Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yhtakaan seurakuntaa, missa tapahtuisi ilmoittamia ihmeparantumisia?

Vierailija
09.02.2023 |

Toimiiko siis Jumala minkaan kirkkokunnan tai seurakunnan kautta kuten raamatussa toimi apostolisena aikana? Olen kaynyt lukuisissa tilaisuuksissa kuuntelemassa julistusta ja opetusta ja kuorolaulua. Mitaan raamatun ihmearmoituksien ilmenemista en ole nahnyt. Miksi julistuksessa puhutaan kuitenkin usein voimallisesta ja ihmeita tekevasta Jumalasta vaikka toiminta on vain inhimillista napertelya? Onkohan uskovilla jonkinlainen tarve uskotella itselleen ja tuottaa paljon melua tyhjasta?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun täälläkin tiedetään "tieteellisesti todistetuista" ihmeistä mutta kun jonkun dokkarin tekijät yrittävät löytää ihmeparantumisia niin kukaan ei tullut eteen.

Luulisi että uskikset olisivat heti soittamassa lehtiin todisteiden kanssa. Moni kun varmaan tulisi uskoon tuon takia.

Niitähän on hengelliset lehdet ja ohjelmat täynnä.

Eihän niitä edes julkaista muissa.

Seuralehdessä kyllä oli kuolleistaherännyt kuvien kanssa.muutamia vuosia sitten.

Vierailija
42/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne parantuniset tapahtuivat apostolien aikana. Vuonna 70 jKr Jerusalem tuhottiin, ja oli "silloisen maailman loppu" Israelilaisten näkökulmasta, ja Jeesus ehkä tuli takaisin, niinkuin sanoi, että tulee sen sukupolven aikana takaisin. Ihmeet loppuivat kun viimeiset apostolit kuolivat, ja kaikki oli täytetty, ja evankeliumi levisi maailmaan. Jeesus sanoi ettei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, vaan se on ihmisten sydämissä, ajatuksissa ja teoissa. Tuhatvuotinen valtakunta jota Kristus hallitsee rautaisella valtikalla oli 800-1800 jKr välinen aika, jolloin piispat hallitsivat läntistä maailmaa rautaisella otteella. Kun Napoleon kukisti katolisen kirkon vallan, alkoi pian kaksi maailmansotaa, kun päästiin 1900 luvulle, eli sielunvihollisen päästäminen irti vähäksi aikaa.

Kiinnostava näkemys, mutta raamatun kuvaus tuhannen vuoden rauhanajasta ei ihan sovi 800-1800 jKr. välille. En muista havaintoja myöskään ruohoa syövistä leijonista, enkä mahdottoman vanhoiksi (satoja vuosia) elävistä ihmisistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.healingrooms.fi/parantumistodistuksia/

Ei ollut yhtäkään ihmettä. Oli stressin ja psykosomaattisten vaivojen lievittymistä. Hyvä sekin.

Vierailija
44/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa seurakuntaa etsiessäni menetin uskoni ihmisiin ja seurakuntiin, rappion vallassa olevasta kirkosta puhumattakaan, mutta säilytin kuitenkin uskoni Jumalaan :-)

Amen!

Vierailija
45/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä semmosta on kuultu puhuttavan , kiertävistä voimakas puheisista Saarnamiehistä, joiden on Väitetty , olevan näitä " kaataja pappeja" parantajia! Vielä 90- luvulla heistä puhuttiin.

Todellisuudessa " ihmeparantumista EI OLE , se on vain jokin hyvä vaihe ihmisen sairaudessa, kuten syövässä voi olla viikon , kuukauden, kuukausia tai, jopa vuosia !

, Että ei sairaus , uusidu, voi ajatella ", että ihmeparantuminen"!.

Mutta lopulta se, sairaus kuitenkin vie hautaan!

Ja etenkin tämä syöpä ( oli missä tahansa ihmisen kehoa se lopulta leviää!)

Lääkkeet ja hoidot vain lievittää sairaan kärsimystä.

No mennä nyt tästä enempää kommentoimaan.

Tiedemiehet , kyllä analysoi omalla tyylillään ihan varmasti tämänkin!

Onko Todellisuudessa , sitä ihmeparantumista olemassa.

Tää tulee jakamaan , moneen suuntaan mielipiteitä! Kyllä luin aloittajan kommentin.

Vierailija
46/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niilo Ylivainion tilaisuuksissa joskus 80-luvulla oli näitä "ihmeparantumisia" ja muuta hurmosta. Tieteellisessä mielessä parantumisia ei todistettu.

Nämä jutut ovat ehkä nykyään jo haudattu jo lahkojenkin keskuudessa.

Edelleen lahkolaiset väittävät ihmeparantumisia tapahtuvan.

Juuri telkussa joku lähetyssaarnaajapappi väitti jopa kuolleita herätetyn Kiinassa.

Vierailija
47/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä niin kauan ole, kun Jalovaaran Pirkko kiersi kirkoissa parantamassa rukouksella.

Käry kävi sittemmin kerättyjen varojen väärinkäytöstä, niillä parannettiin vain Pirkon omaa taloutta.

Vierailija
48/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun täälläkin tiedetään "tieteellisesti todistetuista" ihmeistä mutta kun jonkun dokkarin tekijät yrittävät löytää ihmeparantumisia niin kukaan ei tullut eteen.

Luulisi että uskikset olisivat heti soittamassa lehtiin todisteiden kanssa. Moni kun varmaan tulisi uskoon tuon takia.

Niitähän on hengelliset lehdet ja ohjelmat täynnä.

Eihän niitä edes julkaista muissa.

Seuralehdessä kyllä oli kuolleistaherännyt kuvien kanssa.muutamia vuosia sitten.

Luulisi nyt että tiede ja lääketieteen lehtiä kiinnostaisi jos joku on kuolleista herännyt. Ja tietenkin olisi etusivun juttu myös sanomalehdissä.

Vierailija
49/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Eihän siitä niin kauan ole, kun Jalovaaran Pirkko kiersi kirkoissa parantamassa rukouksella.

Käry kävi sittemmin kerättyjen varojen väärinkäytöstä, niillä parannettiin vain Pirkon omaa taloutta.

Jos kerta hän pystyi parantamaan, niin miksei samalla pyytänyt herralta vaikkapa 10 kilon kultakimpaletta taloutta auttamaan? Tai lottonumeroita, huomisen pörssikursseja tms.

Vierailija
50/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti uskoontulleet, niin sanotusti uudelleensyntyneet, saavat ihan oikeasti Pyhältä Hengeltä armolahjan. En ole kuitenkaan koskaan tavannut ihmistä, joka kykenisi parantamaan tai tekemään ihmeitä. Suurin osa uskovista ei olekaan oikeasti saanut Pyhän Hengen kastetta, vaan ovat itse ajaneet itsensä hurmokselliseen tilaan. Siansaksan puhuminen ei muuten kuulu armolahjoihin, eli sitä harrastavat karismaatttiset kristityt ovat sekaisin tai huijareita. Pyhä Henki antaa kaikille edes sen, että he ymmärtävät Raamatun sanoman. Jos ihminen kokee yhtäkkiä olevansa täydellinen ja pyhä, eikä noudata edes mitä Jeesus on sanonut, niin hän uskoo johonkin ihan muuhun kuin kristillisyyden Jumalaan. Pyhä Henki laittaa ihmisen katumaan syntejään. Se näyttää ihmisen oman vajavaisuuden eikä nosta häntä kertaheitolla täydellisyyteen. Usko on jatkuvaa oppimista, erehdystä ja itsensä kehittämistä.

Vierailija
51/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niilo Ylivainion tilaisuuksissa joskus 80-luvulla oli näitä "ihmeparantumisia" ja muuta hurmosta. Tieteellisessä mielessä parantumisia ei todistettu.

Juuri telkussa joku lähetyssaarnaajapappi väitti jopa kuolleita herätetyn Kiinassa.

Jumalalle mikään ei ole mahdotonta. Mutta ihmisten mädännäisyyden tuntien, en ihan helposti jonkun tyypin herättäneen ihmisen henkiin "omalla kyvyllään".

Vierailija
52/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun ei länsimaissa lääkärin valvonnassa tuollaista tapahdu vaan aina jossain takapajulassa missä tapahtumia on vaikeata vahvistaa ja kaikki ovat helposti lahjottavissa.

Ettei vaan joillekin huijareille tulisi kiusaus seppittää tuollainen tarina tietäen että kolehti tulee kilisemään oikein kunnolla sen jälkeen.

Vierailija
53/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmisten uskomukset ovat keskittyneet yhteen paikkaan, siihen omaan kehoon. Siihen halutaan ihmeparrannuksia tai ainakin että se tulee parempaan kuntoon. Ymmärrän kyllä, sehän on 'temppelimme' jossa asumme, emmekä halua sitä jättää. Kuitenkin pitäisi muistaa että keho on vain lainaa jossa asua niin kauan kuin se kestää, myös rikkinäisenä, sillä kaikkea ei voi korjata. Olen enemmänkin kiinnostunut mitä tapahtuu kun jätämme kehon. Kuoleeko elämän energia kehon mukana vai, kuin minä uskon, jatkaako se olemista jollain tasolla.Ylösnousemisesta kuolleista en ole kiinnostunut, minulla ei ole tarvetta tulla takaisin tänne.

Vierailija
54/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut ja kuullut monia rukousvastauksia.

Yksi esimerkki. Lapseni oli kovassa kuumeessa. RUKOILIN pitkään ja yhtä-äkkiä tunsin, että nyt ei tarvitse enää rukoilla. Lapsen kuume laski saman tien ja hän pyysi vettä. Sitten hän nukkui pitkän ja rauhallisen yön ja oli terve.

Vierailija
55/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti uskoontulleet, niin sanotusti uudelleensyntyneet, saavat ihan oikeasti Pyhältä Hengeltä armolahjan. En ole kuitenkaan koskaan tavannut ihmistä, joka kykenisi parantamaan tai tekemään ihmeitä. Suurin osa uskovista ei olekaan oikeasti saanut Pyhän Hengen kastetta, vaan ovat itse ajaneet itsensä hurmokselliseen tilaan. Siansaksan puhuminen ei muuten kuulu armolahjoihin, eli sitä harrastavat karismaatttiset kristityt ovat sekaisin tai huijareita. Pyhä Henki antaa kaikille edes sen, että he ymmärtävät Raamatun sanoman. Jos ihminen kokee yhtäkkiä olevansa täydellinen ja pyhä, eikä noudata edes mitä Jeesus on sanonut, niin hän uskoo johonkin ihan muuhun kuin kristillisyyden Jumalaan. Pyhä Henki laittaa ihmisen katumaan syntejään. Se näyttää ihmisen oman vajavaisuuden eikä nosta häntä kertaheitolla täydellisyyteen. Usko on jatkuvaa oppimista, erehdystä ja itsensä kehittämistä.

Lisään vielä sen, että minulle uskoontulo oli nimenomaan herättävä kokemus, jopa yllätys. En hakemalla hakenut sitä, vaan se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Raamatussa toki hyväksytään meditaatio, kun syvennytään rukoukseen. Mutta jos ihminen kulkee uskoontulon jälkeen kuin transsissa, ihaillen omaa erinomaisuuttaan tai kadottaen kosketuksen todellisuuteen, niin se on juuri päinvastaista mitä itselleni kävi. En ole koskaan ollut niin hereillä, skarppina ja valveilla kun tultuani uskoon. Maailma näyttäytyy minulle nyt kaikessa rumuudessaan. Se on vain hyväksyttävä. Olen nyt järkevämpi ja tasapainoisempi. Tuntuu kuin aiemmin olisin elänyt jossain sumussa. Luulen, että moni hakee sensaatiomaisia kokemuksia juuri siksi, että he haluavat paeta maailmaa. He uneksivat ja haluavat jo nyt elää taivaselämää, vaikka meidän pitää pysyä valveilla. Ja tarkkanäköisinä. Kaikelle on aikansa.

Vierailija
56/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut ja kuullut monia rukousvastauksia.

Yksi esimerkki. Lapseni oli kovassa kuumeessa. RUKOILIN pitkään ja yhtä-äkkiä tunsin, että nyt ei tarvitse enää rukoilla. Lapsen kuume laski saman tien ja hän pyysi vettä. Sitten hän nukkui pitkän ja rauhallisen yön ja oli terve.

Sinä et kuvitellutkaan itse olevasi ihmeidentekijä, vaan pyysit nöyrästi Jumalalta

Vierailija
57/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus teininä hengellisessä rukoustilaisuudessa Turun messuhallissa. Tapahtumaan kuuluvassa pientilaisuudessa oli noin 50 hlöä.

Olin siellä poikaystäväni kanssa. Olin minulle väärässä suhteessa mutten rohjennut lopettaa suhdetta. Rukoilin et Jumala, Anna mulle voimaa lähteä, kun emme selvästi ole toisillemme ne oikeat. Rukoilin et antaisi jonkun merkin jos mun kuuluu lähteä tästä suhteesta. Vaikka edes että kun lasken kolmeen niin se mies pieraisisi. (Kyllä!. En keksinyt ajatuksissani mitään muuta esimerkkiä)

Laskin mielessäni. 1. 2. 3.

Ja kolmannella mies pieraisi kovaa.

Ihan uskomatonta, mutta totta.

Vierailija
58/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Jos kerta hän pystyi parantamaan, niin miksei samalla pyytänyt herralta vaikkapa 10 kilon kultakimpaletta taloutta auttamaan? Tai lottonumeroita, huomisen pörssikursseja tms.

Ai kyse olikin taikatempuista? 10 kilon kultakimpale on silkkaa ahneutta ja itsekkyyttä, ei varmasti ole Herran tahdon mukaista pyytää sellaista.

Vierailija
59/59 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ihmisten uskomukset ovat keskittyneet yhteen paikkaan, siihen omaan kehoon. Siihen halutaan ihmeparrannuksia tai ainakin että se tulee parempaan kuntoon. Ymmärrän kyllä, sehän on 'temppelimme' jossa asumme, emmekä halua sitä jättää. Kuitenkin pitäisi muistaa että keho on vain lainaa jossa asua niin kauan kuin se kestää, myös rikkinäisenä, sillä kaikkea ei voi korjata. Olen enemmänkin kiinnostunut mitä tapahtuu kun jätämme kehon. Kuoleeko elämän energia kehon mukana vai, kuin minä uskon, jatkaako se olemista jollain tasolla.Ylösnousemisesta kuolleista en ole kiinnostunut, minulla ei ole tarvetta tulla takaisin tänne.

Tännehän ei kukaan tulekaan takaisin kuoleman jälkeen, vaan siihen on ne kaksi paikkaa, taivas tai helvetti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän