Olenko ainoa joka ei halua mökkiinsä valtavia ikkunoita
Pitääkö luonnon aina tulvia sisään koko seinän kokoisesta ikkunasta?
Minä haluaisin turvalliset lämpimät raakapuuseinät ja pienet ikkunat. Ulos luontoon pääsee ovesta.
Kommentit (24)
Pitää olla isot ikkunat merelle päin. Onko mökkisi meren rannalla?
Et, on muitakin jotka tykkäävät pimeistä sisätiloista.
Tuota ajattelua en ymmärrä.
Jos ikkunaa on liikaa voi aina laittaa eteen verhot.
On paljon vaikeampaa suurentaa ikkunoita jälkikäteen.
Uusien ikkunoiden U-arvot ovat jo oikein hyvät. Ei energiansäästö ole mikään syy pienentää ikkunoita.
Mä haluan järvelle päin isot ikkunat, en tosin seinän kokoisia. Haittapuoli auringon häikäisy järven pinnasta keskipäivällä, viime kesänä ei järven puoleisella terassilla voinut olla päivällä paahteen takia.
Minä en välttämättä haluaisi ikkunoita ollenkaan, tai sellaiset ihan pienet olisi hyvät. Isot ikkunat on kauheita.
Minäkin haluan normaalin kokoiset ikkunat. Maisemaa ihastelen mieluiten ulkona.
Raakapuuseinät on ittumainen pitää puhtaana. Laita edes höylätyt...
. Toki riippuu paljon kokonaisuudestakinmillainen ympäristö mökin ympärillä on? Onko esim.metsää - silloin ehkä voisi olla pikkuiset ikkunat
Vielä vähemmän ymmärrrän näitä seinän kokoisia ikkunoita taajamassa, mahdollisesti vielä maantielle päin. Postimerkin kokoisella tontilla.
En minäkään pahemmin tykkää näistä 180x120 ikkunoista
Vierailija kirjoitti:
Olisi se. Sinnepäin voisi olla 1 isohko ikkuna mutta ei lasiseinää.
Kerro vähän kokonaisuudesta niin voi arvioida
Vierailija kirjoitti:
On paljon vaikeampaa suurentaa ikkunoita jälkikäteen.Uusien ikkunoiden U-arvot ovat jo oikein hyvät. Ei energiansäästö ole mikään syy pienentää ikkunoita.
Isot ikkunat lisäävät lämmityksen tarvetta talvella ja jäähdytyksen tarvetta kesällä.
U-arvot ovat uusissa ikkunoissa varmaan oikein hyvät verrattuna vanhoihin ikkunoihin, mutta silti huonommat hirsiseinään verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Linnut lentävät isoihin ikkunoihin ja vahingoittuvat.
No olisi aivan ihanaa tosi isot ikkunat luontoon eikä muita mökkejä lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Raakapuuseinät on ittumainen pitää puhtaana. Laita edes höylätyt...
Totta. Ehkä parempi niin. Ap
Jos on luonnon keskellä, niin antaa tulvia vaan sisälle asti.
Vierailija kirjoitti:
On paljon vaikeampaa suurentaa ikkunoita jälkikäteen.Uusien ikkunoiden U-arvot ovat jo oikein hyvät. Ei energiansäästö ole mikään syy pienentää ikkunoita.
Oletan että tuo on yleisempi toive. Mulle suuret käsittelemättömät puupinnat on se hienoin asia.
Mä kyllä nauttisin ikkunoista jos olisi mökki sellaisella paikalla, ettei naapuri tuijota suoraan vastapäätä. Kerrankin voisi nauttia luonnonvalon virtaamisesta sisällä ja näkymistä ilman että pitää mennä ihan sen pikku tirkistysluukun viereen nähdäkseen jotain ulkona.
Et ole. Haluan lämpimän mökin. Toki ne ikkunat mitä on, kiva olisi aueta kauniiseen maisemaan.