Onko mielestäsi parempi sijoittaa 3500 miljoonaa euroa tunnin junaan vai vetypolttoaineen tuotantoon?
Ehkäpä tekoälyteollisuus (piirisuunnittelu ja insinöörikoulutus) voisi myös mahtua vertailuun.
Tunnin juna, miltä näyttää mielestäsi??
Kommentit (10)
Jospa vain maksettaisiin niitä lainoja, kun sitä varten on kurjistettu kaikki ja alv nousee.
Tuodaan mielummin 20 tuhatta luku- ja kirjoitustaidotonta afrikkalaista ja sijoitetaan rahat heidän elättämiseen, tällä sijoitusmallilla tienaa eniten ja siksi sitä on harjoitettu jo aktiivisesti suomessakin noin 30-40 vuotta.
Väte ekonomin bör finansiera sig självt då den är i privat regi och staten sköta om infrastruktur. Fanns det flera (ogenomtänkta) frågor?
Synteettisiin polttoaineisiin . Ehdottomasti. Vetytalous tukee tätä.
Jokainen tietää, että norsunpainoiset hankalat, kalliit myrkkyakkuautot ovat vain väliaikainen hätäpaskaratkaisu fossiilisille käyttövoimalle. 500 kiloisiin akkuihin perustuva henkilöauto on typerä keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Jospa vain maksettaisiin niitä lainoja, kun sitä varten on kurjistettu kaikki ja alv nousee.
Ilman (vienti)teollisuutta emme lainoja maksele. Emmekä enää lisää saa. Sijoitus tekniikkaan ja tuotantoon on oikea.
Tietysti tunnin juna koska se tuo valtavasti kansantaloudellistä hyötyä tulevaisuuteen rakentaa jo olemassaoleva rata uusiksi sen sijaan että investoitaisiin sellaiseen joka tuottaa joka vuosi massiiviset tuotot. Pari ekoilevaa salkkuherraa versus satojen miljardien tuotot niin tietysti pari ekoilevaa salkkuherraa.
Tunnin junan saa ihan sillä, että jää jo kupittaan asemalla pois. Siinä on tunnin juna eikä senttiäkään laitettu mihinkään.
Paras vaihtoehto olisi antaa nuo rahat saksalaisille. Tätähän Suomessa on tehty.
Mielestäni tunnin (ja vartin) juna on huomattavasti parempi sijoitus.