Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset: oletko kasvattanut toisen naisen lapsen?

Vierailija
09.02.2023 |

Viime aikoina on ollut paljon puhetta tuosta tapauksesta (tapaus Risto), jossa mies määrättiin maksamaan elatusmaksuja entiselle puolisolleen, joka valehteli toisen miehen kanssa saamansa lapsen olleen miehensä biologinen lapsi. Väite osoittautui valheeksi, ja nainen tietysti oli tiennyt tämän koko ajan. Minun ja lähes kenen tahansa miehen oikeustajun mukaan kyseessä on petos, ja mies pitäisi vapauttaa kaikista elatusmaksuista.

Käytännössä kaikki naiset ovat kuitenkin tälläkin palstalla olleet sitä mieltä, että tuo on ihan oikein ja kohtuullista, ja että rakkaus lapseen ei tarvitse biologista isyyttä, kyseessä on lapsen etu, jne. Kysyisinkin nyt, että kuinka moni nainen on kasvattanut oman miehensä ja toisen naisen lapsen omanaan? Koska eihän rakkaus lapseen vaadi biologista äitiyttä, jos ei isyyttäkään. Olen myös kuullut väitteen naiselta, että tuo olisi yleistä, mutta minä en ole tuollaisesta koskaan kuullut. Siis että mies on pettänyt vaimoansa, ja toisen naisen kanssa saatu lapsi on otettu asumaan yhteiseen kotiin ja kasvatettu omana. Naiset, kertokaapa nyt tällaisista kokemuksistanne, sana on vapaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut mieheni edellisen vaimon biologisen lapsen. Lapsen biologinen äiti kuoli kun lapsi oli 4-vuotias. Lapsi kutsuu minua äidiksi.

Muita kysymyksiä?

Vierailija
2/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvattanut mieheni edellisen vaimon biologisen lapsen. Lapsen biologinen äiti kuoli kun lapsi oli 4-vuotias. Lapsi kutsuu minua äidiksi.

Muita kysymyksiä?

Tämähän ei ole sama asia kuin avioliiton aikana syntynyt toisen naisen lapsi, josta tuossa uutisessa oli kysymys. Minäkin olen isäpuoli, mutta minua ei ole asiassa huijattu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita kysymyksiä?

Tämähän ei ole sama asia kuin avioliiton aikana syntynyt toisen naisen lapsi, josta tuossa uutisessa oli kysymys. Minäkin olen isäpuoli, mutta minua ei ole asiassa huijattu. 

Lapsi syntyi mieheni ja minun suhteeni aikana.

Vierailija
4/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvattanut puolisoni alkoholisoituneen biologisen lapsen lapsen.

Vierailija
5/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on tapaus missä on Pekka ja Maija. Pekka petti Maijaa Liisan kanssa. Liisa tuli raskaaksi ja sai kaksoset. Pekka ja Maija jatkoivat yhdessä ja luonnollisesti Pekka kantoi vastuun kaksosista ja tämä oli Maijalle alkujärkytyksen jälkeen ok. Kaksosten ollessa 2-vuotiaita Liisa kuoli ja kaksoset jäivät kokonaan Pekan ja Maijan luokse sekä Maijasta tuli äiti kaksosille. Pekalla ja Maijalla oli ennen kaksosia 2 lasta sekä ovat saaneet kaksosten jälkeen 3 lasta. Lapsia yhteensä siis 7 ja yhteisiä vuosia Pekalla ja Maijalla jo yli 25v ja onnellisia ovat. 

Maija on kertonut, että ei tämä ole niin harvinaista. Hänellä on kohtalotovereitaan, tosin kaikilla tilanne ei ole päätynyt vanhemman kuolemaan, mutta muuten on otettu se lapsi omaksi edes osittain esim viikko-viikko tai viikonlopunlapseksi. 

Vierailija
6/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva nainen maksaa elareita.

Vielä harvempi nainen pakotetaan maksamaan elareita lapsesta, joka ei ole kyseisen naisen oma lapsi.

Miehillä ei ole tätä samaa etuoikeutta. Jo pelkästään isyystesti on naisille sellainen asia, että naiset ovat päättäneet katsoa sen syyksi erota ja vaatia elareita.

Vierailija
7/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita kysymyksiä?

Lapsi syntyi mieheni ja minun suhteeni aikana.

Tämä on täysin eri asia. Miehesi oli kuitenkin eronnut jo ex-vaimostaan ja sinä tiesit tasan tarkkaan mihin lähdit. Kyseessä oli oma valintasi, ei petos miehen puolelta.

Vierailija
8/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kasvattanut puolisoni alkoholisoituneen biologisen lapsen lapsen.

Tämäkin on eri asia.

Vierailija
9/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kiltisti maksaa ne elarit

Vierailija
10/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ja miesten tilanne on eri. 

Vierailija
11/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen etu ensin.

Vierailija
12/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tajua kysymystäsi. Moni nainen kasvattaa lasta, jonka isästä ja äidistä hänellä ei ole hajuakaan tai jonka vanhempia hän vihaa ja halveksii. Rakkaus lapseen on näistä erillinen juttu.

Vierailija
13/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä harvempi nainen pakotetaan maksamaan elareita lapsesta, joka ei ole kyseisen naisen oma lapsi.

Miehillä ei ole tätä samaa etuoikeutta. Jo pelkästään isyystesti on naisille sellainen asia, että naiset ovat päättäneet katsoa sen syyksi erota ja vaatia elareita.

Naiset maksavat harvemmin elareita, koska he kasvattavat lapset ja maksavat näiden kulut.

Vierailija
14/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äiti luopuisi lapsestaan ja antaisi sen miehelle ja tämän vaimolle kasvatettavaksi? Et taida ymmärtää lapsen kantamisesta ja synnyttämisestä paljoakaan.

Vierailija
15/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikö mies pääse tuossakin elarit maksamalla halvemmalla kuin maksamalla ydinperheessä tai yksinhuoltajana paljon enemmän? Elarit on todella pienet Suomessa.

Vierailija
16/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein tajua kysymystäsi. Moni nainen kasvattaa lasta, jonka isästä ja äidistä hänellä ei ole hajuakaan tai jonka vanhempia hän vihaa ja halveksii. Rakkaus lapseen on näistä erillinen juttu.

Tällainen tilanne on naisen tietoinen valinta, jota mikään taho ei edellytä tekemään. Monelle isälle ei edes kehity muuta suhdetta lapseen kuin elatusmaksut.

Vierailija
17/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö mies pääse tuossakin elarit maksamalla halvemmalla kuin maksamalla ydinperheessä tai yksinhuoltajana paljon enemmän? Elarit on todella pienet Suomessa.

Omituinen logiikka. En ihan mielelläni maksaisi vaikka 750€/kk lapsesta, joka ei ole minulle mitään sukua, vain siksi että se olisi ehkä halvempaa kuin joku toinen järjestely.

Vierailija
18/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset maksavat harvemmin elareita, koska he kasvattavat lapset ja maksavat näiden kulut.

No jos he vastaanottavat niitä elareita niin eivät maksa lasten kuluja vaan vain osan niistä.

Vierailija
19/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kerran tapailin miestä kellä oli kaksi rasavilliä poikaa. Pojat mm. Kiroili, hakkui ja hakkasi, mellasti. En jatkanut tapailua.

Vierailija
20/28 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos he vastaanottavat niitä elareita niin eivät maksa lasten kuluja vaan vain osan niistä.

Tietenkin, mutta suuremman osan. Lähivanhempi maksaa aina enemmän kuin etävanhempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä