikinä kertoa tällaisia asioita, opin sen jo omalta äidiltäni ja mummoltani.
En ole omalle miehellenikään kertonut, että oma tämänhetkinen työyhteisöni on miesvaltainen. Tein muutama vuosi sitten sen virheen, että kerroin hänelle tavanneeni miespuolisen koulukaverini ja tämän vaimonsa kaupassa ja vaihdoin heidän kanssaan muutaman sanan. Se oli nimenomaan tuo mies joka omaa miestäni häiritsi. Alkoi tarkastella puhelintani ja v-ttuilee minulle yhä vuosia myöhemmin asiasta.
Olen vain päättänyt että olkoot. Mieheni tienaa hyvin ja elättää minuakin, niin en viitsi tästä lähteä. Vaikka henkisen vapauteni hän on vienyt.
Miehesi on epävarma itsestään ja sen takia reagoi noin. Onko häntä joskus petetty? Jos mikään muu ei auta, niin miten pariterapia tmv.? Siellä voi käydä ihan juttelemassa muutenkin. Kun katselee nykyisiä kirjoituksia ja somea, niin en ihmettele, jos mustasukkaisuutta on. Niin monella on sivusuhteita :(
Täällä osa syyttää flirtistä, vaikka nainen olisi vaan ystävällinen. Itselläni on sellainen tilanne, että mun ei edes tarvitse sanoa mitään niille miehille ja ne on silti kimpussa. Eikä kyse ole edes ulkonäöstä. Kauniiksi ei ole ikinä sanottu, eikä oikeastaan nätiksikään. Jokin vetovoima silti on.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on epävarma itsestään ja sen takia reagoi noin. Onko häntä joskus petetty? Jos mikään muu ei auta, niin miten pariterapia tmv.? Siellä voi käydä ihan juttelemassa muutenkin. Kun katselee nykyisiä kirjoituksia ja somea, niin en ihmettele, jos mustasukkaisuutta on. Niin monella on sivusuhteita :(
Täällä osa syyttää flirtistä, vaikka nainen olisi vaan ystävällinen. Itselläni on sellainen tilanne, että mun ei edes tarvitse sanoa mitään niille miehille ja ne on silti kimpussa. Eikä kyse ole edes ulkonäöstä. Kauniiksi ei ole ikinä sanottu, eikä oikeastaan nätiksikään. Jokin vetovoima silti on.
Jos sä olet vaan ystävällinen sun some seinälle ei tulla kehumaan sun persettä ja tissejä. Sua ei pyydetä reissulle mukaan vaikka tiedetään että sä seurustelet...
Gjgjgj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sä olet vaan ystävällinen sun some seinälle ei tulla kehumaan sun persettä ja tissejä. Sua ei pyydetä reissulle mukaan vaikka tiedetään että sä seurustelet...
Ehkä ne miehet näkevät ystävällisyyden eri tavalla. Osa miehistä on just tuollaisia. Ja kännissä ollaan välillä niin "rohkeita". Kyllä mulle on perseestä "huomautettu", vaikka kyseinen mies ei edes tiedä mun parisuhdetilannetta. Hän oli selvinpäin. Annoin vaan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
No en minä oikein kokenut tuosta mitään ongelmia. Mieheni otti tuon paljon kovemmin.