Olut maistuu paljon paremmalta lasipullosta
Kommentit (63)
Niin maistuu! Tulee varsinkin kesäisin ostettua lasipullo-olutta. Etelänmatkoilla juon aina lasipullosta, ah mikä nautinto!
Väittäisin myös että itse litkujen maku mennyt selvästi huonompaan suuntaan. Esim Karjala ei takuulla ollut nykyisen makuista lasipulloaikaan. Samoin Lapin Kulta ja Karhukin mennyt itse litkun maultaankin huonompaan suuntaan, näitä ei enää lasipullo pelastaisi.
Mutta lasipullo kyllä paras. Jos oikeasti haluan nauttia oluesta, ostan paikallisten pienpanimoiden lasipulloja.
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki on Carlsberg 5% pullosta
Carlsbergistä puheenollen, yritys tuo markkinoille Suomen Natojäseenyyden kunniaksi myös varusmiespakkaukseen hyvin käyvän elefanttioluen tuubissa! Tuubi on tavallisen säilyketuubin tapaan suljettavissa korkilla. Muuten tuubi on muovia, jonka voi polttaa savuttomasti palaen, eli sen lämmössä voi esim lämmitellä koleana syysiltana. Uutinen ei kerro, onko palaminen niin puhdasta, että sen lämmössä voisi vaikka grillata makkaraa, mutta veikkaan, että se toimii: on varmaan järkeilty, että nin tullaan joka tapauksessa tekemään, eikä Natosotilaita haluta myrkyttää.
Naton tanskalaisille joukoille on kehitteillä Gammel Dansk -katkeroa sisältäviä pienempiä tuubeja.
Eihän tuo ole ollenkaan niin outoa, kuin täälläpäin varmaan ajatellaan, onhan jenkeillä pakkauksessaan Tabascoa.
Johtuu ihan hajusta. Sokkotestissä et erota kumpi on tölkistä ja kumpi on pullosta. Itseasiassa tölkki on kaikin puolin parempi juoman säilyvyyden kannalta sillä tölkistä saadaan ilma poistettua tehokkaammin eikä sinne pääse valoa kuten lasipulloon.
Oikeastaan ihan sama pullo vai tölkki. Olutlasiin se pitää jokatapauksessa kaataa.
Ihan sama mistä sen yhden kaljanne juotte. Ihan yhtä tyhmää väittää että ruoka maistuu erilaiselta syökö lusikalla vai haarukalla.
Alumiinitölkistä irtoaa alumiinia, siksi huonompi maku ja ei ole terveyden kannalta viisasta nauttia alumiinia
Tottahan tuo on. Ja samoin lonkero. Ainut oikea lonkero, juodaan ruskeasta kylmästä lasipullosta!
Tölkki on parempi voimakkaasti humaloiduille oluille IPA:t jne. koska valo ei pääse tekemään pahojaan.
Vierailija kirjoitti:
Purkit pitäis kieltää
Hyvää niissä on se että ovat huomattavasti kevyempiä kantaa kuin lasipullot. Nyt menee 24 tölkkiä kevyesti kantaen pahvipakkauksessa toisin kuin ennen kantaen koria ja 24 pulloa. Erityisen tyytyväinen olen siihen että lasinsirpaleita ei löydy enää joka paikasta. Koiran kanssa liikkuessa oli jatkuvasti kytättävä ettei loukkaa tassujaan lasinsirpaleisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tölkistä tulee joku sivumaku? Tai kuvittelenko vaan
Et kuvittele siitä metallista tulee makua. Vielä kaljaa enemmän sen erottaa lonkeroissa. Osta vasiten lasipullo alkosta ainakin löytyy ja vertaa tölkkilonkeroon. Aivan valtava ero. En tiedä onko se gini vai limukka mikä saa sen metallin maistumaan vielä enemmän kuin kaljoissa.
Aijaijai kohta saa taas hakea pari koria karjalaa kesäksi pihasaunalle.
Vierailija kirjoitti:
Väittäisin myös että itse litkujen maku mennyt selvästi huonompaan suuntaan. Esim Karjala ei takuulla ollut nykyisen makuista lasipulloaikaan. Samoin Lapin Kulta ja Karhukin mennyt itse litkun maultaankin huonompaan suuntaan, näitä ei enää lasipullo pelastaisi.
Mutta lasipullo kyllä paras. Jos oikeasti haluan nauttia oluesta, ostan paikallisten pienpanimoiden lasipulloja.
En tiedä mitä koffille tapahtui muutamia vuosia sitten. Maku huononi ihan radikaalisti. Eikä se ollut vain henkilökohtainen kokemus muutama tuttu sanoi samaa. Itse kuvailin sitä makua ikäänkuin käyneitä hedelmiä huonolla tavalla.
Coca Cola oli myös lasipullossa erittäin hyvää aikoinaan. Nykyään lasipullona saa 0.25l kokoa ja se maksaa enemmän kuin 1.5L muovipullo :(
PM SM:n suosimaa!