Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä menee viikossa ruokaan?

Vierailija
25.08.2008 |

Tätä aihetta on sivuttu muutamassa pinossa hiljattain.Paljonko teillä menee viikossa ruokaan ym. marketista ostettaviin tuotteisiin, monihenkinen perhe ja minkätyyppistä ruokaa ostatte,missä säästätte?

Meillä 4h perhe ja menee n.600 euroa, sisältäen kahden lapsen vaipat.

Syödään tavallista kotiruokaa, monesti tehdään pariksi päiväksi kerrallaan samaa tai pakastetaan isompia satseja.Lähes joka päivä ruuan kanssa on myös salaattia,raastetta ym.Kaupassa käydään kunnolla kerran viikossa+maidonhakureissu viikolla.Mies syö omia eväitään myös töissä ja minä kotona.Mehut,jugurtit ym. "ylimääräiset" jää kauppaan.

Tupakkaa,alkoholia, eineksiä ei osteta.

Silti huimaa viikottainen kauppalasku..:S

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja nuorimmat lapset kotona, esikoinen syö koulussa lounaan ja mies useinkin työpaikallaan/joskus ottaa eväät mukaan kotoa.

Meillä menee noin 100€ viikossa markettiin, siihen kuuluu kaikki mitä sieltä ostetaan... vaatteita tilaan yleensä netistä, harvoin ostan marketista nykyisin.

Syömme yleensä edullisinta, joskus hieman "paremmin" kuitenkin. Teen ruuat itse, harvoin ostan einestä tai puolivalmista.

Mies ostaa saunaoluet yleensä, itse ostan saunasiiderin itselleni ehkäpä 1-2 kertaa viikossa. Tupakkaa ei osteta.

Liha on pakastimesta hirveä, kalaa ostetaan kaupasta sekä joskus broileria, harvemmin possua (nautaa ei koskaan). Leipää käymme leipomolta monta muovikassillista kerrallaan pakastimeen (5€/kassi, sis. useamman ruisleivän ja vaaleita siivuja tai sämpylöitä).

Kahvileivät leivon aina itse. Marjoja kerätään ja mehua keitetään itse pakastimeen koko talven tarpeet.

Jos alle 100€ pääsee viikossa niin se on tosi hyvä juttu! =) Joskus niinkin käy!

Vierailija
22/29 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikossa menee ruokaan n.150e. Kuukaudessa siis n.600e. Ja siis nelihenkinen perhe. :-)

Meillä syö arkisin kotona minä+kaksi lasta. Mies syö työpaikallaan. Kauppalaskuun sisältyy myös alkoholi ja tupakka. Hyi meitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei pahemmin katsota mitä mikäkin maksaa ja se kyllä näkyy kuukauden kauppalaskussa... halvalla teemme ruoat kotona, mutta aika useesti tulee välillä käytyä ulkona syömässä! ja muutenkin kaupasta tulee aika useesti ostettua paljonkin ylimääräistä. joko mies on syöppö tai sitten hän vaan ei halua syödä terveellisesti. limpparia on lähes aina jääkaapissa. koira meillä on iso ja sen ruokiin ja luihin menee arviolta n.80/kk. tupakkaa mies polttaa ahkerasti. eli kaikkiin (ruuat, pesuaineet, vaatteet, eläimet, tupakat, alkoholi ja bensat) niin menee rahaa kuukaudessa noin 1500€. eli noin 900€/ menee kauppaan.

Vierailija
24/29 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis kaikki syö kotona. miehellä työ sellanen että kerkeää kotona käydä syömässä..

Vierailija
25/29 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen lasketaan ruoat, viinit, wc-paperit, kissanruoat, kissanhiekat, talouspaperit ym. -tarvikkeet. Ei katsota hintoja kaupassa, en edes tiedä mitä mikäkin maksaa. Ei ole aavistustakaan maksaako esim. maito 1 euron vai 4 euroa! Syödään paljon vihanneksia, kevyttuotteita, sisäfilettä, broilerinfilettä, paistijauhelihaa.... eli kaikessa suositaan siis sitä parasta ja vähärasvasinta. Ne kai maksaakin sit enemmän?

Vierailija
26/29 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkalleen paljonko viikossa menee mutta kuukaudessa menee 400-500e vaikka naudanliha ja maito tulevat omasta navetasta. Perhe on 4 henkinen. Viinaa ja tupakkaa ei osteta. Kotimaisia elintarvikkeita ostan maksoi mitä maksoi.

Vierailija
27/29 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämiseen noin 700€/kk,meitä on 2 aikuista 1 taapero-ikäinen lapsi,ja toista odotellaan syntyväksi näinä päivinä.Tämä raha sisältää ruuan,vaipat,pesu/hygieniatuotteet,vaatteet ja kaikki lelut yms. "turha" mitä lapselle tulee liiankin usein ostettua.Miehen tupakat,ja viikonloppuoluet (max.12plo).Itse en juo enkä polta siis vaikken olisikaan raskaana.

Mies syö itseostetut eväät töissä,minä syön kaikki ateriani kotona.

Pyrin seuraamaan tarkasti hintoja,mutta laskua kasvattaa puolivalmiit ruuat (puutteellisen kokkaustaidon vuoksi),sekä lapsen Piltti yms.ruuat,neiti ei edes muuta puuroa hyväksy kuin Muksu-puurot,jotka ovat aika kalliita.

Vierailija
28/29 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ostetaan olutta ja pihviä ja jonkun verran eineksiä. Minä syön töissä eväitä, mies saa töissä ja lapset koulussa päiväruuan. Jugurttia ja herkkuja ostellaan myös eli ei paljon enemmän saisi menemään, koska nytkään ei säästellä. Kalleimmat lihat ja kalat jäävät joskus kauppaan ja vieraita käy harvoin. Lapset vielä suht pieniä, mutta voin kuvitella kun poikien iät lähenee 15 vuotta, kuinka paljon ruokaa tulee menemään enemmän...Kesälomalla meni enemmän, kun mies kävi kaupassa ja grillattiin ja syötiin kaksi ateriaa kotona kaikki, eli varmaan 800euroa/kk.

Vierailija
29/29 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tingi raaka-aineista, syömme monipuolisesti ja hyvin. Tarjouksia seuraan harvakseltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä