**LOKAMAATUSKAT -05 vko 47**
Kommentit (24)
Viikonloppu meni ja tuli, oltii kyläilee, meil oli kyläilijöitä.. Jee, ny on vieraat ulostettu ja rauha maas..
Vauvakuumeesta, täällä on myöskin.. Voiphan se olla kun tuo töihin meno lähestyy, ja ihan tosi ku ny ei hoksittais. Välil kyl tuntuu et on kyllä kiva palatakkin työmaailmaan, ikävä työkamuja ei töitä. Tiien et sielä taas vedetää peräsuoli pitkäl.. Kiire kiire ja kiire, vaikka joskus tuntuu et ihan ite sen kiireen tekee. Mut sit vielä tytyn hoitoon viemiset, ruoanlaitot, pyykit yms. päälle, voip olla et maatuska on rikki poikki ja puhki.. Paitti et mitä sitä etukäteen miettii, eiköhä tuo mee sit ihan omal painol..
Ulkon kyllä ihan surkea ilma, sumusta ja märkää. Aamupäiväl käytii ulkoilee, tyty ihan innoissaan köpötteli menee..
Käytii viime perjantaina ny vihdoin ja viimein se 1vee rokote ottaa, mittas samalla, 73cm ja 9060g, pieni mutta pippurinen..
Jaahans, aikas pahanhajune tyty tuli viereen, tosin tuttua tuoksua näi äipän neesuu, korjaus hommiin..
Päivänjatkoja!!!!
-e-
Taitaa vähän sataakkin, miks ei nyt tulis lunta ja jäis maahan maalis-huhtikuuhun asti.
No joo tulimpa kyselemään joko muiden ipanoille on tullu kulmahampaat tai onko kokemusta kulmahampaiden puhkeemisesta? Mä en nyt sit tiiä et onko noi meidän yö itkut maidosta vai oisko kenties hampaita tulossa, meillä on jo kaheksan hammasta ja kai sieltä vois jo kulmahampaat putkahtaa mutta tekeekö ne kauan tuloaan? Sormet on paljon suussa ja oikein kaivaa jotain sieltä että vois olla tulossa, tyhmää kun nyt on kaks asiaa päällekkäin enkä tiiä kummasta johtuu nyt nuo yölliset itkut. Pitäiskö ihan ottaa yhteys lääkäriin ja tutkituttaa et onko meil jonkin sortin maitoallergia vai odotella vaan ja kattoo mikskä yöt muuttuu. Voisinhan mä taas palata pelkkään korvikkeeseen ja jos on helpot yöt niin sit tietää et johtuu maidosta. En ole suppojakaan vielä antanut kertaakaan mutta kai sitäkin kohta vois kokeilla jos oikeeesti poitsulla on paha olla jos ne hampaat on tulossa mutta kun mä en tiedä.
Apua mulla on viisaudenhampaan poisti huomenna 8( pikkusen pelottaa ja varrsinkin ne jälki mainigit jos naama turpoo ja tulee musta poski ja ennen kaikkea se särky. Olen torstaina lähössä Jessen kaa Itä-Suomeen kummitytön synttäreille ei ole kiva jos junassa ihmiset kattoo että onkohan ukko lyöny tuota kun on poski mustelmilla. Toivottavasti ei tulis mitään.
Jesse meinas heräillä äsken vaan eipä sit herännytkään, liekkö mahassa taas kipristi vai olikohan hampaita kuka tietää. Joopa joo taidan kehitellä itelle jotain syötävää ettei pääsis laihtumaan
Kivaa alkanutta viikkoa.
T.Silja
ps. täällä tais olla monia BB faneja, ketäs te äänestäisitte takas taloon? Mä ehkä haluisin Mikan mutta jos se tulee sinne vaan nukkumaan niin ei siitä ole iloa. Mirka olis kans aika kiva kun se ei ehtiny olla kauaa talossa, sais uuden mahiksen.
Siljalle kulmahampaista heti alkuun: meillä puhkesi tänään eka kulmahammas....pojulla ollut hieman levottomia öitä ja syönyt huonommin.
Meille passaa se perjantain Jumbotreffi...ketäs muita pääsisi Pähkiksen ja meidän lisäksi...???
Tänään tulee anoppi taasen meille pariksi yöksi kun mulla pari aamuvuoroa. Eilen sain ostettua pyolet joululahjoistakin. Kiva jkun ajoissa liikkeellä.
Huhhuh kun hengästyy...leikittiin tuossa tyynysotaa pojan kanssa lattialla.
BB-fani täällä myös, hmm..toi on vähän vaikea että ketä äänestäisi takaisin taloon kun niitä on ollut niin monta. Mirka vois tosiaan olla yksi vaihtoehto kun ekana tippui...ja onhan siellä muitakin jota vois ajatella. Sorella pistämään taas tunteet kuumenemaan...heh.
Juu nyt tyhjentämään pesukonetta jne...tiedättehän te äidit mitä askareita kotona on...huoh!
joops laitoin tänään elämäni ensimmäisen supon pyllyyn ja arvelinkin että mitenköhän käy ja meni aika muussiks ennen kun sain sen pysymään sisällä, miten se siis oikein tapahtuu, millä ihmeellä saatte sen siellä pysymään?
Saa nähä millanen yö edessä, yritin tossa antaa iltapuuroa mutta jätkä pyristi sen suusta ulos joten meni nukkumaan nyt vaan maitopullon voimin, sen takia annoin nyt ton supon kun oli aika kiukkunenkin, en tiiä onko sille nyt sit tulossa ne kulmahampaat mutta kokeillaan josko helpottais, epäilen kyllä kun en tiedä oikein et menikö sitä suppoa oikeestaan yhtään sinne sisälle ja kun jätkä ei ole kovin erikoisemmin tänään syöny niin voi olla aika vilkas yö taas :( Olisin antanu ruusunmarja riisivelliä mutta ikäväkseni huomasin et oli menny vanhaks.
No joo tarttee siis valmistua unille että jaksan yöllä jos on tarvetta.
öitä
T.Silja
Flunssaisia terkkuja täältä.. ollaan Jessen kans molemmat taudissa, kurjaa on..vielä väsyttää vähä enempi ku normaalisti jos mahollista. Särkylääkkeitä uppoaa.. Eilen alko poika parkumaan hulluna ku maate laitoin sen illalla..heti tuli mieleen ettei vaan korvatulehdus, mutta ei nyt ainakaan ollu mitään..josko ois vaan vaikka flunssa aiheuttanu jomotusta. (Mulla on itellä ollu 7 vuotiaaksi niin ongelma korvat että en toivois kenellekkään sellasta..) 4 ja 5 aikana piti reppanaa käydä silitteleen, kurja ku pienen pitää olla kipeenä, itelle ottasin kaikki säryt jos voisin.. Aamulla sitte nukku kaikkien ihmetykseksi 8.30 asti!
BB: fani joo.. Mää kans äänestäsin ehkä Mankin tai sitte Kalen takas. Tiiä vaikka tulis vielä vähä säpinää Mankin ja Sarin välille;) mut voipi olla ettei enää naikkosiin koskis Manki isovelun vilmien alla..Just
Kulmahampaita ei oo näkyny vielä. Just 8:nnen hampaan teki, vois huilia taas välillä. Toivottavasti ei oo niin tuskaisat tehdä ku nuo yläetuhampaat.
Viikonloppuna käytiin vähä lomaileen. Kyllähän se pikkasen virkisti, vaikkakin ei paljo saatu nukkua yöllä hotellissa. Poika nukku kyllä suht hyvin, mutta semmonen kiva ryyppyjoukko sattu meitä viereiseen huoneeseen...aaaarrrgh!!! Yrittivät yöllä tulla meijän huoneeseen ihan väkisin..oli ootettavisa ku siinä vieresä olivat. Mää jo isäntää usutin että menee ärähtään ennen ku pojan herättävät, mutta just ku se oli lähösä niin ne löysi oman huoneensa..että semmosta:/
Nyt poistuu tää takavasemmalle:)
T:Helli
Jopas on harmaa päivä ainakin täällä. Vettä sataa, vaikka juuri ehti alkaa nauttia kun oli paljon lunta. Niin se vaan sulaa.. jospa jouluksi saataisiin kuitenkin valkoinen maa ja kimaltavat hanget :)
Silja kyseli suposta: minä en oo kertaakaan saanut laitettua sitä ettei se menis mössöksi.. Mies osaa sen laittaa mua paremmin, en vaan osaa siis :) Jotenkin se panadol nestemäisenä on paaaljon helpompi annettava ja tyty tykkää siitä mausta eikä yritäkään sylkeä pois. Korvatulehduksen aikana lastenlääkäri antoi siihen parempaan nestemäiseen lääkkeeseen reseptin ja meillä nukutaan sen voimin yön läpi tavalliseen tapaan jos on kipeänä.
Kuinkahan kauan meidän tytön kävelyn oppimiseen menee. Nyt sitä saa talutella ihan koko ajan että on tyytyväinen, nousee seisomaan tuetta ja tukea vasten, kävelee pitkin seiniä jne mutta oman pallomahan kera selkä ei tykkää kun pitää kumarassa hiippailla pitkin asuntoa ettei toista kiukuttaisi jatkuvasti. Ulkona sitten kävellään niin että isi pitää toisesta ja minä toisesta kädestä ja hauskaa on :) Oppisi nyt itse kävelemään niin saisi selkä levätä :/
Onko muiden taaperoilla vielä poskihampaita? Tyty on alkanut kaivelemaan tuonne poskeen ja on välillä tosi kärtty jos lusikka osuu väärään kohtaan ja mietin että voisko se olla sitä.. 8 hammasta oli hammaslääkärin mukaan, neljä edessä ylhäällä ja alhaalla.
Nyt alkaa kuulostaa sellaiselta väsykiukkuamiselta, että parein laittaa pikku torkuille. Mukavat tiistain jatkot!
H + pikkuneiti
Olin tänään ja eilen tekeen kaks lyhyttä tuurausvuoroa töissä. Olipa lepposaa vastapainoa kotona työskentelylle.. Poikakin viihty isänsä kanssa paremmin kun hyvin.
KIUKUTTELUSTA: Meillä on ollu aika hankala vaihe viimeisen kuukauden suunilleen. Poika ei oo viihtyny ollenkaan yksin, eikä aina sylissä tai mun kanssa leikkimässäkään. Nyt yhtäkkkiä leikkii pitkiäkin aikoja itekseen. Ihan uskomaton muutos. Mulla on itellä meneillään flunssan alkumainingit (vuotava nenä), niin oon tän päivää suunilleen vaan pötkötelly ja poika on viihtynyt!!! jee.
HAMPAISTA: Meillä on tullut 8 keskimmäistä + yksi poskihammas (oik. ala). Poskihampaasta on kulunut jo kuukaus aikaa, uudesta ei tietoa. Poskihammasta poika teki pitkään, aina nous yks hampaankärki kerrallaan. Neljä edellistä tulikin sit noin 1 kuukauden sisällä.. Kulmahampaathan yleensä nousee vasta ekojen poskihampaiden jälkeen.
Eli vauvakuumetta täälläkin ;) Jos loppuviikosta testailis tulosta, hmm..
Muistaako kukaan maatuskoista semmosta " vanhaa leffaa" kuin Cremlins-Riiviöt? Siinä oli semmosia söpösiä pehmo-otuksia, jotka muuttu kaameiksi monstereiksi joutuessaan veden kanssa kosketuksiin tai valon, tai jotain semmosta?? Meillä on nyt livenä nähtävissä se:O). Ei voi olla totta, että noin pieni immeinen, voi olla tommonen jääräpää noiden kamojen heittelyn kanssa:O(. Meinaa pamahtaa hermo tältä mammalta aikas pian...
Nyt se riiviö huutelee sängyssä, etten varmaan viihtyid koneella kahta minuuttia kauempaa, ja kun en oo ees tällä viikolla ehtiny tänne asti..
Mä kans sitä BB:n äänestystä funtsin, mutta oon taas niin omituinen olio, että taijanpa äänestää Miraa takasin. Mikaa, Sorellaa ja Heidiähän ei voi ees äänestää..tosin en ois muuteskaan sitä tehnyt.
Niistä Jumbon treffilöistä kans sen verran, että me ilmoittaudutaan kyllä mukaan..Mun on käytävä nelosen syntsäjuhliin hankkimassa herkut ym, joten ehdin ne hoitaa sopivasti ennen klo kymppiä, nakkaan ne autoon ja sitte tuumma..Mutta siis onko treffipaikka siinä Prisman/Cittarin rullaportaiden yläpäässä olevassa keskiössä?? Ja vanhaan malliin ne punaiset neilikat rintaan:O)!
Nyt on mentävä riiviön tainnutusreissulle ja ruokkimaan pari muutakin, joten palataan taas!
Ja MARI!!! tuuthan siekii treffeille..(Romi, laita Marille tekstari, että älyää tulla:O)).
Ja Romi, jokos sait sen kutsun, että pääset oikeesti jännittää tiettyä päivää sen leikkauksen kanssa?
Truide
eli moikka kaikille =)!
Gremlinsit on joo varsin tuttuja, täällä meillä asuu niitä kaksi. Leikeistä suosituin taitaa olla tällä hetkellä heittelyleikit. Palloa ollaan heitelty, mut sitten kyllä lentää kaikki mitä vaan käsiin osuu. Palikoita osataan laittaa päällekkäin se kaks kappaletta. Kaikki lelut mistä lähtee ääntä on in ja nyt alkavat jo pikkuhiljaa keskittymään kirjojenkin lukuun. Aiemmin niitä vain syötiin.
Iloinen yllätys oli kylällä eilen kun kävin kaupassa, eli pyyntööni oli vastattu ja kauppaan hankittu kaksosten ostoskärryt =)! Tänään käytiin sitten kolmestaan testaamassa niitä, hyvät oli! Tosi kiva kyllä, kun isompien ostosten teko rattaiden kanssa on ollut mahdotonta. Pienestä se ihminen ilahtuu...
Mutta mukavaa viikonloppua kaikille ja näkymiin!
Long time no see...
Oon ollunna vähän saamaton nyt nettikirjottelun kanssa.. sortsi! Teen nyt kahtena päivänä viikosssa puolikasta päivää töissä ja tuntuu olevan ihan riittävä määrä meikäläiselle.. ;) Miten sitä jaksaakaan sitten tammikuusta 8 tuntia päivässä 5 pv viikossa...
Dina sai tarhapaikan.. TIKKURILASTA: :/ pöh! Tietää sitä että isänsä saa viedä ja hakea autolla. Olis se nyt ollut kiva jos äitikin vois tuohon touhuun osallistua mutta turha mun lähtee tiksiin koukkaamaan kun AIVAN eri suuntaan oon menossa töihin. jupinaa... Käytiinkin o viime tiistaina tutstumassa ko. päiväkotiin ja pikkasen pimua ujostutti. Juuri ennen lähtöä uskals vasta mennä muiden lasten sekaan kattelee leluja. Kaipa se siitä, mennään vielä kerran käymään joulukuussa.
Dinalla oli viime viikonloppuna kuumetta melkein 40 astetta, pikkasen kävi jo huolestuttamaan. Mitään muita oireita ei ollut. Varmaan tuli jälkioireena niistä rokotuksista(?). Onneks laski sitten yhtä nopeesti kuin nousikin.
Dinalla myös ilmeisesti puhkeemassa alaposkihampaita/hammas. Ien on ihan turvoksissa ja koko ajan hinkkaa sitä sormella ja on ollu välillä vähän kärttynenkin.
Mäkin odotan innolla liksapäivää ja veronpalautuksia että pääsee joululahja ostoksille! Dinalle on jo monta ideaa mielessä! :) Iskälle ei kyllä vielä yhtään...
Itelle oonkin tuolta huuto.netistä ostellu ja kaikenlaista kivaa ja ruokapöytäryhmän kävin Maskusta varaamassa, tullee jouluksi. :) Pääsee syömään oikean pöydän ääreen!
Mut nyt nukkumaan että jaksaa huomenaamulla ratsastaa ja sen jälkeen alkaakin talon pikkujoulut jotka kestääkin sitten pikkutunneille asti...
Hauskaa viikonloppua kaikille!
T: Mari
Hiljainen ollut tämän viikon pino...
Voi vitti mikä yö takana, poju oli TOD levoton ja aamulla oli hereillä 5-6.15, siihen päälle kyllä pari tuntia unta mutta ei tää nyt riitä mulle...todella huonolla tuulella olen. Ja sitten mies vielä tuli tuhannen tuiskeessa joskus 4.40 himaan jostain firman bileistä ja pakko oli käydä ' potkimassa' persuksille kun kuorsas ihan älyttömästi (vaikka ' nukuin' pojan huoneessa siitä ei ollut mitään hyötyä). Ja töihin pitäisi mennä koko päiväksi....
Me tehtiin eilen huonekalujen siirtoa alakerrassa, näyttää nyt ihan oudolta ennen kuin silmä tottuu. Mutta tuli lisää tilaa kylläkin.
Harmi ettei treffeistä tullut mitään...meidän unikeko veti silloin yli 9ään unta ettei millään oltais ehditty. Truide olikin aikaisin liikkeellä kun asiat hoidettu jo 10 mennessä.
G1: Meneekö teillä joskus hermot lapseenne, millä tapaa se ilmenee?
G2: Missä olitte kun teitte positiivisen raskaustestinne?
Omat vastaukseni 1: Menee, korotan ääntä ja jälkeenpäin hävettää joskus. 2. Kotona tein testin kylpyhuoneessa, en sanonut miehelle että tekisin vaan sitten menin sanomaan että tulepas kylpyhuoneeseen...että onko tuossa kaksi viivaa...sitten hihittelimme ja ihmettelimme että nyt 1.5v yrittämisen jälkeen se onnistui.
Juu nyt toi yksi tuossa haisee joten täytyy mennä jöötit ottamaan pois (eilen ei kakannut ollenkaan, sellaista kakatonta päivää ei ole ollut miesmuistiin).
Mukavaa sunnuntaita ja toivottavasti tämänkin maatuskan päivä muuttuu paremmaksi mitä yö oli!
P.S Kiva kuulla sustakin MARI, vai että Tikkurilaan tarhaan, no sinnehän mekin sitten suunnistamme mutta eri syystä kun ettei täältä saatais paikkaa.
Meillä on aivan ihmeelliseksi muuttunu nyt yöt(positiivisessa mielessä).. Jäbä menee nukkuun siinä ennen 9 illalla ja herää aamulla 9.. +päiväunet maistuu n.2tuntia, mikä on myös omituista ku aiemmin nukku hädintuskin sen puolituntia..?! Ymmärtääpä sitte näitä omituisia pikkuotuksia..
G1: Hermot menee lähes jokapäivä joo ainaki kerran.. Äänen korotuksena ilmenee täälläkin. Ja jokakerta sen jälkeen ku oon huutanu, niin tulee kauhia morkkis ja mietin miten seuraavalla kerralla meen laskeen sataan toiseen huoneeseen;) Mutta hattua nostan jos semmonen äiti löytyy jolla ei mene koskaan hermot lapsen kans, vaikka kuinka ihania ovat.. Nyt oon kyllä huomannu ku saa nukkua tarpeeksi ite niin on paaaljon pidempi pinna..väsy aiheuttaa aina hermojen kiristystää..
G2: Meidän entisessä rivitalo-osakkeessa tein testin..illalla koulupäivän jälkeen..kävin hermotupakan imaseen ennen ku testin tein, että jos se nyt on viimene sauhu.. ja niinhän se oli. mies oli reissussa, sille sitte soitin ja kerroin ilouutisen.
Mies tuosa " uhkaili" että ois saamasa ehkä töitä hämeenlinnasta ja että muutetaanko sinne!!!?? Eikä.. ensinnäkään en tunne yhtään ihmistä sieltä..ja se ois kuitenki sieltäki paljo reissussa..uskonpa että tulisin hulluksi!!
siinäpä tällä kertaa..palaamisiin
Vastailenpa minäkin galluppeihin:
G1; hermot menee melkeinpä joka päivä, ja joka kerta oikein pelästyn reaktiotani. Tyttö on kuitenkin minulle tärkeintä maailmassa ja joka kerta hermostumisen jälkeen minulla on todella paha mieli. Minua ärsyttää erityisesti, jos ruoalla leikitään ja ruokaa syljetään ulos suusta, en voi sietää sellaista. Pitäisi tietenkin yrittää hillitä itseni, lapsikin rauhoittuu, jos huomaa että äiti on rentona ja rauhallinen. Kärsivällisyys on vaan koetuksella välillä.
G2: Tein positiivisen raskaustestin kotona WC:ssä testin oston jälkeisenä aamuna viiden aikoihin kun en enää saanut unta. Tuloksen selvittyä ei nukkunut enää mieskään, kun ryntäsin puoliksi paniikissa tuloksen hänelle kertomaan. Olin todella yllättynyt, että tärppäsi niin nopeasti, olimme ehtineet yrittää raskautta vasta 3kk.
Nyt jatkamaan Big Brotherin katsomista, palaan taas myöhemmin!
Oon niin niin NIIN väsynyt ettei oo tottakaan! Eilisen illan olin duunissa ja painoin muuten ihan niska limassa hommia. Sit kun vihdoin pääsin kotiin, oli lapset nukkumassa ja mä ajattelin et aah, ihanaa, saan heittäytyä sohvalle.. MUTTA. Keskarilla kuumetta, kurkku kipeä ja nessu aivan tukossa. Arvatkaa nukkuiko se hyvin viime yön.. NOT!!! Eli me nukuttiin KAIKKI todella huonosti, ja nyt tää täti on totaalisen puhki. :(
Katsotaan sitä perjantaita sit neitosten voinnin mukaan. Pätkä on suht ok kunnossa, vähän nenu vuotaa, mut ei muuta. Keskari onkin sit se varsinainen potilas.. Mutta joo, (toivottavasti) tavataan just siinä missä Truide sanoi. Ilmoittelen viimeistään pe-aamuna päästäänkö tulemaan.
Tekeekö teitin babyt palikkatorneja? Mä olin ihan hämmästyksestä ymmälläni, kun pikkuneiti alkoi itsekseen latoa palikoita päällekkäin, ja saikin kokonaista kolme pysymään tornissa! Oon joskus " kauan" sitten leikkinyt tytön kanssa niillä palikoilla, mutta en tosiaan aikoihin. Liekö sisarukset näyttäneet nyt mallia, eihän se voi moista leikkiä enää muistaa.. vai voiko?
Mitäs teidän lapset muuten leikkii? Meillä tyttö hoitaa nukkea isosiskoaan matkien, laittaa nukkumaan ja pussaa. Söpöä!
Tykkää myös piirtää, mutta jostain syystä vain yhdellä ja ainoalla sinisellä kynällä!?! Se ei kelpuuta muita värejä ollenkaan.. outoa. Muuten tuo tekeekin vähän mitä sattuu, äsken se vilahti tosta kaukoputki suussa ja nyt kuuluu kun se tyhjentää lelulaatikkoa.. huoh..
Jep, muistan leffan Truide, elävästi.
Ei maar, nyt mun on pakko mennä vahtimaan ettei tyttö esim. syö muovailuvahaa niinku tossa yks päivä.. :/ Soon moro!
Pähkis :/ - päiväunia odotellessa..
Nonnii..asiat kylillä hoidettu ja poika nukkuu..mummu oli ammana. Nyt oon ylipirteä, onkohan berocca alkanu vaikuttaa vai tuo että sai pari tuntia viilettää kylillä YKSIN..
Gremlins-riiviöt, muistan kans. Tais olla yks lempi filmi aikoinaan.. tuli eräänki kerran katottua.
Leikeistä: Meillä tykkää poika kaikista eniten lukea kirjoja. Sitte tietty aina välillä käy lelujaan viskomassa ja levittää ne pitkin olohuonetta, mutta ei niistä kyllä mitään suosikki leikkejä..jos ite meen kokoaan purkeista tornia tai teen leegoilla jotain niin sillon tulee jesseki siihen mukaan, mutta eipä kauheesti yksin tee kyllä mitään niillä. Mieluisimpia tuntuu edelleen olevan kaikki vanhat purkit yms. joilla saattaa itekseenki hetken touhuta.. sekä kaappien tyhjennys, koiran kiusaus jnejne... Toivottavasti joskus alkaa viihtyyn enempi itekseen leikkien. Ja toissapäivänä oli tuolla omassa huoneessaan hetken hiljaa, heti alko epäilyttään ja menin katsomaan..niin sielä seisoo äijä pöydällä ja taputtelee seinää hyvin voitonriemuisena;) huh.. sydärin vielä aiheuttaa vanhalle äitille!
Joopa, lähtis vaikka laittaan jotain evästä..moimoi..
Missä kaikki on...?
Täältä sairastuvalta vaan ilmottelen tilannetietoja koskien huomisia treffejä. Näyttää hieman paremmalta, mutta en uskalla vieläkään luvata varmasti, että tullaan. Ensi yö ratkaisee paljon.. Palaan siis vielä asiaan.
Kyllä on harmaata tuolla ulkona, ei huvita yhtään lähteä mihinkään. Sit kun on pari päivää ollu jo sisätiloissa (vain pari kauppareissua lähäriin), niin on vieläkin vaikeempaa ryhdistäytyä. Onneks pääsee edes duuniin tuulettumaan..
Nyt ei aivot pelaa tän enempää. Tulkaas maatuskat koloistanne ulos ja tänne pinoon! Sanjakin sieltä! Lähetkö treffeille? Muita?
Syksyistä torstaipäivää kaikille!
Pähkis :)
Huomenta maatuskat.. Näin se on taas uus päivä ja uudet kujeet. Siivoomaa pitäis ryhtyy, mut ei hoksita. Kone on jo pyörimäs, kohta pyykinlevityksee. Onnes mul on ahkera apulainen siinä, levittää pyykkiä pitkin poikin kämppää, ja haistelee niitä, ottaa ihan kunnon nuuhkut. Osaa myös hömpsäyttää niitä ennenku laitetaa telineesee, mutta ne hänen ottamat pyykit on jossain muualla ku siin telinees..
Meijän neitin lempipuuhaa on nykyää " lehen luku" , sit ku se on luettu, ni revitää tuhannen palasiks.. Kerkeis vaa ite joskus lukee ennenkuin on palasina. Lelulehtee nykkin tuossa " lukee" , taitaa vaa olla sivut pikkase irtonaiset ja lehtikin ylösalas, mut yritys hyvä kymppi. Iteksee leikkii suurimmaks osaks, kukkuu leikki on kivaa ja kun jompikumpi meistä lähtee piiloon, ni on kiva mennä ettii ja sit karkuu tuhatta ja sataa äänitehostein, kunnes otetaa kiinni. Hokasin myös tossa Pähkiksen tavoin, et osaa koota tornia, ehkä semmone kaks-kolme palikkaa kerrallaan. Meillä ei tosin oo sellasta palikkatornia, mut kaverin tytöllä on ja siellä sitte koottu niitä. Mutta pukilta on toivottu sellaista..
Kävin eilen ostaa ekan joululahjan, kummipojalle (7vee), sellane muumin taikurihattu, oli toivonu. Hänen sisko oli toivonu jäätelökonetta (5vee), mutta tod.näk. on käyny niin (kun juttelin heidän äitin kanssa), että kun tää poika on kirjottanu siskon puolesta tänkirjeen joulupukille, yhes ovat sit kattoneet lelulehtee ja aatelleet että tos on tommone jäätelökone, " jippiiii päivä pelastettu siitä saa jätskii" , eikä tosiaakaa oo hokannu sitä et se pitää tehä ite..
Mutta asiasta avaruutee, kyllä nuo kaupat suorastaa pursuu noita lasten leluja, oikee kauhistuksel kattelin mitä kaikkee on.. " ei ollu minun aikana" .. Leegotkin on muuttunu ihan kamalasti..
Ostin eilen tonttulakin, siinä toivos et saisin tytystä kuvan joulukorttii, muutaman hyvän oonkii saanu otettuu, nekii pitäis vissii väsätä..
Jeps, mu täytyy mennä hommeleihin, ei vissii itestää hoidu..
-e-
P.S. Ny saattaa olla minul pitkä sivu, tyty kävi äske painelee enterii, se on kyllä niin nopia nykyää, oikee taikanäppi..
Onpa tosiaan harmaa ilma! Käytiin pieni vaunulenkki pullakauppaan kun iltapäivällä tulee ystäviä kylään ja totisesti oli joka paikka märkä sen jälkeen.
Tuosta huomisesta...en myöskään minä uskalla luvata että ehdimme klo 10 paikalle...sillä meidän heppu vetelee nykyään aamumaidon päälle vielä pari tuntia unta. Tänäänkin herättiin 09.15.
PALIKKATORNEISTA meillä ei niitä rakennella mutta sellaiseen tappiin laittelee sujuvasti renkaita.
Emme edelleenkään saatu päivämäärää pojan leikkaukseen, seuraava leikkausjonokokous on joulukuun puolivälissä jossa päättävät joulun jälkeiset leikkaukset. Oisko sitten vuoromme...aika raastavaa tämä odottelu.
Olen ostanut jo monenlaista joululahjaa pojulle vaikka puhuimme miehen kanssa ettei mennä liiallisuuksiin...heh, taisin mennä jo. Me ostimme vähän ' isomman' lahjan, tosin hän ei siitä vielä tajua mutta auttaa pitkiä automatkoja huomattavasti. Ostimme siis dvd-leffasoittimen autoon. Sitten kun viimeisellä tunnilla (anopille/mökille ajaessa) yleensä alkaa kitinä niin eiku Teletapit pyörimään.
Juu mutta kattellaan sitä huomista...asioita olisi kyllä muutaman Jumbossa hoidettavana mutta tosiaan tuo aika...
Niin muuten...Hömötinttikö oli ostanut testejä...tärppäsikö?
Viikonloppu meni taas niin hujauksessa, etten ehtinyt tänne päin vilkaistakaan. Ja hiljaistahan täällä oli muutenkin.
Heti kun muistan, niin treffeistä: Ensi perjantai sopii meille, jos ei flunssa pahene. Meidän tytöt on nimittäin molemmat nokka tukossa, mutta ei kuitenkaan kuumetta, yskää tms. Ja siis kympiltä Jumbossa? Siinä missä viimeksi, eli siinä " keskellä" ? Palataan vielä aiheeseen..
Tällä viikolla on kolme iltaa duunia, joten saatan olla hieman passiivinen pinoutuja. Yritän näin aamupäivisin kuitenkin piipahtaa.
Siljalle tsemppiä vauvakuumeeseen! Niiiiin tuttuja ajatuksia.. siis mulla silloin joskus. :)
Ääh.. mikähän mulla on kun vatsa on jotenki kummallinen. Pitänee lähteä istunnolle miettimään. Mielenkiintoista, eikös? ;)
Mukavaa alkavaa viikkoa!
Pähkis :)