Jos aikuinen lapsesi saisi tuomion lapsen hyväksikäytöstä, hylkäisitkö hänet?
Jos sinulla on aikuinen lapsi, joka saisi jossain välissä elämää tuomion lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä, niin hylkäisitkö lapsesi etkä haluaisi olla missään tekemisissä vai tukisitko myös tuomiosta huolimatta?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Minä en hylkäisi lastani - siis aikuista - vaikka olisi mitä tehnyt. Kyllä rikoksentekijälläkin on oikeus saada jonkinasteista hyväksyntää. Eihän se tarkoita, että tekoaan hyväksyisi, mutta ihminen on erehtyväinen...
"Ihminen on erehtyväinen" nyt puhutaan lapsen raiskauksesta! 😭 Mikä ihmisiä tällä palstalla oikein vaivaa?
Kyllä katkaisisin, jos olisi pahimman luokan pedo tyyliin Muuramen pedofiili. Jos kyse olisi sanotaanko vaikka yhdestä tapauksesta ja uhri 15-vuotias, saattaisin kyetä jollain lailla jatkamaan yhteydenpitoa jos osoittaa katumusta ja hakeutuu hoitoon. Tapon ja luullakseni murhankin pystyisin antamaan anteeksi mutta en järjestelmällistä lapsiin sekaantumista, koska se on ominaisuus, ei teko. Hän ei tulisi muuttumaan ikinä.
Tekisin myös perinnöttömäksi, niin voi juridisesti tehdä jos perittävä on tehnyt rikoksen, joka loukkaa syvästi tai on viettänyt kunniatonta elämää. Molemmat täyttyvät pedo-fiilin kohdalla.
Oikeusjärjestelmän tehtävä on tuomita. Omien arvojeni vastaista on, että omat vanhemmat hylkäisivät, teosta riippumatta. Vanhemmat ovat kasvatusvastuullisia olleet, he ovat maailmaan ihmisen tuoneet ja sen kasvattaneet. On epäloogista, että epäonnistuneen kasvatuksen seurauksena vanhemmat vielä hylkäisivät lapsensa. Moninkertainen epäonnistuminen.
Vierailija kirjoitti:
Oikeusjärjestelmän tehtävä on tuomita. Omien arvojeni vastaista on, että omat vanhemmat hylkäisivät, teosta riippumatta. Vanhemmat ovat kasvatusvastuullisia olleet, he ovat maailmaan ihmisen tuoneet ja sen kasvattaneet. On epäloogista, että epäonnistuneen kasvatuksen seurauksena vanhemmat vielä hylkäisivät lapsensa. Moninkertainen epäonnistuminen.
Se ois myös vähä vastuunpakoilua. "Ei tuo ole minun lapsi, en tunne sitä"
hyi kirjoitti:
Joopa joo. Muuten tämmöisen rikoksen tekijää halveksitaan ja toivotetaan alimpaan helvettiin. Oman lapsen tehtyä hirveyksiä sitä sitten vaan ymmärretään ja voivotellaan, että ihminen on erehtyväinen. Olette sairaita!
Minä luulin että Koskelan poikien vanhemmat jotka toivoivat jouluksi kotiin tutkintavankeudesta olivat jotenkin poikkeuksellisia. Mutta näyttää siltä ettei hirviömäiset teot monta muutakaan kummemmin hetkauta, kunhan on kultamussukalla kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Onko pe d o fi lia siis aina kasvatuksen tulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu ajatus. Eihän sen aikuisen lapsen teot ole hänen vanhempiensa vastuulla. Taidat olla aika nuori poika vielä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Vanhemmat ovat ihan erillisiä yksilöitään lapsesta, mutta näkemykseni mukaan jotain kasvatuksessa on silti mennyt pieleen, jos lapsesta kasvaa rikollinen. Vanhemmat ovat vanhempia koko ikänsä. Heidän tehtävänsä ei ole hylätä vaan opettaa ja ohjata.
Jos olisi sekaantunut alle murrosikäiseen lapseen, kannustaisin vahvasti hankkimaan ammattiapua, että pääsee taipumuksistaan eroon tai oppii elämään niiden kanssa.
Jos lapseni olisi nainen ja sekaantunut alaikäiseen poikaan, ihmettelisin myös, että miksi naisen pitää Tinder-aikana sekaantua alaikäiseen ja pitäisin sitä pahempana kuin sitä, että aikuinen poikani sekaantuisi 15vtyttöön, koska miehille seksin saaminen on vaikeaa ja halutuksi tuleminen vielä vaikeampaa. Noin teoriassa ainut kerta, kun mies tuntee itsensä halutuksi ilman maanittelua, diplomatiaa ja rahanvaihtoa on voinut olla alaikäisen taholta ja silloinkaan en hyväksy tekoa, mutta ymmärrän turhautumisen olevan lieventävä asianhaara.
Tuon tapahtuneen jälkeen yrittäisin saada aikuisen poikani kuntosalille, jännämiesharrastuksiin, uudistamaan vaatekaappia yms. että saisi joskus maanitteluseksiä aikuisilta naisilta.
Jos taas aikuinen poikani olisi homo, pitäisin sitä alaikäiseen poikaan sekaantumista pahempana, koska homomiesten on helpompaa saada seksiä ja ihailua kuin heteromiesten, vaikka homomiesten määrä on vähäinen. Tälläkin hetkellä moni keski-ikäinen perheenisä elää naisen kanssa, jolta ei ole koskaan uskaltanut kysyä, että "himoitsetko vartaloani?" tai "olenko sinusta hyvännäköinen?" Moni mies on ennemmin tietämätön kuin kuulee totuuden, vaikka sisimmässään epäileekin olevansa keskiluokkaisen unelman mahdollistaja eikä halun kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu ajatus. Eihän sen aikuisen lapsen teot ole hänen vanhempiensa vastuulla. Taidat olla aika nuori poika vielä?
Nää on nuoria poikia ja tyttöjä täällä jotka ajattelee että hyvä vanhemmuus on niinku pestä omat kädet lapsensa hirmuteoista katkasemalla välit/toivomalla mahdollisimman kovaa rangaistusta omalle lapselle
Kyllä jäisi täysimittainen yhteydenpito siihen. Varmaan jäisi sellaiset nimelliset välit että on tervetullut käymään suuremmissa käänteissä ja juhlissa mutta mitään jokaviikkoista yhteydenpitoa tai luontevia ja luottamukseen perustuvia välejä ei olisi enää. Tekisin hänelle selväksi, etten hyväksy hänen tekojaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea kuvitella että hylkäisin lastani missään olosuhteissa.
Minun ei, tuo on hyvä syy pistää välit poikki lopullisesti. Hylkäsin määräajaksi jo lapseni, sanoin että ottaa yhteyttä kun huumeista pääsee eroon, en suostunut sitä narkkielämää elämään. Lapsi on nyt käynyt hoidossa ongelmansa takia ja on lopettanut käytön, ollaan nyt tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun on vaikea kuvitella että hylkäisin lastani missään olosuhteissa.
Minun ei, tuo on hyvä syy pistää välit poikki lopullisesti. Hylkäsin määräajaksi jo lapseni, sanoin että ottaa yhteyttä kun huumeista pääsee eroon, en suostunut sitä narkkielämää elämään. Lapsi on nyt käynyt hoidossa ongelmansa takia ja on lopettanut käytön, ollaan nyt tekemisissä.
mitäpä jos oisit vaikka ite ohjannu sen lapses katkaisuhoitoon vaikka väkisin
No, mulla on sellaista omakohtaista kokemusta että katkaisin lähes kokonaan välini veljeeni, joka sai tuomion teini-ikäisiin poikiin kohdistuneista rikoksista. Vanhempani pitävät välejä mutta viileitä välejä.
Ja tuohon että olisi jotenkin kasvatuksen tulos, niin kukaan muu meistä neljästä sisaruksesta ei ole syyllistynyt rikoksiin. Meitä lapsia ei koskaan lyöty tai henkisesti lannistettu / mitätöity, ei ollut seksuaalista hyväksikäyttöä (tämän veli sanoi itsekin kun vyyhdin alkuvaiheessa kysyin että onko isä tehnyt sulle jotain lapsena). Ei alkoholismia. Hyvin tavallinen keskiluokkainen perhe maalaispaikkakunnalla.
Veljeni selitti itse tekoaan sillä, että ei ole halunnut myöntää homouttaan, eikä saanut seuraa itsensä ikäisistä miehistä ja sitten siihen nuorten poikien houkutteluun jäi jotenkin koukkuun.
Emme ole kymmeneen vuoteen olleet kunnolla tekemisissä. Kyetään kyllä istumaan saman pöydän ääressä ja tervehtimään, kysymään mitä kuuluu. Ja joulukortit lähetämme. Mutta siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
hyi kirjoitti:
Joopa joo. Muuten tämmöisen rikoksen tekijää halveksitaan ja toivotetaan alimpaan helvettiin. Oman lapsen tehtyä hirveyksiä sitä sitten vaan ymmärretään ja voivotellaan, että ihminen on erehtyväinen. Olette sairaita!
Minä luulin että Koskelan poikien vanhemmat jotka toivoivat jouluksi kotiin tutkintavankeudesta olivat jotenkin poikkeuksellisia. Mutta näyttää siltä ettei hirviömäiset teot monta muutakaan kummemmin hetkauta, kunhan on kultamussukalla kaikki hyvin.
Tyypillistä rajattomuutta. Tee ihan mitä haluat, Minä kyllä puolustelen, olethan Minun jälkeläiseni! Minun lapsi ei ikinä ole paha, kyllä se on jonkun muun vika. Tai pojat on poikia, ei ne mahda itselleen mitään. Tunnen tämänlaisen mamman ja sen viidestä pojasta 2 huostassa, toisella näistä vakava mielenterveysongelma, 1 vankilassa ja nuorin luultavasti päätyy huostaan ennen teini-ikää. Mamma kehuskelee miten on osannut RAKASTAA...
Nythän on käräjillä se paksupoika joka yli sataa alaikäistä tyttöä käyttänyt hyväksi! Kuvottaa tuollainen!
Kysytään toisinpäin: katkaisitko välisi isääsi, jos saisit tietää hänen järjestelmällisssti ja vuosikymmenten ajan käyttäneen hyväksi kymmeniä alle 12-vuotiaita toimiessaan arvostettuja urheiluvalmentajana?
Itselläni yhteydenpito jäisi siihen.
Oikeastaan kaikki omien vanhempieni tekemät seksuaalirikokset riittäisivät syyksi yhteydenpidon hiipumiseen. En haluaisi omien lasten altistuvan sellaisille ihmisille. Ei olisi edes lasten synttäreille tervetullut pedo-rikosten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Nythän on käräjillä se paksupoika joka yli sataa alaikäistä tyttöä käyttänyt hyväksi! Kuvottaa tuollainen!
Mistä tiedät että on läski? Kuva ollut jossain vai nimi tiedossa?
En hylkäisi tietenkään. Hän kärsisi lain antaman rangaistuksen. Kukaan normaali vanhempi ei hylkää.