Muita, ketkä toivoneet lapset isommalla ikäerolla ihan tarkoituksella?
Meillä kolme lasta. Ikäerot esikoisen ja toisen välillä 4 vuotta ja toisen ja kolmannen välillä 4,5 vuotta. Ja ollaan ihan tietoisesti haluttu näin. Tämä aiheuttaa aina kummastusta. Että miksi teillä on niin isot ikäerot, onko ollut vaikea tulla raskaaksi jne. kysymyksiä. (on yksi keskenmeno kyllä ollut, että kuopus oli tervetullut puolivuotta aikaisemmin, mutta se raskaus meni kesken).
Mietin vain, että miksi se " perinteinen" kahden vuoden ikäero on jotenkin ainoa oikea vaihtoehto? Mihin se ajatus liittyy, että näin olisi?
Meillä ainakin lapset tulee keskenään hyvin toimeen ja yhteistäkin puuhaa löytyy kivasti ikäerosta huolimatta. Jokaisen vauva-ajasta on voinut nauttia ja ollaan jaksettu valvomiset ym hyvin.
Että ihan hyvä vaihtoehto tämäkin!
Meillä on siis vasta yksi lapsi, ja mitään kiirettä ei ole tehdä toista. Minulla on vahvasti sellainen tunne, että meidän perheessä homma ei toimisi lyhyemmillä ikäeroilla. Mieheni on töissä lähes 24/7 ja lapsenhoito jää täysin minulle. Yhdenkin kanssa on aika rankkaa välillä, jos ikinä ei saa apua, saati että olisi kaksi pientä lasta. Minulla ei ole vanhempia ja miehen vanhemmat ovat niin kiireisiä, ettei heidän apuunsa oikein voi luottaa missään asiassa. En halua polttaa itseäni loppuun, siinä suurin syy, miksi meille tulee lapsien väliin suht suuret ikäerot.