Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITÄ HELVETTIÄ! TUPAKOINTI OMASSA KÄMPÄSSÄ KIELLETÄÄN

Vierailija
09.02.2023 |

https://yle.fi/a/74-20016871
Minä kyllä röökaan juuri niin paljon kuin haluan omassa kodissani ja parvekkeella. Jos jotain haittaa niin muuttakoon jumalauta pois!

Kommentit (296)

Vierailija
61/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tupakointi vienyt kunnon kun et ulos jaksa vaivautua?

Mulla on puukengät jo valmiina, jos kielto tulee. Ja en käytä hissiä, koska portaissa edestakaisin kävely on parasta liikuntaa. 3 - 4 kertaa tunnissa. Hyviä öitä vaan.

Siellä as. oy:n säännöissä on myös pykälä "häiritsevästä käyttäytymisestä" ja "yleisestä hiljaisuudesta". Sulla on pian puukengät molemmin puolin päätä juntattuina riippuen vähän nukkujan herkkäunisuudesta. Palaa pian muutakin kuin sun imeskeltävä paperitötterö. 

Vierailija
62/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tupakan poltto kielletään parvekkeilla niin polttomoottorit pitää kieltää kaduilla. Kovempia myrkkyjä ne pakokaasut ovat kuin tupakansavu. Samoin tehtaat joissa on savupiippuja on siirrettävä pois asutusten läheltä. Säännöt kun pitää olla samat kaikille. Jos vedotaan että savu häiritsee niin ei voida valita vain yhtä savua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kotosalla juopottelu, naiskentelu ja riitely pitää saada kielletyksi. Ja huopatossut kaikille pakolliseksi.  Virallinen luottokyylä jokaiseen taloon.  Enkä laske leikkiä.

Vierailija
64/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70-luvulla mun isä poltti sisällä autossa. Ei juurikaan silloin, kun me lapset oltiin kyydissä, mutta se hajuhan oli pinttynyt sinne auton sisuksiin. Mulla särki aina päätä ja usein oli aivan kammottavaa pahoinvointia pitkillä automatkoilla. Söin sitruuna-vicksiä, että kestin sitä hajua.

Erikoinen isä sulla. Useimpien isät kyllä polttivat, oli kyydissä kuka tahansa. Niin minunkin.

Vierailija
65/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakoi liesituulettimen ääressä kuten minä.

Sinähän se einsteini olet, kun sitä kautta on varmin tapa levittää se savu muidenkin kämppiin. Toivottavasti se syöpätamppooni jumittuu kurkkuusi seuraavan kerran, kun levität löyhkääsi muiden asuntoihin. 

Jaettu ilo on paras ilo. Siksi liesituuletin.

Tosiasiassa et kehtaa mennä ulos se tamppooni huulien välissä? Ja muuta seli seliä ...

Noi voi nyyh nyyh. Olen minä pihallakin polttanut.

Olen syvästi onnellinen siitä, että tässä portaassa asuu vain kaksi suomalaista perhettä. Täällä ei kukaan vingu mistään asiasta. On ihana elää ilman suomalaista kirousta, kaikkia ja kaikkea kyyläävää akkalaumaa, joka ei ole koskaan tyytyväinen mistään.

Vierailija
66/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös kotosalla juopottelu, naiskentelu ja riitely pitää saada kielletyksi. Ja huopatossut kaikille pakolliseksi.  Virallinen luottokyylä jokaiseen taloon.  Enkä laske leikkiä.

Entä jos juopottelee ihan hissukseen?

Entäs nuo päiväkaudet ikäväänsä louskuttavat koirat?

Vierailija
67/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut luultavammin vanhempani tupakoinnin takia sydänvika jo alakouluikäisestä asti. Tupakointi vahingoittaa erityisesti naispuolisten sydäntä. Miksi ihmeessä sinulla olisi lupa tuhota naapureidesi terveys?

Just joo aivan. Tuon "diagnoosin" perusteella puolet Suomen kansasta pitäisi olla sydänvikaisia. 

Jotenkin sopii kuvaan, että juuri pössyttelijä ilmoittaa vähät välittävänsä ihmisten sairastumisista. Ethän välitä omastakaan terveydestäsi. Ja me veronmaksajat maksetaan sun keuhkosairauksien hoito. 

Missä luki, että edellinen on tupakoitsija? Holhoaminen puolin ja toisin on ihan älytöntä. Lopetetaan tupakan myynti niin siinä se. Tulee vaan harmaat markkinat.

Vierailija
68/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut luultavammin vanhempani tupakoinnin takia sydänvika jo alakouluikäisestä asti. Tupakointi vahingoittaa erityisesti naispuolisten sydäntä. Miksi ihmeessä sinulla olisi lupa tuhota naapureidesi terveys?

Just joo aivan. Tuon "diagnoosin" perusteella puolet Suomen kansasta pitäisi olla sydänvikaisia. 

Koska kaikille tulee aina samat seuraukset? Et varmaan usko että tupakointi aiheuttaa keuhkosyöpääkään?

Vierailija
69/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puukengät jo valmiina, jos kielto tulee. Ja en käytä hissiä, koska portaissa edestakaisin kävely on parasta liikuntaa. 3 - 4 kertaa tunnissa. Hyviä öitä vaan.

Siellä as. oy:n säännöissä on myös pykälä "häiritsevästä käyttäytymisestä" ja "yleisestä hiljaisuudesta". Sulla on pian puukengät molemmin puolin päätä juntattuina riippuen vähän nukkujan herkkäunisuudesta. Palaa pian muutakin kuin sun imeskeltävä paperitötterö. 

Odotan suurella innolla sitä ihmettä, että joku nuija tulee junttamaan puukenkäni päähäni. Siinä nuijalle tulee pipi.

Vierailija
70/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisivat kieltää myös juopottelun sisällä asunnoissa. Siitä kun tapaa seurata läpi talon kuuluvaa mölyapinan huutoa, yleistä pahennusta, siivottomuutta, häiriötä jatkuvaa, paikkojen särkymistä ja kohtuuttomia kulueriä, tappeluita ja henkirikoksia.

Vierailija
71/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Är det verkligen en njutning att röka under spisfläkten?

För den som vill röka i sitt hem är det helt OK, om den äger fastigheten. Har den bara en aktie så får den böja sig enligt majoritetens beslut i samtliga frågor.

Vilken är din tupakkapaikka eller röker du bara pihalla?

Kanske personen i fråga inte röker överhuvudtaget, det tycks du inte alls se som ett alternativ. Du är sannolikt själv rökare.

Jag poltan inte, jag har aina vastustanut at röka, det haisee.

Det är bra att du inte röker, fint!

Tobaken förstör hälsan, luktar illa och är mycket dyrt.

Vierailija
72/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisivat kieltää myös juopottelun sisällä asunnoissa. Siitä kun tapaa seurata läpi talon kuuluvaa mölyapinan huutoa, yleistä pahennusta, siivottomuutta, häiriötä jatkuvaa, paikkojen särkymistä ja kohtuuttomia kulueriä, tappeluita ja henkirikoksia.

Eli jatkuvat kaveribileet. Joillakin joka viikonloppu tai joka viikko. 

Vierailija
73/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto on oma vain jos se on omakotitalo, jonka omistat. Siellä saat kyllä tupakoida.

Taloyhtiössä asuvalla on vain taloyhtiön osakkeita. Kuten missä tahansa yhtiössä, osakkeenomistaja ei saa toimia miten huvittaa. 

Vierailija
74/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos talot rakennettaisi erilleen tarpeeksi kauas toisistaan, kaksioina, kolmioina ja huoltoyhtiö. Näin päästäisi kaikille omaan tilaan ja se voisi olla vielä maasta irti, jolloin hämähäkkipelkoiset olisivat turvassa. Nyt kaikki on nipussa kiinni toisissaan. Voin hankkia huopatossut.

Vierailija
75/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitäisi saada munaa kun oot tollanen myrkyn niellyt kyylä.

Vierailija
76/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Är det verkligen en njutning att röka under spisfläkten?

För den som vill röka i sitt hem är det helt OK, om den äger fastigheten. Har den bara en aktie så får den böja sig enligt majoritetens beslut i samtliga frågor.

Vilken är din tupakkapaikka eller röker du bara pihalla?

Kanske personen i fråga inte röker överhuvudtaget, det tycks du inte alls se som ett alternativ. Du är sannolikt själv rökare.

Jag poltan inte, jag har aina vastustanut at röka, det haisee.

Det är bra att du inte röker, fint!

Tobaken förstör hälsan, luktar illa och är mycket dyrt.

Persaukiset valittaa.

Ymmärsit ilmeisesti vain yhden sanan tekstistäni; dyrt.

Vierailija
77/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sopii kuvaan, että juuri pössyttelijä ilmoittaa vähät välittävänsä ihmisten sairastumisista. Ethän välitä omastakaan terveydestäsi. Ja me veronmaksajat maksetaan sun keuhkosairauksien hoito. 

Missä luki, että edellinen on tupakoitsija? Holhoaminen puolin ja toisin on ihan älytöntä. Lopetetaan tupakan myynti niin siinä se. Tulee vaan harmaat markkinat.

No, kohta älymystö laillistaa kannabiksen ja sitä kautta myös kaikki muutkin huumeet, niin ei siinä kukaan enää mitään röökiä kaipaa. Saa polttaa hassuheinää ym. ja tykittää suoneen vaikka poliisilaitoksen tiloissa.

Vierailija
78/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te ostatte tupakkaa, jos sitä ei enää myydä eikä tuoda maahan?

Vierailija
79/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin parvekkeella polttamisen jo vuosia sitten. Naapuriin muutti lapsiperhe, eikä jotenkin viitsinyt polttaa parvekkeella, kun ne savut leviävät joka tapauksessa sinne naapuriin. Poltin sitten ainoastaan työpäivän aikana, iltaisin kotona ollessani en ollenkaan.

Koronan ja etätyön alkaessa kävin aina ulkona tupakalla, kiersin siinä samalla korttelin. Samalla sai myös raikasta ulkoilmaa (sen savun lisäksi).

Nyt parin vuoden jälkeen tupakanpoltto on jäänyt jo lähes kokonaan. Joskus voin polttaa vaikkapa kauppaan kävellessä, mutta nykyään yksi aski riittää useaksi viikoksi. Aikoinaan meni aski päivässä. Pitäisi lopettaa kokonaan.

Tämä nyt ei suoranaisesti liittynyt otsikon aiheeseen muutoin kun sitä kautta, että tupakointi vähenee huomattavasti, jos lähtee erikseen ulos tupakalle. Se voi jopa loppua kokonaan. Ja sitähän tällä muutoksella haetaan. Suurin osa tupakoijista haluaisi joka tapauksessa itsekin lopettaa tupakanpolton, ja tässä on nyt hyvä sauma siihen.

Vierailija
80/296 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabisnistejä itkettää valmiiksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän