Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanna Ukkola: Kolumni: Seta ja herätysliikkeet eivät kuulu kouluihin Jättäkää lapset rauhaan!

Kommentit (182)

Vierailija
21/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleobatra kirjoitti:

Kotonani on vuonna 1973 julkaistu keltakantinen aapinen, joka on suunnattu suomen kielen oppikirjaksi tokaluokkalaisille.

Ennen kuin päästään G-kirjaimeen, alkaa jo ideologian tuputus ja neuvostojärjestelmän silmitön hehkutus.

Sivuilta tuijottaa Leninin kuva.

“Lenin on meidän johtajamme ja opettajamme. Lenin on kaikkien työtätekevien ystävä. Lenin rakasti lapsia. Hän toivoi, että he opiskelisivat hyvin. Hänen suuri työnsä elää ikuisesti.”

Viereisen sivun runo on nimeltään Kremlin tähdet.

--

nyt erityisluokalla saattaa olla ja on SETAN juliste, erityisopettaja jakaa lgbt-aiheista materiaalia ja videoita "opetuksen "ohessa eikä rehtori edes puutu asiaan

Neuvostoliitossa julkaistiin paljon suomenkielistä materiaalia (koska Karjalassa puhuttiin Suomea), eiköhän tuo aapinen ole sieltä. Itse olen elänyt hyvin vasemmistolaisen lapsuuden 70-luvulla, enkä koskaan ole tuollaista hehkutusta nähnyt missään suomalaisessa materiaalissa, eikä taatusti suomalaisessa koulussa, joka oli oikeistolaisuuden ja uskonnon kyllästämää, ainakin omalla paikkakunnallani. Ei puhettakaan, etteikö aamulla olisi laulettu aamuvirsi ja kuuneltu hartaus. Se se vasta aivopesua oli.

Se, että joku laulaa venäläisiä lauluja tai opetellaan eri maiden kansallislaulujen joukossa Neuvostoliiton laulu, on normaalielämää. On/oli meidän naapurimaa, näet. Siinä ei ole mitään sen ihmeellisempää, kuin jos lauletaan Ruotsin kansallislaulu ja kerrotaan Ruotsin kuninkaasta. 

Vierailija
22/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset taas kouhkaa asiasta, jota nuoret on itse toivoneet kouluihin. Voitaisko kysyä niiltä nuorilta, että mitä mieltä he ovat näistä työpajoista? Kun ei minua kiinnosta ihan hirveästi jonkin 54v. Irma-Pertin itkuraivarit tämän asian suhteen.

Nuoret ovat sitä mieltä mitä heidän halutaan olevan. Toisilla on setamyönteiset sateenkaarivanhemmat. Toisilla ei ole. Ehkä olisi reilua että valinta olisi vapaa arvomaailman mukaan mutta pahoin pelkään että tämä ajetaan väkisin sisään ihmisoikeuksien alla.

Milloin näemme sen päivän kun pedarit pääsevät ekskursioille luokkiin kertomaan ihanasta erilaisuudestaan?

Makumieltymyksiähän nämä kaikki vain ovat joille kukaan ei mahda mitään, olisi julmaa estää heitä tulemasta. Ihmisoikeuksien rikkomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset taas kouhkaa asiasta, jota nuoret on itse toivoneet kouluihin. Voitaisko kysyä niiltä nuorilta, että mitä mieltä he ovat näistä työpajoista? Kun ei minua kiinnosta ihan hirveästi jonkin 54v. Irma-Pertin itkuraivarit tämän asian suhteen.

Ei ainakaan meidän lasten helsinkiläisissä kouluissa (2kpl) ole kuulemma kysytty lapsilta mitään. Plus miksi tämä pitää toteuttaa heti ensimmäisenä vuonna neljälle ikäluokalle? Miksi ei voi aloittaa esim. 8-luokkalaisista ketkä ihan eritasolla vastaanottamaan kriittisesti tietoa kuin 12v. Kuka vastaa että nämä useat kymmenet esittelijät ovat kaikki laadukkaita ja täysjärkisiä tai onko edes heiltä rikosrekisteri tsekattu (vaaditaan kaikissa kouluissa ja terveydenhuoltoyksiköissä opetuksen tai hoidon parissa työskenteleviltä)

Vierailija
24/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni nuori on toivonut? Tämä on jäänyt epäselväksi. Ja vaikka toivoisin aihetta, Seta on väärä taho pitämään tällaista työpajaa jo nuorille haitallisten uskomustensa vuoksi. Seta mm. kannattaa ja lobbaa hormoniblokkereita lapsille. Se ei ole harmiton asia.

https://julkaisut.hel.fi/fi/helsinki-lehti/22022-marraskuu/kouluihin-en…

Ei niitä omastadin hankkeita lähetä toteuttamaan 1 tai 2 nuoren äänen perusteella.

Vierailija
25/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla siellä Helsingissä pari lespolgbt-rehtoria itse hommannut nämä Setan pakkokoulutukset lapsille

Vierailija
26/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kleobatra kirjoitti:

Kotonani on vuonna 1973 julkaistu keltakantinen aapinen, joka on suunnattu suomen kielen oppikirjaksi tokaluokkalaisille.

Se oli venäläisille tms! EI suomalaisille!

Vierailija
27/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan meidän lasten helsinkiläisissä kouluissa (2kpl) ole kuulemma kysytty lapsilta mitään. Plus miksi tämä pitää toteuttaa heti ensimmäisenä vuonna neljälle ikäluokalle? Miksi ei voi aloittaa esim. 8-luokkalaisista ketkä ihan eritasolla vastaanottamaan kriittisesti tietoa kuin 12v. Kuka vastaa että nämä useat kymmenet esittelijät ovat kaikki laadukkaita ja täysjärkisiä tai onko edes heiltä rikosrekisteri tsekattu (vaaditaan kaikissa kouluissa ja terveydenhuoltoyksiköissä opetuksen tai hoidon parissa työskenteleviltä)

https://julkaisut.hel.fi/fi/helsinki-lehti/22022-marraskuu/kouluihin-en… Omastadissa saa äänestää näistä asioista.

Siis mitä te luulette, että siellä pajoissa tapahtuu? SETA käskee kaikkia ryhtymään homoiksi? Siellä käydään terminologiaa läpi, saa esittää kysymyksiä ja keskustellaan aiheesta. Ei mitään sen kummempaa.

Vierailija
28/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuo 17-vuotiaat toivovat että 12-v. tarvitsee Setapajan kouluun?

Vierailija
29/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on keski-ikäisen täti-ihmisen ymmärtää nykymenoa, eli miksi on niin vaikeaa antaa kaikenlaisten kukkien kukkia? Antakaa ihmisille vapaus määritellä oma sukupuolensa ja antakaa kaikkien rakastaa keitä haluaa (niinkauan kuin toisia ei tahdonvastaisesti satuteta ja kaikilla on riittävästi ikää siihen). 

Niin, ja Seta kouluissa on tietysti ihan ok, koska he kertovat näistä asioista lapsille ja nuorille. Saattaa olla suuri helpotus joillekin heistä saada nimi asialle jota he ovat itse pähkäilleet. Ja saada tietää että he eivät ole yksin. Ne, joita asia ei mitenkään tunnu koskevan, voivat vaan jatkaa tietoiskun jälkeen elämäänsä. Toivottavasti kuitenkin sallien toisille sen mitä eivät itse tarvitse.

Vierailija
30/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret ovat sitä mieltä mitä heidän halutaan olevan. Toisilla on setamyönteiset sateenkaarivanhemmat. Toisilla ei ole. Ehkä olisi reilua että valinta olisi vapaa arvomaailman mukaan mutta pahoin pelkään että tämä ajetaan väkisin sisään ihmisoikeuksien alla.

Milloin näemme sen päivän kun pedarit pääsevät ekskursioille luokkiin kertomaan ihanasta erilaisuudestaan?

Makumieltymyksiähän nämä kaikki vain ovat joille kukaan ei mahda mitään, olisi julmaa estää heitä tulemasta. Ihmisoikeuksien rikkomista.

Se on kyllä hassua miten nuoret on vanhempien mielestä aivan liian dorkia vielä tämmöisistä asioista keskustelemaan, mutta sitten ne on kuitenkin riittävän kypsiä hengailemaan yötä myöten ties missä porukoissa. Ja oikeastiko vertaat pedofiileja ja seksuaalivähemmistöjä keskenään? 

Vierailija
31/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta 12v on jo aikalailla perillä tällaisista :D Johan vitosluokalla taitaa olla oppitunneilla asiaa ihmisen kehosta, lisääntymisestä, seksistä jne. Oikein hyvä ikä jatkaa asiasta vähemmistöjen näkökulmasta, jos ei oma ope ole asiasta mitään puhunutkaan.

Vierailija
32/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta 12v on jo aikalailla perillä tällaisista :D Johan vitosluokalla taitaa olla oppitunneilla asiaa ihmisen kehosta, lisääntymisestä, seksistä jne. Oikein hyvä ikä jatkaa asiasta vähemmistöjen näkökulmasta, jos ei oma ope ole asiasta mitään puhunutkaan.

Kouluterveydentarkastuksen esitietolomakkeissa käy ilmi, että vanhemmat ei pahemmin lapsille (5. tai 8. luokkalaisille) juttele seksuaalisuudesta. Että ihan hyvä, että koulussa asioita käydään läpi.

Vierailija
33/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä yhdenkään koulun tässä kaupungissa ottaneen vieraaksi Setan tai/ja herätysliikkeiden edustajia ja täällä on yli 70000 asukasta. Kohu näissä asioissa on Ukkolan ja muiden persujen öyhötystä ja kärpäsestä tehdään härkänen. Kouluissa on oikeitakin ongelmia mutta se ei noita kiinnosta paskan vertaa! 

Vierailija
34/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea on keski-ikäisen täti-ihmisen ymmärtää nykymenoa, eli miksi on niin vaikeaa antaa kaikenlaisten kukkien kukkia? Antakaa ihmisille vapaus määritellä oma sukupuolensa ja antakaa kaikkien rakastaa keitä haluaa (niinkauan kuin toisia ei tahdonvastaisesti satuteta ja kaikilla on riittävästi ikää siihen). 

Niin, ja Seta kouluissa on tietysti ihan ok, koska he kertovat näistä asioista lapsille ja nuorille. Saattaa olla suuri helpotus joillekin heistä saada nimi asialle jota he ovat itse pähkäilleet. Ja saada tietää että he eivät ole yksin. Ne, joita asia ei mitenkään tunnu koskevan, voivat vaan jatkaa tietoiskun jälkeen elämäänsä. Toivottavasti kuitenkin sallien toisille sen mitä eivät itse tarvitse.

Katsotko, että lapsille tekee hyvää opetus, jonka mukaan poika joka leikkii nukeilla ei ole oikea poika?

Sen sijaan, että lapsille opetettaisiin, että sukupuoli ei rajoita sitä, mistä saa olla kiinnostunut tai miten pukeutua, Seta opettaa että kyseessä onkin "epätyypillinen sukupuolen ilmaisu".

Setan mukaan perinteisiin rooleihin sopimattomat lapset ovat oikeasti muunsukupuolisia tai eri sukupuolta mitä ovat. Tämä on täysin päinvastoin, mitä feministit ovat vuosisadan tavoitelleet.

Vierailija
35/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihmetyttää, että miten tytöt ja naiset ovat niin innokkaasti vaihtamassa sukupuoltaan mieheksi, vaikka nimenomaan mieheyttä ja maskuliinisuutta demonisoidaan niin voimakkaasti joka paikassa. O tempora, o mores.

Vierailija
36/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://julkaisut.hel.fi/fi/helsinki-lehti/22022-marraskuu/kouluihin-en… Omastadissa saa äänestää näistä asioista.

Siis mitä te luulette, että siellä pajoissa tapahtuu? SETA käskee kaikkia ryhtymään homoiksi? Siellä käydään terminologiaa läpi, saa esittää kysymyksiä ja keskustellaan aiheesta. Ei mitään sen kummempaa.

Seta-terminologiaa. Oletko perehtynyt siihen? Se on nimenomaan sitä terminologiaa, jossa sukupuoli on yhtä kuin sukupuolen ilmaisu vaatteita ja käytöksen mukaisesti. Seta opettaa, että sukupuoli ei ole binääri, koska kaikki eivät käyttäydy tai pukeudu sukupuolensa mukaisesti.

Seta ei opeta, että tytötkin voi kiinnostua autoista vaan että epätyypilliset ihmiset ovat ei-binäärejä.

Vierailija
37/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin.

Lasten on syytä oppia matematiikkaa, äidinkieltä, muita kieliä biologiaa, maantietoa ym. oikeasti tärkeitä aineita kunnolla eikä mitään huuhaahevonpaskaliikeiden poliittista öllötystä.

Tuollaisella jölinällä ei saa kuin alushousujen sisältöä ihmetteleviä ja huonoja taitoja saavia tyhmiä nuoria. Eli siis ihan vasemmistoainesta.

Vierailija
38/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit kun vanhemmat öyhöttäisitte yhtä paljon nuorten alati kasvavasta huumeongelmasta, oppimistulosten laskusta, siitä, että sun Sarita-Meritan oman äidinkielen sanavarasto on n. 15000 sanaa vaan, koska ei ole koskaan joutunut yhtään lukemaan kirjoja (syynä se, että vanhemmat todenneet sen turhaksi).

Mutta ei, auta armias kun minun lapselleni kerrotaan, että on ihan ok olla ihan mitä haluaa!!! Se ei käy, mielummin vaikka harrastaisi nappikauppaa koulun jälkeen jengissä.

Vierailija
39/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko? Onko sulla jotain näyttöä, että aloitteen on omatoimisesti tehnyt nuorisoon kuuluva henkilö ja kaikki täysin avoimella nettisivulla aloitetta äänestäneet ovat niin ikään tätä kohdeyleisöä?

Mun nuori toivoisi kouluun opetusta mopojen tuunauksesta ja takuulla saisi aloitteelle äänivyöryn, tuskin silti tulee..

Vierailija
40/182 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seta on antikstuksen henki ja suuri luopumus

2. Tessalonikalaiskirje 1

2. Tessalonikalaiskirje 2

2. Tessalonikalaiskirje 3 

1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,

2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.

3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,

4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?

6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.

7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,

8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on zurmaava suunsa henkäyksellä ja tuchoava tulemuksensa ilmestyksellä,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan